nedir bu megane bolluğu? renault istilası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

nedir bu megane bolluğu? renault istilası

İleti hakanerdogan » 27 Kas 2007, 00:29

[quote="isnilgiz"]Renault Türkiye'ye Silahlı Kuvvetlerin bir armağınıdır. Oyak ortaklığı silahlı kuvvetlerin bu arabaya olan talebin artmasını sağlamış, kurumsal talebe ilaveten silahlı kuvvetler personelinin de önemli miktarlarda bu araçları normal vatandaştan çok farklı ucuz fiyatlarla (% 25 lere varan indirimlerle) almasını sağlamış bu da ülke çapında bu araçların sayılarının artmasına doğal olarak da servis ağının genişlemesine ve bu araçlardan anlayan yan sanayi ustalarının çoğalmasına ve böylece bu döngü yeniden bu araçlara olan talebin artmasına neden olmuştur. Böyle bir geniş ağ zincirinin ana üreticiler ciddi stratejik hatalar yapmadıkça da bozulması mümkün değildir. [/QUOTE]
 

bende bunu diyodum, çok güzel yerden yakalamışsın. (bkz 2. sayfa)
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ali » 27 Kas 2007, 00:42

benim çocukluğumda herkes eski eski reno lara binerdi. 85-86 yılları. o yıllarda skoda nın adı bile yoktu. türkiye nin çek cumhuriyeti ile ilişkisi yoktu bile. ama fransa ile çok daha farklıydı.  yani kalite ya da sağlamlıktan ziyade devlet ilişkileriyle alakalı bunlar. reno türkiye pazarına büyük yatırım yaptı. skoda fransa nın malı olsaydı her yerde skoda görürdük.
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti isnilgiz » 27 Kas 2007, 02:55

Hakanerdoğan kardeş haklı ikinci sayfada biraz spesifik yönüyle olayı ele almış. Ama olayın bence başka bir yönü daha var. Bugün Avrupa ve Turkiye araç taleb istatistiklerine bakıldığında önce Avrupa da Renault satış trendi düşüklüğüne girerken skoda nın da satışlarında oransal olarak bir artış gözlenmekte hatta memnuniyet sıralamalarında skoda bir çok ciddi rakiplerini eleyerek ön sıralarda yer almaktadır. Bu da Skodanın aslında son derece kaliteli bir araç olduğunu ortaya koymaktadır.
Ama olay Türkiye boyutuyla değerlendirildiğinde Skoda 2003 ve 2004 te satışlarını artırmış 2005 yılında altın yılına ulaşan Skoda 2006 ve 2007 de bana göre ciddi düşüş trendine girmiş adeta 2007 yılında bundan sonra daha da ciddi sorunlar yaşayacağı izlenmini de bırakmaktadır. Aşağıdaki tablo da buna örnektir.

 

 

Tabloda aynı düşüş trendi diğer markalarda da olmakla birlikte skodada ki kadar ciddi boyutlarda olmadığı görülmektedir. Bence buradan çıkarılması gereken en önemli sonuç Türkiye de otomobil sektöründeki  dalgalanmalara rağmen diğer firmalar pek stratejik hata yapmazken Yüce Otonun bu trende ayak uyduramadığı dolayısıyla yüce oto nun skoda için iyi bir distribütör olamadığı ve Yüce Otonun bu gidişatı değiştirmedikçe araçlarımızı "iyi marka ama tutulmuyor" söylemleriyle anılan kötü bir geleceğin beklediğni düşünüyorum.

 

Son olarak sokaklarında ermeni menşeyli anıtların dikildiği Fransızlara ait bir araca olan tepkiler de Skodanın istikbalini kurtarmayacaktır.
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

Önceki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir