VALF SAYISININ YAKITLA ALAKASI?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

VALF SAYISININ YAKITLA ALAKASI?

İleti KATARİN » 27 Tem 2008, 18:49

Arkadaşlar araçlardaki valf sayısının yakıtla alakası varmıdır?Araba alıp satan arkadaşımdan duymuştum.1600 cc 16 VALF Megane ile 8VALF Megane arasındaki yakıt farkı hissedilir derecede fazla imiş.Konu hakkında bilgisi olan varmı? Yoksa bu örnek verdiğim marka ve modelemi özgü??
 
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti 34SCU59 » 27 Tem 2008, 19:13

NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti NEWfriend » 27 Tem 2008, 19:21

[quote="KATARİN"]Arkadaşlar araçlardaki valf sayısının yakıtla alakası varmıdır?Araba alıp satan arkadaşımdan duymuştum.1600 cc 16 VALF Megane ile 8VALF Megane arasındaki yakıt farkı hissedilir derecede fazla imiş.Konu hakkında bilgisi olan varmı? Yoksa bu örnek verdiğim marka ve modelemi özgü??[/QUOTE]

Sevgili KATARİN, araç motorundaki valf(süpap) sayısının, yakıtla alakası şu şekildedir;
hava, silindir içerisine emme süpaplarının açılması sonucunda alınır, yanmış gazlar ise, silindir içerisinden sışarıya, egzost süpaplarının açılması sonucunda atılır.Bir tek silindiri örnek vermek gerekirse;dakikada 3000 devirle çalışan, 4 zamanlı bir motorun bir silindirinin süpapları, yine dakikada, binbeşyüzer kez açılır ve kapanır.Yani, saniyede 25 kez!..
İşte, bu kadar seri çalışan bir motorda dışarıdan giren hava, dolayısıyla oksijen, mümkün olduğu kadar çabuk ve silindirin her noktasına ulaşmalıdır ki, yakıt zerrecikleriyle homojen bir karışım oluştursun, dolayısıyla, yanma olayı mükemmel olsun.
Yanmanın mükemmel olmasının şartlarından birisi de, egzost gazlarının, mümkün olan en kısa sürede, silindirleri terk etmesidir.Bunu da, egzost süpapları sağlar.
İşte, silndire alınan taze havanın maximum hacımda olabilmesi, yanmış gazların da silindirden bir an önce atılabilmesi, süpapların açıp-kapadıkları deliklerin(portların) toplam alanıyla, doğru orantılıdır.Bu alanları arttırmanın bir yolu da, silindirlere, fazla süpap koymaktır.Böylece, motorun volumetrik(hacımsal)verimi artırılır.Dolayısıyle, birim zamanda yaptığı iş artacağı için, motorun gücü artırılmış olur..
Tüm bu işlemler, yanma olayını mükemmelleştirebilmek için yapılır.Yanma olayının mükemmel olması demek, silindir içine alınan yakıtın ve oksijenin tamamının, yanma olayına iştirak etmesi demek olup, dolayısı ile burada; ''minimum yakıtla, maximum güç elde etmek'' amaçlanır!..
Tabii, bu hesaplamalar, otomobil üreticisi firmalardaki mühendislerin uğraş alanında olup, ürettikleri araç motoru için tüm şartlarda en iyi performansı elde etmek, onların sorumluluğundadır..

Sevgiler..
NEWfriend
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Tem 2008, 22:13

İleti KATARİN » 27 Tem 2008, 20:08

Burdaki anlatıma göre  valf çoğaldıkça yakıt azalır  mantığı çıkıyor Confused Benmi yanlış yorumladım yoksa Confused
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti NEWfriend » 27 Tem 2008, 20:21

[quote="KATARİN"]Burdaki anlatıma göre  valf çoğaldıkça yakıt azalır  mantığı çıkıyor Confused Benmi yanlış yorumladım yoksa Confused[/QUOTE]

Buradaki amaç, yukarıda da anlatılmaya çalışıldığı gibi; silindirler içerisindeki yanma olayını mükemmelleştirmek, dolayısı ile, yakıttan azami tasarruf elde edilirken, yanma sonucu ortaya çıkan zararlı gazları da minimuma indirerek, yanma kayıplarını azaltmaktır.

Her zaman, çok valf sayısının çokluğu, o motorun yüksek performansını garanti etmez..

Valf sayısının artırılması yanında, yanma olayını etkileyen diğer şartlar da uygun olmalıdır.

Kısacası; aynı hacımdaki iki motordan,  çok valflisi, ille de, az valfliden daha az yakıt yakar denilemez..Yanma olayının mükemmelliği, sadece valf sayısına bağlı değildir..
NEWfriend
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Tem 2008, 22:13

İleti feliciaZK » 27 Tem 2008, 23:09

20001,3GLXİ FELİCİA 8 V
1998 ACCENT1,3KARBİRATÖRLÜ 12V

HANGİSİ DAHA AZ YAKAR SİZCE
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12


Genel Sohbet ve Paylaşım



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir