oktavia

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

oktavia

İleti baranyaşlı » 15 Tem 2006, 13:42

mrb.oktaviacılar buraya
 
baranyaşlı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Tem 2006, 19:08

İleti sinba » 18 Tem 2006, 13:20

forma yeni üye oldum. hepinize merhaba.benim merak ettiğim skoda yeni kasa octavinın yakıt durumu.şehir içinde ve şehir dışında yakıt km.nedir? araba genel olarak övgüyü hak ediyormu.kronik rahatsızlıkları nelerdir.moturun eski tip 8 valf olması çok büyük bir eksimi.içten ve doğru yanıtlar için şimdiden çok teşekür ederim.
sinba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Tem 2006, 13:15

İleti yonetici » 18 Tem 2006, 15:43

Sizi de şaşırtacak!




2004 yılında düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkan yeni Octavia Çek üreticinin kompakt sınıftaki iddialı otomobili… Yeni Golf platformu üzerine inşa edilen Octavia, Türkiye'de 1.6 litrelik benzinli, 1.9 ve 2 litrelik dizel motorlarla satılıyor.

Klasik Skoda
Octavia tamamen yenilenmiş olsa da firmanın klasik çizgisinden uzaklaşmamış. Hatta küçük bir SuperB yaratılmış denilebilir. Ön bölümde büyük tasarlanan radyatör ızgarası ve şeffaf farlar dikkat çekiyor. Yan görümü selefiyle büyük benzerlik taşıyor. Yan aynalara entegre edilen sinyaller etkileyici. Büyük yapılı stop grubu arka tasarım göze çarpan unsuru. Stop farlarının içindeki 'C' formlu saydam bölüm şık. Otomobilin 4572 mm'lik uzunluğu selefine göre 60 mm artmış. Ayrıca aks mesafesi 2512 mm'den 2570 mm'ye ulaşmış. Octavia rakipleri Renault Megane Sedan (4498 mm) ve Toyota Corolla'dan (4385 mm) daha uzun.


VW kokuyor
Octavia'nın iç mekanından kullanılan parçaların neredeyse tamamı VW modellerinden alınmış. Doğal olarak malzeme kalitesi eş düzeyde. İşçilikse sınıf standartlarını karşılıyor. Orta konsolun en üstünde havalandırma ızgaraları bulunuyor. Yeni Golf'ten tanıdığımız müzik sistemi ve klima kumandalarıysa daha alta yerleştirilmiş. Vites kolunun önünde konumlandırılan küllükse bu yerleşimi sebebiyle zor kullanılıyor. Octavia'nın sert yapıdaki koltukları vücudu başarıyla kavrıyor ve konforlu yolculuklar sağlıyor. Önde ve arkada yeterli diz mesafesi sunuluyor. Octavia'nın 560 litrelik bagaj hacmi yeterli. Ayrıca bagaj kapağının arka camla birlikte açılmasından dolayı yükleme işlemi pratik hale gelmiş.


Güçlü motor
Octavia'da yeni Golf'ten tanıdığımız direkt benzin enjeksiyonlu (FSI) motor görev yapıyor. 1598 cc hacmime sahip, dört silindirli bu motor 6000 d/d'de 115 HP güç, 4000 d/d'de 155 nm tork üretiyor. Motorun ürettiği güç altı yerine beş ileri vitesli bir şanzımanla tekerleklere iletiliyor. Atak bir karaktere sahip olan motor otomobili 0'dan 100 km/s hıza 11.4 saniyede ulaştırdı. Octavia'nın son hızınıysa 200 km/s olarak ölçtük. Ekonomisiyle ünlü FSI motor tüketim değerleriyle iddiasını bizlere kanıtladı. Testimiz süresince 100 km'de ortalama 7.6 litre kurşunsuz benzin tüketen otomobil, 55 litrelik deposuyla 723 km'lik menzili sahip.


İyi iş çıkarılmış
Skoda yeni Octavia'yla orta sınıf için iddialı bir model hazırlamış. Otomobilin kalitesi ve kullanım rahatlığı sürücüsünü tatmin ediyor. Yumuşak süspansiyonları yeterli konforu sunarken güvenlikten de ödün vermiyor. ESP sistemiyse kontrolsüz hareketlerde otomobili izine döndürmeyi biliyor. Otomobilin direksiyon sistemi hisli ve tepkilerinde hızlı. Octavia ile 100 km/s hızdan durma konumuna 38 metrede geldik


 


Kaynak: http://arabam.milliyet.com.tr/arabamtes ... avia_16fsi /skoda_octavia16fsi_1.asp

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti sinba » 18 Tem 2006, 16:27

sayın form yöneticis verdiğiniz değerli bilgiler için teseşkür ediyorum.bunun harıcinde kişisel gerçek yorumlarınızı bekliyorum.Şimdiden teşekürler ve iyi çalışmalar.
sinba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Tem 2006, 13:15

İleti yonetici » 18 Tem 2006, 23:31

Aracı satınalmadan önce ön araştırma yapmak için mi soruyorsunuz yoksa aldınız ama aklınıza takılan noktalar var vereceğimiz muhtemel olumlu cevaplar ile psikolojik olarak rahatlamak mı istiyorsunuz?
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti sinba » 19 Tem 2006, 11:17

arabayı satın aldım .Sizin değerli yorum ve değerlendirmeleriniz ışığında gerçek anlamda rahatlamak ve bilgilenmek istiyorum.
sinba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Tem 2006, 13:15

İleti gbasara » 19 Tem 2006, 12:01

değerli sinba dostum,


şimdi sana araç, 100km'de 7 litre yakıyor desem, sen bu sınırlama ile "7 litre yakıyormuş" düşüncesiyle kullanırsan sonuçta bunun 10 litreye çıktığını görürsün.


asıl önemli olan sürücünün kullanımıdır.hangi araç olursa olsun temel nokta budur.aynı araçla iki farklı kullanıcı aynı yolu farklı tüketim değerlerinde alır. aracın yük durumu, açık camlar, klima, ani dur kalklar, yol eğimleri, hava şartları ve hatta yolun jeolojik özellikleri bile tüketimi etkiler.


90km sabit hız lafı sadece fabrikasyon bir ölçümdür. gerçekte bir rampa çıkışında yüklü bir araç için bu asla geçerli olamaz. düz ve rahat bir yolda da devir 3000'i geçmediği sürece örneğin 110km hız bile yapılabilir. devir aralıklarını uygun kullanıp, gerektiğinde vites küçülterek, gaza ani yüklenmeden hızlanırsan tüketimi normal seviyelerde tutabilirsin. ama asla vitesi boşa alma. zaten rampa inişlerde ayağını gazdan çektiğinde tüketim değerinin "0" olduğunu görürsün. üstelik araç üzerindeki eletronik sistemler sayesinde gaza yüklensen bile o anki ihtiyaçtan fazlası çekilmez.


geriye senin itinalı ve sakin kullanımın kalıyor.onu da yaparsan gittiğin menzile insanları inandıramayacaksın.


dağ geçitlerinde çıkış ile iniş miktarlarını dengeleyebilirsin. çıkarken fazlalaşan tüketimi iniş sırasında daha az gaz kullanımı ile düz yol değerlerine çekebilirsin.ayrıca çıkışlarda geçici olarak bir süreliğine klimayı kapatabilirsin.


yani kendi kendinle bir nevi yarış içinde olabilirsin. her seferinde daha uzun yol menzili amacı ile çıkarsan buna bu şekilde alışırsın.


Elbistan-Sinop arasında hiç yakıt almadan 870km yol aldım. üstelik beş kişi, bagajlar ve klima ile. içinde kalan yakıtla da herhalde 50-60km gider diye düşünüyorum. yine Elbistan-Adana arasında tam full olmadan gidip geliyorum (660km).


yanlışlarım için arkadaşlarımın eleştirilerini bekliyorum. amacım sadece bildiklerimi aktarmak çünkü..


saygılarımla...

gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti yonetici » 19 Tem 2006, 12:24

[quote="sinba"]arabayı satın aldım .Sizin değerli yorum ve değerlendirmeleriniz ışığında gerçek anlamda rahatlamak ve bilgilenmek istiyorum.[/QUOTE]


Duruma yaklaşık 4.000 YTL ucuza VolksWagen Jetta sahibi olmuş gözüyle bakabilirsiniz. Sizin aracınızdaki motor aynen Jetta da kullanılmaktadır. Yakıt konusuna gelince alman motorları ekonomi ve performans dengesini mümkün olduğunca koruyacak şekilde yapılır bu yüzden "çoook ekonomik" lafı alman arabalarına söylenemez. Benzinin litresi 3 YTL olunca ekonomi/performans dengesi falan kalmıyor o ayrı mesele. Birde babamın bir sözü vardır "yapılmış iş en iyi iştir" siz en iyi arabayı almışsınız

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti sinba » 19 Tem 2006, 12:29

değerli arkadaşım verdiğin kıymetli bilgiler için çok teşekkür ediyorum.bir de aklıma gelen son iki soruyu sorup bilgi alırsam çok memnun olucam Octavia elegance MPI moturlu aracım şu anda 890km.de.fakat kaptırmadan geldiğim yokuşlarda sanki biraz yığılıyor.Bu normalmidir.Km'den dolayı.Bir de bu aracın klima sistemi yazın iyi bir soğutma sağlıyormu.Yani verimli.Tüm Gerçek Skoda sevenlere saygılar sunar iyi çalışmalar diliyorum.Bir Mum başka bir mumu yakmakla aydınlığından bir şey kaybetmez. 
sinba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Tem 2006, 13:15

İleti gbasara » 19 Tem 2006, 13:51

aldığın yeni kasa ovtavia, eski kasa'ya (tour) oranla 200kg daha ağır. MPI olarak 102 bg aynı motorlu olunca da çekiş düşüyor. yığılması bundan. bu kasada FSI 115bg tavsiye ediliyor. Jetta'ya oranla çok kazançlı çünkü Jetta'da ESP bile yok.


klima sistemi aslında verimli sayılır. çok sıcak havalarda bazen ben de sanki yetersiz kaldığını hissediyor gibiyim. ancak octavia klimalarının en temel özelliği "AUTO" modunda çalışması gerektiği. bir zorunluluk değil ama bu modda sistem en yüksek verimini veriyor. çünkü gerekli olduğunda dışarıdan hava alarak ya da almayarak nem oranını dengede tutmaya çalışıyor. bu sayede ayarlanan sıcaklık sabit tutulmaya çalışılıyor. aksi halde örneğin 18-20 dereceye indirip "AUTO" modu dışında çalıştırdığınızda "elektronik" özelliği pek kalmıyor. manuel klimalar gibi sürekli o sıcaklıkta üfleme yapıyor. bu da belli bir süre baş ağrısına neden olabiliyor.ancak rahatsızlık hissettiğinizde kendiniz yine manuel olarak ayarları değiştirmek durumunda oluyorsunuz.


ama "AUTO-20/22 derece" modunda bu sıcaklık sabitlendiğinden fazlası aşıldığında üflemeyi azaltıyor veya aksi durumda hızlanıyor. bu şekilde klimanın çalıştığını hissetmiyorsunuz bile. sadece ilk bindiğinizde içerde biriken sıcak havayı camları açarak çıkartın. klimayı ondan sonra açın. ilk birkaç dakika düşük sıcaklıkta çalıştırın sonra hava dengelenince de 20-22 derece "AUTO" moda geçin.


üfleme direkt yüzünüze gelmesin. ön ve yan camlara yukarıya doğru üflesin. ayak bölgesinde bulunan çıkışlar paspaslarla kapanmasın.


saygılarımla...

gbasara
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 19 Haz 2006, 17:00

İleti yonetici » 19 Tem 2006, 14:47

Bir süre sonra aracınızın performansına göre bir kullanım tarzı siz farkında olmadan gelişecektir biraz aracınıza alıştıktan sonra sevmeye başlayacaksınız. Octaviada klima ile seyahat etme şansı bulamadım fakat fabianın kliması gibiyse içeriyi buz edecek kadar kalitelidir.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti sinba » 19 Tem 2006, 15:42

Verilen cevaplar ve gösterilen ilgiden çok memnun kaldım. Daha başka konularda buluşmak üzere hepinize iyi çalışmalar.

sinba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Tem 2006, 13:15

İleti yonetici » 19 Tem 2006, 16:51

Yine bekleriz. aracınızı güle güle kullanın.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)


Üyelerimiz



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir