arkadaşlar bileniniz varsa kafama takılan şu işi acıklasın

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

arkadaşlar bileniniz varsa kafama takılan şu işi acıklasın

İleti felicia_3437 » 28 Mar 2011, 20:41

herkeze selam bir kac gündür düşün düğüm ve parcaları tehmin etiğim bir iş var ama uygulasammı dıye düşünürü oldum bu iş ozan tavşan abının yaptıklarından sonra düşünüyor dum bu resimi de görünce iyı ce nıyetlendım ozan abı yakıtı ve cekişi artırmak icin sıcak havayı iptal edip motora sadece soğuk hava verdi

biz bunu arabanın tamponun altına hava alıcak ve görüntüyü bozmıyacak şekilde bir trbo interkolir ratyatörü yerleştirsek ve oradan karbürotöre hava bağlasak düşün cem bu daha soğuk hava geleceği icin motora daha az yakacak ve bırazdaha cekişi artacak trbo besleme deyıl nıyetım sadece soğuk hava vermek motora


bir resim koyuyorum ankaradan bırı bağlamış nedır bılmem benım maksatım ratyotörden hava cekmek bu havayıda aracın önden aldığı rüzgarın vasıtasıyla soğutmak motora iletmek sice işe yararmı
 
Eklentiler
Gnm80735.jpg
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti cihanne » 28 Mar 2011, 21:52

soğuk havanın yoğunluğu daha çok olduğundan hava yakıt karışımında daha fazla hava olacaktır. motora gönderilen dolgunun ( yakıt + hava ) içerisindeki yakıt oranı sabit kalsa da, hava oranı fazlalaşacağından yüzdece yakıt azalacaktır. Volumetrik verim artacaktır. Karbüratörlü araçlarda bu sistem daha iyi çalışır. Denemenizde zarar yok, tabi ne yaptığınızı bildiğiniz sürece..
Saygılarımla,

Cihan ÜRÜT / BURSA




___________________


TR 16 CVP 30
Kullanıcı avatarı
cihanne
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 210
Kayıt: 12 Ekm 2010, 22:11
Ad Soyad: Cihan ÜRÜT
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Felicia GLX 1.3 MPi

İleti felicia_3437 » 28 Mar 2011, 21:57

benımde düşün celerim aynı yönde şeğir icinde bun dan birşey beklediğim yok ama sık sık uzun yol kulandığım icin aracı ki sende rahatlıla sende 40 bin km geziyor arac 10 bin şehir ici ise gerisi uzun yolda işe yararsa cok ıyı olacak ama düşünüyorum bakalım evet arkadaşlar başka görüşü olan yokmu
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti osti01 » 28 Mar 2011, 22:25

öncelikle şunu belirtmek isterim resimde yapılmış örnek bence radyatöre ek olarak yapılmış bir soğutma düzeneğine benziyor.

Anladığım kadarıyla siz karbüratöre soğuk hava vermek için, böyle bir düzeneğin içinde olan havayı arabanın önüne çarpan rüzgar yardımıyla soğutarak karbüratöre ulaştırmak istiyorsunuz. Yanlış anlamadıysam kendi fikrimi söyleyeyim.

önden vuran havanın böyle bir düzenekte meydana getirebileceği ısı değişimi ancak kendi ısı derecesine kadar olacaktır.

örneğin hava 25 derece iken önden çarpan rüzgar böyle bir düzeneği en fazla 25 dereceye kadar düşürür yerden yükselen havanın ortamın hava sıcaklığından daha yüksek olduğunu da göz önünde bulundurursak en iyi ihtimalle 25 dereceye düşebilir.

ikinci olarak, -anlayamadığım bir şey varsa düzeltin- karbüratöre soğuk hava göndermek için neden hava termostatı iptali gibi bilmem nerelerden soğuk hava üfleme gibi zor yolları kullanıyorsunuz (önceki konularda muhalif olmak istemediğimden hiç yorum yazmadım bununla alakalı) sıcak hava gelen boruyu çıkarın yeter hava termostatı çalışsa da çalışmasa da ortamın sıcaklığında hava karbüratöre gidecektir. zaten bu işlemi yapan arkadaşların istedikleri de bu.

üçüncü olarak, neden oksijen miktarını arttırma gibi bir arayış içerisindeyiz. böyle bir işlemin gerekliliği için kanaatimce aracın içerisine giren oksijen miktarının yeterli olup olmadığı tespit edilmelidir.

patlama anında araç yakıtın belli bir miktarını kullanıyor da geriye kalan kısmını da oksijensizlikten yakamıyor mu. eğer böyle bir durum mevcutsa soğuk havanın daha fazla oksijen barındırdığı düşüncesiyle karbüratöre soğuk hava temin etmek mantıklı....(fakat gereksiz).....çünkü biz zaten böyle durumlarda gaz ayarı yaparak veya hava filtresinin önünü tıkayarak hava gaz karışımını yeterli düzeye getirmeye çalışmıyor muyuz.

Yani şunu söylemek istiyorum aracın yanma odasına çektiği bir kaç cl yakıt 10 birimlik hava içerisindeki 2 birimlik oksijenle yanabiliyorsa ben bu araca fazladan 2 birim daha oksijen tedarik etsem de ekstra yakıt olmadan, o sonradan ilave ettiğim 2 birimlik oksijenle araç daha mı atak olacak.

ama yakıt ve hava karışımını sıkıştırarak yanma odasına birim zamanda daha fazla karışım yollama gibi bir düşüncem var derseniz yakıt tasarrufunu gözardı ederek ciddi performans elde edebilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti ozantavsan » 28 Mar 2011, 22:31

Mantıklı bir düşünce.yanlışım varsa düzeltin ; anlaığım şu hava alma ucuna bu radyatörü bağlarsak emile hava bu radyatör içinden geçerken soğuyor.SOğuk hava aracımıza iyi geliyor.Uygulanıp sonuç alınırsa söyle birşey daha eklenebilir.
Emilen havayı türbülansa sokmak.Piyasada tornada ,ebülatör gibi şeyler var.Emme manifoltuna talıkan powermax miydi onun gibi.

Bir teori ortaya atayım.Soğuk hava iyi , güzel .Ya biz hava emiş kısmına daha fazla oksijen verirsek nasıl olur.
Ufak bir oksijen tüpü ile denenebilir.Nos gibi.Oksijeni elde etmek kolay ,bunu daha sonra tartışırız.
Sizin yönetmi imkan varsa deneyin.Paylaşalım.HErkes farklı bir uygulama ile katılır ve başarılı olursa araçlarımızı yeniden yaratmış gibi oluruz.Senden bu uygulama ,benden testler sonucu sonuçlanacak farklı bir uygulama.
HAydi hayırlısı diyelimmi??

YAzıma şunu eklemk istiyorum , aracımızın az yakması istiyorsak en çıkar yol az yakıt tüketen sıfır bir araç sahibi olmak.100 km 5 litre gibi.Malum durumlardan dolayı bu olamayacağına göre kendimize göre yöntemler geliştirmeye çalışıyoruz.Tek neden maddi imkanlar yani.

Hyundai accentim , ev almasaydım altımda olurdu.Benzinle gezerdim , lpg takılı değildi , çok nokta enjeksiyonludu.benzin 3,5 TL iken 25 kuruş şehiriçi yakardı.Ev alınca favoyu aldım.Ve yakıt düşürme maceramız böyle başladı.Devamda edecek.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti osti01 » 28 Mar 2011, 22:54

Arkadaşlar siz bilirsiniz ama bence vaktinizi ve emeğinizi boşa harcamayın böyle bir sistemden elde edeceğiniz havanın sıcaklığı ile ortamın sıcaklığı aynı olacaktır. yani bu sistem kurulursa orada bir buzdolabı etkisiyle karşılaşmayacaksınız

bu düzenekten elde edeceğiniz hava ile normalde var olan hava aynı ısıda olacaksa ne diye uğraşacaksınız. tabi emek ve zaman sizin siz bilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti osti01 » 28 Mar 2011, 23:06

Normal mekanik olarak sorunsuz bir araçta yakıt için bakabileceğiniz en önemli noktalar sırası ile

1- kopmresyon oranı (içlerinde en önemlisi)
2- avans ayarı
3- bujiler ve kabloları
4- Karburatör bakımı (Bence gazlı arabalarda gerek bile yok)

bunlar sorunsuz ise eğer araç çok yakıyorsa performansı çok iyidir diyebiliriz.
Örnek benim aracım avans ayarından sonra 1,3 glx nurdağı yokuşunda yüklü halde 100 yapıyordu aracıma hayrandım hiç böyle bir performans sergilememişti beklemediğim bir anda da yakıt bitti. yakıtı kıstık her şey normale döndü şimdi araç ancak boşken aynı yerde 90 yapıyor önceki kadar bağırmıyor ve yakmıyor.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti cihanne » 28 Mar 2011, 23:11

yakıtı kıstık her şey normale döndü şimdi araç ancak boşken aynı yerde 90 yapıyor önceki kadar bağırmıyor ve yakmıyor.


yakıtı nasıl kısıyorsunuz? anlatabilir misiniz rica etsem ?
Saygılarımla,

Cihan ÜRÜT / BURSA




___________________


TR 16 CVP 30
Kullanıcı avatarı
cihanne
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 210
Kayıt: 12 Ekm 2010, 22:11
Ad Soyad: Cihan ÜRÜT
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Felicia GLX 1.3 MPi

İleti sufe » 29 Mar 2011, 04:44

Arkadaşlar Yanlış biliyorsam düzeltin. Kışın araçların yakıtı artar, Yazın düşer. Şöyleki;

Soğuk havanın yoğunluğu artacağından (genleşmenin tersi) hareket ettirilmesi daha zor olacaktır. Pistonlu motorlarda en büyük sorunların başında pistona emilen havanın ağır hareket ettiği için piston haznesine tam giremeden sübapların kısa sürede kapanmasıdır. Bunu azda olsa engellemek için giriş ağızları genişletilmiş ve 16 sübap kullanılmıştır. Kışın Yoğunluğu artan hava, piston içerisine tam giremediği için oluşan güç kaybını biraz daha fazla gaz vermek suretiyle dengeleriz. Zaten Kışın arabaların rahat çalışabilmesi için çok eskilerden beri havanın az da olsa ısıtılıp verilmesi için sistemler kullanılmıştır. Bunu iptal etmek kışın zor çalışma sorunlarını beraberinde getirir.

Yazın Hava ısınıp genleşeceği için Pistonlara daha rahat girecek ve kışa göre daha fazla hava akımı olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken, Turbo motorlarda geçen hava aşırı ısındığı için fazla genleştiğinden, patlama sonrası daha az genleşme anlamına gelmektedir. Bunu Patlar motorlar için en dengeli ısı olan 30-35 derece civarına çekmekte İntercooler kullanılır.

Buradan zaten en verimli ısının 30 35 derece olduğu kolaylıkla anlaşılabiliyor. Fazlasıda, azıda Performans kaybına yol açacaktır. Burada yaz için yapmak istediğiniz şey, farkedilebilir performans artışı ve bununla beraber yakıt tasarrufu sağlamayacaktır. Size tavsiyem motorun ayarlarını korumanız, bunun yanında kullanım stilinizi tasarrufa göre değiştirmeniz olacaktır.

Saygılar.
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

İleti hetepe » 29 Mar 2011, 07:24

felicia_3437 yazdı:
bir resim koyuyorum ankaradan bırı bağlamış nedır bılmem benım maksatım ratyotörden hava cekmek bu havayıda aracın önden aldığı rüzgarın vasıtasıyla soğutmak motora iletmek sice işe yararmı

Bu resimdeki araba, sonradan turbo eklenmiş bir forman...
O yüzden bu intercooler bağlı...
Bence emilen havayı soğutmak için böyle bir cooler işe yaramaz...Bu resimdeki ne işe yarıyor? derseniz, turbo sıkıştırması sonucunda emilen hava çok fazla ısındığından, bu cooler dış hava koşullarına düşürmeye yarıyor, yani daha fazla soğutamaz.Siz de bunu kullandığınızda en fazla dış hava sıcaklığına düşürebilirsiniz hava emişini...
Yine de deneyin...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti diseqc » 29 Mar 2011, 07:29

sufe yazdı:Arkadaşlar Yanlış biliyorsam düzeltin. Kışın araçların yakıtı artar, Yazın düşer. Şöyleki;

Soğuk havanın yoğunluğu artacağından (genleşmenin tersi) hareket ettirilmesi daha zor olacaktır. Pistonlu motorlarda en büyük sorunların başında pistona emilen havanın ağır hareket ettiği için piston haznesine tam giremeden sübapların kısa sürede kapanmasıdır. Bunu azda olsa engellemek için giriş ağızları genişletilmiş ve 16 sübap kullanılmıştır. Kışın Yoğunluğu artan hava, piston içerisine tam giremediği için oluşan güç kaybını biraz daha fazla gaz vermek suretiyle dengeleriz. Zaten Kışın arabaların rahat çalışabilmesi için çok eskilerden beri havanın az da olsa ısıtılıp verilmesi için sistemler kullanılmıştır. Bunu iptal etmek kışın zor çalışma sorunlarını beraberinde getirir.

Yazın Hava ısınıp genleşeceği için Pistonlara daha rahat girecek ve kışa göre daha fazla hava akımı olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken, Turbo motorlarda geçen hava aşırı ısındığı için fazla genleştiğinden, patlama sonrası daha az genleşme anlamına gelmektedir. Bunu Patlar motorlar için en dengeli ısı olan 30-35 derece civarına çekmekte İntercooler kullanılır.

Buradan zaten en verimli ısının 30 35 derece olduğu kolaylıkla anlaşılabiliyor. Fazlasıda, azıda Performans kaybına yol açacaktır. Burada yaz için yapmak istediğiniz şey, farkedilebilir performans artışı ve bununla beraber yakıt tasarrufu sağlamayacaktır. Size tavsiyem motorun ayarlarını korumanız, bunun yanında kullanım stilinizi tasarrufa göre değiştirmeniz olacaktır.

Saygılar.

bu foruma bu yüzden bağlıyım, ayrıntı süper daha iyi anlatılamazdı eline sağlık üstad...
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti ozantavsan » 29 Mar 2011, 08:20

Sıcak hava iptali sonrası çalışma zorlukları kısmına katılmıyorum.
Çünkü iptal sonrası aracım daha önce olmadığından daha iyi durumda.
İptal öncesi bayıla ayıla zorla çıktığım rampayı ,sadece bu işlem ile 4. viteste bile tırmanmaya devam ediyor.Hafif zorlandığında 3'e alıyorum.Eskiden 2. vitese yer yer 1.vitese düşerdim.Soğuk iklim ülkelerinde motora ilk çalıştırmada sıcak hava vermek yerindedir.Bizde yakıt sarfiyatı.Çok soğuk şehirlerimizde sorun yaşayan varsa bilmiyorum.

Şu kesinki kışın yakıtım artmışken düştü.YAni kışın o kadarda fazla bir yakıt artışı olmuyor ,
1-Artışın ilk sebebi sıcak hava emme nedeniyle oluşan zengin karışım.
2-Kısa mesafede alınan yol nedeniyle motorun ideal sıcaklığına ulaşamaması ve buna bağlı sarfiyat.
3-Kullandığımız 20/50 yağın kışın motoru ilk çalıştırmada zorlaması , oluşan güç kaybı ve ilk hareket öncesi aracı rolantide bir süre bekletmek.
4-LPG'nin kışın soğuk nedeni ile motorunda ideal sıcaklığına ulaşamaması ve lpg genleşme oranında değişiklik.
Kışın lpg içindeki propan karışım oranlarının değişmesi.YAzın sıcak hava nedeniyle lpg daha iyi gaz haline geçecektir.
5-Araç bakımsızsa yakıt artışı fazla olacaktır.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sufe » 29 Mar 2011, 16:33

ozantavsan yazdı:Sıcak hava iptali sonrası çalışma zorlukları kısmına katılmıyorum.
Çünkü iptal sonrası aracım daha önce olmadığından daha iyi durumda.
İptal öncesi bayıla ayıla zorla çıktığım rampayı ,sadece bu işlem ile 4. viteste bile tırmanmaya devam ediyor.Hafif zorlandığında 3'e alıyorum.Eskiden 2. vitese yer yer 1.vitese düşerdim.Soğuk iklim ülkelerinde motora ilk çalıştırmada sıcak hava vermek yerindedir.Bizde yakıt sarfiyatı.Çok soğuk şehirlerimizde sorun yaşayan varsa bilmiyorum.

Şu kesinki kışın yakıtım artmışken düştü.YAni kışın o kadarda fazla bir yakıt artışı olmuyor ,
1-Artışın ilk sebebi sıcak hava emme nedeniyle oluşan zengin karışım.
2-Kısa mesafede alınan yol nedeniyle motorun ideal sıcaklığına ulaşamaması ve buna bağlı sarfiyat.
3-Kullandığımız 20/50 yağın kışın motoru ilk çalıştırmada zorlaması , oluşan güç kaybı ve ilk hareket öncesi aracı rolantide bir süre bekletmek.
4-LPG'nin kışın soğuk nedeni ile motorunda ideal sıcaklığına ulaşamaması ve lpg genleşme oranında değişiklik.
Kışın lpg içindeki propan karışım oranlarının değişmesi.YAzın sıcak hava nedeniyle lpg daha iyi gaz haline geçecektir.
5-Araç bakımsızsa yakıt artışı fazla olacaktır.


Sizin gözlemleriniz doğru olabilir, Bunun nedenlerine ise ne siz nede ben emin olamam. Öncelikle şunu belirtmek isterim. Benim söylediklerim Lpg'li motor gibi aşırı değişkenlerin olduğu şartlarda gözlemlenmesi çok zor olan şeyler. Bu söylediklerimi daha çok yol bilgisayarlı araçta ve aynı uzun yolu hem kış hem yaz giderek ve aradaki farkı gözlemleyerek daha rahat anlayabilirsiniz.
Eğer 2. vitesten 1. vitese düşerek çıktığınız yokuşu bu işlemle 4. vitesle çıkabiliyorsanız, Fabrikalardan önce Güç kazancını siz keşfetmiş olmalısınız. Çünkü Hız/kuvvet orantısını değiştiren dişlilerdir, sizde çok ciddi bir güç kazancı olmuş ki bunu hıza çevirebilmişsiniz.

Son olarak Kışın yakıt artışı %15'e kadar çıkabilir, Yukarıda anlattığım nedenden dolayı.

Saygılar.
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

İleti ozantavsan » 29 Mar 2011, 17:00

Bizler en az 16-18 yaş arası araçlarımızdan bahsediyoruz.Eğerki tek bir bir uygulama ile kışın artan sarfiyatım düşmüşse , aracım güç kazanmışsa buna neden olan bir sorun vardır.Biz bu sorunu sıcak hava iptali ile çözdük.
Amacım sizin yorumunuzu eleştirmek değil.Sizde haklısınız , yakıtı ölçmenin en garanti yöntemi yol bilgisayarı.
Ama bizim öyle araçlarımız yok , işte bu yüzden biz bu konularla ilgileniyor ve çözümler üretmeye çalışıyoruz.
Bir önceki aracıma benzini koyar gezerdim , ne yakıt düşünürdüm , ne ölçüm yapardım ,nede kaputu açar bakardım.Sadece yıllık bakım yapardım.Forumda bir çok arkadaşım aynı nedenlerle yakıt sorununa çözüm aramaktadır.Bizler aracın üretimi sırasında gözönünde bulundurulmamış bir keşif yapmıyoruz ,yeni icat yapmıyoruz.KEndimi geçtim iptal sonrası forumda kaç arkadaşımız önceden aracım bu kadar seri değildi dedi.
Herkeste bşr fark söz konusu ise bu yararlı ve başarılı bir uygulamadır.

Sıcak hava emme Bizim Aaraçlarımızda sadece aracın ilk çalışması esnasında motorun rahat çalışması için gereklidir.Motor ısındıkça sıcak hava ağzındaki kapanarak soğuk havayı motora gönderir.Bizim araçlarda motor ısınsada soğuk hava girişi tam olarak açılamamakta ve sıcak hava ile karışık hava almaktadır.
Bu nedenle iptal edilmiştir.

Saygılar ,
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sufe » 29 Mar 2011, 17:36

ozantavsan yazdı:Bizler en az 16-18 yaş arası araçlarımızdan bahsediyoruz.Eğerki tek bir bir uygulama ile kışın artan sarfiyatım düşmüşse , aracım güç kazanmışsa buna neden olan bir sorun vardır.Biz bu sorunu sıcak hava iptali ile çözdük.
Amacım sizin yorumunuzu eleştirmek değil.Sizde haklısınız , yakıtı ölçmenin en garanti yöntemi yol bilgisayarı.
Ama bizim öyle araçlarımız yok , işte bu yüzden biz bu konularla ilgileniyor ve çözümler üretmeye çalışıyoruz.
Bir önceki aracıma benzini koyar gezerdim , ne yakıt düşünürdüm , ne ölçüm yapardım ,nede kaputu açar bakardım.Sadece yıllık bakım yapardım.Forumda bir çok arkadaşım aynı nedenlerle yakıt sorununa çözüm aramaktadır.Bizler aracın üretimi sırasında gözönünde bulundurulmamış bir keşif yapmıyoruz ,yeni icat yapmıyoruz.KEndimi geçtim iptal sonrası forumda kaç arkadaşımız önceden aracım bu kadar seri değildi dedi.
Herkeste bşr fark söz konusu ise bu yararlı ve başarılı bir uygulamadır.

Sıcak hava emme Bizim Aaraçlarımızda sadece aracın ilk çalışması esnasında motorun rahat çalışması için gereklidir.Motor ısındıkça sıcak hava ağzındaki kapanarak soğuk havayı motora gönderir.Bizim araçlarda motor ısınsada soğuk hava girişi tam olarak açılamamakta ve sıcak hava ile karışık hava almaktadır.
Bu nedenle iptal edilmiştir.

Saygılar ,



Sıcak hava emme sistemi bütün karbüratörlü araçlarda sizin söylediğiniz şekilde çalışmaktadır. Tabiki sürekli sıcak hava alması (zaten emme manifoldundan geçerken de ısınacak). Yukarıda bahsettiğim şekilde yeterli genleşme olmamasına ve güç kaybına sebep olur. Bu arızayı gidererek kazanç sağlamanız mümkün.
Kazancın göreceli şekilde ölçülmesi konusunda ise, bu durum haricinde hiçbir şartın değişmemesi gerektiğidir. Bunuda elimizdeki şartlarda, yanlızca doğru yakıt karışımı veren enjeksiyonlu ve ECU'li motorlar ile test edebiliriz. Aksi durumda başka bir değişken işin içinde olabilir ve bizi yanıltabilir.
Benim asıl vurgulamak istediğim konu, Normal ısı değerleri olan 30 35 derece için bir intercooler'ın gereksiz olduğu. Ön taraftan alınacak normal hava zaten en iyi hava ısısı için yeterli olacaktır.

Saygılar.
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

İleti felicia_3437 » 29 Mar 2011, 18:54

sufe yazdı:Arkadaşlar Yanlış biliyorsam düzeltin. Kışın araçların yakıtı artar, Yazın düşer. Şöyleki;

Soğuk havanın yoğunluğu artacağından (genleşmenin tersi) hareket ettirilmesi daha zor olacaktır. Pistonlu motorlarda en büyük sorunların başında pistona emilen havanın ağır hareket ettiği için piston haznesine tam giremeden sübapların kısa sürede kapanmasıdır. Bunu azda olsa engellemek için giriş ağızları genişletilmiş ve 16 sübap kullanılmıştır. Kışın Yoğunluğu artan hava, piston içerisine tam giremediği için oluşan güç kaybını biraz daha fazla gaz vermek suretiyle dengeleriz. Zaten Kışın arabaların rahat çalışabilmesi için çok eskilerden beri havanın az da olsa ısıtılıp verilmesi için sistemler kullanılmıştır. Bunu iptal etmek kışın zor çalışma sorunlarını beraberinde getirir.

Yazın Hava ısınıp genleşeceği için Pistonlara daha rahat girecek ve kışa göre daha fazla hava akımı olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken, Turbo motorlarda geçen hava aşırı ısındığı için fazla genleştiğinden, patlama sonrası daha az genleşme anlamına gelmektedir. Bunu Patlar motorlar için en dengeli ısı olan 30-35 derece civarına çekmekte İntercooler kullanılır.

Buradan zaten en verimli ısının 30 35 derece olduğu kolaylıkla anlaşılabiliyor. Fazlasıda, azıda Performans kaybına yol açacaktır. Burada yaz için yapmak istediğiniz şey, farkedilebilir performans artışı ve bununla beraber yakıt tasarrufu sağlamayacaktır. Size tavsiyem motorun ayarlarını korumanız, bunun yanında kullanım stilinizi tasarrufa göre değiştirmeniz olacaktır.

Saygılar.



kışın araşların yakıtı artar evet ama nedenı motorun cektiği havanın soğuk olduhu icin deyıl abım motorun havanın aşırı soğuk olduhundan atıyorum yazın 5 dk da ısınıyorsa bu motor kışın 20 dk da ısınıyor fazla yaktığı zaman sadece bu 20 dk kadır buna emın olun ben kışında köye gidiyorum yazında 500 km lik bir mesafe vr bırkere durup yakıt alır devam ederım yanı motor soğumaz yasın 70 gidiyorsam kışın ise 74 falan gidiyor yanı o ilk 20 dk kada aşırı dercede fazla yakıyor sonra heşey normale dönuyor yanı motor ısısı 80 lere geldiğinde herşey cok ıyı durumda olur kışında
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti felicia_3437 » 29 Mar 2011, 19:11

en ıyısı bunu deneyıp görmek nasıl olsa kaybedeceğimiz fazla birşey yok icilik sıfır mazeme en faazla olsun 100 tl olmasa ikinci el olarak satarız 80tl ye her türlüde gider 20 tl göz onunde bulundurusak benım icin hiş birşey 3 paket sıgara parası yanı 3 paket az işerim sorunu cözerim ama faydası olursa zaten zaman icin de hem arabamın cekişinin ıyı olması hemde km başına 1 krş düşürse 1 kmde amortimi olur bu parca bana ozaman düşünsene ben ortalama 3 ayda 10 bin km yol kat edıyorum ozaman karım buyuk olur ve aractan aldığım sevkte ama deneyıp görtmek lazım sistemi uygaladığımda resimli konu acarım ve de görüşlerimi bir uzun yol tecrübesi denemek kolay motaşıda zor birşey olmayacak bunun yazda geldi bağladıktan sonra bır edirne yapsam giderken sistem bağlı gider gelirken söker gelirim aynı yolu km lerde neyaktıhımı ve ekişinin nasıl olduğunu gözlemler sizlere acıklarım belkide fabrikaların koymayarak bizler kibi ekmeğini taştan cıkaran insanlara nekadar büyük bir kötülük yaptığını ortaya koyarız olmasada icimiz rahat olur örenmişl oluruz arbayı kandıramayacahımızı saygılarımla
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti sufe » 29 Mar 2011, 19:13

felicia_3437 yazdı:
sufe yazdı:Arkadaşlar Yanlış biliyorsam düzeltin. Kışın araçların yakıtı artar, Yazın düşer. Şöyleki;

Soğuk havanın yoğunluğu artacağından (genleşmenin tersi) hareket ettirilmesi daha zor olacaktır. Pistonlu motorlarda en büyük sorunların başında pistona emilen havanın ağır hareket ettiği için piston haznesine tam giremeden sübapların kısa sürede kapanmasıdır. Bunu azda olsa engellemek için giriş ağızları genişletilmiş ve 16 sübap kullanılmıştır. Kışın Yoğunluğu artan hava, piston içerisine tam giremediği için oluşan güç kaybını biraz daha fazla gaz vermek suretiyle dengeleriz. Zaten Kışın arabaların rahat çalışabilmesi için çok eskilerden beri havanın az da olsa ısıtılıp verilmesi için sistemler kullanılmıştır. Bunu iptal etmek kışın zor çalışma sorunlarını beraberinde getirir.

Yazın Hava ısınıp genleşeceği için Pistonlara daha rahat girecek ve kışa göre daha fazla hava akımı olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken, Turbo motorlarda geçen hava aşırı ısındığı için fazla genleştiğinden, patlama sonrası daha az genleşme anlamına gelmektedir. Bunu Patlar motorlar için en dengeli ısı olan 30-35 derece civarına çekmekte İntercooler kullanılır.

Buradan zaten en verimli ısının 30 35 derece olduğu kolaylıkla anlaşılabiliyor. Fazlasıda, azıda Performans kaybına yol açacaktır. Burada yaz için yapmak istediğiniz şey, farkedilebilir performans artışı ve bununla beraber yakıt tasarrufu sağlamayacaktır. Size tavsiyem motorun ayarlarını korumanız, bunun yanında kullanım stilinizi tasarrufa göre değiştirmeniz olacaktır.

Saygılar.



kışın araşların yakıtı artar evet ama nedenı motorun cektiği havanın soğuk olduhu icin deyıl abım motorun havanın aşırı soğuk olduhundan atıyorum yazın 5 dk da ısınıyorsa bu motor kışın 20 dk da ısınıyor fazla yaktığı zaman sadece bu 20 dk kadır buna emın olun ben kışında köye gidiyorum yazında 500 km lik bir mesafe vr bırkere durup yakıt alır devam ederım yanı motor soğumaz yasın 70 gidiyorsam kışın ise 74 falan gidiyor yanı o ilk 20 dk kada aşırı dercede fazla yakıyor sonra heşey normale dönuyor yanı motor ısısı 80 lere geldiğinde herşey cok ıyı durumda olur kışında



Sizden ricam şu alttaki amerikada yapılan bir test sonucuna göz atmanız. Bunun gibi daha birçok kaynak var internette!..

How much worse?
Have a gander at these calculations for a Honda Civic hybrid at 60 MPH in varying ambient temperatures:
MPH-----AMBIENT-TEMP-----MPG (US)
60------------95----------52.98
60------------85----------52.62
60------------75----------51.16
60------------65----------49.12
60------------55----------47.22
60------------45----------44.67
60------------35----------43.05
60------------25----------41.54
60------------15----------39.41
60------------05----------38.09
Look at the extremes: the coldest MPG is 28% lower than the warmest. (Source.)
My own experience supports this: 12.5% worse mileage during the colder half of the year (Oct 15 to Apr 15) than for the warmest half (Apr 15 - Oct 15), on average 2002-2004 in my 1989 Accord. Comparing just the warmest months (Jun-Aug) to the coldest (Dec-Feb), the difference is even more apparent - 21.2% worse (2002).

Gördüğünüz gibi ısı farkı araçta ciddi güç kayıplarına sebep olur. Testte gidilen mesafe %28 kısalmış. Yazarın kendi tecrübesi %12,5 civarında olmuş, Benim is %15'i gördüğüm zamanlar oldu.

Sizin de söyledğiniz gibi, soğuk havalarda ısınma süresinin de etkisi var. Fakat bu süre farkı benim gözlemlerimde dikkate alınmadı emin olabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
sufe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 141
Kayıt: 19 Ağu 2010, 21:22
Ad Soyad: Suleyman
Nereden: Bursa
Arabanız: SuperB 1.4TSI Elegance

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir