Elektrikli Skoda Favorit

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Elektrikli Skoda Favorit

İleti felicia042 » 27 Şub 2012, 23:43

İnternette yabancı bir sitede rastladım. Güzel bir proje belki aramızdan yapmak isteyen olabilir. Forum sayfalarını sonuna kadar açın herşey anlatılıyor..

http://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php/my-project-favelec-58958.html



 
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti forman37 » 27 Şub 2012, 23:52

:D hemen yarın motoru sokuyorum yapmaya baslayım bende .. :D muhabbetı fena olur alo baba nerdesın beya yaw baba sarjım bıttı yolda kaldım . :D
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti ozantavsan » 28 Şub 2012, 08:41

Bunu yapmak benimde isteğim.Yapımında sıkıntım yok.Fakat iş yaptıktan sonra başlıyor.
Trafiğe çıkış izni alamamak , bir sürü prosedür sonuçta mis gibi elektirikli favo kapı önünde yatıyor.

Yurtdışında olay şöyle ;

Adam aracını elektirikliye çeviriyor.
İlgili merciye gidiyor.

İyi günler , ben aracımı elektrikliye çevirdim diyor.
İşlemleri tamamlıyor.Gerekli izin ve belgeleri alıyor.Adamın işi hallediliyor.

Bir çok kişi özellikle çiftçiler aracını odun gazıyla bile kullanıyorlar.Kocaman bir termasifon monteediyor traktörün yan tarafına kimse birşey demiyor.

Adam soğuklar nedeni ile aracında üşüdüğünden içeriye soba monte ediyor.Gerekli yerler izin veriyor.

Zamanında çok araştırdım bu konuyu.Burası Türkiye , buradaki mevzuatlardan çıkış yok.

Biz sanayiye giderken hidrojen sistemini söküyoruz.Neden duyacağımız lafın biri bin para.Geçilecek dalganın haddi hesabı yok.

Bizden adam olmaz.Bu zihniyetle nice buluş ,nice fikir heba olur gider.

İzin verseler , şu dakikadan itibaren başlarım çalışmalara..

Hatta elektirikli motora bile ihtiyaç yok.Manyetik motor yapılırsa mıknatıslardan işte size elektirksiz motor.

http://www.youtube.com/watch?v=T8WZD11alb0

Veya sıkıştırılmış havayla çalışan motor.
Arabalar ,iş makinaları ,teknelerde kullanılıyor.En son tata kullandı.Bir depo sıkıştırılmış hava ile 300 km.

http://www.youtube.com/watch?v=jjSOvbsE460
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti erginbkr » 28 Şub 2012, 09:11

bence sıkıştırılmış hava trafikte ciddi risk oluşturur...bir kaza durumunda bomba gibi patlar...bu durumda kaza öldürmese bile hava öldürür...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti felicia042 » 28 Şub 2012, 09:20

erginbkr yazdı:bence sıkıştırılmış hava trafikte ciddi risk oluşturur...bir kaza durumunda bomba gibi patlar...bu durumda kaza öldürmese bile hava öldürür...


Evet çok çok tehlikeli ama ben sıkıştırılmış lpg nin veya 45 litre uçucu parlayıcı benzinin daha tehlikeli olacağını düşünüyorum..;)
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti ozantavsan » 28 Şub 2012, 11:15

Fiber carbon tankları var.Kaza anında hava poss deyip uçuyor.Hiçbir riski yok.
:LPGde sıkıştırılıyor lpg tankına o tehlike.
Ama bu hava dikkatinizi çekerim.Tankı fiber olunca dağılmıyor zaten ,çıkan sadece hava.

Hava havaya karışıyor.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti serhat_a89 » 28 Şub 2012, 18:26

Çok çevreci bir makina bir olmuş zamanım olduğunda o forumdan okuyacağım. Geçenlerde televizyonda gördüm bi tane taksiciye takıyorlardı dönüşüm 10.000 TL pilleride kiralık veriyorlarmış http://elektrikliaracdonusumu.com/
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti phenomx3 » 28 Şub 2012, 20:48

Yıllar önce ehliyet kursunda; Hoca motor dersinde şarj dinamosunu anlatırken motora bağlı olduğu kayış vasıtasıyla aküyü şarj ediyor akü dolduysa üzerindeki diyotlar vasıtasıyla bu fazla elektriği yakıyor demişti. Ben de şöyle düşünmüştüm. bu sistem geliştirilip kendi elektriğini üreten elektrikle çalışan araç yapılamazmı diye. ve yaklaşık 5 sene önce bi dergide Amerikanın elektrikle çalışan destroyer üretmeyi planladığını okudum. Geminin makineleri ilk hareketini dizel motorla yapacak sonra bu sayede çalışmaya başlayan elektrik jeneratörü ürettiği elektrikle elektrikli motorları çalıştıracak diyordu. ve şu anda bu gemi inşaa aşamasında ve 1-2 sene içinde hizmete girecekmiş. Aşağıdaki sitede anlatılan da bu olsa gerek. Türkçeye çevirisi pek iyi değil ama. Entegre Güç Sistemi (IPS)
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=tr&prev=/search%3Fq%3Dddg%2B1000%26hl%3Dtr%26qscrl%3D1%26nord%3D1%26rlz%3D1T4ADFA_trTR423TR424%26biw%3D1152%26bih%3D610%26prmd%3Dimvns&rurl=translate.google.com.tr&sl=en&u=http://www.globalsecurity.org/military/systems/ship/systems/ips.htm&usg=ALkJrhgnybos5V-57czYYiVETm5tmtEa1g
sonuçta bir savaş gemisinde böyle bi sistem olabiliyorsa, araçlar için de olabilir diye düşünüyorum
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 511
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti birtanyildiz » 28 Şub 2012, 21:50

erginbkr yazdı:bence sıkıştırılmış hava trafikte ciddi risk oluşturur...bir kaza durumunda bomba gibi patlar...bu durumda kaza öldürmese bile hava öldürür...



videoda deponun karbonfiberden yapıldığını ve bunun sebebi olarak eğer metal olsaydı kaza anında patlama riski olarak gösteriliyor diyor. karbonfiber sadece bölünür diyor. ben onların yalancısıyım :)
Bir Zamanlar Fabia 1.4 101 Spc HB...
Kullanıcı avatarı
birtanyildiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 143
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:02
Ad Soyad: Birtan YILDIZ
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Astra Classic 3 Sedan

İleti yabani » 29 Şub 2012, 00:20

@ ozan bey
Permanent magnet motor şimdiye kadar hayal idi, yaptığını söyleyen kişiler patentini alamıyordu, olay dolandırıcılıktan öteye geçemiyordu. Böylesi bir enerji motoru dünyanın çehresini değiştirecek bir buluştur, fosil yakıtların tarih olması, dünya sanayisinin değişmesi anlamına gelir. Fizikçilerde şimdiye kadar karşı çıkıyorlardı fakat Muammer YILDIZ'ın yaptığı motor dünya çapında patentleri de alınarak, ve uluslararası seminerlerde tanıtılıp, gizlilik anlaşmaları çerçevesinde üniversiteler tarafından onaylanmış bir motordur. (zaten birçok araba firmasının kişi ile anlaşmalar yapması motorun işe yararlılığının göstergesidir) Fakat ben önümüzdeki 5-8 yıl içinde bu motorun piyasaya çıkacağını sanmıyorum, çünkü dünyanın çarkı bir anda tersine dönemez.

@ serhat_a89
Dönüşümü 10.000 TL'ye yaptıkları bilgisini nereden edindiniz, sitede böyle bir bilgiye rastlıyamadım, benimde elektrikli araç projem mevcut ve ben 10.000 TL maliyete yaklaşamıyorum bile (tabi benim projem standart elektrikli araç sisteminden 2 nesil ötede orası ayrı :D ) eğer fiyat doğru ise aracımı elektrikliye çevirmeyi ciddi anlamda düşünebilirim. (yılda 3000 TL civarı yakıt parası veriyorum, hiç param olmasa bankadan kredi çeksem 4 yılda geri ödesem 5. yılda artık kardayım demektir. Eh araç elektrikli olduktan sonra da değiştirmeye gerek kalmaz, ölene kadar yada Muhittin bey'in motoruna çevirtene kadar binerim :D
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti serhat_a89 » 01 Mar 2012, 21:47

yabani yazdı:@ ozan bey
Permanent magnet motor şimdiye kadar hayal idi, yaptığını söyleyen kişiler patentini alamıyordu, olay dolandırıcılıktan öteye geçemiyordu. Böylesi bir enerji motoru dünyanın çehresini değiştirecek bir buluştur, fosil yakıtların tarih olması, dünya sanayisinin değişmesi anlamına gelir. Fizikçilerde şimdiye kadar karşı çıkıyorlardı fakat Muammer YILDIZ'ın yaptığı motor dünya çapında patentleri de alınarak, ve uluslararası seminerlerde tanıtılıp, gizlilik anlaşmaları çerçevesinde üniversiteler tarafından onaylanmış bir motordur. (zaten birçok araba firmasının kişi ile anlaşmalar yapması motorun işe yararlılığının göstergesidir) Fakat ben önümüzdeki 5-8 yıl içinde bu motorun piyasaya çıkacağını sanmıyorum, çünkü dünyanın çarkı bir anda tersine dönemez.

@ serhat_a89
Dönüşümü 10.000 TL'ye yaptıkları bilgisini nereden edindiniz, sitede böyle bir bilgiye rastlıyamadım, benimde elektrikli araç projem mevcut ve ben 10.000 TL maliyete yaklaşamıyorum bile (tabi benim projem standart elektrikli araç sisteminden 2 nesil ötede orası ayrı :D ) eğer fiyat doğru ise aracımı elektrikliye çevirmeyi ciddi anlamda düşünebilirim. (yılda 3000 TL civarı yakıt parası veriyorum, hiç param olmasa bankadan kredi çeksem 4 yılda geri ödesem 5. yılda artık kardayım demektir. Eh araç elektrikli olduktan sonra da değiştirmeye gerek kalmaz, ölene kadar yada Muhittin bey'in motoruna çevirtene kadar binerim :D


Ben bu sitede ki aracın dönüşümünü TV de izlemiştim orda biri söylemişti maliyeti 10000 Tl pilleri de kiralamayı düşünüyoruz diye sizin projeniz daha pahalıya mı mal oluyor?
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti serhat_a89 » 01 Mar 2012, 21:55

Km.de 2 kuruş :D
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti ozantavsan » 01 Mar 2012, 22:52

300 beygir gücünde manyetik motor (mıknatıslarla).Sanırım hiçbirimiz bu arabada kullanılmaz diyemez.Çünkü araç motoru olarak yapılmış.

http://www.youtube.com/watch?v=smzpbKg9 ... re=related
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti osti01 » 01 Mar 2012, 23:36

proje çok güzel bir proje burada böyle bir şey yapmaya kalkılırsa astarı yüzünü geçer.

Sıkıştırılmış havadan bahseden arkadşlar var havayı sıkıştırırken harcanan enerji arabanın elde ettiğinden daha mı azmış acaba merak ettim.

Elektrikli arabada pillerin kısıtlı depolama kabiliyetleri, ömrünün uzun olmayışı gün geçtikçe veriminin düşmesi gibi sebepler de maliyetinin yükselmesi sonucunu doğuruyor.

Muammer Yıldız ın da yaptığının manyetik motordan farklı olduğunu zannetmiyorum Yanılıyor olabilirm ama 1800 lerde Faraday da böyle bişey bulmuştu.

internette de mıknatıs motorların örnekleri var

http://www.youtube.com/watch?v=FxReArGbE_s&feature=related

Ben de şu an hakim olan görüşten farklı düşünmüyorum üretilen enerji en iyi ihtimalle harcanan enerjiye eşittir. (manyetik motorlara sözüm yok)


Bazı (belki de birçok) savaş gemisi ve denizaltı nükleer reaktörlerle enerji ihtiyacını karşılamakta

sonuç olarak benzin mazot kömür odun su mıknatıs uranyum her madde kendi içinde bir enerji taşımakta ulaşılması gereken nokta; en düşük maliyetle etkili enerjiyi üretebilmek.
Kullanıcı avatarı
osti01
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 201
Kayıt: 04 Nis 2010, 08:45
Ad Soyad: osman
Nereden: Gaziantep
Arabanız: 99 mondeo ghia

İleti yabani » 02 Mar 2012, 00:24

Serhat bey fiyat bilgilerine eriştim;
henüz tam bir fiyat bilgisi olmasa da 7-10bin TL arası olmasını planlıyorlar fakat dönüşüm sadece Ticari araçlara (özellikle Hyundai Accent modeline) yapılacak ve ayda 500 TL Batarya kirası alacaklar. aylık 500 TL gideri belki taksiciler bile vermeyecektir. ayrıca araç maksimum 85 km hıza erişebiliyormuş. Açıkçası bana göre şimdiden balon oldu.

Sonrasında internet üzerinde biraz araştırma yaptım, hazır dönüşüm kitleri bile satılır olmuş, ben elektronikçi olduğumdan gerek biraz detaylı düşünüyorum ve en yüksek verimli/en fazla performansı sağlayan/en güvenli elektrikli araba nasıl olur'u hesaplıyorum. mesela elin gavuru basit bir dc motor ile işini görürken, ben bakım ihtiyacı olmayan brushless motorları özel dişli sistemleriyle her bir tekere ayrı ayrı monte etmeyi,yani her tekerin bağımsız çekiş sistemi olmasını hesaplayıp, her bir tekerin ne kaç cm döndüğünü, üzerine ne kadar basınç bindiğini ve seyir esnasında ne tip değişiklikler olduğunu bilgisayarda hesaplatıp buna göre her bir tekerin çekiş sistemini ayrı ayrı ayarlamayı düşünüyorum. Ama olay icraate gelince parasal sorundan dolayı ancak hocanın hindisi gibi düşünerek kalıyoruz. Demekki cehalet mutluluktur diyip, kafadan olaya dalmak gerekiyor aslında :) çünkü büyük firmalar bile en verimli motor tipi olan brushless dc motorları kullanmak yerine ac motorları kullanıyorlar.

Permanent magnet motorları beklerse daha çok bekleriz çünkü bu motorlarla ilgili ilk patent 1960'larda alınmıştı, patent'i birçok kişi yaptı ama motor çalışmadı. O zamanda beri en fazla 5 yılda bir birileri yaptığını iddea ederek çıkar, şimdiye kadar sadece Muammer bey akademisyenlerin gizlilik anlaşması akabinde motoru incelemelerine izin verdi.
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir