1.2 TSİ DSG RAPİDİMLE TEKRAR ARANIZDAYIM.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.2 TSİ DSG RAPİDİMLE TEKRAR ARANIZDAYIM.

İleti akutcu44 » 10 Haz 2016, 02:05

Mrb Arkadaşlar
cümleten hayırlı ramazanlar.
1.2 TSİ DSG 2016 EURO 6 4 SİLİNDİR TSİ ALDIM.
ortalama yakıt tüketimim arac 2000 km de ve 6.2/ltr
izmirde yaşıyorum.
gerçekten harikulade bir araç.
sedan içi bej .
bagaj 530 lt
Sabuncubeli rampasını 130 140 ile çıkıyorum.
önüme araç geliyor yavaşlıyorum tekrar dipgaz. telefonumdaki yakıt tüketim ortalamsı resimleri en kısa zamanda yayınlayacağım. benzinli ile dizel arasında 10000 TL Fiyat farkı var. bu araç yakıyor 0.280 kuruş dizel yakıyor 220 kuruş ortalama .arasında 60 krş oynuyor. 10000 tl fark alırkende 2000 tlde fazla faiz ödeyecektim. 12000 tl fark. 12000 Tl i 0.060 kuruşa bölünce 12000/0.060 =200000 km çıkıyor. 200000/18000 yılda yaptığım dizel benzinli arasındaki farka bölürsek. 200000/18000=11. yıl gibi bir durum çıkıyor. yıllık vergisi 623 tl dizelinki 995 tl dizelin bakımı daha pahalı... tüm güzel insanların görüşlerine saygı duyarak kendimce bir mantık kurdum benzinli araç alarak
sizce nasıl bir ercih yapmışım.
tüm güzel insanlara ve skoda müşteri ailesine selamlarımı ve saygılarımı sunuyorum..
 
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti OverSighter » 10 Haz 2016, 08:48

Merhaba,
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Aracın güzelliğine kalitesini diyecek tek kelime yok. Bunun yanı sıra bence çok mantıklı bir hareket yapmışsınız. Rodaj dönemi bittikten sonra, yakıt tüketimin dahada düşeceği kanaatindeyim. Bende alacak olsam sizin gibi düşünürdüm. İyi günlerde, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
OverSighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 38
Kayıt: 02 Haz 2016, 18:28
Ad Soyad: Eren '88
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda fabia comfort 101

İleti akutcu44 » 10 Haz 2016, 22:07

Eyvallah güzel insan Eren 88 Kardeşim.daha iyisi iyileri tüm güzel insanların olsun.
halkımız yakıt fiyatlarının pahalılığı nedeniyle ekenomik yakıt tüketen araçlara yöneliyor.
alırken mantık kurup ince hesap yapan çok az insan var.
birde ön yargılar var. 1.2 tsi çekermi diye çok yakarmı acaba . bu sorular her araç alıcısının kabusu maalesef.
ihtiyacı olan araçtan ziyade rampada yada düz yolda kendisini sollayıp geçen diğer sürücülere sırf gıcık olsun diye altındaki aracın gücünü bilmeden motorunu patlatırcasına süren kardeşlerimiz var.
evet bu araç çoğu 1.6 atmosferik araçtan hem daha güçlü hemde daha seri.
şöyle özetleyeyim. bu araçtaki motor TSİ yani turbo direkt piston üzerine enjeksiyonlu INTERCOOLER donanımlı motorun en verimli şekilde çalışması için yoğunlaştırılmış havayı en son teknoloji yüksek sıkıştırmalı benzin pompası ile pistonlara basıp en verimli sıkıştırma oranı ile ve yeterli elektrik kıvılcımı sunan yüksek kapasitörlü bujilerle ateşleyerek yakıt verimliliğini sunan vede TURBO dediğimiz yüksek basınç üreten bir çeşit kompresör olan sistemin tüm saydığım donanımlarla birlikte işbirliği yaparak tüm sistemi oluşturması sonucu mükemmel çekiş gücü olarak tekerlere iletmektedir.
teknik olarak normal atmosferik 1.6 golf motorunun 3800 / 4400 devirde verebildiği torku(yük çevirme kuvveti) 148 torktur..evet evet sadece 148 tork yani tamgazda gitmek gibi
ancak bu motor turbonunda yardımı ile 1400 ile 4000 devirdakika gibi uzun bir bant aralığında 160 torku sürekli sunmaktadır.
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti SKDFORMAN » 10 Haz 2016, 22:20

Güle güle kazasız belasız iyi günlerde binmeniz dileğiyle.
Lakin sizin aracın muadili dizel bi araç sizin araç 6.5lt tüketirse o 4.5lt civarı tüketir. Oda km'de 15kuruş civarı bi tüketim demek. Binmeden, kullanmadan bilinmiyor malesef. Bende önyargılıydım dizel motorlara karşı. Şuan kullandığım araç önyargılarımı ciddi oranda kırdı. Bide şu kükürt oranı biraz daha düşse süper olacak ;)

Ayrıca euro6 motora LPG dönüşümüde çok güç diye biliyorum.
Diğer konularda haklısınız-katılıyorum.
Tekrardan hayırlı olsun.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti akutcu44 » 10 Haz 2016, 22:38

burada kast ettiğim birçoğumuz bilgimiz olmadan fikir yürütürüz. 1.2 TSİ motoru yapan alman mühendis birçok araştırmayı yapmış bu motorun taşıması gereken yükü hesaplamış çıkacağı yüksek meyili ineceği meyili en ince ayrıntısına
kadar planlamış taracın toplam yükü 1600 kg yi geçiyorsa biraz daha güçlü motor tercih etmiştir.
BENZİNLİLERDE
1.2 TSİ 90 HP 160 TORK
1.2 TSİ 110 HP 175 TORK
1.4TSİ 125 HP 200 TORK
1.4 TSİ 140 HP 250 TORK
DİZELLERDE
1.4 TDI 90 HP 230 TORK
1.6 TDI 90 HP 230 TORK
1.6 TDI 110 HP 250 TORK
VE 2.0 MOTORLAR
TAMAMEN SATIŞ POLİTİKASI.
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti akutcu44 » 10 Haz 2016, 23:26

Mrb SKDFORMAN Kardeşim .iyi dileklerin dilekleriniz için ALLAH cc razı olsun.
aracım henüz 2200 kmde DSG şanzuman. ilk 1500 km de cok dikkatli kullandım 110 km yi geçmedim
fakat son 700 km de uzun yol yaptım rampalarda dipgaz dipgaz gittim şehir içi malum sıkışık trafikde dahil olmak üzere motorda daha yeni olmasına rağmen uzun süreli tüketimim başlangç olan 0 kmden itibaren 6.2 LT
HEMEN HEMEN DİZELLER KADAR AZ TÜKETİYOR. ilk bakıma kadar dahada düşecek. bunu 1.2 tsi kullanan ve forumlarda resimli paylaşan birçok araç sürücüsünden takip edebilirsin .birde dizel gürültüsü bence çekilmez. bu araç yağ gibi akıyor adeta.bende en kısa zamanda resimler paylaşacağım.
NORMAL KULLANIRSAN 4.8 LT İLE 5.3LT VEYA 5.7 LT ARASINDA GEZİYOR,
dizel motorlu aynı donanımdaki araç ile arasında 10 bin tl fark var
dizel araçların hepsi geç ısınırlar ve dolayıssı ile soğuk motor nedeni ile dahada çok yakarlar.
benim daha önce 1.6 tdi 0 km OCTAVIAM vardı
şehir içi tüketimim 5.8 lt ile 6.7 lt arası gezerdi
uzun yoldada 5.1 ile 5 3 arasında yakıt tüketimim vardı
bir ara 1.4 toyota corollam dizel aracım oldu
26000 km de aldı 32000 de sattım ondadada ortalama tüketimim 5 1 ile 5.3 lt civarlarında idi. normal kastımadan kullanırım.
yani dizellerin çoğu 200 kuruş civarı yakıyor. bu araç ile arasındaki yakıt farkı sadece en fazla 0.070 kuruş
yılda ortalama 18000 km yapan bir araç dizel ile 18000*0.200=3600 tl yakar
Benzinli olan bu araç ile yılda 18000 *280=5040 tl yakar.
aradaki fark 1440 tl dir.
alırken 10000 tl farkı 1440 tl ye bölersen 6 yıl 9 ay sonra önceden peşinen vermiş olduğun parayı çıkartabilirsin.
bu 10000 tl için 2000 tl de faiz ödediğini düşün artı 400 tl ye yakın daha az vergiyide 5 yıl kullanacağımız varsayımının üzerine koyarsaaak hesap ortada .
ayrıca dizel partikül filtresi DPF nin verdiği sıkıntılarda yok.
sürekli tıkanır araç çekişten düşer.
servise gidersin abi otobana çık en az 20 dakka 3 yada 4 vites yüksek devir tam gaz git açılır.
başka çaresi varmı diye sorunca .kimyasal dökelim sen yinede otobana çık eeeeeee .
yada araç kendini temizleyene kadar yüksek devir boşta çalışsın bekle
tamda acil bir işin var stopda edemessin tubo yağlanmadığı için hooop elimizde.
hani ekenomikti
DPF arızası 14000 tl ye varan hasarlaar açıyor.
turbo en az 5000 .
hesaap ortada
bunları yaşayan biri olarak sizleri aydınlatmaya çalıştım güzel insanlar.
taabiiki tercih siz güzel insanların.
o nedenle bu aracı ve bu motor seçeneğini tercih ettim
istesem 20.0 tdi süperb bile alabilirim.
fakat bu araç full dökeee saça yeterde artar bile.
çünkü sürekli şehir içindeyim
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti teksamet » 11 Haz 2016, 00:25

akutcu44 yazdı:Mrb SKDFORMAN Kardeşim .iyi dileklerin dilekleriniz için ALLAH cc razı olsun.
aracım henüz 2200 kmde DSG şanzuman. ilk 1500 km de cok dikkatli kullandım 110 km yi geçmedim
fakat son 700 km de uzun yol yaptım rampalarda dipgaz dipgaz gittim şehir içi malum sıkışık trafikde dahil olmak üzere motorda daha yeni olmasına rağmen uzun süreli tüketimim başlangç olan 0 kmden itibaren 6.2 LT
HEMEN HEMEN DİZELLER KADAR AZ TÜKETİYOR. ilk bakıma kadar dahada düşecek. bunu 1.2 tsi kullanan ve forumlarda resimli paylaşan birçok araç sürücüsünden takip edebilirsin .birde dizel gürültüsü bence çekilmez. bu araç yağ gibi akıyor adeta.bende en kısa zamanda resimler paylaşacağım.
NORMAL KULLANIRSAN 4.8 LT İLE 5.3LT VEYA 5.7 LT ARASINDA GEZİYOR,
dizel motorlu aynı donanımdaki araç ile arasında 10 bin tl fark var
dizel araçların hepsi geç ısınırlar ve dolayıssı ile soğuk motor nedeni ile dahada çok yakarlar.
benim daha önce 1.6 tdi 0 km OCTAVIAM vardı
şehir içi tüketimim 5.8 lt ile 6.7 lt arası gezerdi
uzun yoldada 5.1 ile 5 3 arasında yakıt tüketimim vardı
bir ara 1.4 toyota corollam dizel aracım oldu
26000 km de aldı 32000 de sattım ondadada ortalama tüketimim 5 1 ile 5.3 lt civarlarında idi. normal kastımadan kullanırım.
yani dizellerin çoğu 200 kuruş civarı yakıyor. bu araç ile arasındaki yakıt farkı sadece en fazla 0.070 kuruş
yılda ortalama 18000 km yapan bir araç dizel ile 18000*0.200=3600 tl yakar
Benzinli olan bu araç ile yılda 18000 *280=5040 tl yakar.
aradaki fark 1440 tl dir.
alırken 10000 tl farkı 1440 tl ye bölersen 6 yıl 9 ay sonra önceden peşinen vermiş olduğun parayı çıkartabilirsin.
bu 10000 tl için 2000 tl de faiz ödediğini düşün artı 400 tl ye yakın daha az vergiyide 5 yıl kullanacağımız varsayımının üzerine koyarsaaak hesap ortada .
ayrıca dizel partikül filtresi DPF nin verdiği sıkıntılarda yok.
sürekli tıkanır araç çekişten düşer.
servise gidersin abi otobana çık en az 20 dakka 3 yada 4 vites yüksek devir tam gaz git açılır.
başka çaresi varmı diye sorunca .kimyasal dökelim sen yinede otobana çık eeeeeee .
yada araç kendini temizleyene kadar yüksek devir boşta çalışsın bekle
tamda acil bir işin var stopda edemessin tubo yağlanmadığı için hooop elimizde.
hani ekenomikti
DPF arızası 14000 tl ye varan hasarlaar açıyor.
turbo en az 5000 .
hesaap ortada
bunları yaşayan biri olarak sizleri aydınlatmaya çalıştım güzel insanlar.
taabiiki tercih siz güzel insanların.
o nedenle bu aracı ve bu motor seçeneğini tercih ettim
istesem 20.0 tdi süperb bile alabilirim.
fakat bu araç full dökeee saça yeterde artar bile.
çünkü sürekli şehir içindeyim



aydın bey,

aracınız hayırlı olsun, dizel motor ile benzinli motor arasındaki fiyat performans hesaplamalarınız çok doğru,

dizel aracı kısa mesafelerde kullanmaya gelmez geç ısınır vs, zaten mazotun tr deki kalitesi ortada,

benzinli araçta dizele göre daha ucuz ve artık dizel kadar performanslı,

yalnız;

dizel motorlarda turbo ve dpf hakkında söyledikleriniz doğru da bunlar dan sizin tsi aracınızda da var, ve kısa sürede sizinde başınıza gelmesi muhtemel şeyler,

hatta sizin aracınızda çift turbo teknolojisi var, 2.000 devir e kadar turbu charger 2.000 devir den sonra turbo dereye girer, ayrıca katalitik konvertör dediğimiz partikül filtreside mevcut,

özellikle turbolu araçların nasıl kullanıldığını ( dizel veya benzin farketmez ) bilmiyorsanız veya dikkat etmeniz gereken hususları bilmiyorsanız aynı durumlar sizinde başınıza gelecektir.

artık turbo dizeller kadar, turbe benzinliler yaklaşık aynı servis maaliyetlerinde, ( özellikle turbo timiing'e dikkat edin ) linkte gerekenler yazıyor vaktiniz varsa inceleyiniz=== roomster/tdi-araclarda-turbo-yu-korumak-t34606.html

bilginize, sonra başınız ağrımasın.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti rsimsek » 11 Haz 2016, 21:49

Aracınız hayırlı olsun. Ben de 1.2 TSI DSG Yeti sahibiyim. Euro 5 motor. Gayet memnunum. 20 senedir 8-9 değişik benzinli arabam oldu. Hiç dizel düşünmedim. Zaten yıllık 6-7 bin km yi zor bulurum. Benzin benim için ideal.

Dizel ile ilgili yorumlarınızın bir kısmına katılıyorum. Fakat nedense dizeldeki sıfır fiyat farkı olan 10-12 bin tl ikinci elde hesaba katılmıyor. Dizel pahalı alınıyorsa da ikinci eli de benzinliye göre pahalı yani 10-12 bin tl eksik diye hesaplamayın. En azından %70-80 i geri döner. Siz kalan 3-4 bin tl ve faiz farkını hesaba katabilirsiniz. Bir de dizel bakım farkı ile mtv farkını.

Kazasız, belasız, cezasız sürüşler!
Skoda Yeti 1.2 TSI DSG ile mutlu!

Paylaşarak bilgiyi çoğaltanlara ne mutlu!
Kullanıcı avatarı
rsimsek
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 21 May 2016, 14:37
Konum: İstanbul
Ad Soyad: Recep Şimşek
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Yeti 1.2 TSI DSG

İleti akutcu44 » 13 Haz 2016, 10:54

Mrb değerli dostlar.
buradan teksamet ,oversıghter ve eren88 kardeşime iyi dilekleri ve bilgilendirici yorumları için ayrıca rşimşek kardeşimin turbo ve dizel partikül filtresi hakkındaki bilgilendirmesi için gönülden teşekkür ediyor ALLAH cc razı olsun diyorum.
Arkadaşlar. benim asıl mesleğim TIR şoförlüğü idi. 14 metrelik birçok treyler ve onları çeken MAN. MERCEDES. IVECO .DAF, vb gibi birçok ağır vasıtayı yıllarca kullandım,
hayatım hep araçların üzerinde geçti diyebilirim
Araçlar konusunda bilgilerim tecrübelerim var.
şu anda bu işleri bıraktım yaşım 50 ye dayandı.
amacım buradan tüm sürücü kardeşlerime yardımcı olmak. faydalı olabileceğim ne varsa sunabilmek,
ve küçük araçlar konusunda yaşanmış olumlu ve olumsuz bilgisi ve tecrübesi olan güzel insanlarında tecrübelerinden faydalanmak.
zaten bu forumun amacıda budur....SİZCEDE ÖYLE DEĞİLMİ????????
Ben bu aracı alırken daha önceden çok araştırma yaptım. devir EKONOMİ devri.
fiyat performans kriterine göre değerlendirirsek büyük bagaj +FULLL sayılabilecek STYLE donanımı . aracın kabininin BEJ renkte oluşundan dolayı ferahlığıı ve en önemliside motor seçeneğindeki MAKUL FİYAT DSG seçeneğinin bu araçta toplanmış olması.
evet dizeldede aynı donanım var fakat 10000 tl daha pahalı 10 bin tl için 36 ay taksit yaptırsam 2000 tlde faizi.
toplamda en az 12000 tl 5 yıl kullanacağımı varsayalım yılda 400 tl ye yakında düşük vergi 2000 tl de oradan kazanç. velhasıl hesap ettim kitap etim makul mantıklı ekenomik seçenek olan bu araca yöneldim
aracım şu anda 2700 km de hem rodaj doldurdum hemde bu bahane ile gezdim. ortalama tüketimim uzun süreli olmak üzere 6.1 LT ye düştü motor daha yeni iç sürtünmeleri var yinede makul tüketiyor.
bu hafta sonu seferihisar sahil yolundan selçuk ,koçarlı ,ortaklar aydın, üzerinden eski aydın yolu, muğlaya gittim geldim,yolda normal Gittim klima açık zaman zaman kapattım camı açtım 4 yetişkin bagaj full dolu ortalama tüketim 200 km de 5.4 LT . Uzun süreli tüketim aracı ilk aldığım andan itibaren yinede 6.1 LT Buradan resimleri düzenli olarak paylaşacağım yükleme yapayım hep birlikte izleriz İNŞALLAH.
GELELİM RŞİMŞEK kardeşimin TURBO VE DPF (DİZEL PARTİKÜL FİLTRE)Uyarısına. EYVALLAH. gayet yerinde bir bilgilendirme ayrıca teşekkür ederim.
bende buradan naçizane bilgilerimi paylaşayım.
Dedim ya TIR şoförü idim Bizler çok uzun rampaları Hz EYUP Sabrında çıkıp inen hayatın çilesini 24 saat yaşayan insanlardık halende birçok arkadaşım öyle.


GELELİM BİZİM KONUYA

TSİ araçlarda kullanılan sistem dizel araçlarda kullanılan sistemin neredeyse aynısı.
direkt enjeksiyon ve turbo ikilisi. +INTERCOOLER . Bu araç Benzinli olduğu için diğer benzinli araçlardaki gibi KATALİTİK KONVERTÖR var.
Benzin daha hızlı yandığından ve bileşenlerinde kükürt olmadığından tıkanma sorunu vs yok.Ancak motora fazla yağ koyarsanız o da doğal olarak egzost sisteminde fazla yağı atmaya çalışacagı için katalitik konvertörün içinden geçecek geçerkende yanan yağın gözenekleri tıkayacağından dolayı büyük hasarlar açan katalitik arızası hoop yandı gülüm keten helva misali birkaçbin tl lik masraf. açar.
MAZOT MAZOT MAZOT
Evet mazot uygun bir seçenek az yakıyor daha ekonomik. FAKAAAATTT.

MAZOTTA DA KÜKÜRT VAR. BAŞBELASI KÜKÜRT.KÜKÜRTTE OLMASINMI ...

E OLMASIN AMA NASIL OLMASIN...


AVRUPA Tamamen kükürtü düşük yakıt kullanımını önerirken Araçlarında 50 ppm i geçmeyecek kükürt kullanımını isterken sadece o şartla araçlarına garanti verirken ülkemizdeki bazı büyük firmalar hariç dizel kükürt oranının 300
PPM olduğu söyleniyor biliniyor. Pekii siz güzel insanlara soruyorum peki 50 PPM nerede 300PPM nerede . dolayısı ile
DPF dediğimiz yada EGR dediğimiz filtre ve VALF ler tıkanıyor.
arçların bunu temizlemek için rolantiyi yükselterek 1400 d/dk gibi temizlemeye çalışması çekişin düşmesi göstergede egzost resmi çıkarak arıza durumuna geçmesi üstelik bunu olur olmaz zamanlarda acil bir işinizin çıktığını düşünün o zaman yapması insana cinnet getirtiyor.
en azından ben öyleyim kişisel deyin
Birde bunu başaramayıp tıkanarak sıkı durun tam 14000TL Gibi bir arıza açması.
evet araştırabilirsiniz.
kardeşler haklısınız eyvallah dizel ucuz ucuzda düşük hacimli motorlarda sonradan çıkan arızalar başbelası buna ne diyelim
e gidip LPG taktırıp benzini araç kullanalım.
onuda kapalı alanlar sevmiyiiii sevmiyiii.
istemezük patlarsın çatlarsın gelmeee gelmee diyorlar.
e haklılar.. kapalı yerde patlayabilir.
e ne yapacaz benzinde pahalı binilmiyor. hepimiz yarışcıda değilizki altımızdaki araç yüksek Cİ ler çekebilen araçlar olsun.
vatandaşız bizler ya.
vallahi fazla birşey istemiyoruz.
az yaksın ço kaçsın.
rampadada boğulmasın
hepimizin isteği bu değilmi
evett buuu
o zaman
o zaman bu TSİ denilen motor seçenekli bu tip araçlar imdadımız yetişiyor.
ortalama 6 ile 6.3sıkıştırıp dip gazda gidersen 7 litrelerde bir tüketim rampalardada 130 140 rahat gidiyor.
TURBO korumaya gelince . tecrübeli bir kardeşiniz olarak TURBO nereden gelirseniz gelin ister 10nsatlik yoldan ister 5 km lik yoldan motoru stop etmeden önce kısa mesafeler için en az 30 saniye gaz vermeden bekleyip öyle kapatmak uzun yol rampa iniş çıkış şehiriçi kullanım olsun hem motor sağlığı için hemde TURBO sağlığı için en az rölantide 1 dakikaya yakın yada 4 dakikadan az olmamak üzere rolantide bekletmemiz lazım. lazımkiii turbo normal devrine dönsün motordan gelen yağla iyice soğusun. mil yatakları yeterince yağlansınkii uzun yıllar görev yapsın.
zaten araçların kullanma klavuzunda turbo ve kullanımla ilgili çok detaylı bilgiler var.
kalın sağlıcakla güzel insanlar
en kısa zamanda yakıt tüketimi ile ilgili resimler paylaşacağım.

HAA BU ARADA DİZELLERDE DPF DENEN PARTİKÜL FİLTRESİ VAR BENZİNLİLERDE KATALİTİK KONVERTÖR VAR
İKİSİNİNDE GÖREVİ ÇEVREYE ZARALI GAZLARI TEMİZLEMEK..
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti sainz » 13 Haz 2016, 11:16

teksamet yazdı:...hatta sizin aracınızda çift turbo teknolojisi var, 2.000 devir e kadar turbu charger 2.000 devir den sonra turbo dereye girer...


1.2TSI' da hem turbo hem kompresör mü varmış? Sadece turbo var diye biliyorum ben.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fthpl » 13 Haz 2016, 23:39

Abi hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler.


Lafınızı balla kescem. Bende şükür favoritle 110-120 ile giriyom :D 23 yaşında ama Maşallah işimizi görüyor :D Turbosu intercooları yok ama tırmanıyor.

Sabuncabeliyi felan duydum da girdim konuya. Skoda bu işi biliyor arkadaş. Taunus vardı bende çile çekerdim, şimdi çok sıkışırsam alıyom benzine tırmanıyom.. Bugün İzmir -Şirinceye çıktım son rampada biraz sıkıştı ama yinede çıktık banamısın demedi. 30 lira gazla , 84km+84km(Otoban)+10 km şehir içi - dik rampa karışık :D

neyse konuya devam :)
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti akutcu44 » 14 Haz 2016, 17:47

EYVALLAH güzel insan. Fatih kardeşim. ALLAH cc güzel dileklerin dilekleriniz için razı olsun.
siz güzel insanlarda gönlünüzden neyi geçiriyorsa onu alsın.
PORCHE,LAMBORGINI,MERCEDES,BMW Bilimum ne istiyorsanız daha iyisi iyileri sizlerin olsun :D :D :D

Fatih kardeşim faforit 1.3 motor. ve zamanına göre yapılmış iyi makinalardan biri.
biri diyorum çünkü ekonomi ön planda tutulmuş.
aslında kullandığımız araçların tamamı halkın ortalama kullandığı ekonomi ön planda tutularaak ayrıcada güvenlik unsurlarını taşıyan ortalama araçlardır.
avrupa araç üretimini planlarken bunları göz önünde tutar. Haa ben hız seviyorum yarış tutkunuyum dersende GTI Tarzı araçları üretir ve ço az bir kitlede bu tür araçları kullanır o nedenle kimler neyi daha çok istiyorsaada ona göre üretim pazarlama stratejisi kurar.
şimdi biz tüketiciler ÖTV İdi KDV İdi o nedenle maalesef pahalı araçlara biniyoruz.
araçların sıfır km fiyatlarını ayrıntılı incelersek görürüz zaten
ben buradan fatih kardeşime ve tüm araç kullanıcılarına kazasız belasız sürüşler dilerim.
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti fthpl » 14 Haz 2016, 19:11

Teşekkürler abi . Dediklerine kelimesi kelimesi katlıyorum. Avrupa menşeili araç kendini çok belli ediyor. Tamam , yılların verdiği parça yorgunluğu,bazen bakımsızlık sorun yaratabiliyor ama gel gelelim yaşının güzeli araçlar.

Cümlemize abi, fazlasında gözümüz yok . Gönlümüzde olanı rabbimiz bilir. Bir golf mk2 , yada hadi mk3 üm olsa. Daha ne isteyim ben :) hayalimdeki araçlarıda burdan duyurayım Vw golf mk2 - mercedes benz w124 kasa 230E
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti teksamet » 14 Haz 2016, 21:27

sainz yazdı:
teksamet yazdı:...hatta sizin aracınızda çift turbo teknolojisi var, 2.000 devir e kadar turbu charger 2.000 devir den sonra turbo dereye girer...


1.2TSI' da hem turbo hem kompresör mü varmış? Sadece turbo var diye biliyorum ben.


uğur bey yanlış biliyorsunuz,

düşük devirlerde de ( 2. 000d/dk ) motor performanslı olabilsin diye turbo charger var 1.2 tsi 1.4 tsi motorlarda,
bu sistem aynı turbo mantığı gibi krank milinden aldığı hareketi hava basmada kullanıyor, 2.000 devirden sonra özel bi mekanizma ile kranktan ayrılıyor, 2.000 devirden sonra normal turbo devreye giriyor,

böylelikle araç tüm devir aralıklarında performanslı oluyor.

bilginize
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti akutcu44 » 14 Haz 2016, 22:37

Yakıt tüketimi değerlerini sunmaya calisacagim
akutcu44
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 10 Nis 2011, 16:50
Ad Soyad: favo yyold bırakmaz
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: favorit 1.3

İleti sainz » 15 Haz 2016, 11:11

akutcu44 yazdı:...Fatih kardeşim faforit 1.3 motor...
fthpl yazdı:Teşekkürler abi . Dediklerine kelimesi kelimesi katlıyorum...

Ben katılmıyorum maalesef. Faforit nedir yahu! :D :D :D

fthpl yazdı:...Bir golf mk2 , yada hadi mk3 üm olsa...

Maalesef insanoğlunda bulunan hep daha iyisi hep daha yenisi hep daha güzeli, ... vs. nedeniyle bahsettiğiniz aracı gün gelecek hiç beğenmeyeceksiniz. Fıtratımızda var hepimizin. Aslında bu denli gelişimin sebebi de zaten bu içimizdeki "daha ..." içgüdüsü.

akutcu44 yazdı:...şimdi biz tüketiciler ÖTV İdi KDV İdi o nedenle maalesef pahalı araçlara biniyoruz.
araçların sıfır km fiyatlarını ayrıntılı incelersek görürüz zaten

ÖTV' nin KDV' sini tahsil eden bir sistemimiz var maalesef.
akutcu44 yazdı:ben buradan fatih kardeşime ve tüm araç kullanıcılarına kazasız belasız sürüşler dilerim.

Âmin. Cümlemize İnşaallah.

teksamet yazdı:...düşük devirlerde de ( 2. 000d/dk ) motor performanslı olabilsin diye turbo charger var 1.2 tsi 1.4 tsi motorlarda,
bu sistem aynı turbo mantığı gibi krank milinden aldığı hareketi hava basmada kullanıyor, 2.000 devirden sonra özel bi mekanizma ile kranktan ayrılıyor...

Bu bahsettiğiniz turbo charger değil de kompresör olarak adlandırılan, hareketini krank kasnağından kayış vasıtasıyla alan sistemdir. Charger kelime itibariyle doldurma demektir. Turbo charger bizim kısaca turbo olarak adlandırdığımız sistemdir.
1.4TSI motorlarda hem turbo hem de kompresör var evet; ancak 1.2TSI' da yok.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir