142 bin bakımı hakkında yardım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

142 bin bakımı hakkında yardım

İleti SER53 » 13 Nis 2012, 09:57

Arkadaşlar selamlar aracım 142 bini geçti 1.4mpi 68hp, detaylı bi bakım yaptırmayı düşünüyorum neler tavsiye edersiniz, geçen sene temmuzda lpg takdırdım bujiler değişmedi, şimdi onlarıda değiştirmeyi düşünüyorum ama hangisi, kaç tırnak olan ne marka bilmiyorum, tek tırnak takdır diyen var, çift tırnak taktır diyen var içinden ne çıkarsa aynısından takdır diyen var, doğrusu hangisidir acaba? Birde siteden takip ettiğim kadarıyla mobil yağ olarak en iyisi sanırım 0w/40 yağ bizim araclara uyanıydı heralde şu linke bakıp bi fiyat değerlendirmeside yaparsanız sevinirim http://www.hepsiburada.com/Liste/mobil-1-tam-sentetik-0w40-4-lt-benzindizel-motor-yagi-652071/productDetails.aspx?productId=otm652071&categoryId=26005&SKU=OTM652071#Yorumlar biraz uzun oldu yazı ama ilgili ve bilgililerin tavsiyelerini bekliyorum, saygılar
 
Kullanıcı avatarı
SER53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 27 May 2011, 19:37
Ad Soyad: ümit
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 2001 1.4 mpi

İleti umutgiray » 13 Nis 2012, 10:23

yağın fiyatı pahalı geldi bana.
ben castrol kullanıyordum ve herhangi bir şekilde gram eksilme olmuyordu. mabil 1 esp 5w 30 yağ koydum nerdeyse yarım kiloya yakın eksiltme yaptı, tekrar castrole döndüm.

sitedeki yağın fiyatı pahalı geldi bana. ben esp 5w 30 yağı şaşmazdan 4 lt 90 tl ye almıştım. hakan erdoğan dan almıştım adresi. zeki ünaldnın yerininin karşı sokağı veya o civarda idi yeri.

sitedeki yağ 55.000 - 70.000 km kullanım ömrü diyor . 8.000 km de bir yağ değişimi yaptığımızı düşününce bu yağdan koyalım 8 kez fazla yağ değişimi yapmayalım. fena sallamışlar gibi
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti SER53 » 13 Nis 2012, 10:27

umutgiray yazdı:yağın fiyatı pahalı geldi bana.
ben castrol kullanıyordum ve herhangi bir şekilde gram eksilme olmuyordu. mabil 1 esp 5w 30 yağ koydum nerdeyse yarım kiloya yakın eksiltme yaptı, tekrar castrole döndüm.

sitedeki yağın fiyatı pahalı geldi bana. ben esp 5w 30 yağı şaşmazdan 4 lt 90 tl ye almıştım. hakan erdoğan dan almıştım adresi. zeki ünaldnın yerininin karşı sokağı veya o civarda idi yeri.


Abi yağ 0w/40 olması gerekmiyomu, bide buji işine ne dicen
Kullanıcı avatarı
SER53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 27 May 2011, 19:37
Ad Soyad: ümit
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 2001 1.4 mpi

İleti umutgiray » 13 Nis 2012, 10:32

benim araba dizel.
ama yağ işi sallama olmuş orda. öğleyin arabaya inip bakayım aldığım yerin telefonu varsa yazarım sana. olmazsa hakandan isteriz.
buji işinden anlamam. ama lpg için platin buji öneriyorlar genlelikle. lpg li araç kullanan arkadaşlar yazar buji olayını
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti SER53 » 13 Nis 2012, 10:43

peki abi saol, teli öğrenirsen haber verirsin
Kullanıcı avatarı
SER53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 27 May 2011, 19:37
Ad Soyad: ümit
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 2001 1.4 mpi

İleti T.T. » 13 Nis 2012, 11:00

Bujileri aracının motor numarasına göre bakıp veriyorlar. Platin bujilerin biraz performans bujisi olduğunu biliyorum. Ve yakıtı az da olsa fazlalaştırması gibi de bir uyarıda bulunayım. Gerçi bende çıkanlar platin bujiydi. Sonrada arabanın kodundan (AZQ) bakıp aldım Bosch markayı. İkisi arasında ki farkı çok fazla göremedim açıkçası.
Yağ konusuna gelince ; Bizim arabaların yağları normalde 10-40'tır. Daha ince koyduğunuz yağ belki aracın daha sessiz ve düzgün çalışmasını sağlayabilir lakin yağ eksiltme problemlerini ortaya çıkarır. Yağ eksiltme durumu da olursa şayet tekrar yağ eklemeyi aynı ürünle yapmalısınız ki bu da bayağı bi masraflı olabilir.
Senin söylediğin bu yağ çok para ve bence gereksiz açıkçası. Yine mobil marka al. Kaliteli yağdır ancak. Diğer bahsettiğim konuları da dikkate al.

Bu arada lpg'den nasıl memnun musun?
Kullanıcı avatarı
T.T.
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 424
Kayıt: 03 Şub 2010, 14:15
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 2004 1.2 47 Kw Kit : Lovato EasyFast

İleti SER53 » 13 Nis 2012, 11:39

T.T. yazdı:Bujileri aracının motor numarasına göre bakıp veriyorlar. Platin bujilerin biraz performans bujisi olduğunu biliyorum. Ve yakıtı az da olsa fazlalaştırması gibi de bir uyarıda bulunayım. Gerçi bende çıkanlar platin bujiydi. Sonrada arabanın kodundan (AZQ) bakıp aldım Bosch markayı. İkisi arasında ki farkı çok fazla göremedim açıkçası.
Yağ konusuna gelince ; Bizim arabaların yağları normalde 10-40'tır. Daha ince koyduğunuz yağ belki aracın daha sessiz ve düzgün çalışmasını sağlayabilir lakin yağ eksiltme problemlerini ortaya çıkarır. Yağ eksiltme durumu da olursa şayet tekrar yağ eklemeyi aynı ürünle yapmalısınız ki bu da bayağı bi masraflı olabilir.
Senin söylediğin bu yağ çok para ve bence gereksiz açıkçası. Yine mobil marka al. Kaliteli yağdır ancak. Diğer bahsettiğim konuları da dikkate al.

Bu arada lpg'den nasıl memnun musun?

Valla lpg den çok memnunum, şuana kadar hiç bi sorun yaşamadım şükür, kışın o soğuklarda bile lpg ye geçmeme yada stop etme gibi bi sorun olmadı, sen tavsiye etmiştin aklıma geldikce dua ediyorum, takan yerde işinin ehliymiş. Bujiyi arabanın koduna göre veriyolar demişsin arabanın kodu nerde yazar, ruhsatta yazan motor numarasımıdır acaba.
Kullanıcı avatarı
SER53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 27 May 2011, 19:37
Ad Soyad: ümit
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 2001 1.4 mpi

İleti hetepe » 13 Nis 2012, 12:05

SER53 yazdı:Arkadaşlar selamlar aracım 142 bini geçti 1.4mpi 68hp, detaylı bi bakım yaptırmayı düşünüyorum neler tavsiye edersiniz, geçen sene temmuzda lpg takdırdım bujiler değişmedi, şimdi onlarıda değiştirmeyi düşünüyorum ama hangisi, kaç tırnak olan ne marka bilmiyorum, tek tırnak takdır diyen var, çift tırnak taktır diyen var içinden ne çıkarsa aynısından takdır diyen var, doğrusu hangisidir acaba? Birde siteden takip ettiğim kadarıyla mobil yağ olarak en iyisi sanırım 0w/40 yağ bizim araclara uyanıydı heralde r


İçinden ne çıktıysa (tabii öncededn aynısını kullandıklarını varsayarak) orijinalinden alın, en iyisi parçacıya sorun.
Yağ ise 10W40 kullanmalısınız, öngörülen yağı odur çünkü, değişik yağ, farklı sonuçlara neden olabilir, eksiltme, yakma, vs...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti umutgiray » 13 Nis 2012, 15:12

SER53 yazdı:peki abi saol, teli öğrenirsen haber verirsin
.

ümitcim telefonu bulamadım. hakan erdoğana özelden yazarsan sana yerini yazar
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti yabani » 13 Nis 2012, 15:42

Buji'yi aracın orjinalinde ne kullanılıyorsa ondan alın, aracınız direkt LPG ile çalışmaya başlamadığı için lpg için geliştirilmiş bujiler ateşleme sisteminize zarar verebilir.
Aracınızın fabrika tarafından önerilen yağ'ı 10/40'tır. isterseniz tam sentetik yağlardan kullanabilirsiniz fakat fiyat kıyaslaması yapın, yarı sentetiklerde işlerini gayet iyi yapıyorlar, sonuçta ekstrem şartlarda araç kullanmıyoruz. iyi bir markanın (bence mobil) yarı sentetik yağ'ını da kullanabilirsiniz. fiyat farkı çok değil ise tam sentetik kullanın.

Trigeriniz değişeli 50bin km olması gerekiyor, normal şartlarda triger değişimine gerek yoktur fakat ustanıza trigeri kontrol etmesini söyleyin ve bundan sonraki bakımlarınızda da bunu tekrarlayın, kayışta çatlama başlamış olmasın (normal şartlarda olmaz, Fakat triger kayışının bildiğiniz gibi bir yıl olarak ömrü var birde km olarak. fakat esas olarak bu ömür ortam şartlarına bakar, önceden takılan kayış rafta ne kadar bekledi, aracın içinde ne tip sıcaklıklarda çalıştı yada ani ısı değişimleri gördümü, kayış arasına ufak taş parçacıkları denk geldi mi vs.

Hazır gitmişken fren balatalarınızı bir kontrol ettirin, ben de yeni yaptırdım bakımı (143bin'deydim) açıkçası birşey çıkmadı :D
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti hetepe » 13 Nis 2012, 16:05

Yiğit bey, ankara buluşması konusunda mesajınızı göremedik, yoksa gelmeyi düşünmüyor musunuz??
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti SER53 » 14 Nis 2012, 11:18

yabani yazdı:Buji'yi aracın orjinalinde ne kullanılıyorsa ondan alın, aracınız direkt LPG ile çalışmaya başlamadığı için lpg için geliştirilmiş bujiler ateşleme sisteminize zarar verebilir.
Aracınızın fabrika tarafından önerilen yağ'ı 10/40'tır. isterseniz tam sentetik yağlardan kullanabilirsiniz fakat fiyat kıyaslaması yapın, yarı sentetiklerde işlerini gayet iyi yapıyorlar, sonuçta ekstrem şartlarda araç kullanmıyoruz. iyi bir markanın (bence mobil) yarı sentetik yağ'ını da kullanabilirsiniz. fiyat farkı çok değil ise tam sentetik kullanın.

Trigeriniz değişeli 50bin km olması gerekiyor, normal şartlarda triger değişimine gerek yoktur fakat ustanıza trigeri kontrol etmesini söyleyin ve bundan sonraki bakımlarınızda da bunu tekrarlayın, kayışta çatlama başlamış olmasın (normal şartlarda olmaz, Fakat triger kayışının bildiğiniz gibi bir yıl olarak ömrü var birde km olarak. fakat esas olarak bu ömür ortam şartlarına bakar, önceden takılan kayış rafta ne kadar bekledi, aracın içinde ne tip sıcaklıklarda çalıştı yada ani ısı değişimleri gördümü, kayış arasına ufak taş parçacıkları denk geldi mi vs.

Hazır gitmişken fren balatalarınızı bir kontrol ettirin, ben de yeni yaptırdım bakımı (143bin'deydim) açıkçası birşey çıkmadı :D

Abi bizde triger yok, zincirli 200 bine kadar yolu var diyolar, ama baktırırım, birde ben mobil1 in sitesinden baktığımda yağ olarak 0w 40 görünüyo ama 10/40 alıcam mobilin, başka nelere baktırayım sence birde bi usta önermiştin bana oraya gidicem muhtemelen
Kullanıcı avatarı
SER53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 27 May 2011, 19:37
Ad Soyad: ümit
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 2001 1.4 mpi

İleti SER53 » 14 Nis 2012, 11:20

umutgiray yazdı:
SER53 yazdı:peki abi saol, teli öğrenirsen haber verirsin
.

ümitcim telefonu bulamadım. hakan erdoğana özelden yazarsan sana yerini yazar

Abi sağol ilgin için, ulaşırım artık bi şekilde buluşmaya gelebilirsem orda öğrenirim artık
Kullanıcı avatarı
SER53
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 27 May 2011, 19:37
Ad Soyad: ümit
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia 2001 1.4 mpi


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir