Usta söförlerden tavsiye almak istiyorum.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Usta söförlerden tavsiye almak istiyorum.

İleti ONDOKUZ » 07 Tem 2012, 04:03

Herkese merhabalar.

1.5 aydır fabia 1 kullanıyorum.

Birkaç sorum olacak ; arabayı ilk aldıgımda baskı balata yedim yolda kaldım 500 TL masraf ettim.
Artık yokuslarda yarım debryajla araba kaldırmıyorum. Avrupada üstün sürüş teknikleri derslerinde bile arabayı yokuşlarda el freni ile kaldırın deniliyormus.

Fakat ben mesela kırmızı ısığa yaklastıgımda önce debriyaj sonra fren kullanıyorum vitesi 1 e alıyorum ve ayagım debriyajda bekliyorum yeşil yandıgında ise kalkıs yapıyorum.
virajlara girerken yavaslamam gerektigindede yine aynı sekilde önce debriyaj sonra fren kullanıyorum.
Bu yaptıklarım baskı balataya zarar verirmi.
Yavaslamam gerektiginde sadece frenemi basmalıyım.
Sizler nasıl yapıyorsunuz ?
Cevaplarınız için şimdiden tesekkürler.
 
ONDOKUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 89
Kayıt: 01 May 2012, 18:40
Ad Soyad: ondokuz
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia comfort 101 hp

İleti diseqc » 07 Tem 2012, 07:56

arabanın debriyajını en cok yarım debriyaj yer bitirir kalkış yaparken bile mümkün olduğunca debriyajı tekseferde bırakmak ve aynı oranda hoplatmayacak kadar gaz vermek iyidir. Hatta sürüş anında ayağınızı debriyaj üzerinde bekletmeyin ayağınızın o cok hafif ağırlığı bile debriyajın gevşemesine neden olacağından zamanla kaçırma yapabilir. Işıklarda beklerken debriyaja basılı beklemenin balataya zararı yok gibi ama sonuna kadar basmassan ve uzun süren beklemelerde ayağın yorulurda arasıra baskıyı azaltırsan azda olsa diske sürteceğinnden balata yinede deforme olabilir ve ayrca baskı yayları için uzun süre basılı tutmak iyi değildir o nedenle bekleme anında aracı boşa alın frende bekleyin vitese alıp kalkış yapmak 5 sn ni almaz, ışıklara yaklaşırken hemen debriyaja basmayın arabanın devri düşene kadar frene baskı yapın devir alt devirlere ulaşınca debriyaja basıp frene basmaya devam edin araç durunca boşa alın yokuş kalkışlarında el freni sadece geri kaçırmamak için faydalıdır kaçırma korkusu olan her yerde kullanın ama zamanında el frenini indiremezsen araç daha bir yorulur, yokuşlarda önemli olan en kısa zamanda kalkışı tamamlamak araca iyi gaz verin motorun bağırmasından cekinmeyin ve kademeli olarak debriyaja yapılan baskıyı azaltın arabanın motor devri düşünce debriyajı duraklatın ve gazı artırın ardından devir yükselir yükselmez debriyajı bırakmaya devam edin sonra tamamen bırakınca ayağınızı debriyajdan alın. bunlar hepimizin kullanarak alıştığımız artık düşünmeden yaptığımız refleksler sende araca alıştıkça bunları refleks olarak yapmaya başlarsın fabilar kolay kalkış yapan arabalardır düz zeminde gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş ceksen bile rahatlıkla hareket eder ve hidrolik debriyaj olduğundan kullanıcısını hiç yormaz benden bu kadar inşallah kısa sürede alışırsın.
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti AhmetH » 07 Tem 2012, 16:08

Debriyaj sürtünerek bitmesi için tasarlanmış bir sistemdir.

yapısı gereği ne kadar kibar davranırsanız davranın elbet birgün bitecektir.


Yokuşta kalkış durumlarında veya düz yolda da kavrama esnasında debriyaj sürtünerek ısınır aşınır.

bundan kaçış yok, ancak kavramayı sağlayabildiğiniz en kısa sürede sağlamak varken motora gaz vererek sürtünmenin dahada artması ve üstüne debriyajıda tam bırakmayarak ilerlemeye çalışmak pek makbul karşılanmaz.(debriyajda karşılamaz )

ancak bu sizin ayak koordinasyonunuza kalan birşey. Siz yapamadıktan sonra doğruyu bilmeniz birşeyi değiştirmez.

yokuşta yarım debriyaj beklemek debriyaj bitirmek için güzel bir yöntem bundan kendinizi kurtarabilirsiniz.
ancak elfreni çekmek el freniyle kalmak aracı sadece geri kaçırmaz debriyajınız kavrama esnasında yine üstte anlattığım şekilde çalışır.

yani siz kavramayı gerektiği gibi yapamıyorsanız yapacak birşey kalmıyor.




ışılara yaklaşırken debriyaja erken veya geç basmak debriyaj ömrüne olumlu yada olumsuz katkı sağlamaz. Bu konuyu düşnmenize gerek yok. Bu koşullarda debriyaj ayırma yapmaktadır, ayırma esnasında debriyaja yük binmez.

ancak debriyaja sürekli basmak ve ışıklarda debriyaja basılı beklemek debriyaj rulmanına çok uzun vadede sıkıntı açar, ancak yolda kalmazsınız debriyaja bastığınız durumlarda ses gelir debriyaj yine işini yapar.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 07 Tem 2012, 18:06

Arkadaşlara katılmakla bir likte şunu da belirtmeden geçemedim.
Motor rölantide viteste boşta iken ve bu sırada debriyaj da basılı değilken şanzıman dönerek kendi kendinin yağlamasını yapmaktadır. Debriyajı ışıklarda beklerken basılı tutarsanız şanzıman bu yağlamadan kısa sürelerde de olsa mahrum kalacaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ONDOKUZ » 07 Tem 2012, 18:35

cevaplar için çok tesekkür ederim herkese...
ONDOKUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 89
Kayıt: 01 May 2012, 18:40
Ad Soyad: ondokuz
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia comfort 101 hp


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir