ABS NE KADAR YARARLI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ABS NE KADAR YARARLI

İleti 34SCU59 » 06 Mar 2008, 00:05

Birçok sürücü tarafından trafikte seyir halinde iken her derde deva bir sistem olarak bilinen ABS fren sistemi hakkında bilinenlerin bir çoğunun yanlış olduğu ortaya çıktı.


Emniyet Genel Müdürlüğü web sitesinde sürücülere ABS fren sistemi hakkında uyarılarda bulunuluyor. ABS fren sisteminin virajlarda ıslak yüzeylerde çakıl ve benzeri malzemeli yollarda daha iyi yol tutuşu sağlamadığı belirtiliyor.

ABS ISLAK YOLDA YARARLI DEĞİL


Bu sistemin hızla virajlara girerken araçların yolda kalmasına yardım etmeyeceği uyarısında bulunan uzmanlar, "ABS'nin ıslak yol yüzeyinde önünüzdeki aracı yakın takip ederken ortaya çıkan bir frenleme durumunda size bir yararı olmayacaktır." diyor.


KABAK LASTİK KAZA NEDENİ


Uzmanlar, iyi bir sürüş için araç lastikleri ile ilgili uyarılarda da bulunuyor. İyi bir sürüş ve frenleme için lastiklerin dış yüzeyini ve stepne dahil tüm lastiklerin havasını mutlaka kontrol edilmesi gerektiğini ifade eden uzmanlar, "Kötü bir lastik her zaman kaza sebebi olabilir. Ayrıca kabak lastikler, özellikle yağışlı havalarda direksiyon hâkimiyetini tamamen sürücünün elinden alabilir. Kabak lastikleri değiştirin. Lastikleri 2 ön veya 2 arka şeklinde değiştirin. Her 2 lastiğin de aynı desende olmasına dikkat edin. Unutmayın ki lastik dış derinliklerinde eşit olmayan aşınma oluşması yani, lastiklerden birisinin ötekisine nazaran daha fazla ve normal olmayan biçimde yıpranması ön düzen sisteminde bir arıza olduğunun habercisidir." ifadesini kullanıyor.

EMNİYET KEMERİ SİZİ BOĞMASIN


Emniyet kemerlerinin aracın orta direklerinde bulunan ayarlı tutucularından boyuna göre ayarlanması gerektiğini belirten uzmanlar, "Emniyet kemeri kesinlikle boyun bölgenizin üzerinde olmasın. Bu tip kullanım kaza sırasında boğulmanıza sebep olabilir."uyarısında bulunuyor.
http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=131410

 
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti kadir_ » 06 Mar 2008, 00:07

ABS daha çok kışın karda ve fren yaparken ani şeit değiştirmede faydalı kilitlenmiyor son hamleni yapma şansı veriyor
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti loveskoda » 06 Mar 2008, 00:11

Virajda frenlerken nasıl yararı olmaz???Confused

 

Virajda ıslak zeminde fren esnasında ABS sayesinde tekerlekler kilitlenmez ve dönüş devam eder. ABS siz frenler lastikleri kilitler ve bariyer ile öpüşürsünüz...

 

Zaten o kadar otomobil uzmanları bilmiyor, emniyet genel müdürlüğü biliyor:)Disapprove
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti kadir_ » 06 Mar 2008, 00:14

[quote="loveskoda"]Virajda frenlerken nasıl yararı olmaz???Confused

 

Virajda ıslak zeminde fren esnasında ABS sayesinde tekerlekler kilitlenmez ve dönüş devam eder. ABS siz frenler lastikleri kilitler ve bariyer ile öpüşürsünüz...

 

Zaten o kadar otomobil uzmanları bilmiyor, emniyet genel müdürlüğü biliyor:)Disapprove
[/QUOTE]
 

Birde başka tarafdan düşünmek lazım anlık kilitlenme yapıcak abs savrulcak araba yine  öpüşücek bariyer ile ?  :)
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti mehmetunal48 » 06 Mar 2008, 00:16

ShockedWink
mehmetunal48
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ekm 2007, 15:59

İleti kadir_ » 06 Mar 2008, 00:18

ABS en fazla karda faydalı sert kada dokunduğun anda kızaklamaya başlayacak ABS de ise öyle bir sorun yok
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti favo29 » 06 Mar 2008, 00:47

[quote="kadir_"]ABS daha çok kışın karda ve fren yaparken ani şeit değiştirmede faydalı kilitlenmiyor son hamleni yapma şansı veriyor[/QUOTE]
Thumbs%20Up

Fren mesafesini uzatmasına rağmen sürücüye manevra yapma fırsatı vermesi hayat kurtarıyor.
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti Slicer » 06 Mar 2008, 00:58

[quote="kadir_"][quote="loveskoda"]Virajda frenlerken nasıl yararı olmaz???Confused

 

Virajda ıslak zeminde fren esnasında ABS sayesinde tekerlekler kilitlenmez ve dönüş devam eder. ABS siz frenler lastikleri kilitler ve bariyer ile öpüşürsünüz...

 

Zaten o kadar otomobil uzmanları bilmiyor, emniyet genel müdürlüğü biliyor:)Disapprove
[/QUOTE]
 

Birde başka tarafdan düşünmek lazım anlık kilitlenme yapıcak abs savrulcak araba yine  öpüşücek bariyer ile ?  :)
[/QUOTE]

Virajda fren yapmakmı??? ABS değil ÇBS olsa sizi yolda tutamaz.
Frene dokunduğun anda ağırlık merkezi öne kayacak ve hafifleyen arka taraf merkezkaç moduna geçip en seri şekilde yolla irtibatını kesecektir.
Slicer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Arl 2007, 02:54

İleti 34SCU59 » 06 Mar 2008, 01:15

[quote="Slicer"] [quote="kadir_"][quote="loveskoda"]Virajda frenlerken nasıl yararı olmaz???Confused

 

Virajda ıslak zeminde fren esnasında ABS sayesinde tekerlekler kilitlenmez ve dönüş devam eder. ABS siz frenler lastikleri kilitler ve bariyer ile öpüşürsünüz...

 

Zaten o kadar otomobil uzmanları bilmiyor, emniyet genel müdürlüğü biliyor:)Disapprove
[/QUOTE]
 

Birde başka tarafdan düşünmek lazım anlık kilitlenme yapıcak abs savrulcak araba yine  öpüşücek bariyer ile ?  :)
[/QUOTE]

Virajda fren yapmakmı??? ABS değil ÇBS olsa sizi yolda tutamaz.
Frene dokunduğun anda ağırlık merkezi öne kayacak ve hafifleyen arka taraf merkezkaç moduna geçip en seri şekilde yolla irtibatını kesecektir.
[/QUOTE]
 

EN MANTIKLISI
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti KASIMPŞALI. » 06 Mar 2008, 01:43

benıde bu abs  yakmıstı kazada zatennn:SConfusedConfusedConfused
KASIMPŞALI.
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Arl 2006, 02:50

İleti OKTAVİACI » 06 Mar 2008, 11:37

Wink
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti umt_d » 06 Mar 2008, 11:56

Bu yazıya inanmıyorum abs yağmurda mükemmel bir kere kendim denedim abs'li ve ABS'siz araçta fark çok açık
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti irfant » 06 Mar 2008, 13:25

Olmazsa olmaz bir özellik, o kadar üretici niye standart olarak koyuyor?

irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti umt_d » 06 Mar 2008, 13:30

Deneyin arkadaşlar çok ıslak bir zeminle abs'siz arbayla fren'e asılarak dönmeyi bakalım
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti sinnex » 06 Mar 2008, 14:39

ABS öyle zamalarda fark ediliyor ki, mesela ben iş çıkışı kafam sepet gibi eve gidiyordum, önümdeki aracı fark edememişim, etmemle frene asıldım ve manevra yapabildim, eski düzende galiba önümdeki kamyonetin plakasına yapışırdım...
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti kadir_ » 06 Mar 2008, 14:47

bende geçen gün çok yavaş trafikte ilerliyordum hızım 20-30 kmh felandı dalgındım birez önde kartal durdu bende asıldım abs boşluk yaptı öndeki kartalın eksozu leke yaptı pasta ile hallettim her zaman yararlı olmuyor ama genel olarak faydalı

kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti irfant » 06 Mar 2008, 14:57

Fren duruş mesafesini kısaltmak, ABS fren sisteminin asıl geliştirme amaçları arasında değildir. Ancak kaygan zeminde kilitlenmeyi önlediği için ABS'siz bir otomobile göre daha kısa mesafede duruş sağlayabilmektedir. ABS fren sistemi, tekerlek poryolarına yerleştirilen sensörler sayesinde frenlemede tekerleklerin kilitlendiğini algılar. Kilitlenme başladığı anda fren basıncı azaltılarak tekerleğin yeniden dönmesi ve böylece otomobilin kontrollü bir şekilde yavaşlaması sağlanır. ABS'siz bir otomobilde ise kaygan zeminde frene basıldığında tekerlekler kilitlenerek araç sürüklenir ve böylece fren mesafesi uzar.
Ancak kuru zeminde olaylar daha farklıdır. Eğer koşullar uygun ise (lastik ve süspansiyon yapısı, zemin ısısı, zeminin tozlu ve mıcırlı olmaması) ve optimum tutunma direnci sağlanabilirse, ABS'siz bir otomobille yapılan kazık frende tüm fren gücünü zemine aktarmak mümkün olacak ve ABS'siz aracın, ABS'li bir araçtan daha kısa sürede durabilme ihtimali ortaya çıkacaktır. Oysa ABS'li araçta tekerlek kilitlendiğinde fren basıncı bir miktar azaltıldığından, tekerleğin kısa bir süreyle dönmesine izin verilmekte ve fren duruş mesafesi uzamaktadır. Ama kuru fakat toz, mıcır gibi unsurlarla kirlenmiş zeminde ABS'li fren sistemi, ABS'siz otomobillere göre daha iyi performans gösterebilir ve duruş mesafesini kısaltır. Çünkü ABS'siz otomobilde fren anında, toz ve mıcır taneleri lastikle zeminin temasını keserek otomobilin sürüklenmesine ve fren mesafesinin uzamasına sebep olur. Ayrıca ABS'li otomobiller, lastiğin hamur yapısı, süspansiyonun yapısı, asfalt sıcaklığı gibi koşullardan daha az etkilenir ve fren mesafesinin çok fazla değişmesine izin vermez.


 

Alıntıdır: Modifiyem.com
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti irfant » 06 Mar 2008, 16:27

ABS'de yapılan frende kayma süresi boyunca arabayı sağ yada sola kaçırabiliriz, bunu unutursa sürücü, öndeki araca girer tabi ki. ABS ne yapsın.


 


Boş bir yolda panik fren ve kaçış antremanı yapın.

irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir