milli piyango

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

milli piyango

İleti ali » 31 Arl 2007, 01:48

hiçbirimiz dinimiz kumarı yasakladığı halde, din de neymiş ben yaparım demiyor. aslında tartışılacak bir şey yok. bir tarafta o kadar günahın içinde piyangonun önemi çok azdır deyip almak var. bir tarafta da hiç almamak. hepsi bu. akşama kadar kaç günaha giriyoruz, hepsini düşünerek mi yapıyoruz?

 
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti silverlinemania » 31 Arl 2007, 01:50

ooooooooooooffffffffffffffffffffff çok uzadı bu konu yaaa isteyen alsın istemeyen almasın yaaa herkes neyin ne olduğunu biliyo ewt bana çıkarsa çatır çatır yicem kime ne siz yemezsiniz dediğim gibi atarsınız sobaya yakarsınız tabi yaparasanız hiç inanmıyorum böyle bişey yapacağınıza sanki sadece piyango haram para bu ülkede çok kişi haram para yiyo en basiti vergi kaçırmak oda haram o zaman ülkenden devletinden para kaçırıyosun ama doğru bu haram olmuyo hak oluyo dimi bu forumda artık çoooook mutaasıp oldu güvenxoca arkadaşın dediği gibi böyle şeylerde nedense herkesin dini duyguları kabarıyo ama çıkınca para bi güzelde yeniyo beleş sirke baldan tatlıdır misali .....
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti by wodoo » 31 Arl 2007, 10:09

[quote="silverlinemania"][quote="guvenxoca"]ya bırakın arkadaşlar,günümüzde ne haramsızki??
herşey bittide sıra piyangoyamı geldi???
çıkarsa  almayacak arkadaş yok ,zaten almayacak olan bilet almaz.

bu arada baya mutaasıp bir forum olmaya başladı bura...
[/QUOTE]
 

hocam seni ayakta alkışlıyorum helal olsun ClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClap
[/QUOTE]

aynen hocam bravo Thumbs%20Up ClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClap
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti by wodoo » 31 Arl 2007, 10:22

[quote="silverlinemania"][quote="barutoglu"]SİLVERLİNEMANİA'YA:
1- O parayı ömründe göremesen ne olur sanki, bu dünya sınırlı değil mi, sonsuz hayat için ne yapıyorsun bu önemli değil mi?

2- On lira ver 25 trilyon kazan, (Necip fazıl diyor ki; bu taksimi kurt yapmaz kuzulara şah olsa..) diğer kazanamayanların hakkını helal edeceğini düşünüyor musun? herkes kazanmayı umarken bütün paraların toplanıp bir kişiye verilmesinin, kazanamayanları ne kadar hüsrana ve acıya sürüklediğini düşünsene... hele de son on lirasını milyarda bir ümit olarak piyangoya bağlayıp, evine zeytin peynir alamaynların on lirasını sen cebine atacaksın. o zavallı bebelerin boynu büküklüğünün faturasını kim ödeyecek?

3- Aklı başında bir müslüman faize parasını yatırmaz. yatırıyorsa büyük günah işliyordur. bilincinde olması lazım.

4- Dinin hayata yön vermek için gönderilmediğini de nereden uyduruyorsun? Allah Teala süs olsun diye mi göndermiş bu dini peki?

5- Kur'andaki emirlerden haberin yok gibi görünüyor. bilmeden konuşuyorsun. Bilseydin son mesajını yazmazdın baştan ayağı fiyasko bir mesaj...

Gençliğine yazık etme... Önce oku ve düşün... Kur'an ilk olarak böyle emrediyor.
[/QUOTE]
 

arkadaşım sen nerden biliyosun bnm bişey bilmediğimi baştan aşağıda fiyasko olabilir senin için ama bnm için değil 2. maddende saçmalardan seçmeler madem cebinde son 10 lirası var evine ekmek götüremeiyo ne diye alıyo o bileti esas onun yaptığı şey bnm param var ben alıorum sonra çıkmadığı zaman ah ediyo demişsin ah edicekse hiç almasın o bileti bu şans işi arkadaşım çıkabilirde çıkmayabilirde bu kadar basit bişey keşke bana çıksa çok güzelde değerlendiririm o parayı onların ihtiyacı olduğu kadar bnmde ihtiyacı var bi başkasınında ama bana çıkmazsada niye ah ediyim ki o para sana çıkarsada harcamaz sobada yakarsın o zaman gerçi hiç sanmıyorum böyle bişey yapacağını yaa neyse... ben  aşırı dinci biri değilim arkadaşım ayrıca ben sadece kendi doğrularımla yaşarım bi başkasının doğrusunu kabul etmem önce dinlerim sonra araştırırım he baktım ki gerçekten doğru o zaman bnm içinde doğrudur sen ayrıca bnm okuyup okumadığımı nerden biliyosun ki ben açık açık söylüyorum aşırı dinci insanlardan her zaman kaçarım çünkü bu zamana kadar o kişilerden hiç bi iyilik görmedim tam tersine kazık yedim cami hocalarınında her söylediğine inanmam sen gidersin camiye sana piyango haram der ama ikramiye ona çıkar çatır çatırda yer nerde kaldı o sözün doğruluğu o zaman kimiside çıkar teknoloji haramdır der ama altında son model jiplerle dolaşır evinde son model eşyaları kullanır falan filan sen burda kurandan ayetler yazmışsın tamam güzel ona lafım yok zaten demişsin ki aklı başında bir müslüman faize parasını yatırmaz yatırıyorsa büyük günah işliyodur o zaman bütün bankalar haram para yiyo sende ona yardım etmiş oluyosun nasıl oluyo diceksin kredi kartı kullanıyosun ve o karttan para kazanıyo banka minimumunu ödüyosun ertesi ay sana faiz işliyo ve faizli bi şekilde ödüyosun bankaya sende onun günahına ortak oluyosun ellerinle veriyosun o parayı şimdi bana sakın ben kredi kartı kullanmıyorum deme hayatta inanmam neyse fazla uzatmıyım ama karşındakinide bilip bilmeden maddeler yazma !!!! senin ülken elden gidiyo sen piyango haram diyosun eğer ülken elden giderse o piyangoya haram demeye bile muhtaç olucaksın sen !!
[/QUOTE]

silverlinemania kardeşim kesinlikle sana katılıyorum çok doğru konuşmuşsun özelliklede altını çizdiğim yerlerde...
bravo ClapClapClap
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti isnilgiz » 31 Arl 2007, 13:17

İkramiye çıkarsa gördüklerime binaen almanız gereken önlemler konusunda naçizane bir kaç önerim olacak.

İkramiye çıkarsa; 

1- Önce sakin olun çevrenizdeki arkadaş dost ve komşularınızın size bakışlarının değiştiğini hissedeceksiniz. Sanki sizin paranızdan medet umuyorlarmış gibi hissedeceksiniz. Tam bu noktada biraz bekleyin. Kendinize zaman tanıyın. Sakarya da 80 li yıllarda bir tanıdığıma çıkmıştı. O tersini yaptı. Bütün akraba ve komşularından bağlarını kopardı. Şimdi ne mi yapıyor? Parayı kullanmasını bilemediği için sıfırı tüketti. Şİmdi son derece fakir ve dostsuz mütevazi bir hayat yaşıyor.

 

2- Karınızı değiştirmeye kalkmayın. Önce biraz bekleyin. O parayla sütun gibi karılar size daha cazip gözükebilir ama sabredin.  Herekede dayımın bir komşusuna yine böyle bir ikramiye çıkmıştı. Adam önce (meyilliydi de biraz) pavyonlara dadandı. dansözleri tuttu. Karısını boşadı yaklaşık iki yıl şaşaalı bir yaşam sürdü. bundan on yıl önceki adamın durumu: ailesi dağıldı. çocukları ailesiz kaldı. İkranmiyeden önce evi bile vardı şaşaalı yaşamın iştahı adamın bırakın iikramiyesini evini bile sattırdı. Siz sakın bu tuzağa düşmeyin.

3- Son öneri: İkramiye çıktığını kimseye söylemeyin hatta gerekirse ikramiyeyi alma süresi olan bir yılı bekleyin.  Niye mi? Mafya özellikle bu tür insanları araştırıyor. Eğer tespit ederse önce hayırlı olsun dedikten sonra hakkımızı alalım kardeş diyor. Sanırım bundan 10 yıl öncesiydi. Bir fotomodel (erkek) vardı. O  kendisine çıkan böyle bir ikramiyeden dolayı mafyanın peşine düştüğünü hayatının tehlikeye girdiğini televizyonda anlatmıştı.

 Yine aynı yıllarda İzmitte bir akrabamın komşusuna çıkmıştı. Bir de
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti guvenxoca » 31 Arl 2007, 13:25

[quote="isnilgiz"]
İkramiye çıkarsa gördüklerime binaen almanız gereken önlemler konusunda naçizane bir kaç önerim olacak.

İkramiye çıkarsa; 

1- Önce sakin olun çevrenizdeki arkadaş dost ve komşularınızın size bakışlarının değiştiğini hissedeceksiniz. Sanki sizin paranızdan medet umuyorlarmış gibi hissedeceksiniz. Tam bu noktada biraz bekleyin. Kendinize zaman tanıyın. Sakarya da 80 li yıllarda bir tanıdığıma çıkmıştı. O tersini yaptı. Bütün akraba ve komşularından bağlarını kopardı. Şimdi ne mi yapıyor? Parayı kullanmasını bilemediği için sıfırı tüketti. Şİmdi son derece fakir ve dostsuz mütevazi bir hayat yaşıyor.

 

2- Karınızı değiştirmeye kalkmayın. Önce biraz bekleyin. O parayla sütun gibi karılar size daha cazip gözükebilir ama sabredin.  Herekede dayımın bir komşusuna yine böyle bir ikramiye çıkmıştı. Adam önce (meyilliydi de biraz) pavyonlara dadandı. dansözleri tuttu. Karısını boşadı yaklaşık iki yıl şaşaalı bir yaşam sürdü. bundan on yıl önceki adamın durumu: ailesi dağıldı. çocukları ailesiz kaldı. İkranmiyeden önce evi bile vardı şaşaalı yaşamın iştahı adamın bırakın iikramiyesini evini bile sattırdı. Siz sakın bu tuzağa düşmeyin.

3- Son öneri: İkramiye çıktığını kimseye söylemeyin hatta gerekirse ikramiyeyi alma süresi olan bir yılı bekleyin.  Niye mi? Mafya özellikle bu tür insanları araştırıyor. Eğer tespit ederse önce hayırlı olsun dedikten sonra hakkımızı alalım kardeş diyor. Sanırım bundan 10 yıl öncesiydi. Bir fotomodel (erkek) vardı. O  kendisine çıkan böyle bir ikramiyeden dolayı mafyanın peşine düştüğünü hayatının tehlikeye girdiğini televizyonda anlatmıştı.

 Yine aynı yıllarda İzmitte bir akrabamın komşusuna çıkmıştı. Bir de
[/QUOTE]
 

 

sonunda birisi adam gibi birşey yazdı,bence piyangonun haramlığından ziyade bu tip hayatımız üzerindeki etkilerini tartışabilirdik,hatta çok geyik ve eğlenceli şeyler çıkabilirdi ortaya,ama  bazı arkadaşlar konuyu uzattıkça uzattı,kimse boşuna kendini yormasın dini yaşamak isteyen özgürdür ,gün içinde kaç günah işliyoruz kimbilir,asıl olan insanın içinin kalbinin temiz olmasıdır bence,ama piyango bileti aldı diyede kimseyi haramzade ilan edemeyiz,ona kalırsa çok islamcı geçinenlerin ne haltlar yediğini çok iyi biliyoruz,oy karşılığı cennetten yer vaad eden "müslümanlar" var bu ülkede,işin acı tarafı bunlara inanan "müslümanlar da" var yani bilemiyorum,herkesin dini kendine daha fazla uzatmayalım bu yılbaşı gününde daha eğlenceli şeyler tartışalım arkadaşlar...
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti by wodoo » 31 Arl 2007, 16:44

[quote="guvenxoca"][quote="isnilgiz"]
İkramiye çıkarsa gördüklerime binaen almanız gereken önlemler konusunda naçizane bir kaç önerim olacak.

İkramiye çıkarsa; 

1- Önce sakin olun çevrenizdeki arkadaş dost ve komşularınızın size bakışlarının değiştiğini hissedeceksiniz. Sanki sizin paranızdan medet umuyorlarmış gibi hissedeceksiniz. Tam bu noktada biraz bekleyin. Kendinize zaman tanıyın. Sakarya da 80 li yıllarda bir tanıdığıma çıkmıştı. O tersini yaptı. Bütün akraba ve komşularından bağlarını kopardı. Şimdi ne mi yapıyor? Parayı kullanmasını bilemediği için sıfırı tüketti. Şİmdi son derece fakir ve dostsuz mütevazi bir hayat yaşıyor.

 

2- Karınızı değiştirmeye kalkmayın. Önce biraz bekleyin. O parayla sütun gibi karılar size daha cazip gözükebilir ama sabredin.  Herekede dayımın bir komşusuna yine böyle bir ikramiye çıkmıştı. Adam önce (meyilliydi de biraz) pavyonlara dadandı. dansözleri tuttu. Karısını boşadı yaklaşık iki yıl şaşaalı bir yaşam sürdü. bundan on yıl önceki adamın durumu: ailesi dağıldı. çocukları ailesiz kaldı. İkranmiyeden önce evi bile vardı şaşaalı yaşamın iştahı adamın bırakın iikramiyesini evini bile sattırdı. Siz sakın bu tuzağa düşmeyin.

3- Son öneri: İkramiye çıktığını kimseye söylemeyin hatta gerekirse ikramiyeyi alma süresi olan bir yılı bekleyin.  Niye mi? Mafya özellikle bu tür insanları araştırıyor. Eğer tespit ederse önce hayırlı olsun dedikten sonra hakkımızı alalım kardeş diyor. Sanırım bundan 10 yıl öncesiydi. Bir fotomodel (erkek) vardı. O  kendisine çıkan böyle bir ikramiyeden dolayı mafyanın peşine düştüğünü hayatının tehlikeye girdiğini televizyonda anlatmıştı.

 Yine aynı yıllarda İzmitte bir akrabamın komşusuna çıkmıştı. Bir de
[/QUOTE]
 

 

sonunda birisi adam gibi birşey yazdı,bence piyangonun haramlığından ziyade bu tip hayatımız üzerindeki etkilerini tartışabilirdik,hatta çok geyik ve eğlenceli şeyler çıkabilirdi ortaya,ama  bazı arkadaşlar konuyu uzattıkça uzattı,kimse boşuna kendini yormasın dini yaşamak isteyen özgürdür ,gün içinde kaç günah işliyoruz kimbilir,asıl olan insanın içinin kalbinin temiz olmasıdır bence,ama piyango bileti aldı diyede kimseyi haramzade ilan edemeyiz,ona kalırsa çok islamcı geçinenlerin ne haltlar yediğini çok iyi biliyoruz,oy karşılığı cennetten yer vaad eden "müslümanlar" var bu ülkede,işin acı tarafı bunlara inanan "müslümanlar da" var yani bilemiyorum,herkesin dini kendine daha fazla uzatmayalım bu yılbaşı gününde daha eğlenceli şeyler tartışalım arkadaşlar...
[/QUOTE]

hocam tekrar bravo Clap  bencede şu güzel yılbaşı gününde daha güzel daha eğlenceli şeyleri tartışalım yeter zaten daha sonu yok bu konunun en iyisi kapatalım LOL
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti barutoglu » 31 Arl 2007, 17:37

SİLVERLİNEMANİA'YA;
1- "Aşırı dinci" tabir ettiğin insanlardan kaçtığın belli oluyor. Din adına öğrendiklerini tekrar gözden geçirmeni -senin mutluluğun için- tavsiye ederim. kulaktan dolma bilgilerle cevap vermişsin. Aşırı dinci ne demek anlayamadım. benim anlayışımda müslüman olan ve olmayan vardır. Müslüman olan kardeşim olmayan ise Hz. Ademden kardeşimdir ayrıca müslüman olmam gereği dinimin inceliklerini anlatmakta her müslüman gibi görevli biliyorum.

(Mehmet Akif diyor ki:

Kanayan bir yara gördüm mü yanar ta cigerim,

onu dindirmek için kamçı yerim çifte yerim,

adam aldırmada geç git diyemem aldırırım.

çiğnerim çiğnenirim. Hakk'ı tutar kaldırırım)

Görüşlere karşı hoşgörü de dinimin bir emridir. Ancak bu hoşgörünün sınırları vardır. Kendi kutsalıma cahilane saldırana aynı şekilde cevap verilmesi lazım. Gerçi tartışmamız bu noktaya gelmedi gelmesini de istemiyorum ama yine de izah etme gereği duydum.

2- "Teknoloji haramdır" diyen bir müslümanın inandığı kitaptan (Kur'an) haberi yok demektir. Kur'an defalarca aklımızı çalıştırmamızı, yeryüzünü gezip dolaşmamızı tefekkür etmemizi çalışıp üretmemizi kısaca teknolojiyi emreder. düşünmeyi bile ibadet saymıştır dinimiz. İlim müslümanın yitik malıdır nerde bulursa alsın diye emreder Hz. Muhammed (sav).

3- Kredi kartı kullanıyorum, faize düşmemek borcun tamamını vadesinde ödemek kaydıyla gerektiği zaman kullanıldığında kredi kartının bir sakıncası yok. Ancak senin de dediğin gibi faizle uğraşan bir kurumun kredi kartını kullanmayı -faizle ilgilendiği için- reddetmek iyi bir davranıştır. Ancak bir müslümanın faize bulaşmamak kaydıyla kredi kartı kullanmasında bir sakınca olmasa gerektir.

4- Milli Piyango benim görüşüme göre haramdır. Böyle diyenlere de saygı duymanız lazım. Ben sizin alıp kullanmanızı engellemiyorum netice itibariyle sizin inancınız size benimki de banadır. burası sohbet ortamıysa fikirlerimize saygı duymalıyız. Ama fikrimizi açıkladık diye "aşırı dinci" damgası da haksızca oluyor gibi. Ayrıca keşke "aşırı dinci" olsam gam yemeyeceğim. ("dindar" tabirini siz galiba aşırı dinci terimiyle karşılıyorsunuz. öyleyse siz de aşırı olmadığınıza göre layt dinci mi oluyorsunuz yapmayın Allah aşkına müslümanlığın dark'ı layt'ı olur mu? Müslüman müslümandır. Gelin şöyle bir çıkarsama yapalım. Gerçi biletini alan almıştır artık ama; >Milli piyango haramdır >Müslümanlar haramdan uzak dururlar. Sonuç: Müslümanlar milli piyango almazlar.) Peki alanlar? die soracaksın, Onlar haramlığını bilerek almışlarsa Allah onları affetsin, Eğer bilmiyerek almışsa Allah onları da affetsin (amin)

GÜVEN HOCAM'A: Mutaassıbın ne demek olduğumu anlayamadım. Eğer bu terimi size benim yazdıklarım hatırlatmışsa üzüldüm.

"Müslümanım deyip de ne haltlar karıştıranlardan bahsetmişsiniz. bu doğrudur. müslüman gözüküp çok haltlar karıştıranlar var maalesef. Ama "benim kalbim temizdir" deyip de kalbinin temizliğine aldırmayıp birçok halt karıştıranlar da var. Cevap verme gereği duydum. Ayrıca cennetten arsa satma işi hristiyanlardaydı galiba. bizim hocalardan, arsa satanları henüz duymadım. Mutlu bir sene geçirmesini dilerim tüm forum üyelerinin... İnsan hatadan uzak değildir...

 
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti ali » 31 Arl 2007, 17:57

benim hayret ettiğim konu şu: burada hiç kimse piyango bileti haram değil demiyor. diyen var mı? yok. ee neyi tartışıyoruz o zaman? biri diğer günahların yanında önemsiz bir günah, alırım diyor. diğeri de almam diyor. yani kişisel bir tercih. tartışılacak bir şey yok. biri ben oruç tutuyorum diyor, diğeri tutmuyorum diyor. ama ikisi de oruç yoktur demiyor.
eeee. o zaman boşuna tartışmayalım.kişisel bir tercihtir.
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti ali » 31 Arl 2007, 17:58

asıl suçlu yapanda değil, yaptıran da...
ali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 00:27

İleti yonetici » 31 Arl 2007, 18:43

4 yıl Kartal Anadolu İ.H.L. de okumuş biri olarak bize öğretilen şudur: Haramın azı çoğu olmaz haram haramdır! Günah ve sevabın azı çoğu olur ki onuda biz bilemeyiz. Bu nedenle bir müslüman günahının derecesini bilemediği için her türlü haramdan azami ölçüde kaçınır. "Daha sıra piyangoya gelinceye kadar ne haramlar var" yaklaşımı islami görüşte yer bulmaz. Bunu diyene "Daha o harama gelene kadar ne helaller var" derler. İslami anlayışa göre "Helal dairesi keyfe kâfidir". Daha öncede söyledim asla tek kuruş verip piyango bileti almam, ama bu yolla helal olabilir belki düşüncesi ile Opet'in verdiği 3 tane piyango biletini aldım. İnşallah hiçbirşey çıkmaz çünkü böyle bir sınavdan geçebileceğimi pek sanmıyorum.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti BaTeRRiiSStt » 31 Arl 2007, 18:55

Çıkan parayı hayırlı işlerde kullanırsan ne bıleyım etrafında Ev ihtiyacı olan yada maddiyatsızlıktan evlenemeyen yada sağlık sorunları olan kişilerede yardımda bulunursan kanımca hayır dua da alıp sevaba girer insan..
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti hakanerdogan » 31 Arl 2007, 18:57

[quote="?"]4 yıl Kartal Anadolu İ.H.L. de okumuş biri olarak bize öğretilen şudur: Haramın azı çoğu olmaz haram haramdır! Günah ve sevabın azı çoğu olur ki onuda biz bilemeyiz. Bu nedenle bir müslüman günahının derecesini bilemediği için her türlü haramdan azami ölçüde kaçınır. "Daha sıra piyangoya gelinceye kadar ne haramlar var" yaklaşımı islami görüşte yer bulmaz. Bunu diyene "Daha o harama gelene kadar ne helaller var" derler. İslami anlayışa göre "Helal dairesi keyfe kâfidir". Daha öncede söyledim asla tek kuruş verip piyango bileti almam, ama bu yolla helal olabilir belki düşüncesi ile Opet'in verdiği 3 tane piyango biletini aldım. İnşallah hiçbirşey çıkmaz çünkü böyle bir sınavdan geçebileceğimi pek sanmıyorum.[/QUOTE]
 

bence kimse dayanamaz. Peygamber gibi adam olmak lazım.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti weyis » 31 Arl 2007, 18:58

[quote="?"]4 yıl Kartal Anadolu İ.H.L. de okumuş biri olarak bize öğretilen şudur: Haramın azı çoğu olmaz haram haramdır! Günah ve sevabın azı çoğu olur ki onuda biz bilemeyiz. Bu nedenle bir müslüman günahının derecesini bilemediği için her türlü haramdan azami ölçüde kaçınır. "Daha sıra piyangoya gelinceye kadar ne haramlar var" yaklaşımı islami görüşte yer bulmaz. Bunu diyene "Daha o harama gelene kadar ne helaller var" derler. İslami anlayışa göre "Helal dairesi keyfe kâfidir". Daha öncede söyledim asla tek kuruş verip piyango bileti almam, ama bu yolla helal olabilir belki düşüncesi ile Opet'in verdiği 3 tane piyango biletini aldım. İnşallah hiçbirşey çıkmaz çünkü böyle bir sınavdan geçebileceğimi pek sanmıyorum.[/QUOTE]  çok doğruClapClapClapClapClap
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti barutoglu » 31 Arl 2007, 19:13

[quote="BaTeRRiiSStt"]Çıkan parayı hayırlı işlerde kullanırsan ne bıleyım etrafında Ev ihtiyacı olan yada maddiyatsızlıktan evlenemeyen yada sağlık sorunları olan kişilerede yardımda bulunursan kanımca hayır dua da alıp sevaba girer insan.. [/QUOTE]
Kardeş seni yargılamıyorum ve iyi niyetli cevap yazdığıın da anlaşılıyor. Ancak bu düşünce yanlış ve şeytanın piyango tipi şeyleri süslü göstermesinden ibarettir. çünkü, bir insana yardım edilecekse bir fon açılır. fona yardım etmek isteyen eder gönül rızasıyla. hem parasının nereye gittiğini bilir. bu ayrıca büyük sevaptır. Zaten islam anlaşılmaya çalışılırsa Zekat müslümana farzdır. Zenginse müslümansa kazancından belli bir miktarını, ya bizzat ihtiyaç sahiplerine ya da ihtiyaç sahiblerine ulaştırılmak üzere devlete vermekle yükümlüdür zorunludur bundan kaçamaz. Bildiğiniz gibi Hz. Ebubekir zekat vermeyenlere karşı savaş dahi açmıştır. İncelenecek olursa Zekatın yanında  islamda başka yardımlaşma kurumları da vardır. onlara müracaat edilebilir. Yoksa yardım amaçlı olarak milli piyango gibi milyarda bir kazanma şansı olan bir oyuna tevessül edilmemelidir. Bu dinin emridir.  Kafamızdan birşey uyduruyorsak yanlışlarımız açıkça ve seviyeli bir şekilde izah edilmelidir.
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti silverlinemania » 31 Arl 2007, 19:18

[quote="barutoglu"]SİLVERLİNEMANİA'YA;
1- "Aşırı dinci" tabir ettiğin insanlardan kaçtığın belli oluyor. Din adına öğrendiklerini tekrar gözden geçirmeni -senin mutluluğun için- tavsiye ederim. kulaktan dolma bilgilerle cevap vermişsin. Aşırı dinci ne demek anlayamadım. benim anlayışımda müslüman olan ve olmayan vardır. Müslüman olan kardeşim olmayan ise Hz. Ademden kardeşimdir ayrıca müslüman olmam gereği dinimin inceliklerini anlatmakta her müslüman gibi görevli biliyorum.

(Mehmet Akif diyor ki:

Kanayan bir yara gördüm mü yanar ta cigerim,

onu dindirmek için kamçı yerim çifte yerim,

adam aldırmada geç git diyemem aldırırım.

çiğnerim çiğnenirim. Hakk'ı tutar kaldırırım)

Görüşlere karşı hoşgörü de dinimin bir emridir. Ancak bu hoşgörünün sınırları vardır. Kendi kutsalıma cahilane saldırana aynı şekilde cevap verilmesi lazım. Gerçi tartışmamız bu noktaya gelmedi gelmesini de istemiyorum ama yine de izah etme gereği duydum.

2- "Teknoloji haramdır" diyen bir müslümanın inandığı kitaptan (Kur'an) haberi yok demektir. Kur'an defalarca aklımızı çalıştırmamızı, yeryüzünü gezip dolaşmamızı tefekkür etmemizi çalışıp üretmemizi kısaca teknolojiyi emreder. düşünmeyi bile ibadet saymıştır dinimiz. İlim müslümanın yitik malıdır nerde bulursa alsın diye emreder Hz. Muhammed (sav).

3- Kredi kartı kullanıyorum, faize düşmemek borcun tamamını vadesinde ödemek kaydıyla gerektiği zaman kullanıldığında kredi kartının bir sakıncası yok. Ancak senin de dediğin gibi faizle uğraşan bir kurumun kredi kartını kullanmayı -faizle ilgilendiği için- reddetmek iyi bir davranıştır. Ancak bir müslümanın faize bulaşmamak kaydıyla kredi kartı kullanmasında bir sakınca olmasa gerektir.

4- Milli Piyango benim görüşüme göre haramdır. Böyle diyenlere de saygı duymanız lazım. Ben sizin alıp kullanmanızı engellemiyorum netice itibariyle sizin inancınız size benimki de banadır. burası sohbet ortamıysa fikirlerimize saygı duymalıyız. Ama fikrimizi açıkladık diye "aşırı dinci" damgası da haksızca oluyor gibi. Ayrıca keşke "aşırı dinci" olsam gam yemeyeceğim. ("dindar" tabirini siz galiba aşırı dinci terimiyle karşılıyorsunuz. öyleyse siz de aşırı olmadığınıza göre layt dinci mi oluyorsunuz yapmayın Allah aşkına müslümanlığın dark'ı layt'ı olur mu? Müslüman müslümandır. Gelin şöyle bir çıkarsama yapalım. Gerçi biletini alan almıştır artık ama; >Milli piyango haramdır >Müslümanlar haramdan uzak dururlar. Sonuç: Müslümanlar milli piyango almazlar.) Peki alanlar? die soracaksın, Onlar haramlığını bilerek almışlarsa Allah onları affetsin, Eğer bilmiyerek almışsa Allah onları da affetsin (amin)

GÜVEN HOCAM'A: Mutaassıbın ne demek olduğumu anlayamadım. Eğer bu terimi size benim yazdıklarım hatırlatmışsa üzüldüm.

"Müslümanım deyip de ne haltlar karıştıranlardan bahsetmişsiniz. bu doğrudur. müslüman gözüküp çok haltlar karıştıranlar var maalesef. Ama "benim kalbim temizdir" deyip de kalbinin temizliğine aldırmayıp birçok halt karıştıranlar da var. Cevap verme gereği duydum. Ayrıca cennetten arsa satma işi hristiyanlardaydı galiba. bizim hocalardan, arsa satanları henüz duymadım. Mutlu bir sene geçirmesini dilerim tüm forum üyelerinin... İnsan hatadan uzak değildir...

 
[/QUOTE]
 

arkadaşım ben senin görüşlerine saygı duymuyorum demedim ki ayrıca banane yani senin düşünceleriden onlar senin doğruların bnm ihtiyacım var aldım bilet hemde çok aldım inşallahta bana çıkar bu kadar basit bi olay ben çıkmasını istiyorum ayrıca kulaktan dolma bilgilerlede sana burda hiç bişey yazmadım ben gerizekalı veya aptal bi insan değilim her ipi çekenin arkasından gidiyim. ben sana sen aşırı dincisin demedim iyi oku yazdıklarımı istersen bana diyosun ama sen okumuyosun gördüğm kadarıyla dindar ve aşırı dinciler arasındaki farkıda biliyorum merak etme ama her ikisindende uzak dururum neyse arkdaşım fazla uzatmayalım bu konuyu sen almamışsın bilet belli se
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti barutoglu » 31 Arl 2007, 19:25

Haklısın uzatmayalım. Allah hepimizi affetsin, hepimize selamet versin...
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

İleti barutoglu » 31 Arl 2007, 19:50

amin
Sür çıkar ağyârı dîlden ta tecelli ede Hakk
Padişah girmez saraya hane ma'mur olmadan.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 103
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2004 FABİA SP COMBİ 16V GRANİT GRİ ATİKER FAST SYS

Önceki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir