Ferdinand Piech: Ortak parça kullanım sistemi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ferdinand Piech: Ortak parça kullanım sistemi

İleti loveskoda » 28 Eyl 2007, 17:48

Önceki yıllarda VW AG, Porsche CEO su Ferdinand Piech ile şöyle bir kara almıştı: Ortak parça kullanımı.
Yani amaç, tüm VW Group markaları için aynı kalitede, aynı dizaynda parçaları grup otomobillerin uyarlayarak ve daha çok otomobilleri bu yüksek standartlı parçalara da uyarlayarak üretim maliyetlerini kısmaktı. Bu sistem, sadece aynı platformdaki araçlarda değil, tüm otomobillerde kullanılacaktı.

 

Ve şu an karşımızda olan şey bu.

Mesela, Golf ün dikiz aynaları, şu an Fabia, Octavia, Bora, Jetta, Polo, A4, A3 gibi modellerde sadece renk değişikliliği ile kullanılıyor.

 

Kalorifer sistemi, tampon arkası çelikler, motorlar, vites kutuları, direksiyon sistemleri ve simitleri(logo değişikliği ile), motor ECU ları, aks sistemleri, amortisörler(ayar değişikliği ile) tüm VW grubunda kullanılmaktadır. Böylece tüm grup otomobilleri aynı kaliteye sahip oldular.

 

Bu sistem ilk zamanlar çok konuşuldu çünkü bir Audi A6 ile Octavia nasıl aynı kalitede olabilirdi? Aralarındaki fiyat farkı çok yüksek. A6 fiyatına üç adet A4 fiyatına bir buçuk adet Octavia geliyor. Bunun nedeni parçalar değil, marka imajı ve VW nin stratejisiydi.

 

VW nin marka stratejisi ne?


 

VW: her sınıfta var olacak.

 

Audi: Prestijli bir premium marka olacak.

 

Seat: Sportif temsilci.

 

Skoda: Her sınıfın en ucuz ürünlerini üretecek ve platform öncüsü olacak.

(Platform öncüsü: O platformda ilk skoda üretilecek ve başarı elde edilirse diğer grup otomobiller aynı kalite ve ufak farlılıklarla arkadan gelecek.)

 

VW AG nin bu stratejileri hakkında siz ne düşünüyorsunuz?

Not: Yukarıdaki yazı alıntı değildir.

 

 

 

 

 
 
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti skodacı » 28 Eyl 2007, 20:59

vw neden skoda yı kendi kanatları altına aldı?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti loveskoda » 30 Eyl 2007, 21:16

Mesajınızı yeni gördüm..
sorunuzun cevabını ben bilmiyorum.

 

Siz yazarsanız öğrenmiş olacağım...Smile
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti mygokhan » 30 Eyl 2007, 21:25

çünkü ucuza üretim yapabileceği, iyi bir işletme olduğu için olabilirmi?*
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti guvenxoca » 30 Eyl 2007, 21:28

pazar payını büyütmek için....

guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti skodacı » 30 Eyl 2007, 21:29

başka...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti mygokhan » 30 Eyl 2007, 21:33

yazıda söz edildiği gibi denek olarak kullanmak için olabilirmi? hem zaten avrupanın en kaliteli sacından üretildiğini bildiği içinmi?
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti lord » 30 Eyl 2007, 23:14

devamlı bozulan parçaları sebebiyle yedek parçada rekor satış yapıp rekor kar yapmak amacıyla olabilirmi
lord
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ağu 2007, 21:28

İleti skodacı » 30 Eyl 2007, 23:21

bence vw,skodayı kendisine artık tam anlamıyla rakip olduğunu anladığı için kendi kanatlarının altına aldı...bu durumun artıları olduğu gibi eksileri oldu...en büyük eksiği gökahan kardeşimin dediği gibi vw nin skodayı bir nevi kobay olarak kullanmasını gösterebiliriz...bence skoda artık vw nin skodası olmaktan çıkmalı...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti loveskoda » 30 Eyl 2007, 23:42

skoda nın neredeyse tamamı VW nin (%98) . Arabalar da bu sayede süperrrr. bence bu şekilde devam etmesi çok iiiiiiyiiii....Thumbs%20Up

loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti skodacı » 30 Eyl 2007, 23:48

tamamı değil...%50 eşit bir şekilde hisseler diye biliyorum...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti loveskoda » 30 Eyl 2007, 23:51

Ben dergide %98 diye okumustum
Autostart
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti skodacı » 30 Eyl 2007, 23:55

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti mygokhan » 01 Ekm 2007, 00:15

ileride vw skoda markasını bitirmeyi planladığını duymuştum.ne kadar doğru bilemiyorum..ama skoda vw için büyük tehlike..o yüzden temkinli gidiyorlar..skoda türkiyede çok satar ama sattırmıyorlar..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti skodacı » 01 Ekm 2007, 00:19

bencede skoda nın önündeki en büyük engel vw...keşke birleşmeselerdi...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti loveskoda » 01 Ekm 2007, 00:29

Heee anladım skodacı ilk zamanlar öyleydi yani %50 idi 1998 yılında hisse %98e çıktı.
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti mygokhan » 01 Ekm 2007, 00:43

[quote="skodacı"]

bencede skoda nın önündeki en büyük engel vw...keşke birleşmeselerdi...

[/QUOTE]

ama o zamanda bu kadar çabuk atılım yapamazdı belki..
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti AV-2006 » 01 Ekm 2007, 00:43

Skoda, VW bünyesinde olmasa idi kalite yükselirmiydi peki?Skoda'ya kalitesiz diyebilirmiyiz?

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir