injeksiyonlu araclarda min. yakıt tüketimi ....

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

injeksiyonlu araclarda min. yakıt tüketimi ....

İleti ihsan » 10 Eyl 2007, 12:56

arkadaslar injeksiyonlu araclarda min. yakıt tüketimini sehirler arasında ort 110 km diye duymustum bu dogrumu cevaplarınızı beklıyorum

 
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti hakanerdogan » 10 Eyl 2007, 13:53

[quote="ihsan"]

arkadaslar injeksiyonlu araclarda min. yakıt tüketimini sehirler arasında ort 110 km diye duymustum bu dogrumu cevaplarınızı beklıyorum

[/QUOTE]
 

 

110 km derken?
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ihsan » 10 Eyl 2007, 13:57

hani 90 km hzıla giderken aracın min yakıt tukettıgı soylenır ya bir ara tv izlemıstım adamın tekı injeksiyonlularda bu olay 110 km hızla min yakıt yakılıyo dıyodu  o yuzden
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti hakanerdogan » 10 Eyl 2007, 14:04

[quote="ihsan"]hani 90 km hzıla giderken aracın min yakıt tukettıgı soylenır ya bir ara tv izlemıstım adamın tekı injeksiyonlularda bu olay 110 km hızla min yakıt yakılıyo dıyodu  o yuzden [/QUOTE]
 

 

ya bu çok asılsız bişey adam resmen üfürmüş. tabi bence. bir arabanın yakıt tüketimi şudur diyemeyiz.

 

aynı tip motor olsalar bile yani ikiside 1.4 TDI olsa bile farkeder.

 

Ömer hocamın (lazianke) arabası, rölantide araba dururken anlık 0.7-1.0 lt arası yakmıyordur eminim motor sıcakken. ama benimki motor sıcak ve rölantide iken 0.8 falan oluyo genelde.

 

yol durumu, sürücü faktörü, vitesi kaç saniyede değiştirdiğinden tutta adamın ayağını debriyajdan nasıl çektiği bile etkiler.

 

kaldıki asfalt kalitesi, coğrafi özellik, açık hava basıncı (rakım) bunu etkiler.

 

 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ihsan » 10 Eyl 2007, 14:18

yo arkadasım yanlıs anladın marka degıl hanı her araba icin 90 km hızla gıdınce kendı yakıt degerlerıne gore en az yakıt harcar denır ya bu adam su lafı dedi yeni nesil araclarda aslında bu 110 km sbt hızda arac min yakıt degerıne ulasır gittigi km bazında yani
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti hakanerdogan » 10 Eyl 2007, 14:23

eh tamam o zaman ama, bana kalırsa böyle bir genelleme yapılamaz.


 

hangi araba kaç devirde 110 a çıkıyo, dişli oranları nedir? bunlarda etkiler.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 10 Eyl 2007, 14:29

bence eski yeni farketmez.
şahsi tecrübelerime göre 90 da sabit hızla giderkenke ile 99 da sabitlediğimdeki yakıt ortalamaları bile farklı oluyor. devirin değiştiği durumda yakıtın değişmeyeceğini iddia edemeyiz herhalde.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti irfant » 10 Eyl 2007, 14:40

Ben 1.2'de en iyi ekonomiyi düz yolda 5. viteste 85-90 arasında alıyordum.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti lazianke » 10 Eyl 2007, 15:02

sonuçta araçların fabrika yakıt verileri de sabit bir hızda olmuyor mu?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti irfant » 10 Eyl 2007, 15:03

[quote="lazianke"]sonuçta araçların fabrika yakıt verileri de sabit bir hızda olmuyor mu?[/QUOTE]
 

Ekseri 90 km/h, rüzgarsız düz yolda.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti engint » 10 Eyl 2007, 15:09

Arkadaslar,

Size bir link ve "yakit tuketimi standartlari" ile ilgili ingilizce (tercumeye zamanim yok...) bir metni bilgilerinize sunuyorum...

Bu linkten yakit tuketiminizi kisa yoldan hesaplayabilirsiniz...

http://www.otomarket.net/Oto-Bilgi/YAKITTUKETIMI.ASP

Ek bir bilgi olarak da, tum arac ureticilerinin "Kyoto Protokolu" (Zararli salinim gazlarinin azaltilmasi konusu) ile kabul edilen "araclarda yakit tuketimi"nin 2010 yilina kadar, her yil belli limitleri asmamasina yonelik bir protokol cercevesinde azaltildigini ve buna uymayan araclarin da ilgili ulkelerce ihrac-ithal ve trafige cikartmama, uretime onay vermeme gibi durumlarla karsilastigini belirtmek isterim...

Asagidaki metinde, Kanada ve Amerika'da uygulanan test standartlarini bulacaksiniz... Tabii ki, laboratuvar ortaminda yapilan bu test sonuclari ile, yol, hava, isi, sartlarinin degisken oldugu gercek ortamlardaki rakkamlar hicbir zaman uyusmayacaktir... Dolayisi ile, bizlere araclarimizin sehir ici ve sehir disi ortalamalari olarak verilen teorik veriler de sadece bir fikir verme duzeyinde kalacaktir...

Federal Test Procedure (FTP)

The Federal Test Procedure (FTP) is a standardized laboratory test method used in Canada and the United States for new vehicle testing. Selected pre-production prototypes of new vehicle models are driven by a trained driver in a laboratory on a dynamometer. The same test parameters and driving cycles are used to ensure that each vehicle is tested under identical conditions, and that the results are consistent and repeatable.
The FTP is composed of two tests; for fuel efficiency purposes they may be referred to as the city test and the highway test.
The city test simulates a 12-kilometre, stop-and-go trip with an average speed of 32 kph and a top speed of 91 kph. The test runs for 23 minutes and includes 18 stops. Approximately 4 minutes of test time are spent idling to represent waiting at traffic lights. This test begins from a cold engine start which is similar to starting a vehicle after it has been parked overnight. When the test is completed, the test cycle starts again with a hot engine start and the first 8 minutes of the test are repeated. This simulates restarting a vehicle after it has been warmed up, driven, and then stopped for a short time.
The highway test simulates a 16-kilometre trip with an average speed of 77 kph and a top speed of 97 kph. The test runs for 13 minutes and does not include any stops, however, the speed varies to simulate different kinds of rural and highway roads. This test begins from a hot engine start.
The FTP is used to certify that vehicles meet the canadian emission standards. In addition, fuel economy estimates may be calculated from the emissions generated during the city and highway tests.
The FTP uses a standardized test fuel with a known carbon content. During a test, carbon compounds expelled in the exhaust are measured and a fuel economy test value is calculated using a specific carbon balance equation.

Sevgiler
engint
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Haz 2007, 15:56


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir