Benim Patronun Yaptığı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Benim Patronun Yaptığı

İleti ozantavsan » 03 Mar 2011, 21:15

İş yerimize ait 2004 model Peugeot Partnet aracımız var.Geçenlerde benim arabayada bak diyordu.
Dizel olan araç eskisi gibi çekmiyordu.Sabahlarıda gıy gıy etmeye başlamış.Aküye baktırdı sağlam ,zaten yeni sayılır akü.
Ben dedim senin kızdırma bujilerin patlaktır.Zaten yakıtın arttığınıda söylüyordu.Hiç değiştimi ,sanmam dedi.Zaten bakımı gelmişti.Bakım için sanayiye gitti.

Neyse benim ustalıktan men ettiğim 10 yıllık ustama gitti.İyi arkadaşlardır.
Patrondan telefon : Alo benim aracın yağı ne olacaktı.
Ben: Yağ firmasının uygunu 5w/40 .
PAtron : Tamam oldu .10/40 koyuyoruz.

Aradan saatler geçti.Baktı saat : 18:30 patron yok daha .Aradım kapatayımmı diye ? Kapat dedi.
Senin dediğin gibi kızdırma bujisinin biri patlakmış değiştirdik dedi.İyi dedim ,hepsi değiştimi.
Patron : Yok usta gerek yok dedi.
Ben : Olurmu öyle şey hepsi değişmeli dedim.
Patron: Olmaz artık taktı ,kapattı dedi.
Keşke ben yapsaydım dedim.
Arkadaşlar , Kilometre olmuş 90.000 .Hep bu ustaya bakım yaptırıyor.Değişmezmi buji ,El insaf .Yuhh diyorum.
Hadi değiştirmedin bu sefer hepsini bir değiştir.Bir (3) ayak topal gibi gezecek araç şimdi.

En önemli ateşleme elemanı bu yav ,aracın sorunu göz önünde değiştir.Tanesi 25 tl.Parası ustanın cebindenmi çıkıyor.Patron kaçmaz onun masrafından , değiştirrr.

O usta bujileri değiştirmesin ,ben çokktann değiştirmiştim o ustayı zaten
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti felicia_3437 » 03 Mar 2011, 22:07

ozan abı nedenını ben sana söliyım şimdi
2 bın km sonra gene cekişten düşecek arac gene kızdırma bujısının bırının değişmesi gerkecek ustaya gıdecek acacak bakacak kızdırma bujısı gıtmış usta gene tek dehişecek gene para alıcak dıyerlerıne gerek yok dıcek 4 bujı değişimi yapacak tanesını 20 tlden yapsa 4 * 20 -80 tl ama tek seferde hepsini değişse 20 tl usta azkasanacak yanı buyuzden gerek yok dıyorlar bır usta bana bunu gerek yok desın bır daha azla oraya gıtmeyı bırakın önunden bıle gecmem
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti goksu » 03 Mar 2011, 22:33

ozantavsan yazdı:
Dizel olan araç eskisi gibi çekmiyordu.



Kızdırma bujileriniin aracın çekişine ne etkisi var orasını anlayamadım.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti felicia_3437 » 03 Mar 2011, 22:40

goksu yazdı:
ozantavsan yazdı:
Dizel olan araç eskisi gibi çekmiyordu.



Kızdırma bujileriniin aracın çekişine ne etkisi var orasını anlayamadım.



mozot ıyı ısn mıyor bu yuzden de ıyı patlama yapamıyor ve yeterınce motoru cevıremıyor buda hem cekişi hem yakıtı otamatıkman engelıyor örnehıyın 3 piston calışması var seke seke resmen bunu göz ardı ede bılır sın tabı yada hısetmesın yada 4 biston rahat rahat calışması var anlata bilmişimdir umuyorum
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti AhmetH » 03 Mar 2011, 22:55

sakın kızdırma bujilerini sürekli devrede olan birşey gibi düşünmeyin.

sadece ilk çalıştırmada devreye girerler. oda gerekirse
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti goksu » 03 Mar 2011, 23:54

felicia_3437 yazdı:
goksu yazdı:
ozantavsan yazdı:
Dizel olan araç eskisi gibi çekmiyordu.



Kızdırma bujileriniin aracın çekişine ne etkisi var orasını anlayamadım.



mozot ıyı ısn mıyor bu yuzden de ıyı patlama yapamıyor ve yeterınce motoru cevıremıyor buda hem cekişi hem yakıtı otamatıkman engelıyor örnehıyın 3 piston calışması var seke seke resmen bunu göz ardı ede bılır sın tabı yada hısetmesın yada 4 biston rahat rahat calışması var anlata bilmişimdir umuyorum



Kizdirma bujileri motor calismadan once devreye girer ve motor calistigi anda artik gorevi bitmistir.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti sainz » 04 Mar 2011, 08:27

ozantavsan yazdı:...O usta bujileri değiştirmesin ,ben çokktann değiştirmiştim o ustayı zaten

E sen niye usta oldun ki Ozan?;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir