şanzıman ve motor katkıları kullanan varmı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

şanzıman ve motor katkıları kullanan varmı

İleti ellham » 15 Tem 2015, 08:38

Herkese Merhaba:
Bu konuyu aradım ama bulamadım 2001 model felicia glxi aracım var debriyaj ve vites geçişleri biraz sert özellikle düşük viteslerde sanki vites kolu da fazla sallanıyor gibi . ustaya sordum baskı balata değişmesi lazım ama çok yumuşamaz dedi.

Şimdi benim sormak istediğim motosilk diye bir şanzıman yağı katkısı buldum kullanıcı yorumları fena değil biraz pahalı ama. motor için kullanılanı da varmış.
hiç kullanan var mı iyi sonuç alan var mı yada başka marka tavsiye eden var mı özellikle şanzıman için olanı
yorumlarınızı bekliyorum hangi katkıyı kullandınız ne sonuç aldınız.

şimdiden herkese teşekkürler.
 
ellham
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 22 May 2015, 13:00
Ad Soyad: erhan gön
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda felicia 1.3 mpi

İleti sainz » 15 Tem 2015, 10:30

Katkı konulması taraftarı değilim ancak Favorit aracımın motorunda hafif bir yağ yakma varken Engine Restorer koymuş tu ve yağ yakmayı kesmişti.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti teksamet » 15 Tem 2015, 10:43

syn elham bey,

yağ katkısı diye satılan ürünleri hiç önermiyorum. neden mi 4 lt yağ ortalama 75 TL 250ml yağ katkısı 45-50 TL bizi nasıl kazıkladıklarını sen düşün artık.
bu durum çamaşır makinalarındaki calgon reklamına benziyor; makinanın her yıl rezistansı bozulsa 50 TL, yıl boyunca kullanmış olduğun calgon 200-250 TL civarında küresel sermaye bizi tüketim toplumu yapıyor ki ceplerine para girsin.

eğer şanzımanın da vites geçişleri zor ise komple şanzımanın yağını değiştir. gene düzelme olmadı ise; senkromecini kontrol ettir, ya da baskı balatan tam ayırmadığı için geçişleri zorluyordur. birkaç ihtimal var bunlara baktır düzelir kesin.
motoruna da sakın ha sakın böyle saçma sapan katkılar koyma, koyan herkes çok memnun kaldım falan der, sorsan motor bilgin ne kadar diye sıfır. o sadece psikolojik mutluluğun verdiği keyfi yaşıyor, motorun yarar veya zarar gördüğünü düşünmüyor. ki zaten motora yarar verdiği falan yok.
öyle olduğunu düşünen bir arkadaşıma dedimki motoru komple bu katkıdan dolduralım parasını ben vereceğim, bakalım motorun ne kadar dayanacak dedim. riske girip deneyemedi bile.
otomotiv mühendisleri hangi model yağı önerdi ise sadece onu kullanın, yağ üretici firmalar yağın içine her türlü zorlu koşullara göre gereken tüm kombinasyonu yapıyor. uydur kaydır markalar dan kaçındığınız sürece hiç bir sıkıntı yaşamazsınız.

umarım açıklayıcı olmuştur.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti Ahmet BALKANCI » 18 Tem 2015, 11:58

KATKI MADDESİ KULLANMANIZI ÖNERMEM. KALİTELİ YAĞLARIN İÇERİSİNDE KATKI MADDESİ VAR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. SAYGILAR.
Ahmet BALKANCI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 137
Kayıt: 25 Nis 2012, 15:54
Ad Soyad: Ahmet BALKANCI
Nereden: Edirne
Arabanız: SKODA FELİCİA 2000


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir