İşlemcim çok ısınıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İşlemcim çok ısınıyor

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2008, 16:39

arkadaşlar yaz günü malumunuz havalar çok sıcak, odanın içi şu an 31.5 derece, camı perdeyi açsam 33 ü buluyor güneş girince. ve işlemcim çok ısınıyor, alert (uyarı) veriyor makine. 70 dereceyi falan geçiyor bazen işlemci.

bende şöyle bir yöntem buldum 50 derecelere kadar iniyor ama ben rahatsız oluyorum ve ses yapıyor kulağımın dibinde:





içerdeki masaüstünü kullanayım desem (fanı büyük) o da biraz demode, çok yavaş.basit  bir önerisi olan varsa sevinirim.
 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2008, 16:40

ha bide bu vantilatör çok elektrik yakar mı?
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti apple » 01 Tem 2008, 16:42

smc fan kontrol programı var ındır onu fanların hızını sen ayarlıosun ve sureklı calısıo fanlar bu en etkılı cozum aklında bulunsun
apple
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2008, 13:23

İleti alwaysloser » 01 Tem 2008, 16:46

yada sanırım diz üstü pc lerin soğutucusu carmış die duydum bi araştırın
 

www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti apple » 01 Tem 2008, 16:49

Evet var kucuk sehpa gıbı bırsey pcyı ustune koyuyorsunuz o alttan ufluyor ayrıca sızın o vantılatorun pek faydası olmaz cunku ıslemcı bılgısayarın en altında kalıyor...Dedıgım gıbı SMC FAN CONTROL yazılımı ıle sorununuz buyuk olcude cozulur
apple
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2008, 13:23

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2008, 16:49

yav bu makine çok ısınıyor, şu programı bi deneyeyim.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2008, 16:59

[quote="apple"]Evet var kucuk sehpa gıbı bırsey pcyı ustune koyuyorsunuz o alttan ufluyor ayrıca sızın o vantılatorun pek faydası olmaz cunku ıslemcı bılgısayarın en altında kalıyor...Dedıgım gıbı SMC FAN CONTROL yazılımı ıle sorununuz buyuk olcude cozulur[/QUOTE]


abi 72 dereceyken vantilatörü bi açtım 54 e düştü Wink
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti apple » 01 Tem 2008, 17:00

Abi tamam bılgısayar serınlıoda o vantılatorun altında sen kendi işlemcini bozma :D:D
apple
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 May 2008, 13:23

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2008, 17:09

vantilatörü kapatınca işlemci tırmanıyor, 55-60-70... derecelere.

speedfan diye bi program buldum bakalım işe yarayacak mı... vantilatör iyi soğutuyor ama ufacık işlemciye de motor fanı gibi muamele yapmak saçma.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti ghostman » 01 Tem 2008, 19:59

Arkadaşım işlemcinin fanında bi problem olabilir çünkü normal şartlarda o derecelere kolay kolay çıkmaz. Direk güneş altında bırakırsan başka.Big%20smile  Fan tozlanmış olabilir ve hızlı dönüyo gibi görünsede yavaş dönüyor olabilir.  Şimdilik vantilatörle idare edebiliyo olabilirsin ama yaz daha yeni başlıyo ve şuda var ilerde daha büyük bi sorun açabilir sana. Her ne kadar bilgisayarlarda koruma olsada belli sıcaklıkta kendiliğinde kapansada işlemcini bile yakabilirsin. Benim sana tavsiyem garantisi varsa garantiye yoksa iyi bir bilgisayarcıya yada yetkili biyere götürmen. Bunlar hassas aletler ilgi ve alaka beklerler.LOL
iyi günler
ghostman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 29 Ağu 2007, 17:19

İleti ufuk05 » 01 Tem 2008, 20:47

laptopun arkasına bi parça koy laptop sana doğru eğik dursn idare eder ben öyle yapıyorum poblem yaratmıyor
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti by wodoo » 01 Tem 2008, 20:51

benim masaüstü pc sadece board ın üstünde tek fanla çalışıyo Big%20smile
baktım tek fanla o kadar soğuyacak gibi değil kasanın yan kapaklarının ikisinide söktüm püfür püfür kullanıyorum LOL
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti LiLPlayya » 01 Tem 2008, 22:26


[quote="ufuk05"]laptopun arkasına bi parça koy laptop sana doğru eğik dursn idare eder ben öyle yapıyorum poblem yaratmıyor[/QUOTE]

Bu işlem işe yarıyor. Benim makinada 60-65 derecelerde seyrediyor. Pcnin işlemcisi ne marka?Anlık çok çalışan program varsa bundada yapabilir.

LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti loveskoda » 01 Tem 2008, 22:29

[quote="ufuk05"]laptopun arkasına bi parça koy laptop sana doğru eğik dursn idare eder ben öyle yapıyorum poblem yaratmıyor[/QUOTE]


Ewet. Altı boş olacak. Masaya falan koyunca ısınıyor...

loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2008, 23:31

eyvallah kaldıralım bakalım. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2008, 23:32

bide dizüstü bilgisayar olacak, adamın dizini haşlar yav.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 01 Tem 2008, 23:35

[quote="ghostman"]Arkadaşım işlemcinin fanında bi problem olabilir çünkü normal şartlarda o derecelere kolay kolay çıkmaz. Direk güneş altında bırakırsan başka.Big%20smile  Fan tozlanmış olabilir ve hızlı dönüyo gibi görünsede yavaş dönüyor olabilir.  Şimdilik vantilatörle idare edebiliyo olabilirsin ama yaz daha yeni başlıyo ve şuda var ilerde daha büyük bi sorun açabilir sana. Her ne kadar bilgisayarlarda koruma olsada belli sıcaklıkta kendiliğinde kapansada işlemcini bile yakabilirsin. Benim sana tavsiyem garantisi varsa garantiye yoksa iyi bir bilgisayarcıya yada yetkili biyere götürmen. Bunlar hassas aletler ilgi ve alaka beklerler.LOL
iyi günler
[/QUOTE]

abi fanı falan açtım temizledim, pis değildi zaten de, tertemiz fan. bide üretici fatal (ölümcül sıcaklık değeri) olarak 90 dereceye ayarlamış, bilgisayarın kendine ait yazılımını.

heralde 90 dereceye dayanıyor demek ki, maşaallah benim TDI fabia gibi dedim. ama erir parçalar ya, kafam karışık...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti loveskoda » 01 Tem 2008, 23:39

Abi speed fan yükledim ama kullanamadım. Hem ingilizce hem de benim fan hızımı görmüyor..



SMC fan control programını nasıl ve nereden indirebileeceğimi yazan olursa sevinirim...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

Sonraki

Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir