1 litre 125 bg GÜÇ...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1 litre 125 bg GÜÇ...

İleti onurson » 12 Tem 2012, 09:02

Arkadaşlar ford dünyanın en iyi motorunu yapmış. 1 litre gibi küçük bir motora 125 bg ve 200 Nm tork sığdırmışlar. Ortalama 5 lt yakıt sarfiyatı var. Wv nin TSI lerden kuvvetli bu haliyle.. Bundan sonraki aracım ford olacak inş. Focus..
 
Kullanıcı avatarı
onurson
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1067
Kayıt: 23 Haz 2010, 07:59
Ad Soyad: onur sonmez
Nereden: Ankara
Arabanız: YENİ KİA RİO SEDAN

İleti grey_wolf » 12 Tem 2012, 10:06

Daha piyasaya çıkmamış ve denenmemiş bir motor için fazla iddaalı bir açıklama. Dünyanın en iyi motoru !!! Bence biraz acele olmuş.

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti e144552 » 12 Tem 2012, 10:17

Türkiye'de 45.000 TL'den başlar fiyatları,
Kimsecikler de alıp binmez...
Oturman mümkünse ayakta durma, yatman mümkün ise, oturma!
Kullanıcı avatarı
e144552
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 242
Kayıt: 13 Ağu 2010, 14:04
Nereden: Konya
Arabanız: OCTAVIA 1.4 TSI Elegance

İleti sainz » 12 Tem 2012, 10:25

Salı günü FSM' deki trafiğin içine girmiş bulundum. Jetta 1.4TSI DSG 122HP' nin ortalama tüketimi bir ara 23,9lt/100km yazıyordu. Yol açıldıktan sonra düştü tabii ki ancak eve vardığımda gene de 8,5lt/100km gibi bir şeydi. İstanbul gibi bir trafikte 5lt/100km ortalamayı tutturabilmesi imkânsız bence.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lestat » 12 Tem 2012, 11:28

evet bu motoru duymuştum daha önce; ama piyasaya daha çıkmamış bir teklonojiyi önceden değerlendirmek ne kadar doğru bilemiyorum doğrusu. fordun söyledikleri kulağa hoş geliyor fakat fabrikada yapılan testlerle yurdum insanının ona yapacağı testlerin (!) farklılık yaratabileceğini düşünüyorum.
en basitinden türkiyedeki kalitesiz yakıtlarla başa çıkabilecek mi
Birde ortalama tüketimde 5lt ama 1.2 tsılar zaten 5.3 falan yakıyor ki ki bunların fabrika verisi olduğunu da göz önüne almak lazım.
Şu anlık en büyük farkı alınan güç (bg) bir de1.0 olmasından dolayı düşük vergi olabilir.
nerden bakılırsa bakılsın iyi bir gelişme fordu tebrik etmek lazım ; ama gene de bir çıksın da görelim diyorum. ne olur ne olmaz
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 380
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti serhat_a89 » 12 Tem 2012, 12:25

ford.jpg


8. ETAP.tan alıntı


Ford'un en yeni motoru 1.0 litrelik EcoBoost "2012 Yılın Motoru" ödülünün sahibi oldu

Ford’un en düşük hacimli benzinli motoru 1.0 litrelik EcoBoost, aynı zamanda "En İyi Yeni Motor" ve
"1.0 Litrenin Altındaki En İyi Motor" ödüllerine de layık görüldü.

Bu yıl Avrupa'da ilk kez Focus'ta sunulmaya başlanan ve ilerleyen dönemde diğer modellerde de kullanılacak olan Ford'un yeni 1.0 litrelik EcoBoost motoru bugün düzenlenen törende "2012 Yılın Motoru" unvanını kazandı.

İleri teknolojiye sahip küçük hacimli ve 3 silindirli motor, Türkiye de dahil dünyanın 35 ülkesinden 76 juri üyesi gazetecinin oylarıyla belirlenen "International Engine of the Year" ödülleri kapsamında “2012 Yılın Motoru” ödülünün yanısıra "En İyi Yeni Motor" ve "1.0 litrenin Altındaki En İyi Motor" kategorilerinde ödül kazandı.

Düzenli olarak 13 yıldır düzenlenen "Yılın Motoru - Engine of the Year" organizasyonu tarihinde ilk kez ödüle layık bulunan Ford, aynı zamanda ödülün tarihi boyunca jüri üyelerinden en yüksek puanını elde etme başarısını da göstererek önemli bir diğer başarıya imza attı.

Ford'un Global Motorlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Joe Bakaj, kazanılan ödül ile ilgili yaptığı konuşmada "Bu motoru tasarlarken hedef çıtasını çok yükseğe konumlandırdık. Küçük 3 silindirli bir motordan hayret verici yakıt ekonomisi, şaşırtıcı performans, yüksek çekiş gücü, sessizlik ve yumuşak çalışma karakteri sağlamayı istiyorduk" dedi ve sözlerine şöyle devam etti; "Ekibimiz bu imkansız görünen hedefe heyecan verici yeniliklerle cevap verdi. Bunun sonucundaysa global benzinli motorlar için oyunun kurallarını değiştiren bir ürün ortaya çıkardık."

Motor bloğu bir A4 kağıdının üzerine sığacak kadar küçük olan motor, Ford'un İngiltere Dunton ve Almanya Merkenich'teki teknik merkezlerinde tasarlandı ve Romanya'daki Craiova ile Almanya'daki Köln fabrikalarında üretiliyor.

Yeni Focus’ta 100PS ve 125PS olarak sunulan 1.0L EcoBoost motor her iki versiyonda da alt devirlerde yakaladığı 170Nm’lik yüksek torku geniş devir aralığında devam ettirerek yüksek çekiş gücü sağlıyor. 100PS gücündeki versiyonu, 100 km'de sadece 4.8 litre yakıt tüketimi ve 109 gr/km CO2 salımı sunuyor. 125 PS'lik seçeneği ise ortalama 5.0 litre/100 km tüketime ve 114 gr/km CO2 salımına sahip.

Türkiye’de 125PS’lik versiyonu ile Temmuz ayında ilk olarak Yeni Focus ile satışına başlanacak 1.0l EcoBoost motor, segmentinin en küçük hacimli ve en düşük yakıt tüketimine sahip benzinli motoru olarak müşterilerine yüksek performans ve yakıt ekonomisini birarada sunuyor.
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti hakanerdogan » 12 Tem 2012, 13:42

Araba şöfor dahil 1250 kg olsa; kilo başına 0,10 bg.

Benim honda ben dahil 230 kg, kg başına 0.11 bg.

Yani hemen hemen aynılar ama daha az yakıt tüketirim, gücü yere aktarırken kaybım belki binlerce kez daha az :)

Park yeri sorunu yok, trafikte durmuyorum, lastik değişeceği zaman ekseriyetle tek lastik değişiyor, bakımı 50 lira :D


Şaka şaka, birisi otomobil birisi motorsiklet ama bu kültür otursa, insanlar motora alışsa ve bilinç yerleşse, saygı artsa, park, trafik, akaryakıt gibi onlarca açık veren kalemler yaz aylarında tek kişi işe gidip gelirken vs... direk yarıya inecek de işte... bir kişi 1.5 ton gezdiriyor yanında... Çok saçma ya, 5 senedir arabaya biniyordum, geçen yaz aylarında kıydığım paralara acıyorum.

Motor deyince uzaylı gören köylü gibi taşlanıyoruz :)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti serhat_a89 » 12 Tem 2012, 21:10

hakanerdogan yazdı:Araba şöfor dahil 1250 kg olsa; kilo başına 0,10 bg.

Benim honda ben dahil 230 kg, kg başına 0.11 bg.

Yani hemen hemen aynılar ama daha az yakıt tüketirim, gücü yere aktarırken kaybım belki binlerce kez daha az :)

Park yeri sorunu yok, trafikte durmuyorum, lastik değişeceği zaman ekseriyetle tek lastik değişiyor, bakımı 50 lira :D


Şaka şaka, birisi otomobil birisi motorsiklet ama bu kültür otursa, insanlar motora alışsa ve bilinç yerleşse, saygı artsa, park, trafik, akaryakıt gibi onlarca açık veren kalemler yaz aylarında tek kişi işe gidip gelirken vs... direk yarıya inecek de işte... bir kişi 1.5 ton gezdiriyor yanında... Çok saçma ya, 5 senedir arabaya biniyordum, geçen yaz aylarında kıydığım paralara acıyorum.

Motor deyince uzaylı gören köylü gibi taşlanıyoruz :)


çok doğru 2 haftadır bende bisiklet ve motorsikletlere takdım kafayı mutlaka almam lazım çevreye verdiğim zararı azaltmam lazım. Honda CBF 150.lerin 2. el fiyatları 3500 lira alınmayacak şey değil hele bisiklet en kralı o!
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti hakanerdogan » 13 Tem 2012, 23:33

serhat_a89 yazdı:
hakanerdogan yazdı:Araba şöfor dahil 1250 kg olsa; kilo başına 0,10 bg.

Benim honda ben dahil 230 kg, kg başına 0.11 bg.

Yani hemen hemen aynılar ama daha az yakıt tüketirim, gücü yere aktarırken kaybım belki binlerce kez daha az :)

Park yeri sorunu yok, trafikte durmuyorum, lastik değişeceği zaman ekseriyetle tek lastik değişiyor, bakımı 50 lira :D


Şaka şaka, birisi otomobil birisi motorsiklet ama bu kültür otursa, insanlar motora alışsa ve bilinç yerleşse, saygı artsa, park, trafik, akaryakıt gibi onlarca açık veren kalemler yaz aylarında tek kişi işe gidip gelirken vs... direk yarıya inecek de işte... bir kişi 1.5 ton gezdiriyor yanında... Çok saçma ya, 5 senedir arabaya biniyordum, geçen yaz aylarında kıydığım paralara acıyorum.

Motor deyince uzaylı gören köylü gibi taşlanıyoruz :)


çok doğru 2 haftadır bende bisiklet ve motorsikletlere takdım kafayı mutlaka almam lazım çevreye verdiğim zararı azaltmam lazım. Honda CBF 150.lerin 2. el fiyatları 3500 lira alınmayacak şey değil hele bisiklet en kralı o!



1250 km yol yaptım motorla, fişler hep motorsiklet montunun cebinde, benzin fişlerini topladım ve harcadığım toplam tutar 160 TL ve şu an depo %85 doluluk oranında :)

Cümlesi şehir içi, kısa mesafe, yeri geldi 11.000 d/d sabit çevreyolunda 175 km/s ile gittim, trafiğe girdim, zaten 1-2-3-4 vites bütün hızlanmalar dip gaz, park parası, park sorunu yer ararken mazot/benzin harcama sıfır, trafikte zaman kaybı minimum, önde plaka yok radarlarda 70'e düşme yok, bi tek ışıklarda duruyorsun arkadaki plaka yüzünden

Bakım 50 civarı kendin yaparsan en kral Motul yağı ile, vergisi 42 TL (250 cc için tabi), biraz da şekilli falan ise motor edindiğin sosyal çevre, çektiğin ilgi cabası.

Bi tek trafikte herkesi düşman kabul edip, yok sayıldığını bileceksin, gerisi 6 silindir BMW'lerin bile 3'er 5'er boy yediği rüzgarın okyadığı bir dünya...

Bir E46 3.20 ile araç sahibinin talebine istinaden kalktık, vites kaçıra kaçıra acemi halimle boy boy 100 km/s'ye kadar, öyle de bir olay :)
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir