ha ra ret

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ha ra ret

İleti qaliba » 18 Ağu 2008, 22:44

merhabalar arkadaşlar...

epeydir süren bir hararet sorunum var..
aklıma bişey geldi sizinle paylaşmak istedim.
ben aracın lpg beynini değiştirmeden önce bu sorunla hiç karşılaşmadım.
gerçi yaz başı idi ama bilmiyorum. ilk zaman hemen hararet oldu beyin değişir değişmez. bir tanıdığa gösterdim. beyinde hava varmış onu aldı.
ama sorun hala devam ediyo. beyinde az da olsa hava kalmış olsa bu hararetec sebep olabilirmi..?

ayrıca benzinde hiç kullanmadım. şimdi benzinle kullanıp gözlemlemek istiyorum.

birde arkadaşlar sizin hararet gösterge ibreniz EĞER hararet probleminiz yok ise ibre göstergenin neresinde duruyor. benimki 10 km civarı yol yaptıktan sonra hemen tam ortada duruyor. ve fan o zaman devreye giriyor.

bu normalmi? görüşlerinizi bekliyorum..

teşekkür ederim..
 
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti qaliba » 18 Ağu 2008, 23:01

arkaşlar hiçmi fikri yada yardımcı olacak yok?

paylaşın lütfen..
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti fmaka » 18 Ağu 2008, 23:05

lpg beynınde kı hava ve radyatordek ıhava hararet problemı olusturur.
ben tıpodan hatırlıyorm bır kez yaşamıştım bır turlu hararet dusmemıstı.

belk ıbılıyorsunuz dur ama bır hatırlatma: eger motor hararet yda ısısı artmıssa kalorıferı acın.2. seviye yeterlıdır .en fazla 5 dakka ıcınde hararet gostergesı 10 dereceye kadar duser.

bunu ben daha cok uzun yoldan geıp motoru kapatacagım zamanlarda ve uzun rampalardan once yapardım.

 
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti abdulhamit » 18 Ağu 2008, 23:16

benim fan müşirinin derecesi düşük böyle olunca kertiğe gelir gelmez fan açar ve uzun yol ve yokuş dışında hararet o orta bölgeye kadar çıkmaz.

abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti ilk aşk » 18 Ağu 2008, 23:44

TAM ORTADA DURMASI NORMAL ZATEN HAVA SICAK ÖNEMLİ OLAN KIRMIZI BÖLÜME ÇOK YAKLAŞMAMASI ŞAYET YÜKSELİRSE AÇ SICAK HAVA SİRKÜLASYANUNU DEVİRDAİM YAPAR VE DÜŞER SONRADA DOĞRU SERVİSE ........................
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti sainz » 19 Ağu 2008, 13:10


İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti qaliba » 19 Ağu 2008, 16:41

sainz teşekkürler....
 

benim ibre tam ortadayken fan açıyor.

sorun bundan kaynaklanıyo olabilirmi.

fan müşüründemi bi sakatlık var acaba?

 

 
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti sainz » 19 Ağu 2008, 17:19

[quote="qaliba"]sainz teşekkürler....
 

benim ibre tam ortadayken fan açıyor.

sorun bundan kaynaklanıyo olabilirmi.

fan müşüründemi bi sakatlık var acaba?

 

 
[/QUOTE]

 

Fotoğrafta da zaten tam ortada duruyor ama zamanla özelliğini yitirdiği için fan müşiri daha geç açabilir. İçinin rahat etmesi için değiştirebilirsin. 10-15 lira gibi bir fiyatı var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti qaliba » 27 Ağu 2008, 18:35

arkadaşlar ben daha yeni termostatı yazlık taktırdım ama hala hararetten kurtulamadım. bu fan müşürününde yazlığı varmı kaç drercede devreye girer bu termostatla fan müşürü arasındaki ilişki nasıl acaba. bilgilendirirseniz sevinirim. sainz arkadaş fan müşürünü değiştir dedi ben afedersiniz eşek gibi termostatı değiştirdim. bundan mı kaynaklandı acep sorunumun devamı...
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti sainz » 27 Ağu 2008, 18:49

[quote="qaliba"]arkadaşlar ben daha yeni termostatı yazlık taktırdım ama hala hararetten kurtulamadım. bu fan müşürününde yazlığı varmı kaç drercede devreye girer bu termostatla fan müşürü arasındaki ilişki nasıl acaba. bilgilendirirseniz sevinirim. sainz arkadaş fan müşürünü değiştir dedi ben afedersiniz eşek gibi termostatı değiştirdim. bundan mı kaynaklandı acep sorunumun devamı...[/QUOTE]

Estağfurullah.
 

Favorit' in orijinali termostat 88°C, fan müşiri de 87-92°C' liktir. Yani motordaki suyun sıcaklığı 88°C' ye gelene kadar termostat kapalı kalır ve su devir daimi kısa bir devir daim yaptırılarak gerçekleştirilir. 88°C' ye geldiğinde termostat açılarak genleşme deposundaki suyu da kullanarak daha uzun bir devir daime başlar. Motor suyunun sıcaklığı 92°C' ye vardığında da fan müşiri vasıtasıyla fan çalışmaya başlar. Motor suyu sıcaklığı 87°C' ye gelene kadar da çalışmasına devam eder.

Eğer termostadı yazlık olarak tabir edilen daha düşük dereceli seçtiyseniz fakat fan müşiri hâlâ aynı değerdeyse, 92°C' ye gelene kadar fan çalışmayacaktır. Termostat daha düşük dereceli seçildiyse fan müşiri de daha düşük derecede açılacak şekilde seçilmelidir. Çünkü fan motorun harareti arttığında soğutmaya yardımcı olmak üzere konulmuştur ve ısı değerleri de buna göre belirlenmiştir.

 

Favorit' e yazlık tabir edilen uygulamada termostat 82°C' lik, fan müşiri de 80-86°C' lik olarak takılabilir.

 

Tam tersi bir uygulamada ise, mesela termmostat 88°C' lik seçildiyse ve fan müşirini de tutup 80C' lik seçtiyseniz, fan hiç durmadan çalışabilir.

 

İnşaallah anlatabilmişimdir.

 

Sizin araçta sabit hızlarla yol alındığında, mesela 5. viteste düz bir yolda 90 km/s sabit hızla yol alındığında da hararet hep ortada mı duruyor, yoksa daha aşağı bir seviyeye mi iniyor?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti qaliba » 27 Ağu 2008, 18:58

hep ortada duruyor. sabit hızdayken ama biraz zorlandığında ortanın üstüne çıkıyor ve hararet yapıyor. ben fan müşürünü değilde termostatı değiştirdim verdiğin güzel bilgiler ışığında da fan müşürünü de değiştirmem gerekiyo sanırım?
 

ayrıca teşekkür ederim.. bu bilgiler için en az 7 km yol yapıp iskitlere gitmem gerekiyordu.

 

birde bu ustalarda hiçmi insaf yok bana hiç yol göstermiyorlar kime gitti isem.

ne değişecekse onu değiştir diyorum adam değiştiriyor ama abi şu şöyle olsa bu böyle olsa daha iyi olur gibi hiç bişey yok.

 

 
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti ilk aşk » 27 Ağu 2008, 19:27

AYRICA ARACINDA KESİNLİKLE NORMAL SU KOYMA HEP SAF SU KOY  ARACININ RADYÖTÖR DAHİL KİREÇ TUTMAZ SİLECEK SUYUNADA SAF SU KOY. VE ANTİFİRİZİNİ SIK SIK KONTROL ETTİR . SHELL ÜCRETSİZ OLARAK ANTİFİRİZİNİ KONTROL EDİYOR .....ARACINI FAZLA SIKIŞTIRMA .....FAN MÜŞİRİNEDE BAKTIRT
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti sainz » 27 Ağu 2008, 19:51

[quote="qaliba"]hep ortada duruyor. sabit hızdayken ama biraz zorlandığında ortanın üstüne çıkıyor ve hararet yapıyor...[/QUOTE]



Radyatörden gelen, motor bloğunun alt tarafından geçip, jikle tertibatına, kalorifere ve motor bloğuna su taşıyan metal bir boru var. Eksantrik zincirini değiştirirken bu boru yerinden çıkartılırken kırıldı. Yenisini taktık. Borunun içi kireç, pas, ...vb. şeylerle tıkanmış ve jikle tertibatına giden kısım da daha dar olduğu için jikle zembereği yeteri kadar ısınamadığı için jikle de geç kapanıyordu. Artık hararet göstergesinin başladığı yere gelir gelmez hemen kapanıyor ve normal rölanti devrine dönüyor. Bu boru tıkalı olabilir ve yeterince su geçişi olmadığı için hararet yüksekte seyredebilir. Tabii ki silindir kapak contasının, devir daim pompasının, termostatın, fan müşirinin olması gerektiği gibi çalıştığını varsayıyorum. Bahsettiğim metal boruyu aşağıdaki fotoğraflarda işaretledim.



İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tamerast » 02 Eyl 2008, 13:28

termostadına baktır yüksek tir belki derecesi ama bu arabalara yüksak hareret normal kış arabası oldugu için
tamerast
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 May 2008, 00:51

İleti qaliba » 02 Eyl 2008, 17:02

arkadaşlar fan müşürünü de yazlık müşürle değiştirdim şimdi motoru zorlasamda hararet normal duruyor hepinize teşekkürler
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir