Zincir bollaşması böyle birşey olsa gerek

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Zincir bollaşması böyle birşey olsa gerek

İleti ozantavsan » 28 Nis 2014, 13:41

Zincir bollaşması böyle birşey olsa gerek

http://www.briskoda.net/forums/topic/76 ... young-man/
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti blauzahn » 28 Nis 2014, 15:16

Zincir bollaşması böyle de bu adamlar baya baya kendileri değiştiriyorlar kısa bir göz attım muhabbet öyle dönüyor gibi :D
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 28 Nis 2014, 17:01

2. fotoğraf ile 3. fotoğrafı karşılaştırdığında neyin ne olduğu apaçık ortada zaten. :D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 28 Nis 2014, 17:51

Benim araç ne kadar yüklensede pati çekemiyor.Buda beni güç kaybımı var diye düşündürüyor hep.
Zincir bollaşmışsa buna neden olur mu? (Debraiyaj sorunu yok)...

4 yıldır hep aklımda zincir değişimi.. Tek yapmadığım şey o kaldı..
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti zezula » 28 Nis 2014, 21:05

ozantavsan yazdı:Benim araç ne kadar yüklensede pati çekemiyor.Buda beni güç kaybımı var diye düşündürüyor hep.
Zincir bollaşmışsa buna neden olur mu? (Debraiyaj sorunu yok)...

4 yıldır hep aklımda zincir değişimi.. Tek yapmadığım şey o kaldı..



kardeşim sen hala devam ediyosun araştırmalarına ama nafile bu araçların gücü anca kendini çekiyor nacizane tavsiyem bir renault spring alın patinin alasını yapın bende çok uğraştım skoda fellica-forman-favorit hepsinden aldım ne kadar paralar harcadım bilmiyorum malesef karşılığını göremedim şimdi spring var bende ne kadar harcarsam karşılığını gösteriyor çok ,çok ekonomik seri ve sağlam boğaz trafiğinde 2-3 saat dur kalklarda ne su kaynattı ne hararet yükseldi aynı trafiğe favoritle girdiğim zamanlarda yanıma yolda silindir kapak contası değiştşrecek kadar takım taklavat alırdım
zezula
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 11 Nis 2010, 19:58
Ad Soyad: önder kaplan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: GLXİ

İleti favorit55 » 28 Nis 2014, 21:20

haklısın daha seri arabalar favolara göre yakıt konusunda aralarında fark yok bence spring az daha fazla yakıyor. Ayrıca benim favo pati çekiyor sizinki nasıl çekmez anlamadım. Ama gerçek gerekse yaptığım masraftan mı yoksa her hiç yolda bırakmamasından mıdır nedir bağımız var satasım gelmiyo. favoyla aynı yaşlarda veya 5 yaş gençleşmesi için değişmem ben olsam arabamı.
favorit55
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 281
Kayıt: 18 Mar 2013, 12:59
Ad Soyad: fatih
Nereden: Samsun
Arabanız: favorit

İleti SKDFORMAN » 28 Nis 2014, 22:24

blauzahn yazdı:Zincir bollaşması böyle de bu adamlar baya baya kendileri değiştiriyorlar kısa bir göz attım muhabbet öyle dönüyor gibi :D


Abi daha önce yazmıştım. bizim bi tanıdık rusyaya gitti. Adamlar bu araçların herşeyini kendileri yapıyorlarmış. Foto felanda gösterdi. Zincir değiştirmek onlara çocuk oyuncağı gelir. Esases eskiden bizde öyleymişiz. Eskiden eski kasa şahinler felan vardı. taksiciler herşeyini kendileri yapardı. Şimdi lastik patlamasına bile yol yardımı çağırıyoruz. Ayıp yaw bize :) Ya aslında bizde herşeyi yaparızda, bizi hazıra alıştırdılar. Hep diyorum. Oysa kendin yapmanın hazzını bir bilebilsek. Atalarımızın dediği gibi çok hazırcı olduk. Ama suç birazda bize dayatılan sistemin bence :) Geçen arkadaşın araca bişiler yaptık. Yaw dedi şindi servise gitsek 150-200tl bayılırdık. Ama ben ona katılmıyorum. 150-200tl bayılmak diil mesele. Mesele kendimiz özene bözene, şevkle, zevk alarak bişiler başarmanın mutluluğu hiç birşeye deyişilmez. Ozan Tavşan arkadaş ne demek istediğimi anlar.

zezula yazdı:kardeşim sen hala devam ediyosun araştırmalarına ama nafile bu araçların gücü anca kendini çekiyor nacizane tavsiyem bir renault spring alın patinin alasını yapın bende çok uğraştım skoda fellica-forman-favorit hepsinden aldım ne kadar paralar harcadım bilmiyorum malesef karşılığını göremedim şimdi spring var bende ne kadar harcarsam karşılığını gösteriyor çok ,çok ekonomik seri ve sağlam boğaz trafiğinde 2-3 saat dur kalklarda ne su kaynattı ne hararet yükseldi aynı trafiğe favoritle girdiğim zamanlarda yanıma yolda silindir kapak contası değiştşrecek kadar takım taklavat alırdım


Arkadaşlar bu benim ikinci formanim. Ayrıca bi arkadaşımında formanini komple toplamıştık. Ne zincir kaldı, ne debriyaj balatası. Motoru komple özenle rektefe ettirmiştik.
Sonuç şu: Bu araçlar pati çekebilecek kadar güçlü diil. Benzinde de defalarca denedik. Favorit biraz daha seri. Lastikler çok iyi değilse çok az pati çekiyor olabilir. Ama asla bi reno kadar çekemez. Adım kadar eminim.
Springe gelince :) 3 sene full spring kullandım. Bu kadar dandirik araba hiç görmedim. R12 bile springe bin basar. Ayrıca kullandığımız spring ilk el cok düşük km de idi. Favo formanle kıyas bile edilmez spring. Şöyle düşünün elektronik ateşlemesi bile yok. Platinli. En ufak yağmurda yolda kalma riskiniz var. Sabahları çalıştırmak bir dert. Jigleyi çek 10 kez pompala. Gır gır gır marş yap. Gelen giden baksın. Rezillik. Favolarda öylemi. Anahtarı tak çevir araç çalışsın. Gazı bırak jigle devrede ohh miss. Kalorifer desen favolar yanında springde hiç kalorifer yok diye düşünebilirsiniz. Daha bir çok olumsuzluk sayabilirim.
Ama çekişi favolardan daha iyi. Patide çekiyor evet. Yakıtıda hemen hemen aynı. hatta biraz daha az diyebilirim benim formane göre. :)
Nacizane yorumum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti alwaysloser » 28 Nis 2014, 22:37

zezula yazdı:
ozantavsan yazdı:Benim araç ne kadar yüklensede pati çekemiyor.Buda beni güç kaybımı var diye düşündürüyor hep.
Zincir bollaşmışsa buna neden olur mu? (Debraiyaj sorunu yok)...

4 yıldır hep aklımda zincir değişimi.. Tek yapmadığım şey o kaldı..



kardeşim sen hala devam ediyosun araştırmalarına ama nafile bu araçların gücü anca kendini çekiyor nacizane tavsiyem bir renault spring alın patinin alasını yapın bende çok uğraştım skoda fellica-forman-favorit hepsinden aldım ne kadar paralar harcadım bilmiyorum malesef karşılığını göremedim şimdi spring var bende ne kadar harcarsam karşılığını gösteriyor çok ,çok ekonomik seri ve sağlam boğaz trafiğinde 2-3 saat dur kalklarda ne su kaynattı ne hararet yükseldi aynı trafiğe favoritle girdiğim zamanlarda yanıma yolda silindir kapak contası değiştşrecek kadar takım taklavat alırdım



benim favo 3 te pati çekiyordu arkadaşım
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti alwaysloser » 28 Nis 2014, 22:41

www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti blauzahn » 28 Nis 2014, 22:50

Hey maşallah :)

Ben de bir kez denedim çok da güzel pati çekiyor aynı motorlu feliciam :)
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 29 Nis 2014, 10:26

ozantavsan yazdı:Benim araç ne kadar yüklensede pati çekemiyor.Buda beni güç kaybımı var diye düşündürüyor hep.
Zincir bollaşmışsa buna neden olur mu? (Debraiyaj sorunu yok)...

4 yıldır hep aklımda zincir değişimi.. Tek yapmadığım şey o kaldı..

Benimki de aynıydı. Hatta bir seferinde patinaj çeksin diye yüklenerek kaldırmak istediğimde araç yerinden hiç kıpırdamamıştı ve ön kısım hafif hafif zıplıyordu. Geçenlerde debriyaj setini değiştirdim ve yeni debriyajla ilk kalkışımda sağlam patinaj çekti.
Debriyaj balatasının kalınlığı yerinde oluyor ancak baskının diyafram yayları zamanla tam basamamaya başlıyor ve bu da kaçırmalara neden oluyor. Bir debriyaj setini söktüğümüzde baktık ki balatanın bir yanında aşınma var diğer yanda yok. Baktık ki diyafram yaylarından birisi geri gelmiyor ve o kısım yeterince oturmuyor. Henüz balata bitmemiş olmasına rağmen değiştirmiştik.
Bu son seferde de krank arka keçesi balatayı yağlamıştı ve araç 3. viteste neredeyse hiç zorlanmadan kalkıp gidebiliyordu.
Ozan senin debriyaj kaç kilometredir aynı debriyaj?

zezula yazdı:...renault spring... ... ...2-3 saat dur kalklarda ne su kaynattı ne hararet yükseldi aynı trafiğe favoritle girdiğim zamanlarda yanıma yolda silindir kapak contası değiştşrecek kadar takım taklavat alırdım :lol:

Ara ara ben de Boğaz Köprüsü trafiğine sabah ve akşam olmak üzere girmek zorunda kalabiliyorum. Köprüyü 3 saatte geçtiğimi hatırlarım ancak ne hararet olması gerekenden fazla yükseldi ne de su kaynattı. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 29 Nis 2014, 10:45

Aldıktan sonra değiştirmiştim .2010 yılı içerisinde sanırım 4. yıla yaklaşıyor.
Ama değiştirdiğim zamanda bir fark olmamıştı.Yan sanayi kullanmadım.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti alwaysloser » 29 Nis 2014, 11:29

ben iki arabanın arasında direksiyonu tam kırıp el freni çekilihalde patiyle çıkmayı bile çok kez yapmıışımdır
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti sainz » 29 Nis 2014, 15:27

ozantavsan yazdı:Aldıktan sonra değiştirmiştim .2010 yılı içerisinde sanırım 4. yıla yaklaşıyor.
Ama değiştirdiğim zamanda bir fark olmamıştı.Yan sanayi kullanmadım.

Debriyajı çok fazla basıp bıraktığın bir trafiğe giriyor musun peki? Boğaz Köprüsü trafiği gibi?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ozantavsan » 29 Nis 2014, 22:09

Öyle çok yoğun bir trafik yok.Şehir merkezi genelde 1-2 vites arası geçtiğimiz oluyor genelde.Dur kalklı yani.
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti sainz » 30 Nis 2014, 09:10

ozantavsan yazdı:Öyle çok yoğun bir trafik yok.Şehir merkezi genelde 1-2 vites arası geçtiğimiz oluyor genelde.Dur kalklı yani.

Kısacası debriyaja çok fazla bas-bırak yapılıyorsa diyafram yayları balata bitmeden tırtlayıp kaçırmaya neden olabiliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir