Marmara deprem animasyonu(17 ağustos 03:02)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Marmara deprem animasyonu(17 ağustos 03:02)

İleti loveskoda » 13 Mar 2008, 02:19

Bu animasyonu yeni buldum. Yatay ve dikey hareketler çok fazla ve sert gerçekleşiyor.

 

Özellikle Doğu-Batı yönündeki 120cm(2metre!) lik hareket dehşet verici...

 

Deprem yönetmeliğinde düşey hareketlerin hesaba alınmadığını, yanlızca yatay hareketlere göre inşaat yapıldığını biliyormuydunuz? Bu nedenle 17 Ağustos çok yıkıcıydı: 60cm düşey hareket!

 

 
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti favo29 » 13 Mar 2008, 03:17

Beton basınca dayanıklıdır 1cm^2 alanda 300 kg. dikey yük taşıyabilir.Fakat çekmeye de aynı oranda dayanıksızdır.Bu nedenle betonun içine çekme gerilmesine karşı koyması için demir donatı konulur.Demir de hem çekme hem de basınca çok daha fazla dayanıklıdır (1cm^2 kesit alanı için 4 ton)


Yani normal konut projelerinde tasarım yapılırken yatay yüklerin gözönüne alınmasının sebebi temelde budur.

Hiçbir depremde yıkılmayacak bina yoktur arkadaşlar.Tasarımda en uç nokta bina kullanılmayacak hale gelse dahi tamamen göçme oluşmayacak mantığıdır.

Şu an kullanılan Deprem Yönetmeliği bina göçmemesi için yeterlidir.Ama malesef yönetmeliğe tam olarak uyan uygulamacılar çok çok az.Bilindik 'bi şey olmaz' mantığı.Daya gitsin,döşe gitsin. 
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti sainz » 13 Mar 2008, 12:56

[quote="favo29"]...Tasarımda en uç nokta bina kullanılmayacak hale gelse dahi tamamen göçme oluşmayacak mantığıdır...[/QUOTE]

 

"Arabanın önü paramparça olabilir ama yaşam kabinine bir şey olmasın" gibi bir mantık mıdır bu anlattığın?Question
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti favo29 » 13 Mar 2008, 13:27

[quote="sainz"][quote="favo29"]...Tasarımda en uç nokta bina kullanılmayacak hale gelse dahi tamamen göçme oluşmayacak mantığıdır...[/QUOTE]

 

"Arabanın önü paramparça olabilir ama yaşam kabinine bir şey olmasın" gibi bir mantık mıdır bu anlattığın?Question
[/QUOTE]
 

Evet öyle de denebilir aynı mantıkla..
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti loveskoda » 15 Mar 2008, 01:43

İnşaat mühendisi bulmuşken sorayımSmile

 

Abi bizim oturduğumuz konutlar tünel kalıp sistemine sahip. Bu sistemin işlevi nedir?

Binamız 16 yıllık. 1999 depremlerini (7.4, 7.2) hasarsız atlattı. 13katlı, Kutlutaş blokları.

 

Bir daha deprem olursa, (7.0 üzerinde) sizce buna dayanması mümkün mü?
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti favo29 » 15 Mar 2008, 02:43

Tünel kalıp sistemi aslen Fransa dan ithal bir sistemdir.İlk olarak orada hızlı imalat amacıyla kullanılmıştır.Gerçekten de öyledir.Konvansiyonel (ahşap-klasik) kalıp sisteminde 7-8 günde imal ettiğiniz bir katı tünel kalıp sisteminde 2 günde imal edebilirsiniz.
 Sistem mecburi olarak Radye Temel (piyasadaki 'mitayit' ler ısrarla 'Radyal' derler araba lastiğinden bahseder gibi ) üzerina inşa edilir.Radye Temeli tüm yapının altını kaplayan ve yapı yükünü zemine eşit olarak yayan betonarme (demirli beton) kütle olarak tarif edebiliriz.

Sistem ise kolon-kiriş-döşeme bileşiminden değil de perde-döşeme bileşiminden oluşur.Yani normal bir binada gördüğümüz tuğla duvarların ortalama %80 ini tünel kalıpla imal edilmiş bir binada perde (fazlasıyla geniş bir kolon diyelim) olarak olarak görürüz.Bu da binanın yanal yüklere yani deprem yüklerine mukavemetini (dayanıklılık) fazlasıyla arttırır.

 Dezavantajı binada ses ve titreşim yalıtımının sistem yapısı gereğince diğer binalara göre az olmasıdır.

 Deprem güvenilirliği açısından en az riskli sistem tünel kalıp sistemidir.

Daha önce de yazmıştım bir yapı için 'hiçbir depremde yıkılmaz' denemez.Diğer kalıp sistemleriyle imal edilen binalar da imalat esnasında şartnamelere uygun hareket edilirse depremlerde oluşan can kaybı minimuma inecektir.

Hocam 'şu şiddette yıkılmadı bu şiddette yıkılır mı?' sorusunun cevabını vermek benim haddim değil.Ama dediğim gibi Tünel Kalıp sistemiyle imal edilen yapılar depremden en az (veya şiddetine göre sıfır) hasar görecek yapılardır.

Uzun oldu ama amacım bilgi paylaşımıydı.Birkaç  teknik terimi de bu amaçla kullandım.Umarım ukalalık olarak görmezsiniz.

Selametle..
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti loveskoda » 15 Mar 2008, 02:59

Çok çok teşekkür ederim hocamSmile

 

İkinci sorumu şu şekilde değiştireyim: iki deprem atlatan binamızın dayanıklılığı azalmış mıdır?  Yani deprem atlattıkça dayanıklılığı azalır mı?
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti favo29 » 15 Mar 2008, 13:32

Her malzeme gibi betonda da yorulma olur mutlaka.Sorunuzun cevabı evettir.Ama 7.2 yi atlattı bir dahakinde 7 yi atlatamaz denemez.Bu konu doktora tezlerinde işlenecek kadar kapsamlıdır.
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti loveskoda » 15 Mar 2008, 14:21

Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler içinClap
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir