yeni lpg

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

yeni lpg

İleti sensey » 11 Eyl 2008, 00:34

arkadaşlar size hangi lpg iyidir diye sormuştum hatırlarsanız biz abimle düşünüp taşındık ve fema gaz taktırdık araca, araç 93 model 135 l serisidir 1.3 motor yanlız lpg taktırdık ama lpgde giderken daha doğrusu dogru düzgün gitmezken pat put sesler çıkıyo kaputtan size sormak istedim yeni takılan lpg de bu ilk zamanlar yaparmı yoksa bi sorunmu var bunu çok merak ediyorum lpg yeni olduğundan kaynaklanma şansı nedir yada bi eksiğimizmi var motor aksamında değişecek yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar içime oturdu çünkü kafanızı ağrıttığım için özürr... CryCry
Cry
 
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti sılver_exelance » 11 Eyl 2008, 00:57

lpg yeni olduğunda herhangi bi ses v.s ile karşılaşmassınız....Ancak ayarsız olabilir ki motordan sesler gelmesi normaldir ...1 depo lpg boşaltın ve tekrar ayar yaptırın.Düzelmez ise sisteminizde sorun olabilir....Bu arada lpg de türk malı yanlış bir seçim olmuş bence ...Hayırlı olsun
sılver_exelance
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 23:55

İleti recori » 11 Eyl 2008, 12:26

atiker seçmeniz yerlide bence en güzeliydi
recori
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:48

İleti sensey » 11 Eyl 2008, 12:34

arkadaşlar lpg takıldı artık değişme imkanımız yok sadece sorum su araba yeni takılan lpg ile sanki 90 yaşında dede oldu bazen pat pot sesler çıkıyor kaputun orda sonra araba sanki benzin biter gibi tekliyo sorun sizce ne olabilir 
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti kemaI » 11 Eyl 2008, 12:35

Yeni sistem öyle ses yapmaz. Sorun bujilerden veye buji kablolarından olabilir. 
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti sensey » 11 Eyl 2008, 12:44

kemal abi bujiler 1 aylık kablolar ise 2 aylık sence yeni sayılmazlarmı ??
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti ifoba » 11 Eyl 2008, 12:44

Lpg nin yeni takılması ile ilgisi yoktur o seslerin. İlk ihtimal olarak hava ayarı düzgün olmadığı için patlama yapabilir, ikinci ihtimalde şu; buji, buji kabloları değişmesi gerekebilir, 'benzinde sorunsuz çalışıyor' diyebilirsiniz. Normaldir çalışır ama lpg ye geçince tekler, çünkü ateşleme sisteminin ufak aksaklıklarını benzin tolere edebiliyor iken, lpg de bu aksaklıklar kabak gibi çıkar ortaya, sebebi lpg nin yanması benzinden düşüktür. Bunları göz önüne alarak bir ustaya giderseniz sorununuz kolay halledilir.

ifoba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 May 2008, 13:59

İleti sensey » 11 Eyl 2008, 12:47

ifoba güzel açıklama yaptın helal olsun :D

sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti kemaI » 11 Eyl 2008, 13:05

 Aşırı derecede boşa gaz verme yaptın mı (montaj sırasında da ustada yapmış olabilir) durduğu yerde. Sormamın nedeni kardeşim yapmış boşa fazla gaz vermiş, tabiri caizse bağırtmış arbayı. Dediğin gibi ses gelmeye başladı. Subap ayarı yaptırdım düzeldi.
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti sinnex » 11 Eyl 2008, 13:13

[quote="recori"]atiker seçmeniz yerlide bence en güzeliydi [/QUOTE]
 

Bende Fema sıralı sistem kullanıyorum, çok memnunum. Biraz montaj yapan ustayla ilgisi var sanırım...
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti ozkan3267 » 17 Ekm 2008, 02:01

benimde buji kablolarım galiba 2 senelikten fazla gibi dğiştirmem gerekiyor mu, aynı sesler bizim favodan da geliyor,

ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti hema123 » 17 Ekm 2008, 17:56

1-arkadaşların dediği gibi "subap ayarı" yapılması gerekli 25-25 olsa iyi olur
2-buji çakması ile tam yanma dönemi arasındaki gecikmeyi tolere etmek için yapılan "avans" ayarı çok önemlidir. lpg de avansı biraz artırmak yani buji çakımını 1-2 mm daha erkene almak gerekir. eğer avans ileride ise tam yanma oluşumu egzost manifoldunda da sürer ve senin pat-pat lar ortaya çıkar, bağırır, çekmez.

3-son olarak klasik usta yanlışlarından "hava girişinin bantlanması" hadisesi var. 1300 cc bir motorun maksimum yakabileceği verimli yakıt oranı sabittir. (daha önce yazmıştım) bu da içine emebildiği oksijen kadardır. ayar yapmasını bilmeyen ustalar hava girişini bantla küçültüp iş yaptık zannediyorlar. oysa o zaman araba 800 cc motor gibi davranmaya başlıyor. sonuç= bağırma, az çekme vs.

 

tavsiyem- işi bilen ve egzost emisyonuna göre lpg ayarı yapan bir ustaya git, hava girişi tıkanıklıklarını ve sızdırmalarını yokettirerek ayar yaptır, güle güle kullan. tahminim lpg taktırdığın yere "prins" taktırsan da sorununu çözemez.

saygılarımla

 
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti ozkan3267 » 18 Ekm 2008, 02:55

buji kablolarım eski yeterli olup olmadığını nasıl anlarım ???? ve zararı olur mu**????

ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti yonetici » 18 Ekm 2008, 03:30

[quote="ozkan3267"]

buji kablolarım eski yeterli olup olmadığını nasıl anlarım ???? ve zararı olur mu**????

[/QUOTE]
 

Kablo turnusol kâğıdı değilki bakınca kolayca anlaşılsın. Bir sorun hissetmiyorsanız normal kabul etmelisiniz.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ozkan3267 » 28 Ekm 2008, 20:15

şimdi hava girişindeki bantı sökecem ama bu seferde rölanti de durmaz(devir 100 ün altına kadar düşüyor veeeee stop) o yüzden sökemiyorum
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir