kayıp olan 40 beygir nihayet bulunmuştur.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

kayıp olan 40 beygir nihayet bulunmuştur.

İleti scania_seat_skoda » 28 Şub 2012, 21:56

geçen yaz aldığım aracımın 1,9 TDI 150 bg (leon cupra sport motoru)olmasına karşı içimde hep çekişi daha iyi olmalı diye bir his vardı ve en sonunda aracımı kurcalamaya karar verdim,
öncelikle aracıma turbo basınç kaçak testi yaptım ve intercool surtunmeden dolayı delik cıktı,ve yapıldı,
5000 km önce değişen enjektör memelerim tekrar sökülerek daha hassas bir makinada ayar oldu,
EGR valfi iptal edildi ve iptal işlemi sırasında emme manifoldunun 1cm kalınlığında kurum oluşturduğu görüldü ve sökülerek temizlendi,
bu işlemlerden sonra aracın gaz yemesi ciddi bir şekilde değişti,adeta kafakaldırmaya başladı.
6 vites aracımda 3 cü viteste 3500 dev/dak da 100 görmeye başladı araç.
geriye kalan son işlem katalizatör iptali,12 yıllık katalizatör sanırım miyadını doldurmuştur.

EGR sistemim resimlerdeki gibi cıktı resimler alıntıdır.
 
Eklentiler
emme manifoldu.jpg
egr temizlik.jpg
egr iptali.jpg
egr sistemi.jpg
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti hetepe » 28 Şub 2012, 23:21

Bu arabada ankara belediyesinin bedava dağıttığı kömür mü yakmışlar daha önce???
Güzel iş çıkmış, güle güle kullanın...1.9 TDI motorunun kıymetini bilmek lazım...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti scania_seat_skoda » 28 Şub 2012, 23:57

11 yılda ilk defa temizlendiğini var sayarsak,bence az bile tıkanmıştı,
ben bu kurumlaşmayı mühendislik hatası olarak görüyorum,motorun havalandırmasını motorun emişine veriyorlar,üstten eksantrik araçlarda yağı savurarak havalandırmadan dışarı sızdırıyor,hemde ilerlen yıllardada motor yıprandıkca havalandırmadan buharla beraber yağı tüm sisteme veriyor,yağlanmış kısımlarda egsoz gazıyla karşılaşınca zamanla bu kurum bu vaziyetlere geliyor.
1.9 TDI seat'ımda havalandırma motor bloğundan cıktığı için,ve havalandırma süsgeçi olduğundan, motorun emiş sistemi yağlanmıyor ve haliyle kurum yapmıyordu.
şimdiki motorumdaki havalandırma sisteminin mühendislik hatası olduğunu düşünüyorum.

o yüzdende eksantriğin yağı savurarak havalandırmadan emişe vermemesi için resimdeki hortumu taktım,hortumu yüksek tutarak ve dolandırarak savrulan yağın geri dönmesini ve emişe vermemesini sağladım.
Eklentiler
100_4942.JPG
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti eser » 29 Şub 2012, 00:43

umarım başarılı olur
eser
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 29 Kas 2011, 22:20
Ad Soyad: ESER AKPINAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FABİA 2

İleti AhmetH » 29 Şub 2012, 01:59

131 Hp değil mi bu motorlar ?

emiş tarafına leondan bir iki parça eklenerek 150 hp oluyordu Fabia VRS te de aynı motor var sanırım.

çalışma gayet verimli
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti mustklc » 29 Şub 2012, 09:33

of of nasıl kurum bağlamış. araç kaç km de?
eskiden benzinli aracımda boğaz kelebeğini söker diş fırçasıyla temizlerdim bu kadar olmasa da kurum çıkardı.
ama şimdiki aracımı ne böyle sökerim ne de söktürürüm. kaça patladı size
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti skodahastası » 29 Şub 2012, 14:32

hayırlı olsun demek 40 beygir buldunuz :D birini bana versenize
FABİA RS SEVGİSİ-SKODA HASTASI-ELEGANCE HAYRANI

2012 SKODA YETİ 1.2 TSI DSG KONFOR PAKET+SİWİNG+YOL BİLGİSAYARI+ SİYAH TAVAN+GÜMÜŞ TAVAN ÇITASI+YOL BİLGİSAYARI
2004 SKODA OCTAVİA 1.6 AMİBANTE PLUS(ESP FALAN HERŞEY VAR):(satıldı)
Kullanıcı avatarı
skodahastası
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1199
Kayıt: 11 Haz 2011, 18:29
Ad Soyad: KERİM
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2012 Skoda Yeti Konfor paket +siwing+siyah tavan

İleti scania_seat_skoda » 29 Şub 2012, 23:26

AhmetH yazdı:131 Hp değil mi bu motorlar ?

emiş tarafına leondan bir iki parça eklenerek 150 hp oluyordu Fabia VRS te de aynı motor var sanırım.

çalışma gayet verimli




passat motorundan farkı,
enjektörleri,beyindeki cip,birde vw ustası arkadaşımın demesi kendim saymadım,turbo kanat sayısı egsoz tarafı bir kanat fazla.
aynı motor vw caddy de de var o 105 bg
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti scania_seat_skoda » 29 Şub 2012, 23:44

mustklc yazdı:of of nasıl kurum bağlamış. araç kaç km de?
eskiden benzinli aracımda boğaz kelebeğini söker diş fırçasıyla temizlerdim bu kadar olmasa da kurum çıkardı.
ama şimdiki aracımı ne böyle sökerim ne de söktürürüm. kaça patladı size




aracım 195,000 km de,2009 da 176,000 km turbo değişmiş serviste,çekiş sorunu yüzünden,sersiv kayıtlarında şikayet çekiş düşük olarak yazılmış,turbo değiştikten sonrada randıman almayınca sahibi yeni araba almış,bunuda fuar aracı diye satmaya kıyamamış,2 yıldır nadir kullanmış garajda yatmış .
tüm sökme takma temizlik işlemlerini kendim yaptım,190,000 km de enjektör memelerini bineceğim için değiştirdim 1400 tl onlar tuttu,
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir