Kadınlar direksiyona alıştı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kadınlar direksiyona alıştı

İleti lazianke » 09 Tem 2007, 13:25

Direksiyona geçen kadın sayısı giderek artıyor. Kadınların iş hayatında daha faal olmaya başlaması ve büyükşehirlerde aile fertlarinin ayrı ayrı otomobillere ihtiyaç duyar hale gelmesi trafikteki kadın sayısının artmasında en önemli gerekçeler arasında.
Yani bir bakıma mecburiyetten!

Aman yanlış anlaşılmasın; otomobilleri, sürücü olmayı erkeklerden daha çok seven birçok kadın olduğunu biliyorum. Hatta bazılarının trafikte erkek sürücülerden daha cesur olduğunu da. Ancak bir genelleme yapmak gerekirse otomobil erkek için pahalı bir 'oyuncak' kadın içinse 'ihtiyaç' nevinden algılanıyor. İşine gitmek, arkadaşlarıyla daha rahat görüşmek ya da çocuklarıyla alışverişe eşe dosta daha kolay ulaşabilmek için bir 'araç' gibi...

Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon'un "Biz eskiden erkek markası gibi algılanıyorduk. Fakat geçen gün bir araştırma yaptırdık; sadece Yaris'te değil Auris'te hatta Avensis'te bile kadın müşteri sayısı ciddi boyutlara ulaşmış. Yaris'te yüzde 43, Auris'te yüzde 43 Avensis'te yüzde 12 kadın müşterimiz var." sözleri üzerine biz de küçük bir çalışma yaptık... Birçok markada durum benzerlikler taşıyor. Örneğin tamamen erkek markası olarak algılanan Kia'da bile bayan müşteri sayısı Picanto ve Rio gibi modellerle birlikte yüzde 7'nin üzerine çıkmış. Ford, Hyundai, Mercedes gibi yine erkek yoğun gibi algılanan markalarda bile son dönemde özellikle kadınları da cezbeden modellerle birlikte kadın müşteri sayısı hızlı bir artış gösteriyor. Özelikle Fransız markalar Citroen, Peugeot, Japon Honda, Suzuki, İtalyan Lancia, Alman Volkswagen, Audi'de tahmin edebileceğiniz gibi kadın müşteri sayısı biraz daha yüksek. Marka marka ele alındığında farklı birçok tüketici profili belirleniyor.

Otomobil markalarının müşterilerinin ortalama beşte biri kadınlardan oluşuyor. Tabii geri kalan kısımda kadınlar bizzat müşteri olmasa da satın alımda erkeği etkiliyor ve tercihte önemli bir yer tutuyor. Bu yüzden üreticiler için kadınların araç satın alırken nelere dikkat ettiği büyük önem kazanıyor. Kadınlar bir otomobilde önce tasarıma, ardından markanın, modelin imajına, iç mekanın güzel, estetik, kullanışlı olmasına değer veriyorlar. Aracın yatırım değeri, yakıt ekonomisi, performansı gibi veriler kadınlar için otomobilde genellikle ikinci planda tutuluyor.

4x4'lerle güven duyuyorlar

Kadınların ister ekenomik sebeplerle isterse boyutları nedeniyle olsun tercihleri B ve C sınıflarında ön plana çıkıyor. Bu yüzden de bu sınıflarda güçlü olan markaların kadın müşteri sayısı oldukça fazla oluyor. Bu sınıf otomobillerin fiyat olarak daha alınabilir bir düzeyde olması evin ikinci otomobili olarak alınmasını kolaylaştırırken özellikle otomatik şanzıman seçeneği yoğun olarak tercih ediliyor. Son dönemde her modele uygulanmaya başlayan elektronik otomatik şanzımanların geliştirilmesinde kadınların payı yüzde 50'nin çok üzerinde.

Kadınların yoğun ilgi gösterdiği sınıflar arasında 4x4 modellerin ayrı bir yeri var. Özellikle son dönemde can ve mal güvenliği konusunda yaşanan sıkıntılar kadınların kendilerini güvende hissetmelerini sağlayan kompakt 4X4 modellerine yönelmesine yol açıyor. Ancak oldukça yüksek fiyatlara sahip olmaları üst düzey yönetici kadınların ya da işadamı üst yönetici eşi olanların bu sınıfta kendine bir araç seçebilmesine imkan tanıyor. Birçok otomotiv firması yeni 4X4 modellerinin satışlarında kadınları hedefliyor. Geçmişte yüzde 95'i erkekler tarafından tercih edilen 4X4 araçların tercihinde bayanların payı hızla yükseliyor. Bazı 4X4 modellerinde kadın kullanıcı oranı yüzde 50'lerin üzerine çıkıyor. Artık 4X4'ler sadece erkeklerin istediği güç ve imajı değil, kadınların ihtiyaç duyduğu konfor ve pratikliği de göz önünde tutmaya başladı. İç mekanlarında konfor ve güzel görünmeye yönelik yapılan iyileştirmelerde erkek sürücülerden çok kadınların tercihleri büyük pay sahibi.

Ekonomik özgürlüklerini kazanarak otomobil sahibi olan kadınların ortalama yaşları 25'ten başlıyor. Ancak, gerek ailesinin imkanlarıyla gerekse iş hayatına erken başlayarak 18 yaşında ehliyetini alı

 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti reddragon » 09 Tem 2007, 15:55

bence araba işini kadınlar çok fazla beceremiyor
reddragon
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 30 May 2007, 17:42

İleti guvenxoca » 09 Tem 2007, 21:18

valla bence araba kullanmak yetenek işi,çok canavar araba kullanan bayanda var trafiğin içine eden bayanda var,anladığım kadarıyla bayanlar ne kadar genç yaşta araç kullanmaya başlayıp ,ne kadar çok pratik yaparlarsa o kadar ustalaşıyorlar,ama yinede trafikte hepsinden uzak durmakta ,çok yaklaşmamakta fayda var....

guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti AV-2006 » 09 Tem 2007, 21:46

Trafikte 200m önceden eşime hep demişimdir bak bu bayan diye.Eşimde hep ne olmuş yani der.Yaklaşınca olay çözülür.Bayanmışşş...

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir