DİZELİ HERHALDE

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DİZELİ HERHALDE

İleti lazianke » 11 Nis 2008, 00:02

[quote="serdar5306"][quote="lazianke"]ben de düşüncemi tekrarlıyorum. bizim belirttiğimiz gibi dizel fabialar benzinliler kadar atak olmayabilirler. ama ben tablolarda verilen değerlerin gerçeği tam olarak yansıttığını düşünmüyorum. son hız 168 iken 200 km/h hıza ulaşabiliyoruz. ortalama yakıtta  4,1 in altına inebiliyoruz. demek ki o değerler her zaman doğruyu göstermeyebilir.[/QUOTE]
 

haklısın 101 lik fabiaların son hızı fabrika verisi 185 hemşo sen dizelle 200 km hıza çıkabiliyorsun birde benzinliyi düşün kaç km ye kadar çıkabilir benzinli motorların yakıt masrafı çok kabul ama zevk meleslesi birde yılda 30000 km yol yapmayanlar dizele boştan yere fazla para veriyorlar
[/QUOTE]
sen yaşıyor musun hemşehrim?Smile
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti serdar5306 » 11 Nis 2008, 00:13

ölmedik daha sağız hemşo bu yaz seninle kesinlikle tanışıcaz birde kapışalım istersen
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti irfant » 11 Nis 2008, 09:51

Son hızlar her markada biraz düşük yazılır kataloga.
 

Şunu düşün, tecrübeli bir test pilotu senin standart arabanı test ediyor ve 215'e çıkıyor. Bunu üretici 215 diye kataloğa yazar ve sen de o hıza çıkamazsan, adam seni dava eder. "Katalogta yazılan son hıza çıkamıyorum, araba ayıplı mal diye"... Wink

 

O nedenle max. hız kataloğa düşük yazılır.

 

Benim Roomster max. hızı katalogta 170 yazıyor, ben kolayca 190'a çıkıyorsam otoyolda, biraz daha sıkıştırsam 200'ü bulur. Son hız rakamlarına güvenmeyin tabi. Ama 0-100 verilerinde çok sapma olmaz.

 

Dizel motorların özelliği düşük devirde yüksek tork vermeleridir. Dişlileri buna uygun üretilmiştir. Devir aralığı kısa olduğu için kalkışta aynı hacimdeki benzinli kadar seri değildir. Benzinli araç daha 2. vitesteyken kolayca 100 km hızı görebilir. Ama bir benzinli araba, dizel gibi düşük devirde asla yokuş çıkamaz ve ekonomik olamaz.

 

Nihayetinde farklı yapıda motorlar. Üstelik dizelin turbosu var.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti lazianke » 11 Nis 2008, 12:38

[quote="serdar5306"]ölmedik daha sağız hemşo bu yaz seninle kesinlikle tanışıcaz birde kapışalım istersen[/QUOTE]
senin beygirler daha çok kişner, geçemem ki seniSmile
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 11 Nis 2008, 12:41

irfan hocam, söyledikleriniz elbette doğru olan şeylerdir; fakat tdi bir aracı uzun süreli kullandınız (mı bilmem ama) kullanasaydınız. istatistiki veriler kadar kesin konuşmazdınız diye düşünüyorum. yani gerçekler rakamlardaki değerler kadar değil demek istiyorum.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti irfant » 11 Nis 2008, 12:54

[quote="lazianke"]irfan hocam, söyledikleriniz elbette doğru olan şeylerdir; fakat tdi bir aracı uzun süreli kullandınız (mı bilmem ama) kullanasaydınız. istatistiki veriler kadar kesin konuşmazdınız diye düşünüyorum. yani gerçekler rakamlardaki değerler kadar değil demek istiyorum.[/QUOTE]
 

Yıllarca bisiklet takımımızın dizel Passat'ı kullandım.

 

Valla şunu söyleyeyim, hangi aracı ne kadar kullanırsan kullan, 0-100'de aynı sınıf ve motor hacminde benzinli motorlar daha seridir. Ekstrem örnekler olabilir tabii, ben örnekleri bizim 1.4 Skodalar için veriyorum.

 

Şöyle örnek vereyim: Senin dizel ile aynı arabanın benzinlisini 2. viteste test et, bak bakalım 2. viteste hangisi daha yüksek hıza çıkacak. Benzinlinin max. devri 8000 iken dizelin max devri 6000'dir. Sen 3. vitese atmaya çalışırken benzinli olan 2. viteste çoktan 100'ü bulmuş olacaktır.

 

Anlatmak istediğim şu, dizel motor kesinlikle güçsüz değil, bilakis daha güçlü. Ama bu güce sahip olması için ve yakıt özelliğinden dolayı farklı dişli oranları ve devirde çalışırlar.

 

Zaten artık benzinli motorlar da turbolu olmaya başladı. TSI motor da aynı dizel gibi çok düşük devirlerde yüksek tork sağlıyor. TSI motor hem seri hem de güçlü olacak. Ama ekonomi işi başkadır. Uzun yol yapana dizel lazım.

 

Ama benim gibi sadece keyif için arabaya biniyorsanız farklı bir takım özellikleri de arar oluyorsunuz, mesela sessiz motor, seri kalkış gibi (şehir içi çok sayıda dur kalklarda).
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 11 Nis 2008, 13:26

Bir kere dizelle benzinlinin devirlenme hızları bile farklı. Benzinlide gaza dokunmanla 4500' ü görmen bir oluyor, dizelde 4500' ü görmek daha uzun süre alıyor ama gazı bırakınca benzinli hemen rölantiye iniyor, dizelse ağır ağır rölantiye iniyor. Dizelin farkı da bu bence. Dizelin verileri fabrika verilerinden daha iyiyse, bu demektir ki muadili benzinlinin de daha iyidir. 14,7 sn.' de değil de 12 saniyede 0-100 yapıyorsa, benzinli de 12 sn.' de değil de 10 sn.' de 0-100 yapıyor demektir bu.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Önceki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir