Ortak Araba

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ortak Araba

İleti Bluedays » 27 Arl 2011, 18:19

Avrupa'da sıklıkla uygulanan ama bizim memlekette henüz çok yayılmamış bir uygulama var. Ortak araba. Hem trafik yükü azaltılıyor hemde yol masrafları düşürülüyor. Bana çok mantıklı geliyor. İn bin, in bin yapmaktansa, veya 1 kişi 1 arabayla gitmektense, aynı güzergahtan giden kişiler birleşip, birlikte yol alabilirler diye düşünüyorum.
Bunu yapabilir miyiz bilmiyorum ama denemekte yarar görüyorum.

Ben şu an toplu taşıma kullanıyorum fakat böyle bir durum oluşursa, bu meselenin öncülerinden olabilirim.
Ankara - Batıkent - Çankaya istikametinde çalışıyorum. Bu güzergahtan giden arkadaş var ise bildirmesini rica ediyorum, sürücü yada yolcu farketmiyor.
 
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti ykorkmaz » 27 Arl 2011, 20:51

www.tekyumruk.com
Kullanıcı avatarı
ykorkmaz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 252
Kayıt: 02 Şub 2011, 13:47
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2001 Fabia 1.4 68bg

İleti Anonymous2 » 28 Arl 2011, 01:45

:shock: Yakıt parası kimden çıkıcak.. :?:
Octavia Elegance 1.4 TSI DSG A5 2011


Kullanıcı avatarı
Anonymous2
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 333
Kayıt: 31 Arl 2010, 20:48
Konum: EDREMİT
Nereden: Balıkesir
Arabanız: Oº°‘¨2011 SKODA OCTAVİA 1.4 TSI DSG ELEGANCE¨‘°ºO

İleti Bluedays » 28 Arl 2011, 09:25

tolgahan1994 yazdı::shock: Yakıt parası kimden çıkıcak.. :?:

Dostum zaten ortak araba derken yol ücretine ortak olunuyor, araba yine senin oluyo
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti Favocu » 28 Arl 2011, 13:21

Söylediğiniz şey zaten var. Ancak yasal değil. Otobüs durağının yanına yaklaşıp dolmuş parasına arabasıyla aynı güzergahtan götüreceğini söyleyerek yolcuları topluyorlar, büyük ihtimalle fazladan çok para girmiyordur ancak kendilerini bedavaya taşıdıkları söylenebilir. Otomobilin masrafları ve şoforlüğüde hesaba katınca pek kar ediyor diyemeyiz. Yaklaşık aynı kapıya çıkıyor.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Bluedays » 28 Arl 2011, 13:27

onurcelikors yazdı:Söylediğiniz şey zaten var. Ancak yasal değil. Otobüs durağının yanına yaklaşıp dolmuş parasına arabasıyla aynı güzergahtan götüreceğini söyleyerek yolcuları topluyorlar, büyük ihtimalle fazladan çok para girmiyordur ancak kendilerini bedavaya taşıdıkları söylenebilir. Otomobilin masrafları ve şoforlüğüde hesaba katınca pek kar ediyor diyemeyiz. Yaklaşık aynı kapıya çıkıyor.

Dostum, benim söylediğim bu değilki, bahsetmiş olduğun şeyi taksiciler yapıyor. Durağa yanaşıp, yolcuları alıyorlar. Benim bahsettiğim mesela kendi aracımla ben çankayaya gidiyorum, diyelimki batıkentte bir arkadaş daha oturuyor ve o da çankayaya gidiyor, beraber gidiyoruz ve yol paramızı paylaşıyoruz. Bu şekilde maliyet düşüyor. Aracın masrafını salla çünkü zaten hergün tek başına o araç o yolu yapıyor.
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti 1903karakartal » 28 Arl 2011, 15:19

onurcelikors yazdı:Söylediğiniz şey zaten var. Ancak yasal değil. Otobüs durağının yanına yaklaşıp dolmuş parasına arabasıyla aynı güzergahtan götüreceğini söyleyerek yolcuları topluyorlar, büyük ihtimalle fazladan çok para girmiyordur ancak kendilerini bedavaya taşıdıkları söylenebilir. Otomobilin masrafları ve şoforlüğüde hesaba katınca pek kar ediyor diyemeyiz. Yaklaşık aynı kapıya çıkıyor.



Arkadaşın söylemek istediği yol parasına ortak olalım diyor.Ancak bence tutmaz bu macera bizim ülkemizde :)
1980 FORD TAUNUS

2000 RENAULT 19 EUROPA
2002 TOYOTA COROLLA
[b][b][b]2005 OCTAVİA AMBİANTE PLUS+LPG
[/b][/b]
[/b]2012 RENAULT MASTER ELEGANCE...



Lpg'siz araç makinistsiz bir trene benzer ;)
Kullanıcı avatarı
1903karakartal
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 371
Kayıt: 12 Ağu 2011, 21:37
Ad Soyad: Doğukan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Master Elegance 2012''

İleti Bluedays » 28 Arl 2011, 17:32

1903karakartal yazdı:
onurcelikors yazdı:Söylediğiniz şey zaten var. Ancak yasal değil. Otobüs durağının yanına yaklaşıp dolmuş parasına arabasıyla aynı güzergahtan götüreceğini söyleyerek yolcuları topluyorlar, büyük ihtimalle fazladan çok para girmiyordur ancak kendilerini bedavaya taşıdıkları söylenebilir. Otomobilin masrafları ve şoforlüğüde hesaba katınca pek kar ediyor diyemeyiz. Yaklaşık aynı kapıya çıkıyor.



Arkadaşın söylemek istediği yol parasına ortak olalım diyor.Ancak bence tutmaz bu macera bizim ülkemizde :)


Ya tutarsa
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti 1903karakartal » 28 Arl 2011, 18:25

Bluedays yazdı:
1903karakartal yazdı:
onurcelikors yazdı:Söylediğiniz şey zaten var. Ancak yasal değil. Otobüs durağının yanına yaklaşıp dolmuş parasına arabasıyla aynı güzergahtan götüreceğini söyleyerek yolcuları topluyorlar, büyük ihtimalle fazladan çok para girmiyordur ancak kendilerini bedavaya taşıdıkları söylenebilir. Otomobilin masrafları ve şoforlüğüde hesaba katınca pek kar ediyor diyemeyiz. Yaklaşık aynı kapıya çıkıyor.



Arkadaşın söylemek istediği yol parasına ortak olalım diyor.Ancak bence tutmaz bu macera bizim ülkemizde :)


Ya tutarsa




Tutmaz hocam tutmazzz :D
1980 FORD TAUNUS

2000 RENAULT 19 EUROPA
2002 TOYOTA COROLLA
[b][b][b]2005 OCTAVİA AMBİANTE PLUS+LPG
[/b][/b]
[/b]2012 RENAULT MASTER ELEGANCE...



Lpg'siz araç makinistsiz bir trene benzer ;)
Kullanıcı avatarı
1903karakartal
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 371
Kayıt: 12 Ağu 2011, 21:37
Ad Soyad: Doğukan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Renault Master Elegance 2012''


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir