MPI VE FSI..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

MPI VE FSI..

İleti skodacı » 07 Kas 2006, 22:33

arkadaşlar FSI ve MPI motor dedikleri şeyin tam olarak açılımını bilen var mı?skoda araçlarda kaç tip motorun var olduğunu ve bu motorlardan en iyisisinin hangileri olduğunu...görüşlerinizi bekliyorum...

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 07 Kas 2006, 23:37

FSI'da enjektör ağzı doğrudan her bir silindirin içine bağlıdır. MPI'da enjektör ağzı her bir silindirin emme manifolduna bağlıdır.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 07 Kas 2006, 23:45

emir kardeş; FSI f ne? s ne? ı ne?
                     MPI  m NE? P? I?

sorularımla umarım başını ağrıtmıyorumdur...ama bu bilgileri bir kullanıcı olarak bilmemiz gerekir diye düşünüyorum?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 08 Kas 2006, 00:09

Multi Point Injection
 
Fuel Stratified Injection
 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 10 Kas 2006, 22:45

Bunların türkçe karşılıkları ne acaba?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 10 Kas 2006, 22:57

Multi Point Injection (Çok Noktadan Enjeksiyon)
 
Fuel Stratified Injection (Stratified kelimesinin türkçe karşılığı ile ilgili şüphelerim olmakla birlikte "Yakıt Katmanlı Enjeksiyon"  desek ne derece doğru olur bilemiycem.)
 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti freeZe » 27 Oca 2008, 15:51

[quote="?"]FSI'da enjektör ağzı doğrudan her bir silindirin içine bağlıdır. MPI'da enjektör ağzı her bir silindirin emme manifolduna bağlıdır.[/QUOTE]
 

yaa bu bence biraz teknik bir açıklama olmuş;

bunu birazdaha basit anlatabilirmisin!!!!

yani basit derken avantajları nedir performans içinmi yoksa yakıt tüketimi içinmi bu motorlar....

 tam olarak amaçları nedir

yani pek anlamam bu manifolt enjektör falan olaylarından

 bir arkadaşım FSI için hondanın v-tehc motarları gibi birşey demişti doğrumu????
freeZe
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 23:18

İleti baha » 27 Oca 2008, 16:33

benim bir akrabamda golf plus 1.6 fsı var ben bilmem acayip fazla yakıyor hiç seri bir araçta değil 6 vites yapmışlar ama gazın tepesine çıktık 180 i geçemedik otobanda bence firmaların balonu bu fsı felan filan 1999 golf motorundan hiç bir farkı yok
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti baha » 27 Oca 2008, 16:35

toyotada akıllı değişken sübap teknolojisi diye bi şey çıkardı 8 sene geçti hiç bir espirisini anlamadık 1995 toyotalarla aynı yakıyor çekiş olarak 1995 toyota corolla üzerinden atlar geçer
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti barutoglu » 27 Oca 2008, 16:51

[quote="?"]Multi Point Injection (Çok Noktadan Enjeksiyon)
 
Fuel Stratified Injection (Stratified kelimesinin türkçe karşılığı ile ilgili şüphelerim olmakla birlikte "Yakıt Katmanlı Enjeksiyon"  desek ne derece doğru olur bilemiycem.)
 
[/QUOTE]
 

Stratified= "direkt doğrudan" demek. böylelikle de akaryakıtın direk olarak enjeksiyonla verilmesi demek oluyor herhalde. Daha ötesini bilmem. Onu da siz bilirsiniz
Kimsenin lütfuna olma tâlip, bedeli; cevher-i hürriyettir.
Kullanıcı avatarı
barutoglu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 17 Eyl 2007, 00:37
Ad Soyad: Gazi BARUT
Nereden: Ankara
Arabanız: 2012 SUPERB ELEGANCE CR 1.6 TDI PLATIN GRI

İleti hakanerdogan » 27 Oca 2008, 16:58

amaç ekonomi arkadaşlar performans değil ki, performans amaçlı olsaydı superchargerı dayarlar, olur hayvan gibi motor.

ama golf plus büyük araç, çok rüzgar yer, çok yakması normal.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti OKTAVİACI » 27 Oca 2008, 19:52

ben işin tekniğini bilmem de ikisine de bindim ama mpı dan daha memnun kaldım çünkü fsı ın sesi mpı göre fazla ve güç farkınıda o kadar hissetmedim açıkçası ama yakıt bakımından fsı çok az da olsa hesaplı ben ginede mpı ını kullanıyorumHug
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti nuriatasoy » 27 Oca 2008, 22:04

bu fsi lere lpg taktıran var mı? sadece meraktan.
nuriatasoy
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Kas 2006, 14:32

İleti ayhani » 27 Oca 2008, 23:20

Valla başka bir forumda bilen bilir adınıEvil%20Smile. O forumda takıldığına dair bir yazı okumuştum.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti OKTAVİACI » 29 Oca 2008, 19:00

ben taktıramadımm
çünkü bunların sistemi lpg ye elverişli değilmiş

burada atiker denemek için taktı fabrikasında ama motorun subapları erimiş öle dediler o yüzden takıyolar ama garantisi yokkk
OKTAVİACI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 28 Mar 2007, 17:50

İleti castelli » 11 Mar 2011, 16:05

dostlar selamlar..
uzun zaman önce açılmış bi konu fakat açıklayıcı bi cevap gelmemiş.
mpi motor ve fsi motorun tam olarak faydası nedir ?
tasarruflumudur performanslımıdır uzun ömürlümüdür konuyu tam olarak bilen arkadaşlardan açıklayıcı bi cevap gelirse herkes aydınlanmış olur..
hayat yaptıklarının eseridir....
Kullanıcı avatarı
castelli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 19 Haz 2010, 08:08
Ad Soyad: Erkan UZUN
Nereden: Amasya
Arabanız: 2005 Fabia HB 1.4 101 merzifon eşşee

İleti hakanerdogan » 11 Mar 2011, 17:32

castelli yazdı:dostlar selamlar..
uzun zaman önce açılmış bi konu fakat açıklayıcı bi cevap gelmemiş.
mpi motor ve fsi motorun tam olarak faydası nedir ?
tasarruflumudur performanslımıdır uzun ömürlümüdür konuyu tam olarak bilen arkadaşlardan açıklayıcı bi cevap gelirse herkes aydınlanmış olur..


Baboç FSI daha az yiyor. Ama yakıtı manifolddan hava ile çekmiyor, hava subaptan tek başına (yakıt ihtiva etmeksizin) giriyor, piston havayı sıkıştırdıktan kelli ateşlemeden az evvel enjektör yakıtı doğrudan basıyor tek başına, yani enjektör manifolde değil piston kafasına gömük vaziyette. Gaza basışına göre farklı şekillerde püskürtme sitllerinede sahip karakterli bi motordur FSI. O sebepten LPG takınca sıkıntılı. Yakıt doğrudan verildiğinden mütevellit sıvı girmeli yanma odasına, gaz biçimli değil (normal arabada fıs gaz şeklinde emiliyor hava ile karışık) likit olarak veren LPG sistemleri mevcut ama fiyatları karın değil direk bel ağrısı :) (gonderme: AhmetH)

TSI dedikleri karın ağrısı zaten FSI'dan türemedir, aynı prensibin az turbolusu o kadar.

MPI ise yüzyılların vazgeçilmez teknolojisidir, aramızda 1.6 MPI makinelere 1.6 Hitler deriz, o kadar sade ve verimsizdir, ama hiç bişi olmaz, LPG tak istersen gübre at yine gider kanaatindeyim

Manifolddan enjektör beslemesiyle emer sözün özü bildiğin enjektörlü dümdüz motordur.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti erharp » 11 Mar 2011, 18:07

hakan kardeş çok güzel açıklamışsın. eline sağlık...
Kullanıcı avatarı
erharp
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 195
Kayıt: 22 Oca 2011, 21:08
Ad Soyad: erol
Nereden: Zonguldak
Arabanız: 2008 octavia elegance 1.6 mpi SATILDI

Sonraki

Araştırmalar & Karşılaştırmalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir