aracım çok yakıyor yardım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

aracım çok yakıyor yardım

İleti sensey » 13 Ağu 2008, 21:57

arkadaşlar herkes burada az yakan favoritlerden bahsetmiş ama benim favom o kadar az yakmıyor keşke 250 yaksa yine dua ederim ama çok fazla gidiyor yardım ederseniz çok memnun olurum
 
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti bekmezci_1905 » 13 Ağu 2008, 22:12

tüp taktır Big%20smile
bekmezci_1905
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Tem 2008, 00:03

İleti KATARİN » 13 Ağu 2008, 22:45

[quote="sensey"]arkadaşlar herkes burada az yakan favoritlerden bahsetmiş ama benim favom o kadar az yakmıyor keşke 250 yaksa yine dua ederim ama çok fazla gidiyor yardım ederseniz çok memnun olurum [/QUOTE] Artık birçok model fabrika çıkışı LPG li ...13-15 senelik favoritler le neden halen benzinde biniliyor ben ANLAYAMIYORUM... Hayatımda iki tane arabam oldu ikisinide aldıktan bir hafta sonra lpg li hale getirdim hatta ilk aracım enjeksiyonlu olduğu halde sıralı lpg taktırmadım 2 yıl bindim bir sorun yaşamadım...
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti sensey » 14 Ağu 2008, 11:19

ya arkadaşlar bu favorit benzinle zor gidiyor siz bana tüpten bahsediyorsunuz sorunu bana söylerseniz daha iyi olur 300 de yaksa yine fitim ama bu bizim araba 12 kilometreyi 10 ytl ye gidiyor bu normalmi bilen arkadaşlar yardım etsin tüp en sonranın işi
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti BlueVRS » 14 Ağu 2008, 11:25

Tabiki normal değil,ama yüksek tüketimin o kadar çok sebebi olabilirki,ama en başta akla gelen karburatör,ya da ateşleme sistemi arızaları,çünkü filtre buji vs gibi sarf malzemeleri o kadar arttırmaz yakıtı..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti KATARİN » 14 Ağu 2008, 11:26

[quote="sensey"]ya arkadaşlar bu favorit benzinle zor gidiyor siz bana tüpten bahsediyorsunuz sorunu bana söylerseniz daha iyi olur 300 de yaksa yine fitim ama bu bizim araba 12 kilometreyi 10 ytl ye gidiyor bu normalmi bilen arkadaşlar yardım etsin tüp en sonranın işi [/QUOTE] Öncelikle parantaz içine aldığım yazına cvp yazayım...((((ya arkadaşlar bu favorit benzinle zor gidiyor siz bana tüpten bahsediyorsunuz ))) Senin favoriti bilmem ama benim favo LPG de cokda güzel gidiyor.1ay once otobanda 5 kişi ve  dolu bagajla 160 ı gördüm ben..12 KM de 10 ytl lik benzin yakıyorsa biz sadece senaryo üretebiliriz.Benim aklıma ilk gelen çok basit olacak ama depon deliktir..Yada mutlaka biyerlerden benzin kaçırıyordur..Siteye danışmadan önce gittiğin tamircilerin yorumu ne oldu? Biraz aydınlatırsan daha sağlıklı bir yorum bulabilirsin...
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti sensey » 14 Ağu 2008, 11:42

arkadaşlar ustalar falan faso fiso bunların hepsi para yer ama sen anlıyorsan bu dahada değişşir ustana değişicek yeri söylersin oda onu değiştirir ben ustaya bu araba böle oluyor diye sormam küçüklüğümden beri arabalar la ugraşır herkesten yorum alırım 1 doğru söylerse 2 cisi yanlış söyler diye ama ben hep çogunluga bakarım bugün karbiratör bujiler ve hava filtresini değiştiricem bakalım sonuç ne olacak
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti KATARİN » 14 Ağu 2008, 11:44

Düşüncene katılmasamda saygı duyuyorum.Kolay  gelsin... Smile
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti sainz » 14 Ağu 2008, 11:49

Karbüratörün temizliği ve ayarları, avans ayarı, supap ayarı, buji, buji kabloları, ateşleme sisteminin elektronik ünitesi, distribütörün içindeki manyetik bobin ve benzin otomatiği tek tek ve titizlikle kontrol edilmelidir önce. Bunların bir veya birkaçındaki sorunlar yakıt tüketimini çok etkiler Favorit' in. Bunların kontrolünden sonra da debriyajın kaçırıp kaçırmaması, karbüratör ve karbüratöre benzin taşıyan hortumlarda kaçak olup olmaması kontrol edilmelidir. Özellikle karbüratörün üzerindeki beyaz renkli dinlendirme kabında kaçak olabilir.
 

Servise de gidildiğinde ilk anda kontrol edilmesi gereken yerler bunlardır zaten.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BlueVRS » 14 Ağu 2008, 11:49

Karbüratör değişen bir parça değil bilgin olsun bakımı ve ayarı yapılabilir.

BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti sainz » 14 Ağu 2008, 11:51

[quote="sensey"]...bugün karbiratör bujiler ve hava filtresini değiştiricem bakalım sonuç ne olacak [/QUOTE]

 

Karbüratörün değişmesine gerek olacağını zannetmiyorum zira kolay kolay değişecek bir parçası değildir Favorit' in.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sensey » 16 Ağu 2008, 11:44

arkadaşlar yine yardıma ihtiyaç duydum benim araba zor zar 300 kadar indirdim benzini bujilerle hava filtresi sanki biraz işe yaradı gibi yanlız aracın daha az yakması karbiratördenmidir bunu kesin yaptırmalımıyım o zaman yakıt birazdaha olsa düşermi fikirlerinizi bekliyorum 
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti sainz » 16 Ağu 2008, 12:15

[quote="sensey"]arkadaşlar yine yardıma ihtiyaç duydum benim araba zor zar 300 kadar indirdim benzini bujilerle hava filtresi sanki biraz işe yaradı gibi yanlız aracın daha az yakması karbiratördenmidir bunu kesin yaptırmalımıyım o zaman yakıt birazdaha olsa düşermi fikirlerinizi bekliyorum  [/QUOTE]

Karbüratörde tıkanıklık falan varsa ayarları da kesin bozuktur. İyi bir ustaya karbüratörü güzelce temizlettirip titizlikle ayarlarnını da yaptırmanı öneririm. Yalnız karbüratör sökme aşamasında sakın ha jikle tertibatını söktürmeyin. Sonra jikle bir daha ayar tutmaz ve kış aylarında çok problem yaşarsınız.

Bir de avans ayarı çok önemlidir. Onu da mutlaka ayarlatın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sensey » 16 Ağu 2008, 12:56

yardımın için saol ama jigle ayarından bahsetmişin bir karbiratör ustası bunları bilmez mi? yani ne yapacagını bilmez mi?
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti sainz » 16 Ağu 2008, 13:12

[quote="sensey"]yardımın için saol ama jigle ayarından bahsetmişin bir karbiratör ustası bunları bilmez mi? yani ne yapacagını bilmez mi? [/QUOTE]

 

Jikle ayarı olarak bildikleri tek şey jiklenin zembereğinin gerginliğini ayarlamak. Jikle kelebeği tamamen kapanıp zengin karışımda motoru boğuyordu. Bu aksaklığı bulabilmek için bizzat bir yıl araştırma yaptım sormadığım yer kalmadı. Sonunda servis manueli yardımıyla kendim halletmiştim. Sakın elletme derim başka da bir şey demem. İstersen linki baştan sonra oku:

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mehmetunal48 » 16 Ağu 2008, 14:19

[quote="sensey"]ya arkadaşlar bu favorit benzinle zor gidiyor siz bana tüpten bahsediyorsunuz sorunu bana söylerseniz daha iyi olur 300 de yaksa yine fitim ama bu bizim araba 12 kilometreyi 10 ytl ye gidiyor bu normalmi bilen arkadaşlar yardım etsin tüp en sonranın işi
[/QUOTE]CryCryCryya kardeş o ne ya öyle.4000cc motor olan 6 silindirler bile o kadar yakmıyor,en azından sıradan bir tamirciye götürsen bile buna bir çözüm bulur.Ben 0ctavia 1.6 ile şu an 130 km de 60 km si klima açıkken bile 38 ytl yaktı.benzin 3310 ytl ve 13.08.2008 yani 3 gün önce.ben yatıp kalkıp dua edeyim o zaman.sen biran önce sanayinin yolunu tutman lazım.
mehmetunal48
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ekm 2007, 15:59

İleti PİCK-UP » 16 Ağu 2008, 16:16

bence sen arabaya koyacagın benzin parasını bir köşeye koy arabayı da sat 1 yıl sonra mercedes kompresör alırsın. benden sana tavsiye yada direk tüpe geç ama bu şekil yakan bir araç tüpdede 500 ykr den aşagı yakmaz.
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti mehmetunal48 » 16 Ağu 2008, 16:25

[quote="PİCK-UP"]bence sen arabaya koyacagın benzin parasını bir köşeye koy arabayı da sat 1 yıl sonra mercedes kompresör alırsın. benden sana tavsiye yada direk tüpe geç ama bu şekil yakan bir araç tüpdede 500 ykr den aşagı yakmaz.
[/QUOTE]Thumbs%20Up
mehmetunal48
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ekm 2007, 15:59

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir