GTI MOTORDA KÜÇÜLME

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

GTI MOTORDA KÜÇÜLME

İleti gaffar » 29 Nis 2011, 11:23

GTI motorları küçüldü gücü arttı

25 Nisan 2011 Pazartesi, 01:11Otomobilde performans arayanlara hitap eden GTI'lar da hacim küçültmeye başladı.



2 litrelik motorlar 1.4 litreye kadar geriledi. Cep roketlerinin güçleri de 192 beygire kadar ulaştı.Gelişen teknoloji, spor otomobillere de güç ve ekonomi olarak yansıdı. Özellikle gençler arasında iyi bilinen GTI uzantılı modeller, artan vergiler ve yakıt giderleri karşısında popülerliğini kaybetmemek adına birer birer hacim küçültmeye başladı. Genelde 2 litrelik hacimden minimum 150 beygir güç alarak, standart araçlardan çok daha performanslı olmayı başaran GTI'lar, günümüzde hacimlerini 1.6 hatta 1.4 litreye kadar düşürdü.

Fiyat farkı 47 bin lira

Hacim küçültme (downsizing) akımı olarak da bilinen bu gelişme artık GTI isminin yerine 'cep roketi' denmesine yol açıyor. Hacimler küçülse de performans azalmıyor. Örneğin Volkswagen'in (VW) Golf GTI modeli 2 litrelik 211 beygir gücündeki motoruyla 0-100 km/s hızlanmasını 6.9 saniyede tamamlarken, VW Polo GTI 1.4 litrelik 180 beygir güç üreten motoruyla abisiyle aynı zamanda 100 km/s hıza ulaşıyor. Üstelik bu hızın üzerinde de küçük GTI abisinin ensesinden ayrılmıyor. Hacmin küçülmesi başka bir fırsatı da beraberinde getiriyor. Türkiye'deki vergi sistemi, araç fiyatlarını doğrudan etkiliyor. 2 litrelik Golf GTI, 91 bin liradan satılırken Polo GTI, donanımı çok daha düşük olsa da sadece 44 bin liralık etikete sahip.

Rekabeti MINI başlattı

Sadece VW değil lüks markalar da benzer modellerle pazardaki payını artırma çabasında. Bunun ilk örneğini 2003 yılından beri İngiliz MINI yapıyor. 2002'de tekrar pazara giren ve bir yıl sonra da Cooper S modeliyle performans meraklılarına hitap etmeye başlayan marka, o yıllarda 1.6 litrelik kompresör destekli motorundan 163 beygir güç elde ediyordu. Birkaç yıl önce makyajlanan Cooper S, artık 1.6 litrelik turbo destekli motor kullanmaya başladı. Gücü de 184 beygire kadar ulaştı.

MINI'ye ilk karşılık İtalya'dan gelmişti. Alfa Romeo, MiTo modeliyle büyük sükse yaptı. İlk aşamada 1.4 litrelik turbo motor 155 beygir güç üretirken, bugün itibariyle bu motorun yerini 170 beygirlik Quadrifoglio Verde aldı. Almanya'dan Audi de lüks cep roketi pazarına giriş yaptı. A1, 1.4 litrelik 122 beygir güç üreten motoruyla bile yeteri kadar hızlıyken bir de üzerine 185 beygirlik versiyonu eklendi. 6.9 saniyede 0'dan 100 km/s hıza ulaşan bu araçta 7 ileri S-Tronic şanzıman kullanılıyor.

Aynı motor ve şanzımanı kullanan Skoda Fabia RS ile Seat Ibiza Cupra da benzer performans verilerine sahip olmalarına karşın A1'den en az 6 bin lira daha uygun bir etiketle satılıyor. Bu sınıfta yer alan en sinirli motor Opel Corsa OPC'de kullanılıyor. 1.6 litrelik turbo motor 192 beygir güç ve 266 nm tork üretiyor. Fransız temsilcilerden Citroen, efsanevi DS serisinin güncel modeli DS3'te 156 beygirlik 1.6 litre turbo motor kullanıyor. BMW-Peugeot ortaklığı ile geliştirilen bu motor MINI'de olduğu gibi Peugeot'da da kullanılıyor. 156 beygirlik 207 GT, 43 bin 650 liralık fiyatıyla en uygun fiyatlı seçenek.


 

gaffar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 162
Kayıt: 17 Arl 2010, 14:12
Ad Soyad: GAFFAR1453
Nereden: Ankara
Arabanız: 2011 skoda octavia classic 1,6 102hp şeker beyaz

İleti xXx » 29 Nis 2011, 15:00

Evet zor oyunu bozdu..Benzin vergiler vs...

SKODA FELİCİA 01''

Kullanıcı avatarı
xXx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 278
Kayıt: 28 Kas 2009, 12:49
Nereden: Ankara


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir