Honda garantisini yakıp LPG'yi kendim taktırsam mı?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Honda garantisini yakıp LPG'yi kendim taktırsam mı?

İleti yonetici » 31 Mar 2012, 21:09

Merhaba Arkadaşlar,

Bildiğniz üzere geçtiğimiz aylarda Skoda'ya ve VW Group'a veda ederek sıfır km bir Honda Civic aldım. Başlangıçta Honda garantisi altında LPG montajı yapılacağı söylendi ancak sonradan işin öyle olmadığı ortaya çıktı. Bayiler kafalarına göre eski kasa için devam eden uygulamanın yapılacağını düşünerek müşterileri yanıltmış oldular. Bana sorarsanız hepsi durumdan haberdardı ancak söylemek işlerine gelmedi şimdi çamuru Honda Türkiye'ye atmak daha kolay geliyor. Honda Türkiye, BRC'den aldıkları LPG kitinin testte olduğunu söylüyor ki aylardır testte. Ne zaman sürecin tamamlanacağına ilişkin tarih alamıyoruz. Test tamamlansada montajı kendi bayim yapacak diyor fakat bayiler montajı yapacak durumdamı derseniz hayır değiller. TSE standartları açısından ve personel eğitimi bakımından sıkıntıları var. Ayrıca sırf Honda garantisi devam edecek diye LPG Kitine yaklaşık 1.000 liralık bir fiyat farkı daha biniyor.

Şimdi Honda bayileri şöyle bir öneri getiriyor 2 yıl BRC motoru sigortalıyor 1 yılda biz bayi olarak işin arkasındayız 3 yıl garantisi biziz diyorlar 2.350 TL fiyatı var. Genel olarak bayileri güvenilir bulmadığımdan bence bu uyduruk bir çözüm üstelik bu işte hiçbir emekleri olmayacağı halde 500 TL kadar kitin üzerine fiyat bindirmişler. Hem sürekli olarak montajı yapan bayiye bağlı kalmış oluyorsunuz.

BRC Honda kitini kendi bayilerinede verdiğinden doğrudan gidip bir bayisinde montaj yaptırabiliyorum bundada net fiyatı bilmiyorum 1.650 diyen var 1.800 civarı diyen var hatta 2.000 rakamını bile duydum. 2.000 lik fiyatı ben kendim aldım bu fiyatı veren BRC bayisi Honda bayileri ile daha sıkı fıkı olduğundan bayinin fahiş fiyat farkını örtmek için bana yüksek fiyat vermiş olabilir :D Ben en fazla 1.800 TL ye falan BRC bayisinde montajı yaptırabileceğimi düşünüyorum.


Şimdi durum şu:

1) Genel inanış Honda bozulmaz hatta motoru hiç bozulmaz :D

2) LPG'yi taktırdığım anda aracın garantisi 6 yıldan 3 yıla iniyor. 6 yıllık garantiyi kullanmak içinde tüm periyodik bakımların serviste yapılması gerekiyor ki servis maliyetlerini şöyle bir düşününce ben zaten 6 yıl yetkili servise gideceğimi hiç sanmıyorum.

3) Honda'nın dizel motoru olmadığından LPG taktırmış müşteri bayiler açısından hiç sürpriz değil hatta bizzat kendileri sıfır araçları anlaşmalı oldukları yerlere götürüp LPG taktırıyorlar. Apaçık şekilde LPG den kaynaklanan bir arıza olmadığı sürece servislerin garanti konusunda mızmızlanacağını sanmıyorum. Zaten LPG taktırmış olmak sadece motor garantisini etkileyen bir husus mekanik vs açıdan garanti sürüyor. Dizel motoru olan markalar LPG li bir araç görünce öcü muamelesi yapıyor dikiz aynanız düşse LPG taktırmışsın araç garanti dışında derler herhalde.

4) Kendi eksperlerinin incelemesi ve yetkili servisin raporu doğrultusunda BRC zaten 25.000 TL'ye kadar 2 yıl boyunca arızaları sigorta kapsamına alıyor. Bu normalde çok cazip birşey ama bizim memlekette bu sigortalar pek işlemez bu olaya en fazla %50 güvenilebilir diye düşünüyorum.

5) Her ne kadar teste giren kitin Japonya tarafından reddedilme durumu kimsenin gündeminde olmasada Honda evet BRC'nin bu kiti yeni Civic için uygundur desin bende dışarıda dahi taktıracak olsam araca uygunluğu açısından şüphe kalmamış olacağından beklesem mi diyorum.

Siz olsanız nasıl bir yol izlersiniz?
 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti xfenk » 31 Mar 2012, 21:41

Ben iki ay kadar önce Mersin honda Bayine sordugumda Mayıs ayından sonra LPG takmaya başlıyacaklarını söylemişlerdi,fiyat sordugumda ise 3500 -4000 TL civarında olacagını ve 6 Yıl garantinin bozulmadan takılacağını söylemişlerdi. Arkama bile bakmadan çıkmıştım bayiden :)
xfenk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 57
Kayıt: 28 Arl 2011, 10:52
Konum: Mersin
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Mersin

İleti gandac » 31 Mar 2012, 21:42

sakın taktırma derim. Çalıştığım işyerinde firma sahibi 0km honda cıvc marka aracına taktırdı memnun değil aracı sattık baş edemedik sorunlarla hemde zavoli marda lpg vardı üzerimde. tavsiyemdir.

İyi şöförün freni "Gazdır.".

Usta şöför de frene az basandır...

Kullanıcı avatarı
gandac
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 63
Kayıt: 01 Mar 2009, 00:54
Ad Soyad: Andaç GÖGÜŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Felicia 1.6 2000

İleti scania_seat_skoda » 31 Mar 2012, 21:43

eğer az km yapan biri olarak sıfır araç almış olsaydım 500-600 krş yaksa dahi lpg ile 250 krş yakıcak olsa da taktırmazdım,
eğer çok km yapan biriysem zaten benzinli araç almazdım.dizel alırdım şahsen.
ama emir bey siz taktırın bence garantiye ihtiyacınız olacağını zannetmem bilinçli kullanıcısınız.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti hakanerdogan » 31 Mar 2012, 22:01

Emir bey, yıllarca aile boyu Honda kullanmış arkadaşım, ayrıca uzunca bir süre Honda servisinde çalışmış bir makine mühendisi arkadaşım ve bir çok Honda'cı der ki, o motor LPG'de öyle bir bozulur ki... :)

Honda makinelerinin subap yatakları alüminyumdur ve LPG takıldığında zırt pırt subap ayarına gidersiniz. (uzama yapar) Eminim ki biliyordunuz bunu aracı almadan araştırmışsınızdır, Bar Honda derler Ankra'nın en büyük özel Honda servislerindendir, sürekli söylerler aynı şeyi oranın müdavimleri

Hele ki yukarıdaki uzun metrajlı iletinizde bahsettiğiniz konudan anlaşılan satırla falan takacaklar sandım LPG'yi :) Tövbeler tövbesi...

Bildiğim kadarıyla bu Hondalar için bi sistemi var Prins'in. Ama eşek yüküyle paradır, ben gider dizel araba alırdım üste koyup, ya da mis gibi Honda, basar benzini binerim.

(sanırım bu durumdan size siz aracı almadan da bahsetmiştim fakat dikkat etmemiştiniz, lakin uyduruk bir sistemle sizi temin ederim ki iki senede o motor şıkır şıkır vurmaya başlayacaktır en azından Ankara Honda bölgesinde gördüğüm bu :) )


NOT: Şu an Accord'a bahsettiğim arkadaş benzinde biniyor.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti skodaizm » 31 Mar 2012, 22:35

Hakan özellikle Honda motor için gerekeni söylemiş. Bundan önceki aracım yine sıfır ve benzinliydi. Hiç bir zaman LPG taktırmadım. Aksine de uzun km yapardım. Ama yinede etrafımdaki arkadaş ve otomobil meraklıları israrla LPG ye karşı olduğunu belirtmiş ve karbüratörlü harici LPG nin araçlarda kısa veya uzun vadede muhakkak sorun çıkaracağını ve bu bilinmezliğe girme gereği olmadığını söylemişlerdir.

Size tavsiyem sıfır bir aracı riske atmayıp Lpg ve yönelmemeniz.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti yonetici » 31 Mar 2012, 22:57

Tek tek alıntı yapmadan genel cevaplar vereyim öteki türlü zor olacak.

Yakıtım 100km de 7,5 litreyi geçmiyor ama yılda 20.000 km den aşağı yol yapmıyorum bu nedenle ve eski aracımdaki olumlu tecrübelerimden dolayı LPG ye sıcak bakıyorum.

Dizel araçların donanımları dandik oluyor iyi olanında fiyatı çok yüksek o kadar dizel farkı vereceğime benzinli alır LPG takarım daha iyi demiştim. Birde dizel arabadan gerçekten rahatsız oluyorum hır hır hır çalışıyor turbo, pompa, enjektör vs. gibi bozulursa ocağınıza incir ağacı dikecek parçaları var beni biraz tedirgin ediyor. Ayrıca LPG mazota göre daha az zam görüyor yazları da fiyatı düşüyor. Dizel alsaydım Renault Megane Sport Tourer alacaktım bu arada onu söyleyim :)

Şimdiye kadar Honda'yla ilgili forumlarda takip ettiğim kadarıyla LPG taktırıp kronik bir sorun yaşayan yok burada yine montaj noktasında kitten ziyade usta faktörü devreye giriyor.

Supaplarla ilgili aracı almadan önce duymuştum fakat eski kasada 40.000 km olan supap kontrolü bu araçta 100.000'e uzatılmış kullanım kılavuzunda öyle görünüyor. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam Honda Türkiye pazarlama müdürü olması lazım TV de bir programda motorun aynı olmadığı supaplarda iyileştirmeler yapıldığına dair birşeylerden bahsetmişti. Ayrıca Hondanın bu kasasında Amerika'da fabrika çıkışı doğalgazlı bir versiyon var oda LPG gibi yüksek oktanlı olduğundan hani belki diyorum Honda motorda bu sıkıntıyı gidermiş olabilir mi? Ayrıca üst devirlerde belli oranda benzin püskürtmesi ile supapları rahatlatmaya yönelik Honda'dan talep gelirse kitin buna göre programlanacağına dair BRC'den bir yetkilinin kendi forumlarında açıklaması olmuştu. Bu hususta BRC ürünümüzde bu imkan var Honda kendisi karar versin noktasında duruyor bu yüzdende Honda Japonya testi bitirip onay versin diye beklesem mi düşünmüyor değilim. Özetle bahsettiğiniz bu risk var ama eski kasasında dahi çok uzun km lerdir LPG kullananlar bu sıkıntılarla henüz karşılaşmış değiller. Hyundai, Chevrolet gibi araçlarında alüminyum supaplardan ötürü en fazla 60.000 km dayandığından bahsediyorlar ama buna rağmen her iki firmada garantili LPG taktırıyor nasıl oluyor bende anlamıyorum...

Burada asıl sorun aracın sıfır olmasından kaynaklanıyor insanlar kıyamıyor yorumlarınızı muhakkak etkilemiştir ama ben pek arabanın gözünün yaşına bakmayı düşünmüyorum bazen böyle gözümü karartıp yaptığım şeyler vardır şimdiye kanar ağzım yanmadı ona güveniyorum :D LPG bir yana garantiden vazgeçme noktasında ne düşünüyorsunuz?
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 31 Mar 2012, 23:08

Arabaya kıymasıyla kuşbaşısıyla inanın hiç alakası yok, tamamen malın eknomik ömrü ve şahsa gerçekleştireceği maximum kaliteli hizmet namına ben LPG taktırmazdım. Ya da beklerdim.

Anlattığınız beklenen teknolojik gelişmeler TSI motorlara LPG tartıştığımız gibi 4 sene öncesinden, aradan o kadar zaman geçti, daha yeni yeni oturmaya başlıyor, hani bu o kadar meşakkatli değildir ama zaman alır. En kötü ihtimal beklerdim.

Son iki yılda 60-66 bin km civarı binmiş olmam lazım, sizi iyi anlıyorum fakat bu ahvaller altında donanım tercih edip dizelden kaçmanıza mâna veremiyorum... Donanım emekli adam içindir, yaşlı içindir. Çalışan, koşuşturan kişi için mühim olan verimliliktir. Gerçi tercih, tartışılmaz

Aracımla yüz binler devrildi ama turbo, enjektör, pompa sorunları yaşamadım, lakin LPG konusu çetrefilli dediğim gibi, sonuçta elin Japon'u otursun mühendisi kafa patlatsın gecelerce gözleri kızarık uğraşsın, sen ordan Konyalı'nın tüpünü at bagaja bas dökme gazı... Bilmiyorum... Japon takma diyor, ama burdakiler, "laan susun hele, burda benzin pahalı, hele şu gün satalım bunları, keseriz garantiyi yarı yarıya zaten araba da anca o zamana patlar biz de tanımayız üste servis yedek parça kazancını geleceğe dair de garantilemiş oluruz." demiyorlardır inşaallah :)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yonetici » 31 Mar 2012, 23:23

hakanerdogan yazdı:Son iki yılda 60-66 bin km civarı binmiş olmam lazım, sizi iyi anlıyorum fakat bu ahvaller altında donanım tercih edip dizelden kaçmanıza mâna veremiyorum... Donanım emekli adam içindir, yaşlı içindir. Çalışan, koşuşturan kişi için mühim olan verimliliktir.


Ben bu kadar km'yi iş için değilde kendi keyfime yaptığımdan donanımdan vazgeçemiyorum yoksa durum dediğiniz gibi. Birde benim evim İstanbulda Sabiha Gökçen Havalimanı civarında buraları biliyorsanız biraz merkeze uzaktır diyebiliriz benim şöyle bir gezip dolaşıp geleyim demem 50 km yol demek.
hakanerdogan yazdı:
LPG konusu çetrefilli dediğim gibi, sonuçta elin Japon'u otursun mühendisi kafa patlatsın gecelerce gözleri kızarık uğraşsın, sen ordan Konyalı'nın tüpünü at bagaja bas dökme gazı... Bilmiyorum... Japon takma diyor, ama burdakiler, "laan susun hele, burda benzin pahalı, hele şu gün satalım bunları, keseriz garantiyi yarı yarıya zaten araba da anca o zamana patlar biz de tanımayız üste servis yedek parça kazancını geleceğe dair de garantilemiş oluruz." demiyorlardır inşaallah :)


Aslında kesin böyle diyorlardır ama bizde haklıyız japonda haklı.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti yonetici » 31 Mar 2012, 23:26

Yeni Hyundai I30 dizele ne diyorsunuz arabanın 11 ay borcu kaldı bu sürede benzinle binip dizelemi geçeyim donanımıda beklentime uygun.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 31 Mar 2012, 23:45

? yazdı:Yeni Hyundai I30 dizele ne diyorsunuz arabanın 11 ay borcu kaldı bu sürede benzinle binip dizelemi geçeyim donanımıda beklentime uygun.


Tesadüf bu ya, 2 gün önce gittim incelemeye

Tek kelimeyle mükemmel idi, o fiyata hele ki... Çok geniş bir araç, arka süspansiyonları Honda gibi bağımsız, iç mekan kalitesi gayet yerindeydi.

Hyundai cidden çağ atladı, kullandığımda ise fark ettiğim ciddi derecede hoş oluşuydu süspansiyonların, hoş ben bir traktöre biniyorum yorumlarım çok öznel ama, mantık çerçevesinde bakıldığında 5y/100K garanti süper, araç süper, motor desen aygır...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti SARACOGLU » 31 Mar 2012, 23:52

Al hocam i30 dizel al. artık kötü araba yok o devirler 80-90 lı yıllardaydı artık bütün arabalar pazara cıkmadan önce bır suru testlerden dunya standartlarından gecıyor. ben suan ülkemizde satılan bellı baslı 8-10 markanın hiçbirininde kötü olduguna inanmıyorum.
yakıt konusu bızde artık psikolojık olmus. şahsen fazla km yapmayan ınsanlar bıle hesap etmeden sıfır arac alırken artık fıyat farkına ve yapacagı km ye bakmadan dizel arac alıyor.mesela ben,
fabia elegancemi sattım 2008 model vgt dizel getz aldım her acıdan memnunun 20 lira mazot atıyorum 1 hafta işe gidip geliyorum. fabiada 45 tl ye mal oluyordu bir haftalık işe gitmem
cok km de yapmıyorum ayda en fazla 750-800 km yapıyorum dizelin riskine girilirmi dersenız bence deger getzım devamlı kapının önünde yatıyor en azından psikolojım düzgün diyorum kı aracım az yakıyor.kapının önünde yatacakta olsa ben benzınlı arac almam
hyundai yede şiddetle tavsiye ederim 90 bin agır bakımı yaptırdım yetkılı servıste
motor yağı
yağ filtresi-mazot filtresi-polen filtresi-hava filtresi-V kayısı-kayıs gergisi-gergi bilyaları-klima kayısı-gergi kolları
-kapı yaglamaları-antifiriz-cam suyu vs vs kdv dahil 530 tl
105 bin preyodişk bakımını sordum bakalım ne kadar dıye motor yagı ve butun filtreler işçilik hersey dahil 205 tl..
en önemli sey bence yakıt ve yedek parça bakım ucuzlugudur
ben sizin yerınızde olsam benzlınlı cıvıc alıp böyle kara kara düşüneceğime en basta dizel i30 alırdım
SARACOGLU
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 254
Kayıt: 28 Eyl 2011, 13:46
Ad Soyad: abdurrahman saraçoğlu
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: fabia 1.4 16v elegance

İleti scania_seat_skoda » 01 Nis 2012, 00:34

octavia mı almadan önce işe arkadaşımnın 2002 model astrasıyla beraber işe gidip geliyorduk.bir gün ışıklarda ışıkları geçip yolun ordasında duran i30a arkadan hiç fren yapmadan çarptık,astrada ne farlar ne kaput ne tampon ne radyatör kaldı.i30 daki hasar şaka gibiydi,arka tampona sadece plakanın izi cıktı,tampon içeri girdi cıktı illaki tampon içindeki koruma demirini eğmiştir ama bi i30 a bakıyorsun bide astraya şaka gibi bi manzara vardı ortada.bende hayranım hundayinin son jenerasyon araçlarına.
Kullanıcı avatarı
scania_seat_skoda
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 537
Kayıt: 10 Oca 2012, 22:48
Ad Soyad: ufuk usta
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 2001 1.9 TDI octavia combi L&K 110 kw 6 vites

İleti SARACOGLU » 01 Nis 2012, 00:37

bende getzi almadan önce herkes teneke parçası vs vs dıyordu ama aracı ınceledım gercekten sacı ince ama asıl tasıyıcı dırekler kapı içleri saseler cok kalın arabaya hamallık olmasın dıye kaportayıda kalın yapmamıslar
darbe emıcıler ve esas guvenlıgı saglayacak ana dırekler cok saglam.
getz dıstan bakınca kucuk gıbı ama araba tam tamına 1187 kılo.. nesi agır bu kadar bu arabanın bırde skoda ıgıbı sac olsaydı o araba 1.5 ton olurdu
SARACOGLU
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 254
Kayıt: 28 Eyl 2011, 13:46
Ad Soyad: abdurrahman saraçoğlu
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: fabia 1.4 16v elegance

İleti hetepe » 01 Nis 2012, 09:30

''Keşke'' lafını sevmiyorum ama o kadar para verip alınan arabaya ''dakika bir, gol bir'' der gibi oldu LPG konusu...
11 ay borcunuzu bekleyip arabayı orjinal olarak satmanız ve beğendiğiniz bir dizeli almanız şu durumda en mantıklı ve risk içermeyen bir çözüm bence...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti oeb » 01 Nis 2012, 10:31

honda servisinde (bora honda) işim icabı günlük gidip gelmekteydim 100.000 km de sibopları eğer ve lpg sürekli arıza verir diye gözlemlerim var.almış olduğunuz araba zaten dizel araçlar kadar az yakmakta karar sizin
oeb
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 167
Kayıt: 14 Şub 2011, 10:33
Ad Soyad: OMER.
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT LX-octavia 1.4 tsi dsg

İleti T.T. » 01 Nis 2012, 11:33

Emir Bey garantisi bozulmamasından yanayım. Ama şöyle de bir durum var sonuçta aracın yeni bir araç ama gel görki honda nın servis fiyatları bizim skodadan da fazla. geçen hafta bir arkadaşım honda city yi 30000 km bakımı için götürdü. yağ, hava, filtreler ve cvt şanzıman yağı değişimi için 420 tl verdi. Duyunca şok oldum. Normalde bunu dışarıda max. 150. TL ye yaptırabilirsin. Böyle şeyleri görünce sırf bu yüzden garantiyi bozup insanın oraya gidesi gelmiyo açıkçası. Senin görüşüne katılıyorum.
Kullanıcı avatarı
T.T.
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 424
Kayıt: 03 Şub 2010, 14:15
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 2004 1.2 47 Kw Kit : Lovato EasyFast

İleti 9köy » 01 Nis 2012, 12:19

? yazdı:
hakanerdogan yazdı:Son iki yılda 60-66 bin km civarı binmiş olmam lazım, sizi iyi anlıyorum fakat bu ahvaller altında donanım tercih edip dizelden kaçmanıza mâna veremiyorum... Donanım emekli adam içindir, yaşlı içindir. Çalışan, koşuşturan kişi için mühim olan verimliliktir.


Ben bu kadar km'yi iş için değilde kendi keyfime yaptığımdan donanımdan vazgeçemiyorum yoksa durum dediğiniz gibi. Birde benim evim İstanbulda Sabiha Gökçen Havalimanı civarında buraları biliyorsanız biraz merkeze uzaktır diyebiliriz benim şöyle bir gezip dolaşıp geleyim demem 50 km yol demek.
hakanerdogan yazdı:
LPG konusu çetrefilli dediğim gibi, sonuçta elin Japon'u otursun mühendisi kafa patlatsın gecelerce gözleri kızarık uğraşsın, sen ordan Konyalı'nın tüpünü at bagaja bas dökme gazı... Bilmiyorum... Japon takma diyor, ama burdakiler, "laan susun hele, burda benzin pahalı, hele şu gün satalım bunları, keseriz garantiyi yarı yarıya zaten araba da anca o zamana patlar biz de tanımayız üste servis yedek parça kazancını geleceğe dair de garantilemiş oluruz." demiyorlardır inşaallah :)


Aslında kesin böyle diyorlardır ama bizde haklıyız japonda haklı.


her iki yazıda doğru aslında. emir beyin dizel hakkında düşündükleride doğru. Allah muhafaza arıza yapmaya görsün. tamirciler genel olarak satıcı oldular aratık malesef.. huyları genelde ellerinde ne varsa ona iyi diyorlar. dizeli övüp 2 gün sonra hem boşta bulunup açıklarını söylemelerinin yanısıra. sıkıştırıncada ben dizel aracı aslında desteklemediklerini ağızlarından alabiliyorum.

garanti konusunda ise zaten emir beyde demiş şeytani plan yapıyorlar malesef. gaz konusndada güzel bilgiler aldım bu topikten bizde gücümüz ölçüsünde jazz düşünüyorduk demek gaz bu araçlara gelmiyor.

alttaki alıntımdaki oeb arkadaş yazmış. bana mantıklı geldi. arabalardan çok anlamasamda.

honda servisinde (bora honda) işim icabı günlük gidip gelmekteydim 100.000 km de sibopları eğer ve lpg sürekli arıza verir diye gözlemlerim var.almış olduğunuz araba zaten dizel araçlar kadar az yakmakta karar sizin
9köy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 29
Kayıt: 09 Oca 2011, 12:42
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: felicia

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir