Elektrikli arabam Trafiğe Çıkabilir mi?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Elektrikli arabam Trafiğe Çıkabilir mi?

İleti unknown1 » 07 Mar 2011, 20:44

Merhabalar

Sizlerin bilgi ve tahminlerinize ihtiyacım var.

Tamamen elektrik enerjisi ile çalışan çok seri , 200 gibi hızlara ulaşabilen , ve abs den daha etkili frenleme sistemine sahip olabilecek bir araba yapmak öyle atla deve bir iş değil.

Bunun ıspatına herzaman hazırım. 4 tekniker arkadaş bunu yapmayı düşünüyoruz.

Sizlere sorum bu aracı yapsam.Mevcut feliciam veya herhangi bir araç şasesi üzerine kursam bu araç trafik için izin alabilirmi.

Felicianın kaput açma pimini aşağüı zorlayan tüv muayene personeli bu aracı nasıl muane edecek ?

Bu konuya dair nerden bilgi alabilirim?

Trafik izni alabilir miyiz ?

Bu arada yedek parça sorunu olmayacak.

Cevaplarınıza ihtiyacımız var
 
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti quickcan » 07 Mar 2011, 20:48

böyle birşey yapacaksınız sanırım. Mükemmel birşey olur. :D

http://www.facebook.com/video/video.php ... 2&comments


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti yabani » 07 Mar 2011, 21:29

Elektrik motoru üzerinde bir üretim seri numarası varsa bunu ruhsata işletebilir ve trafiğe çıkabilirsiniz. Tabi bu ruhsata işletme olayı sancılı olacaktır fakat olur.

Bende bir ara 126 bis yada 124 alıp elektrikli hale getirmeyi düşünmüştüm fakat maddi durumdan dolayı yapamadım. İşin ucuzuna kaçmak istenirse brushless bir motor alınır yada yapılır (yapmanızı tavsiye ederim, outrunner motor yapmak çokta zor değil, millet elektrikli ultralight uçaklarında kullanıyor/yapıyor.
Benim asıl projem şu anda kullanılan sistemlerden çok daha farklıydı, fakat bunun maliyeti hem çok daha yüksek hemde ciddi bir bilgisayar programlaması gerektirdiğinden benim sağlayamıyacağım kadar para ve alanında iyi bir grup çalışması gerektiriyordu. Tabi buna karşın şimdiye kadar hiçbir araçta olmayan hatta olmayacak kadar güvenli sürüş vaad ediyordu.

üretim konusunda grup olarak ciddi iseniz uygun bir zamanda fikrimi telefonla söyleyebilirim.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti unknown1 » 07 Mar 2011, 21:37

Bir arkadaşımın üniversite tezi için elektrikli motorsiklet yapmıştık.60 kg sürücü taşıyabiliyordu.Ve çok güçlü değildi.O gibi denebilir.Okadar zor birşey değil.
Petrol zenginleri mani olmasa çoktan kullanımda olurdu zaten.
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti felicia_3437 » 07 Mar 2011, 22:19

abı sizi öldürüler oetrol zengınlerı işin bu kızmını düşünün bu bır yalanda deyıl bız turk mileti olarak yapamayacahımız bır iş görmeyıyorum ama engeler cok he şöle olur siz o aracı yapıp ta gıdıp almanyada ne biliyım wv ye satarsanız wv de bunu 1 yıl sonra bız yaptık dıye cıkarır kımsede karışamaz ama sadece senve dıyer arkadaşların bız yaptık oldu dersenız ali ağa oğlu gıbı işiniz zor gibi görünüyor benım gözümde güzel ülkem kamaşık işler le dolu

ki bizim sanayıde var böyle bır motor 3 tekerli murat 124 motoru var üzerinde adam beş yıldır tırafığe sokmaya uraşıyor ki görün cohu motor üretıcısının yapptıhı aletlerden cok cok üstün bir mekina
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti unknown1 » 07 Mar 2011, 23:07

felicia_3437 yazdı:abı sizi öldürüler oetrol zengınlerı işin bu kızmını düşünün bu bır yalanda deyıl bız turk mileti olarak yapamayacahımız bır iş görmeyıyorum ama engeler cok he şöle olur siz o aracı yapıp ta gıdıp almanyada ne biliyım wv ye satarsanız wv de bunu 1 yıl sonra bız yaptık dıye cıkarır kımsede karışamaz ama sadece senve dıyer arkadaşların bız yaptık oldu dersenız ali ağa oğlu gıbı işiniz zor gibi görünüyor benım gözümde güzel ülkem kamaşık işler le dolu

ki bizim sanayıde var böyle bır motor 3 tekerli murat 124 motoru var üzerinde adam beş yıldır tırafığe sokmaya uraşıyor ki görün cohu motor üretıcısının yapptıhı aletlerden cok cok üstün bir mekina



Yok abi petrol zenginleri bizi öldürmez.Zira gerek duymaz.Öldürecek biri varsa aselsan mühendislerine intihar süsü verenler olur.Bunu üretmek bulmak sunmak mesele değil.Çünkü Türkiye de yapan isimler ve projeler duydum.Genelde üniversie öğrencileri.

Elektrik motorlarında seri numara olması hiçbirşeyi değiştirmez diye düşünüyorum.Zaten bu motorları kontrol edfecek sürücü motorlar kadar önem taşıyor.
Yarın eminyet trafik müdürlüğü vs. bir soralım bakalım ne cevap verecekler nedn olmaz nede olur diyecekler.
Tabi herşeyden önce bunun seri üretim olması ce iso900bilmem kaç kalitesi vs vs denetimlerinden geçmesi gerekiyor.Buralardan geçmesi için gereken yapılır problem yok, olumlu düşünmek istesemde burası Türkiye.
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti unknown1 » 07 Mar 2011, 23:23

yabani yazdı:Elektrik motoru üzerinde bir üretim seri numarası varsa bunu ruhsata işletebilir ve trafiğe çıkabilirsiniz. Tabi bu ruhsata işletme olayı sancılı olacaktır fakat olur.

Bende bir ara 126 bis yada 124 alıp elektrikli hale getirmeyi düşünmüştüm fakat maddi durumdan dolayı yapamadım. İşin ucuzuna kaçmak istenirse brushless bir motor alınır yada yapılır (yapmanızı tavsiye ederim, outrunner motor yapmak çokta zor değil, millet elektrikli ultralight uçaklarında kullanıyor/yapıyor.
Benim asıl projem şu anda kullanılan sistemlerden çok daha farklıydı, fakat bunun maliyeti hem çok daha yüksek hemde ciddi bir bilgisayar programlaması gerektirdiğinden benim sağlayamıyacağım kadar para ve alanında iyi bir grup çalışması gerektiriyordu. Tabi buna karşın şimdiye kadar hiçbir araçta olmayan hatta olmayacak kadar güvenli sürüş vaad ediyordu.

üretim konusunda grup olarak ciddi iseniz uygun bir zamanda fikrimi telefonla söyleyebilirim.



Elektrik motoru önemlide sürücü devrelerinin seri numarası vs vs.Yeniden bir şase yapmamız gerekecek bu sefer. gibi ihtimaller var.Bu fikrin hayata geçeceğine pek ihtimal ermiyorum.Zira çok zengin ailenin çocukları değiliz.
Hocam esasen fikir aklımıza şöyle geldi.

Arkadaşlarla memleketi kurtarırken büyüklerimiz neden araba üretmiyordan geldi.O ara arkadaş kuzeninin tarlada kullandığı murat 131 doğanı sürekli arıza yaptığından dolayı ısatmayı düşündüğünü hatta hurdaya vermeyi düşündüğünü söyledi. Ne alaka derken
Biz ozaman espiriyle konuyu dillendirdik.Elektrikli yapalım vs.Malmısın olum niye olum olmazmı olum gibi basit laflamalardan sonra.Hepimiz onayladık.
Araç masrafını kuzenine ödeyecek arkadaşım.Sonrasında tekniken yanımızda.Ben karşılaştırıcı , şarj , enerji aktarım kısmını maddi olark ve emek yoğuluğu olarak karşılıcam.
Diğer arkadaşım elektrik motorların yapımı alımı ve mekanik güç aktarım (şanzıman vs ne olursa) üstlenecek. ve son arkadaşımda sürücüler ve diğer kısmı ile ilglenicek.
Sürücüler hazırda alınabilir ama iki kişi istemiyoruz iki kişi arıza durumunda direk tamiri basit olur diye istiyor.
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti unknown1 » 07 Mar 2011, 23:32

quickcan yazdı:böyle birşey yapacaksınız sanırım. Mükemmel birşey olur. :D

http://www.facebook.com/video/video.php ... 2&comments


Başarılı bir iş yapmışlar.

Türkiye de bunu yapmak neden zor ?

1 : Bütün ürünler dolar veya euro ya endeksli bizler TL ile çalışıyoruz.Aslında bedavaya çalışıyoruz.
2 : Aile eş dost çevreden destek olmadığı gibi aksine engellemeler var.
3 : Ben feliciamı satsam arakdaşlarda kendileri sermayelerini toplasalar hazır şase üzerine bunu uygulamamız için bir atelyemiz ancak olmuş olur.
4 : Hepimiz ailelere rağmen çok kararlıyız ancak birinin vazgeçmesi hepimizin batması demek :)

Asıl istediğim fikir muhteşem patentini aldığımda buraya yazacağım.

Dünden beridir uyuyamıyoruz :DBugün pazartesi onlar uyur artık :D
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti mustklc » 08 Mar 2011, 00:03

yakıt fiyatları sürekli artıyor. ideal çözüm alternatif enerjili araçlar. millet benzin mazot almasın, sonra da dışarı ihraç etsinler bize sattıklarının 1/3 fiyatına doğalgazda olduğu gibi. ben varım neden olmasın
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti yabani » 08 Mar 2011, 00:27

Trafiğe çıkacak araca farklı bir şasi yapacak yada sıfırdan prototip farklı bir araç yapacaksanız hiç şansınız yok. Var olan bir şasi ve karoser üzerinde motor değişikliği (sizde elektrik motoru) yapacaksanız yeni motorun seri numarası verilerek ve ruhsata işletilerek yapılabilir. Bunu trafikteki çalışanlara elektrik motoru diye söylerseniz kafaları bulanacağından büyük ihtimalle sizi yanlış yönlendireceklerdir, fakat sadece motor değişikliği dediğinizde olay çetrefilli de olsa hallolur.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti unknown1 » 08 Mar 2011, 00:33

yabani yazdı:Trafiğe çıkacak araca farklı bir şasi yapacak yada sıfırdan prototip farklı bir araç yapacaksanız hiç şansınız yok. Var olan bir şasi ve karoser üzerinde motor değişikliği (sizde elektrik motoru) yapacaksanız yeni motorun seri numarası verilerek ve ruhsata işletilerek yapılabilir. Bunu trafikteki çalışanlara elektrik motoru diye söylerseniz kafaları bulanacağından büyük ihtimalle sizi yanlış yönlendireceklerdir, fakat sadece motor değişikliği dediğinizde olay çetrefilli de olsa hallolur.


Hocam güzel bir fikir verdiniz.Şimdi elektrik motoru dediğimiz şey.Etiket bölümünde yer alan seri numarası.maksimumum boytu olsun bir karışa bir karış misalen. bunun üstünde basit bir plaka olur bunun değişimi çok kolay mümkünmüdür ki ? Tutki ona bişey demediler.Motor sürücüsü var işin içinde.Ve en kötü yanı tüv gibi muayene istasyonları ne diyecek.İşin içine ce belgesi iso belgesi girerse birde onların maliyetlerini öğrenmek lazım
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti mustklc » 08 Mar 2011, 01:15

şimdi düşündüm de trafikteki memura elektrikli motoru nasıl anlatırsın acaba?

anlatsan anlar mı? tüv türkdeki memur anlar mı? en önemlisi yolda önünü çeviren polis memuru anlar mı? devlet olarak henüz doğru dürüst bir düzenleme yok
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti unknown1 » 08 Mar 2011, 01:24

mustklc yazdı:şimdi düşündüm de trafikteki memura elektrikli motoru nasıl anlatırsın acaba?

anlatsan anlar mı? tüv türkdeki memur anlar mı? en önemlisi yolda önünü çeviren polis memuru anlar mı? devlet olarak henüz doğru dürüst bir düzenleme yok


O kolay be hocam devlet yeterki istersin mecliste bir gece mesaisi ile hemen düzenleme koyar sanırm.
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti syossett » 08 Mar 2011, 03:56

LPG ilk cıktıgında kayınbiraderim broadway ine taktırmıştı, dalga geçiyordum adamla .. O sene k biraderim lpg li aracı ile bende benzinli favom ile ankaraya geldik. k birader 7.5 liralık lpg yakmıştı ben ise, 30 küsür... yani o zamanlar 4/1 fiyata geliyordu hemen hemen.. Belki de daha yuksek bir orandı brdw lerın motoru daha hacimli idi... Herneyse... şimdi bakıyoruzz, lpg / benzin oranına... yarı katı ... yada biraz daha yuksek .... ne bileyim benzinli 50 krş yakarken , lpg liler 27.5 falan.. Konuya gelelim, .. bizler ekonomık olarak neye yöneldi isek, gelen hukumetler ona zam yaptılar korkunc bir gelir kaynağı oluştu Ötv ile birlikte... Bugün istanbul - ankara- istanbul yol yapan bir kişi, 1000 km yol yapsa , hadi benzinde bile olsa 350 krş yaksa , 350 tl ye mal olur ki, bu da korkunç bir rakam.. Aynı kişi uçak ile aynı yolu 5 kez gidip gelebilir. Otoyollar bomboş... hatta yollar bomboş.. kimse özel otosu ile keyfi şehirlerarası yol yapmıyor .. Dün gazetede okudum , istanbuldaki halk otobusculer birleşip yat , tekne alıyorlar, ötv siz aldıkları mazotu her gun birisi otobusune koyup sefere cıkıyormuş.. Buyrun burdan yakın..insanlar neler düşünüyorlar... Trajikomik bir durum .. Şimdi konu nerden nereye diyeceksiniz... özetle bağlıyayım, diyelim ki siz bu otoyu yaptınız... seri üretim vs başladı, eğer elektrik fiyatı hayatımızda görmediğimiz kadar zamlanır... Ne alaka ?? diyenlere sesleniyorum ..10 kuruşluk doğalgaza , 1 liralık benzine , 90 kuruşluk mazota, 50 kuruşluk otogaza ne kadar ödediğinizi bir düşünün...
Kullanıcı avatarı
syossett
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 798
Kayıt: 12 May 2010, 16:56
Ad Soyad: Asım Erdoğan
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti unknown1 » 08 Mar 2011, 16:16

Tüv türk muayene istasyonun ilk cevabı.

Söz konusu iki projemi sorduğumda muayeneden geçip geçmemesi durumunu sordum.

Ulaştırma bakanlığı kanuncası ruhsata işletmeniz durumunda,frentes ile ilgili kusurlarınız yok ise bunun mümkün olacağını söylediler.

Öncelikle aracı muayene istasyonuna götürüp frentes kusuru sayılabilecek oranları alacağız.
Sonra her iki proje projelenedirlip çizim ve hesaplamaları ile sunulacak.Onay alınacak
Sonra kusur sayılmayacak sınırlarda bir frenleme yapıalcak
Aracın motor torkundan (ruhsattaki tork) maksimum %15 kayıplı tork sağlamamız gerekli ki biz torktan fazlasını sağlamayı düşünüyoruz.

Telefonda verilebilecek bilgi şu an için bukadarmış.Garibim çağrı merkezi görevlisi kız bu bilgiler için 10 dk bekletti bizi.Şimdi bir muayene istasyonuna gidip birde ordakilerle konuşmak gerekir.Ruhsat konusundada yardımcı olurlar sanırm. En azından nereye başvuracağımızı biliriz.

Gelelim işin tescil kısmına trafik tescil müdürlüğünde aramadık telefon bırakmadım enson bir nuamra verdiler size o yardımcı olacak dediler. Aydın bey in telefonu hep meşgul :D Bakalım sonuç ne olacak
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown

İleti unknown1 » 09 Mar 2011, 00:50

http://www.youtube.com/watch?v=uxaFRPuMw6I

Bu araç tamamen hurdacıdan alabileceğiniz toplamda 200 TL yi aş çatlasa geçmeyecek parçalarla hazırlanmış.Tabi olay biraz amatör.Tek problemim trafik çıkış izni.Lanet olasıca trafik tescil müdürlüğü birtane adam bulamadı bana cevap iç.in 40 tane numaraya bağladılar zaten en son verdikleri nuamrada hep meşgul.

veya www.youtube.com/watch?v=4_lSxhTatUU&NR=1

veya

www.youtube.com/watch?v=tcRs-4QRaVc&feature=related

veya http://www.youtube.com/watch?v=tcRs-4QR ... re=related
veya veya :)
unknown
unknown1
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 527
Kayıt: 10 Kas 2010, 21:18
Ad Soyad: unknown
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: unknown


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir