''hidrojen yakıt sistemi'' nette gezerken gördüm

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

''hidrojen yakıt sistemi'' nette gezerken gördüm

İleti dominik » 23 Nis 2011, 21:27

http://urun.gittigidiyor.com/Otomobiller-icin-hidrojen-yakit-tasarruf-sistemi_W0QQidZZ38221286 incelemenizi öneririm umarım bi fayda sağlar umudu ile saygılar...
 
alamandan saşma,japonu aşma.türk atasözü araç için (bana göre biçok dalı da kapsar)
dominik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 327
Kayıt: 24 Kas 2010, 21:21
Ad Soyad: halil demir
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: fabia 2001 101bg 16v

İleti ozantavsan » 24 Nis 2011, 08:06

Aynı sistemi daha az maliyetle kendiniz yapabilirsiniz.Kendin Yap kısmından Kendi Gazını Kendin Üret başlığında açıklamıştım.Bana maliyeti elektronik devreyi saymazsam 60-70 tl.
Bugün araçta deneme yapıyoruz.Aracın çalışmasında sıkıntı oluşturuyormu? Aksaklıklar ?
Bunları gözlemliyoruz.Sorun olmadığını görürsek ilerdeki testler ne kadar tasarruf sağladığı olacak.

Gittigidiyordaki ilandaki ürünü bu vatandaş Ebay (Amerika'dan) hazır getiriyor.
www.gezenbilir.com adresinde hidrojenle yakıt tasarrufu başlığı altında 3 aydır yazışmalar yapılıyor.
Satıcı istenen şart ve testleri bir türlü oluşturamadığından forum üyeler arasında savaş alanına döndü.
Hakaretin biri bitmeden diğeri başlıyor.Gezenbilir formu doğa ile yaşamayı seven genelde offroad jeeplere sahip üyelerden oluşuyor.2000cc ve üzeri araçlarına bu sitemi monte ettirmek için çabalıyorlar.

En son bir üye sistemi taktırdı.750ml sıvı hazneli sistemden 250ml gaz çıkışı ile araca veriyorlar.Satılık üründeki gibi dakikada 1 litre veya 2 litre gaza ihtiyaç olmadığını aracın performansının çok arttığını belirtmiş.
Bu kişinin aracı oksijen sensörlü , aracının yakıt miktarını düşürüp hidrojen gazı ile takviye yapıyor.Aracının beynine chip modifiyeside yaptırıyor.Sonuçtan çok memnun ,ama 1-2 gündür forum sayfasında sorun olduğundan takip edemiyorum.

Ayrıca satıcı ayda bir sıvı değişimi demiş.Fiyat 25 TL.
Bu sıvı saf sudur içerisinde belli oranda elektrolizi yani suyun iletkenliğini arttıracak madde vardır.
Ben sodyum hidroksit kullanıyorum.Ben 2 litresini 3 TL'den alsam safsuyun + sodyum hidroksit 1,5 tl
Etti topu topu 4,5 TL.Gittigidiyordan 25 tl ye alsan 10 tl'de kargo etti 35 TL.
Sodyum hidroksit dediğimiz şey bildiğimiz lavabo açıcı.Şişesi 1,5 TL.Bir kerede hepsini kullanmıyorsun ,belki bir sene gider.Vatandaşın sattığı yemek sodalı suda olabilir.O da aynı işe yarıyor çünkü.Tuzlu su da kullanılıyor.O satılan sistemde maliyeti fazla olan sadece 316L çelik.
2 metrekaresi 500 TL civarı.Ama 2 metre kareden bu sitemden kaç tane çıkıyor ,çok.10x10 ebatında bir hücre yeterli 10 tane yakıt hücresi rahat çıkar.Diğer malzemler parasal olarak kayda değer değil.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti ozantavsan » 24 Nis 2011, 08:43

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=66743.0 konunun ilk başlangıcı buradandı.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=66743.340 Bu sayfayala 18 sayfa oldu.

En buna benzer sistem taktıran kişini yorumu aşağıdadır.Sistem hidrojen sistemidir.
******************************************
Bu kadar gerilimden ve geçen uzun süreden sonra artık ilgilenen varmı bilmiyorum ama ben bu sistemi aracıma taktırdım. Burada anlatılandan biraz daha farklı bir versiyon ama mantık aynı. Benim aldığım sistemin farklarını öncelikle yazayım.

Öncelikle saf su kullanılmıyor. Suyun içine, sıcak iklimde potasyum hidroklorid (yanlış hatırlıyor olabilirim zira kimyayla aram çok iyi değil), Soğuk kış aylarında ise bu kimyasala ilave olarak etil alkol ekleniyor.

750ml. kapasiteli sıvı kabına sahip ve bu sıvı 4-5000 km. kadar gidiyormuş.

Dakikada 200ml gaz üretiliyor ve bu işlem için 1,8-2,5Amper arasında akım çekiliyor.

Motor çalıştıktan 30 saniye sonra sistem devreye giriyor.

Bu sistemde Oksijen sensörü olan olmayan ayrımı yok.

Sistem kurulduktan sonra LPG ayarına gidip buharlaştırıcı basıncı 0,8-0,9 bar’a gaz miktarı da normalin %15 altına düşürüldü.
Bu işlemden sonra araca chip tuning uygulandı. Chip tuning ile 9 derece ateşleme açısı avansa alındı. Bu işlem performans için değil, yakıt ekonomisi hedeflenerek yapıldı.
Chip tuning ve LPG ayarı öncesinde araba korkunç bir torka sahip oldu, LPG ayarı sonrasında (gaz miktarı ve basınç düşürülmüş olmasına rağmen) bu tork değişmedi. Hatta LPG ayarı yapan usta bu değerlerle bu araba gitmez, zorladığında hemen benzine geçer dedi ama böyle bir şey olmadı. Chip tuning ayarı sonrasında sanki tork biraz azaldı gibi ama beklide öncesine çok zorlamam sebebiyle şanzıman kaçırmaya başlamış olabilir zira arabamın şanzımanı bakım istiyor, uzun yokuş çıktıktan sonra şanzımandan yanık kokusu geliyor. Yarın sabah soğukken tekrar deneyeceğim.

Yakıt tasarrufunu cumartesi günü Çorlu’ya gidip geldiğimde net olarak göreceğim. Geçen cumartesi aynı yolda bir depoyla (55lt simit 45lt dolu) 218km gittim.

Toplamda 1000 TL Büyük boy Hidrojen sistemi + 600 TL chip tuning (opsiyonel aslında) ödeme yaptım. Normalde chip tuning tek başına benzinli araçlar için 800TL dizel araçlar için 600 TL. kit ile birlikte alındığında, benzinli araçlar için 600TL., dizeller için 500 TL.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti dominik » 24 Nis 2011, 12:52

sn. ozan tavşan araştırmaların ve açıklamaların için teşekkür ederim zaten bende bu sistemi pahalı buldum.tasarruf adına para harcamak ne kadar mantıklı! zaten aracta LPG var.ha ne zaman ekonomik bi sistem olursa o zaman tabiki denek isterim. ama benim araç zaten oldukça ekonomik,ben bir lt gaz ile 12 km ş.dışı da 16 km gidiyorum(senin araç çok yakıyor 218 km yi 45 lt gaz ile mi gidiyorsun ben mi yanlış anladım ben bu kadar gaz ile en az 500 km yaparım)anlıyacagın biraz daha ekonomi adına denenmemiş (fazlaca)bi sistemi açıkça şu an için düşünmüyorum..
alamandan saşma,japonu aşma.türk atasözü araç için (bana göre biçok dalı da kapsar)
dominik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 327
Kayıt: 24 Kas 2010, 21:21
Ad Soyad: halil demir
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: fabia 2001 101bg 16v

İleti ozantavsan » 24 Nis 2011, 23:01

Merhaba , yanlış bir anlaşılma oldu sanırım.

218 km yol giden kişi sistemi taktıran kişi.

Yazının başında

En buna benzer sistem taktıran kişini yorumu aşağıdadır.Sistem hidrojen sistemidir. Diye belirtmiştim gözden kaçtı sanırım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti dominik » 29 Nis 2011, 19:45

net te epeyce bi inceledim sistem henüz bebeklik aşamasında ve de karışık şimdilik bu sistemin araçta pek bi ekonomi sağlamıyacagı kanısı bende oluştu. ama bu işleri inceleyen araştıran uğraşan kişilerin olmasıda pek tabiki sevindirici bi durumdur çalışmalarında başarılar dilerim.
alamandan saşma,japonu aşma.türk atasözü araç için (bana göre biçok dalı da kapsar)
dominik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 327
Kayıt: 24 Kas 2010, 21:21
Ad Soyad: halil demir
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: fabia 2001 101bg 16v


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir