BLOK MUAFİYET...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

BLOK MUAFİYET...

İleti skodacı » 21 Kas 2006, 23:44

Otoda blok muafiyet olumlu, sorun yok

REKABET Kurumu Başkanı Mustafa Parlak, otomotiv sektöründe yetkili satıcıların faaliyetlerini düzenleyen ve sınırlarını belirleyen "Blok Muafiyet Tebliği" nin sektöre olumsuz etkileri olduğu taktirde gözden geçirileceğini söyledi. AB ülkelerinde 2002 yılından itibaren uygulanan ve Türkiye'de de 1 Ocak 2006'da yürürlüğe giren "Blok Muafiyeti" 1 Ocak 2007'den itibaren uygulama konulacak. Parlak, Tebliğe bağlı olarak, sektörde kısa sürelerde önemli değişikliklerin yaşanabileceğini dikkat çekerek şöyle konuştu: "Gerek sektörde olması muhtemel değişiklikle, gerekse ön görülemeyen sebeplerden dolayı, tebliğin uygulanması da zaman içinde sektörü olumsuz etkileyecek sorunlar çıkarabilir. Bilinmelidir ki, bu tür sorunlar çıktığında, tebliğ her zaman yeniden gözden geçirilebilecek ve gerektiğinde değişiklik yapılabilmesi mümkün olacaktır."
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 21 Kas 2006, 23:46

Arkadaşlar bu blok muafiyet kanunu hakkında etraftan duyduğum söylentiler şu hususta...isteyen istediği marka aracını istediği marka servise götürebilecekmiş.şahsen ben bu kanunun tutacağına ben inanmıyorum.skoda yetkili servisi varken kalkıpta ben aracımı renault servisine götürmem...siz değerli skodacı arkadaşlarımında bu konudaki görüşlerini bekliyorum...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 21 Kas 2006, 23:47

Olay skodayı alıpta renault servisine götürmek gibi değil. Mesela bu kanun sayesinde teknik şartları sağlamış özel bir servise gidip periyodik bakım yaptırırsanız yetkili serviste yaptırmışsınız gibi aracınızın garantisi devam edebilecek.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 21 Kas 2006, 23:47








Otoda blok muafiyet sektörü coşturacak
Rekabet Kurumu’nun 1 Ocak 2006 tarihinde yürürlüğe giren “Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği”nin, kamuoyunda bilinen adıyla ‘blok muafiyet’in işlerlik kazanmasıyla sektörde marka içi ve markalar arası rekabet sağlanacak.

Böylece her geçen gün gelişen ve büyüyen otomotiv sektörü, bir yıl içinde etkin rekabete sahne olacak. Yeni düzenlemeyle, showroomlarda farklı marka araçlar sergilenebilecek. Özel bağımsız servisler de garanti kapsamında servis hizmeti verebilecek. Bu arada, otomotiv servisleri orijinal yedek parçanın yanı sıra kaliteli eş değer parçayı da kullanabilecek. Düzenleme ile sektörde dağıtım, münhasır ve seçici bayilik şeklinde çeşitlendirildi. Buna göre, ana dağıtıcı istiyorsa seçici bayilik yöntemini de uygulayarak, gerekli şartları yerine getiren ve talepte bulunan bayileri seçici dağıtım imkanı verecek.

Serviste tekel kalkıyor
Yetkili servisler dışında özel bağımsız servisler de eğitimli personel bulundurmak şartıyla sağlayıcı tarafından denetlenerek, yetkili olabilecek ve farklı markaların tamir ve bakımını yapabilecek. Böylelikle özellikle belli yetkili servislerin tekelinde bulunan servis hizmeti daha rekabetçi hale gelecek. Servis hizmetinde tekelin kalkmasıyla hem tüketicinin tercih seçeneği artacak. Tüketici en uygun şekilde hizmet veren servisi tercih etme imkanına sahip olacak. Seçici dağıtıcı, yeri ve konumu müsait olduğu takdirde, başka markaları da bulundurabilme hakkına sahip olacak. Örneğin daha önce Toyota marka otomobil satan bir showroomda, Peugoet, Hyundai, Mercedes gibi markalar da sergilenebilecek. Bu arada, orijinal parçanın yanında servisler eş değer parçayı da kullanma imkanına sahip olabilecek. Bu da eşdeğer parçaların orijinal parça kadar kaliteli olmasına imkan verecek ve yedek parçada yerli üretim payının artarak, sanayinin gelişmesine katkı sağlayacak. Blok muafiyet uygulamasına kesin geçiş tarihi önümüzdeki günlerde açıklanacak.
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 27 Kas 2006, 21:48

o zaman bu durumda yetkili servislerin işi kırılmakta...yani araç garantili ise yetkili servise gebe kalmamakta...peki garantiden bir parçanın değişimi söz konusu olursa bu durumdada dışarıdaki yani yetkili olmayan servis mi bu parçayı garanti kapsamında değiştirecek...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 28 Kas 2006, 23:19


Otomotivde ‘blok muafiyet’ heyecanı



21 Kasım 2006 Salı



> Yücel Kayaoğlu

ANKARA- “Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği, halk arasında bilinen adıyla ‘Blok Muafiyet’ uygulaması 1 Ocak 2007 tarihinde yürürlüğe giriyor. Rekabet Kurumu Başkanı Mustafa Parlak, yeni tebliğ ile otomotiv sektöründe dağıtım ve servis işlerini düzenleyen çok radikal değişiklik getirildiğini söyledi. Mustafa Parlak, “Bundan böyle, artık, galerilerde sadece tek markayı değil, çok markalılığı görebileceksiniz. Satış ve servisin birlikte olma zorunluluğunu ortadan kaldırıyoruz. Orijinal parça yerine, müşterinin de kabulüyle eşdeğer parça kullanımına imkân tanıyan düzenlemeyi getiriyoruz” dedi. Tebliğle birlikte otomotiv sektörü, bir yıl içinde etkin rekabete sahne olacak. Ayrıca, sektörde marka içi ve markalar arası rekabet sağlanacak. Yeni düzenlemeyle, showroomlarda farklı marka araçlar sergilenebilecek. Özel bağımsız servisler de garanti kapsamında servis hizmeti verebilecek.

Yan sanayi parçaya izin
Yeni uygulamayla otomotiv servisleri orijinal yedek parçanın yanı sıra kaliteli yan sanayi üretimi eş değer parçayı da kullanabilecek. Düzenleme ile sektörde dağıtım, münhasır ve seçici bayilik şeklinde çeşitlendirildi. Buna göre, ana dağıtıcı istiyorsa seçici bayilik yöntemini de uygulayarak, gerekli şartları yerine getiren ve talepte bulunan bayileri seçici dağıtım imkanı verecek. Tebliğle pazar payı eşikleri belirlenirken, bu pazar payı eşikleri aşıldığı takdirde distribütörlerin iradesine bağlı olmaksızın seçici bayilik uygulanmak zorunda olacak.

Serviste tekel kalkacak
Yetkili servisler dışında özel bağımsız servisler de eğitimli personel bulundurmak şartıyla sağlayıcı tarafından denetlenerek, yetkili olabilecek tamir ve bakım yapabilecek. Böylelikle özellikle belli yetkili servislerin tekelinde bulunan servis hizmeti daha rekabetçi hale gelecek. Servis hizmetinde tekilin kalkmasıyla hem tüketicinin tercih seçeneği artacak hem de hizmetlerde ucuzlama olacak.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 28 Kas 2006, 23:31

Skoda: "Grup muafiyeti tebliği ile satış sonrası hizmetlerde yoğun olan rekabet daha da artacaktır. Bunun yanı sıra gerekli sermaye gücüne ve alt yapıya sahip olan özel servislerde bu rekabete katılabileceklerdir. Yeni sistemde satış ve servis organizasyonunun birbirinden ayrılması, servis için standart dışında yatırımcılara herhangi bir kısıtlama getirilememesi ilk bakışta sektördeki oyuncu sayısının artacağı yönünde bir izlenim uyandımaktadır. Ancak, yetkili servis olabilmek için gerekli ilk yatırım miktarı, güncel kalabilmek ve kaliteyi sürekli olarak koruyup sürdürebilmek için devamlı yapılması gereken yatırımlar belirtilen tarihle birlikte bir kuantum sıçraması oluşturmayacağıdır. Tüketici menfaatlerini artırmak düşüncesiyle çıkarılan blok muafiyeti uygulaması, distribütör ve imalatçıların servisler üzerindeki denetim gücünü büyük ölçüde zayıflattığı için tam tersine bir işlevi yerine getirecek gibi görünmektedir."
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti lazianke » 05 Oca 2007, 01:58

AB'ye uyum çerçevesinde hazırlanan düzenlemeyle otomotiv bayileri, birden çok markayı satışa sunabilecek. Örneğin daha önce Toyota marka otomobil satan bir galeride, Peugoet, Hyundai ve Mercedes gibi markalar da satılabilecek. Servis zorunluluğunun kalkması ile bağımsız servislerde de araçların garanti kapsamında tamiri yapılabilecek.


Otomotiv servisleri orijinal yedek parçanın yanı sıra kaliteli eşdeğer parçayı da kullanabilecek. Uygulama ile birlikte yedek parçada yerli üretimin payının artması beklenirken, fiyat rekabeti ise sürücülere ucuzluk olarak yansıyacak.

1 Ocak 2006'da yürürlüğe giren tebliğle ilgili bir yıllık geçiş süresi tamamlandı. Rekabet Kurumu'nun onayından geçen düzenleme, otomotiv sektöründe köklü değişikliklere yol açacak. Satış noktaları ve araç bakım servislerinde tüketiciye daha çok seçenek sunulması öngörülüyor. Araç bakım-onarımı üretici firmaya bağlı yetkili servislerin yanı sıra Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan yetki belgesi alan bütün tamircilerde de yapılabilecek.

Sektör temsilcileri, düzenlemenin tamircilere bir araya gelerek yetkili servislerle rekabet etme fırsatı sunduğunu vurguluyor. Değişiklikler hakkında Zaman'a bilgi veren Rekabet Kurumu Başkanı Mustafa Parlak, yeni dönemde aynı marka içinde de rekabetin yaşanacağını ifade ediyor. Buna göre İstanbul'da A firmasının arabasını satan bir bayi, Ankara'da da bayilik açabilecek. Böylece şu anda aynı markaların bayileri arasında da fiyat rekabeti artarken, tüketici cazip indirim ve vadelerle karşılaşacak. İstenen şartları taşıyan herkesin garantili bakım servisi kurabileceğine işaret eden Parlak, "İlk başta otomotiv firmalarından tepki aldık. Ancak bu durumdan tüketici fayda göreceği gibi uzun vadede şirketler, firmalar da kazançlı çıkacak." ifadelerini kullandı. Kurum, tebliğin anlaşılmayan noktalarına örneklerle açıklık getiren kılavuz da hazırladı.

Blok muafiyeti tebliği, otomotiv satış ve servis ağlarıyla ilgili kısıtlamaları tüketici lehine esnetiyor. Tebliğin gerekçesinde, rekabetin tüketici için büyük öneme sahip olduğu vurgulanıyor. Otomobile sahip olmanın tüketicilerin büyük çoğunluğu için en büyük ikinci harcama olduğuna dikkat çekiliyor. Tebliğle pazar payı eşikleri belirlenirken, eşikler aşıldığı takdirde distribütörlerin iradesine bağlı olmaksızın seçici bayilik uygulanmak zorunda olacak. Muafiyet hükümleri, dikey anlaşmanın sağlayıcının motorlu taşıt veya yedek parça ya da bakım ve onarım hizmeti sağladığı ilgili pazardaki pazar payının yüzde 30'u, motorlu taşıtların dağıtımı için niceliksel seçici dağıtımın tercih edildiği anlaşmalarda ise yüzde 40'ı geçmemesi durumunda devreye girecek.



kaynak:http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=208895
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir