Honda 6 Yıl Garantili LPG Yalan Oldu! (Sorun Çözüldü)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Honda 6 Yıl Garantili LPG Yalan Oldu! (Sorun Çözüldü)

İleti yonetici » 08 Ağu 2012, 19:33

Merhaba Arkadaşlar,

Malumunuz 6 yıl garantili LPG olacak diye güvendim gittim Şubat ayında yeni kasa bir Honda Civic aldım.

Bayilerin beyanatı ile yaptıkları uygulamada bir tutarsızlık olduğunu farkettiğimde henüz Ocak ayındaydık ben aracımı teslim almamış sadece kapora vermiştim. O zaman Honda Türkiye'yi aradım Mart ayında başlanacak daha sonrada taktırabilirsiniz herhangi bir hak kaybınız olmayacak dediler bizde inandık arabayı aldık. O Mart ayı ha şimdi ha yarın diye diye Ağustos ayına kadar uzadı. Bu süre zarfında Japonya'ya kadar şikayetimizi ulaştırdık. Şimdi ise hiç utanmadan Eylül'den sonra satılan araçlar garanti kapsamında olacak sizin aracınız bunun dışında kalacak diyorlar.

Yetiştirebilirsem bu hafta içerisinde olmadı önümüzdeki hafta noterden bir protesto çekeceğim. Aynı zamanda bir avukat ile görüşüp dava etme konusunda neler yapabileceğimizi öğreneceğim. Çünkü bu iş artık hukuken bir dolandırıcılık noktasına gelmiş durumda. Bana araç satarken vaad edilen ve araç alım tercihimi etkileyen şeyler şu aşamada yerine getirilmemiş oluyor.

Bu konuda Honda mağdurlarını bir araya getirercek bir internet sitesi önümüzdeki hafta içerisinde inşallah yayına başlamış olacak. Honda'da garantili LPG var diye çarşaf çarşaf yazan medya kuruluşları, otomobil dergileri, internet siteleri vs. ne varsa hepsine de ayrı ayrı ulaşıp reklama gelince yapıyorsunuz mağdur edildiğimizdede sahip çıkın talebinde bulunacağım.

Sözün özeti aman ha dikkat edin eş, dost, akraba sağda solda görüp inanıp garantili LPG varmış diye Honda almasın hepsinin koskoca bir yalandan ibaret olduğu anlaşıldı.
 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodahastası » 08 Ağu 2012, 21:43

Peki LPG sorununu bir kenara koyarsanız arabam genede iyi diyormusunuz
FABİA RS SEVGİSİ-SKODA HASTASI-ELEGANCE HAYRANI

2012 SKODA YETİ 1.2 TSI DSG KONFOR PAKET+SİWİNG+YOL BİLGİSAYARI+ SİYAH TAVAN+GÜMÜŞ TAVAN ÇITASI+YOL BİLGİSAYARI
2004 SKODA OCTAVİA 1.6 AMİBANTE PLUS(ESP FALAN HERŞEY VAR):(satıldı)
Kullanıcı avatarı
skodahastası
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1199
Kayıt: 11 Haz 2011, 18:29
Ad Soyad: KERİM
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2012 Skoda Yeti Konfor paket +siwing+siyah tavan

İleti yonetici » 08 Ağu 2012, 22:04

11.000'km yi geçtim arabadan yana bir şikayetim ya da memnuniyetsizliğim yok.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti mustklc » 08 Ağu 2012, 22:08

fabrikadan LPG diyenlerin ben hiçbirine inanmıyorum zaten. sonuçta taşeron bir firmaya taktırıyorlar kitleri. kitte sonradan sorun çıksa taşerona atacaklar suçu. taşerona gitsen bayiye suç atacak. aracı satana kadar gülüm cicim, sonra satınca yüzüne bakmazlar.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti hakanerdogan » 09 Ağu 2012, 00:16

Şimdi burada iş karışık. Honda Motor Co. tarafından resmi beyanatsız şekilde satıcı ifadesine inanmak sanırım tüketiciyi zorlayan kısım olacak ama satıcı burda suçlu. Acaba nasıl sıyrılacak işin içinden...

Bence sadece o satıcıya has bir durum, zira Ankara'da hiç LPG'li ve garantili Honda görmedik.

Bir de ben demiştim demek ne kadar iğrenç değil mi? :( Kaldı ki duruma yaptıklarından daha iyimser yaklaşmışım, komple tanınmamış garanti... Tamamen o gün arabayı satmaktı amaçları.

(31 Mart 2012)

hakanerdogan yazdı:Arabaya kıymasıyla kuşbaşısıyla inanın hiç alakası yok, tamamen malın eknomik ömrü ve şahsa gerçekleştireceği maximum kaliteli hizmet namına ben LPG taktırmazdım. Ya da beklerdim.

Anlattığınız beklenen teknolojik gelişmeler TSI motorlara LPG tartıştığımız gibi 4 sene öncesinden, aradan o kadar zaman geçti, daha yeni yeni oturmaya başlıyor, hani bu o kadar meşakkatli değildir ama zaman alır. En kötü ihtimal beklerdim.



......lakin LPG konusu çetrefilli dediğim gibi, sonuçta elin Japon'u otursun mühendisi kafa patlatsın gecelerce gözleri kızarık uğraşsın, sen ordan Konyalı'nın tüpünü at bagaja bas dökme gazı... Bilmiyorum... Japon takma diyor, ama burdakiler, "laan susun hele, burda benzin pahalı, hele şu gün satalım bunları, keseriz garantiyi yarı yarıya zaten araba da anca o zamana patlar biz de tanımayız üste servis yedek parça kazancını geleceğe dair de garantilemiş oluruz." demiyorlardır inşaallah
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti yonetici » 09 Ağu 2012, 08:04

Honda Türkiye bayilerinin aracı garantili LPG diye sattığını inkar etmediği gibi aylardır kendi müşteri hizmetleri beni oyaladı. Ama iş davalık olunca yok biz böyle birşey söylemedik diyeceklerdir. O durumda ulusal basında, TV programlarında vs. çıkan haberleri delil olarak sunup bu dönemde Honda Türkiye bunların hiçbirini tekzip etmemiş, basın bülteni göndermemiştir şeklinde bir savunma yapmaktan başka bir yol görülmüyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti Bluedays » 09 Ağu 2012, 09:10

"Söz uçar, yazı kalır." Bu lafın kıymetini bir kez daha anlamış bulunuyoruz. Şayet zamanında Honda Türkiye'ye telefonla sormayıp, mail yada yazılı olarak konu hakkında bilgi almış olsaydınız, şu an elinizde kapı gibi sapasağlam bir delil olur, gider mahkemede paşalar gibi honda'yı dava eder, hakkınızı söke söke alırdınız. Honda'nın birinci ağızdan araçlarımıza takılacak olan lpg garantiyi bozmaz diye bir broşür, ilan bastırmadığı sürece, ki bastırdığını, yayınladığını sanmıyorum, maalesef hiçbir hak iddia edemezsiniz. Reklamla, tanıtımla, şu şöyle dedi, bu bunu dedi demekle olmaz. Yapabileceğiniz iki şey var, ya kabullenip, araca binmeye devam edeceksiniz yada aracı satıp, başka bir araçla yola devam edeceksiniz. Maalesef yapılabilecek tek şey bu. Lütfen yazdıklarımı şahsi algılamayın. Bu yaşadığınız olay, genel olarak bir tecrübedir hepimize.
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti Henien » 09 Ağu 2012, 09:27

Şayet satın aldığınız bayi böyle bir taahhütte bulunmuşsa bu taahhüt distribütör firmayı da bağlar. ilana broşüre falan gerek yok. Tüketici hukukunda tüketici her zaman haklıdır gibi sakat bir mantık var. kaldı ki sizin olayınızda gerçekten haklı görünüyorsunuz. Bana sorarsanız hiç ihtarname falan uğraşmayın, direk tüketici mahkemesine başvurun.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti felicia042 » 09 Ağu 2012, 09:30

burası Türkiye maalesef yıllardır kaç yasa ile kart yıllık ücreti yasaklandı, devlet bankaları dahil hala zorla alıyorlar. bu sayede milyon liralar kazanıyorlar. Yetkililere gitseniz dava edin derler, bıkmış artık vatandaş. Sizinkide benzer bir durum belki mahkemeye verseniz kazanırsınız. Belki mağdururiyetiniz için tazminat bile alırsınız. Ama sonunda bu işler verdiğiniz emeğe baktığınızda keşke bu arabayı almasaydım dedirtirler size.....
Kullanıcı avatarı
felicia042
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 715
Kayıt: 24 Ağu 2007, 23:43
Ad Soyad: ayhan
Nereden: Konya
Arabanız: VW POLO 1.0

İleti yabani » 09 Ağu 2012, 10:01

Olay sadece yazı ile ispatlanmak zorunda değil, Emir bey gibi birkaç kişiye de aynı şeyi söylemişlerse şahitlik ilede dava yürür ve yalan beyanat ile tüketiciyi kandırma şeklinde dava açılır. Böyle birşey olduğunda honda'nın olayın suçunu kabullenmesi gerekir fakat suçu satıcıya yıkmakta isteyebilirler, tabi satıcı böyle bir sorumluluk altına girmek istemeyeceğinden öyle yada böyle sorumluluk firmaya kalır. Yapmanız gereken aynı maduriyeti yaşayan başkalarının da şahitliği ve ortak dava açılması. (mağdurlar olarak tek tek dava açarsanız firma kıllık yapıp olayı sadece dava açan için çözebilir, en güzeli davanın ortak açılması)
Dava sonucunda isterseniz garanti verilmesini talep edersiniz isterseniz yalan beyanat ile satış yapıldığı için para iadesi talep edersiniz. (sonradan garantiyi verseler bile firmanın güvenilirliğinin kalmadığı bahanesiyle para iadesi isteme hakkınızın çıkması lazım diye biliyorum, fakat hukukçu değilim, kesin bilgim yok)
yabani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 514
Kayıt: 23 Mar 2010, 02:16
Ad Soyad: Yiğit
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 Fabia Classic 1.4 16V 101 katır depiği

İleti Bluedays » 09 Ağu 2012, 10:15

Beyler, böyle birşey olabilir mi? Üç beş kişi toplanalım o zaman, skoda'nın fabialardaki direksiyon arızası olayının kronik olduğunu ve değiştireceğini fakat bu taahhüdünü yerine getirmediğini söyleyerek, skodaya dava açalım? Kazanabilir miyiz? Elinde belge yok, bilgi yok, bana x satıcısı böyle dedi diye hukukta dava açılabilir mi?
Eğer öyleyse, vah halimize... Gerçi memlekette hukuktan bahsetmek anlamsız şaşırmamak gerek, herşey olabilir...
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti msakdogan » 09 Ağu 2012, 12:01

size söyylenip vaad edilenleri yazılı olarak almışmıydınız lpg garanti konusunda?
"İnsan..İlk önce kendisine dürüst olmalı."
Kullanıcı avatarı
msakdogan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 631
Kayıt: 05 Şub 2008, 13:46
Konum: İzmir
Ad Soyad: Murat Akdoğan
Nereden: İzmir
Arabanız: FABİA 2001 1.4 101 ELAGANCE+

İleti hetepe » 09 Ağu 2012, 14:50

Yazılı taahhüt olsa zaten şu an konu çözülmüş olurdu, söze itimat edildiğinden bu şekilde gelişmiş olay...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti tuzsuz » 09 Ağu 2012, 15:25

öncelikli geçmiş olsun. maalesef ülkemizdeki ve tüm dünyadaki özellikle büyük şirketler kendini hukukun çok üstünde görüyorlar. aşağıda verdiğim link tüketicinin korunması hakkındaki kanun, detaylı olarak incelemek isteyen arkadaşlar olabilir. kanunun 4 üncü maddesinde "Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir." demekte.

her ne kadar satıcı tarafından inkar edilse de altını çizdiğim nedenden dolayı dava edilinilebilir. keşke aracı teslim alırken faturaya bu durumu belirtir bir şerh düşseydiniz. o zaman işiniz daha kolay olurdu. bence tüketici derneklerinin avukatları ile görüşün. onlar bu işin sürekli içindeler.

http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html
Kullanıcı avatarı
tuzsuz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 01 Haz 2011, 15:53
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia special 1,4 101 HP

İleti tuzsuz » 09 Ağu 2012, 15:31

ayrıca ekleyeyim dava konusunda süreleri dikkate de almanız gerekir. şirketler özellikle oyalama taktikleriyle (çağrı merkezleri ve müşteri hizmetleri bu iş için var) sürelerin geçmesini sağlıyorlar ve dolayısıyla tüketicinin hak kaybı oluyor.
Kullanıcı avatarı
tuzsuz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 01 Haz 2011, 15:53
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia special 1,4 101 HP

İleti yonetici » 09 Ağu 2012, 20:47

Açıkçası elimde doğrudan bana yazılı verilmiş teminat yok çünkü bu şüphe uyandıran bir durum değildi kimse tedbir alma ihtiyacı hissetmedi. Zaten önceki nesil Civic için 3 yıl garanti ile uygulama yürürlükteydi şimdi bunu bir adım ileriye taşıyan firmadan şüphe duymayı gerektiren güvensiz bir ortam yoktu. Sonuç itibariyle gördüm ki Honda Türkiye, "Buna LPG takarsan garanti falan vermem daha da bize gelme" diyen diğer markalar gibi bırakın dürüst olmayı tam aksine dolandırıcıymış.

Büyük ihtimalle cevap vermeyeceklerdir ama Honda Türkiye CEO'su Hideto Yamasaki'ye bu gün mail gönderdim. Pazarlama'nın başındaki Güray Yücel ve yardımcısı Kadir Kutluay'a ayrıca yazacağım. Bunun ardından zaten bahsettiğim gibi bu işten mağdur olanlara yönelik bir internet sitesini muhtemelen önümüzdeki hafta başında faaliyete geçiriyorum. Bütün otomobil dergileri ve otomotiv üzerine TV programlarına konuyu gündeme taşımalarına yönelik mesajlar göndereceğim. Bu çabalardan bir yarar sağlamak artık önemli değil benim gibi yüzlerce kullanıcıya bir kazık attılar bu kazığı duymayan kalmasın Honda'nın güvenilmez bir firma olduğu kayıtlara geçsin yeter.

Bende bireysel olarak bir ihtarnameyi muhakkak suretle göndereceğim bunun ardından verilecek yanıt ve eldeki mevcut delillerin hukuki yeterliliğine göre dava açma konusu netleşmiş olacak. Eğer kaybetme ihtimalim hayli yüksek ise ya da dava sürecinde benim aracı kullanımımı sınırlayacak ise (Çünkü ben bu süreçleri beklemem gider bayram sonrası kendim LPG taktırım) boş yere bu davayı açmanın alemi yok.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti Bluedays » 10 Ağu 2012, 09:25

Bana göre fayda maliyet hususuna göz atmalısınız. Şayet aracı çok kullanıyorsanız, ki sanıyorum kullanıyorsunuz, yaktığınız benzin parası aracın motorunu 2 kere yeniler. Bu sebeple, gerekli mücadeleyi tabiki vermeli fakat lpgyi de mutlaka taktırmalısınız. Şans artık, olurda garantilik bir durum ortaya çıkarsa, zaten yakıttan elde ettiğiniz kâr o zararı hayli hayli karşılar.
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti birtanyildiz » 10 Ağu 2012, 13:15

Şu anda euro5 motor a sahip hiç bir motora firmalar lpg konusunda garanti vermiyor.Bazı satıcılar bunu söylüyor açıkca bazıları söylemiyor ama durum bu. elbette Emir Bey hukiki mücadelenizi veriniz. ben de opel astra aldım aynı durum bende de var ancak şöyle 1 sene bineceğim bakacağım arabanın durumuna nedir ne değildir sonra yemişim garantisini zaten ne desek o girmez garantiye diyorlar yani çok umursamıyorum garanti olayını. kaliteli (prins, landirenzo vb) bir kit taktırıp yoluma devam edeceğim.
Bir Zamanlar Fabia 1.4 101 Spc HB...
Kullanıcı avatarı
birtanyildiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 143
Kayıt: 31 Arl 2010, 18:02
Ad Soyad: Birtan YILDIZ
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Astra Classic 3 Sedan

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir