forman-favorit neden ısıtmıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

forman-favorit neden ısıtmıyor

İleti weyis » 29 Kas 2007, 19:23

arkadaşlar forman ve favoritlerin ısıtmama sebebi termostadın belli bir ısıdan sonra açılıp sonra tekrar kapanmaması.araç belli bir sürata geldikten sonra önden aldığı rüzgarla motor suyu hemen soğuyor ve devirdaim suyu soğuk olarak dolaştırıyor.oysa termostat belli bir soğumadan sonra kapanması gerekiyor ve devirdaimi sıcak suyla yapması gerekiyor.

 
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti weyis » 29 Kas 2007, 19:33

yani araç  bi bakıma termostatsız çalışıyo.bu olay forman ve favoritlerin ortak sorunu.bu olay yazın bi bakıma iyi ama kışın bayağı bi sorun. bunun için ben bir yol buldum.motor bölümündeki kalorifer kazanı varya,hani havayı sağlayan büyük siyah kutu,onun üstteki hava girişini koli bandıyla kapadım sonra kutunun motor bölümüne bakan yüzüne büyükçe bir delik açtım.motorun sıcak havasını alıyo birazda radyatorün ıstmasıyla bu sorun halloldu.inanın bana tofaşa beş çeker.

weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti trifaze » 29 Kas 2007, 19:39

cok akillica kardesim
ama bu forman ve favoritlerde kronik bir sorun mudur? yoksa araca gore degisiyormu?
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti weyis » 29 Kas 2007, 19:41

yüzde 99 u böyle
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti trifaze » 29 Kas 2007, 19:43

kisin hic binilmez
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti weyis » 29 Kas 2007, 19:47

ısınana kadar varacağım yere varıyorum. tabi titreye titreye
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti trifaze » 29 Kas 2007, 19:50

[quote="weyis"]ısınana kadar varacağım yere varıyorum. tabi titreye titreye[/QUOTE]
 

2 sene rusyada calistim

 

araci neredeyse 1 gun onceden calistirmak lazim -40

 

kapilari acabilirseniz tabi
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti weyis » 29 Kas 2007, 19:55

yok kardeş tofaştan şaşmıyacan daha önce 3 tane doğanım vardı bunu temiz diye aldım gerçi rahat araç ama bu sorunlar adamı bıktırıyo
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti sainz » 29 Kas 2007, 19:57

Favorit orijinal termostat değeri 88°C' dir. Yani 88°C' de açılır. radyatörden gelen su eğer anormal olarak soğuduysa, mesela 70°C' ye gelip de tekrar motora girmişse, termostat kapanır ve 88°C' ye gelene kadar da kapalı kalır. Ancak bu kadar ani bir soğuma çok kolay bir durum değildir. Diyelim ki 85°C' ye soğuyup da tekrar motora geri döndü su. Bu durumda termostat tamamen kapanmaz. Mesela yarım olara kapanır. Zaten bu durumda tamamen kapansa, açılması da hemen ardından olacaktır. Favorit' in kaloriferi, eğer ki sistemde herhangi bir aksama yoksa gayet iyi ısıtıyor. Açık ve sabit süratle gideceğim bir durum varsa, kalorifer fanını açmaya ihtiyaç duymuyorum hiç zira gidişten aldığı rüzgarla bile içerisi gayet sıcak oluyor.
Kalorifer kazanına delik açmışsızınız ancak ileride egsoz contasında oluşabilecek bir kaçakta veya karbüratöre giden hortumlarda oluşabilecek bir benzin kaçağında olumsuz etkilenirsiniz.

 

[quote="weyis"]...arkadaşlar forman ve favoritlerin ısıtmama sebebi termostadın belli bir ısıdan sonra açılıp sonra tekrar kapanmaması.araç belli bir sürata geldikten sonra önden aldığı rüzgarla motor suyu hemen soğuyor ve devirdaim suyu soğuk olarak dolaştırıyor...

...yani araç  bi bakıma termostatsız çalışıyo...[/QUOTE]

 

Demenize istinaden, aracınızın termostadının olmadığı veya artık özelliğini kaybettiği için işlevini tam olarak yerine getiremediği de aklıma geliyor ayriyetten. Benim termostadım da arızalanmıştı ve yenisiyle değiştirmiştim ama şans işte yenisi de arızalı çıkmıştı. Değil 88°C, suyun basıncıyla bile açılıp motorun hiç ısınmamasına neden oluyordu. Bir başksıyla değiştirdim ve şu anda açık yolda hararet göstergesinin en altında bulunan kutucuğun hemen üzerinde sabit kalıyor ve kalorifer içerisini gayet iyi ısıtıyor.

 

Aşağıdaki linkte de kendi edindiğim tecrübelerin olduğu ve ayrıntılı olarak açıklamaya çalıştığım bir başlık var:

http://www.skodam.com/forum_posts.asp?TID=1364&PN=1

 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti weyis » 29 Kas 2007, 20:02

iyi ama kardeş ben 6 tane termostat değiştirdim 2 ayda hepside aynısın yaptı
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti trifaze » 29 Kas 2007, 20:07

benim reno daki termostat kucuk demislerdi
kontrol ettir istersen
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti sainz » 29 Kas 2007, 20:09

[quote="weyis"]iyi ama kardeş ben 6 tane termostat değiştirdim 2 ayda hepside aynısın yaptı[/QUOTE]

 

Linki bulamadım ama daha önce de bir arkadaşımız kaloriferin iyi ısıtmadığından yakınıyordu ve sorunu silindir kapak contasından çıkmıştı. Bir yerlerden kaçak yapmış ve pompanın basıncı kalorifer radyatörüne sıcak suyu göndermeye yetmiyormuş. Conta değişiminden sonra hiç bir problem olmadığından bahsetmişti.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 29 Kas 2007, 20:10

[quote="trifaze"]benim reno daki termostat kucuk demislerdi
kontrol ettir istersen
[/QUOTE]

 

Tabii ki termostat ve fan müşirinin değerleri orijinalse güzel ısıtacaktır. Tabii bu arada başka da bir sorun olmaması lazım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti weyis » 29 Kas 2007, 20:13

ah arkadaş benim başıma gelenleri bi bilsen son 7 ayda iki defa conta değiştirdim yine aynı öncede aynıydı şimdide aynı

weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti weyis » 29 Kas 2007, 20:15

bide bu sorunlar hep forman ve favoritlerde oluyo ben başka araçlarda hiç görmedim
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti sainz » 29 Kas 2007, 20:23

Kalorifer radyatörünü kontrol ettirdiniz mi? Belki de radyatör tıkalı ve suyun geçişine izin vermiyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti weyis » 29 Kas 2007, 20:24

yok ondanda değil tazesini aldım
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti sainz » 29 Kas 2007, 20:41

Özür dilerim silindir kapak contası olarak hatırladığım için öyle yazmıştım ama arkadaşın sorunu devir daim pompasındanmış. Linki buldum:

 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Üyelerimiz



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir