Tavsiyelerinizi bekliyorum

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Tavsiyelerinizi bekliyorum

İleti cenapibo » 23 Eyl 2008, 16:59

Arkadaşlar benim favorit biraz fazla yakmaya başladı, arabayı gecen mart ayında aldım, aldığımda benzinliydi lpg yi ben taktırdım, şehir içi 85 km şehir dışı 130 km gidiyordum 20 ytl gaza. şimdi ise şehir içi nerdeyse 60 km ye düştü, bazen forumda okuyorukm 20 ytl gazla adam 100 km yapıyor şehir içi, ben daha fazla yol gitmek için ne yapmalıyım?, yapacaklarım
  1. bujileri değişmek
  2. filtre (yağ ve hava)leri değişmek, aklıma bunlar geliyor bu listeye daha başka ne ekleyebiliriz.
 
cenapibo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Mar 2008, 21:16

İleti alwaysloser » 23 Eyl 2008, 17:46

distürbitör tevszi makarası beyine baktır hava girişi ne durumda
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti AhmetH » 23 Eyl 2008, 18:56

LPG  ile uzun yol  yapmak için aracınızın  öncelikle  benzinde  çok  iyi  çalışması  lazım.
 

Benzindeyken ;

 

statik avans (ÜÖN 10 - 13 derece önce)

avans (yük durumuna göre ÜÖN dan 30-35 dereceye önceye kadar)

 

bunu distribütör ve vakum avans sisteminizin  sorunsuz  olduğundan  emin olmanız için söyledim.

 

statik avansı ve  yük durumuna göre  avansı  sıkıntılı değişen bir araç  vuruntu  yapar.

skoda favorit felicia forman 1.3 motorları  92 oktan  yakıtı bile yakabilecek dizayna sahiptir  kolay kolay vuruntu  yapmaz ..

 

ancak LPG  yüksek oktandır ve vuruntu yapabilir.

 

Supap ayarlarıda önemlidir.

Egzoz  supapları  çalışırken  inanılmaz ısıl strese  maruz kalırlar. ve soğumaları için  yuvalarına tam  oturmaları (kapanmaları)  gerekir.

 

supap ayarsızlığından  supaplar yuvalarına 0.05mm  bile tam  oturmazsa  hem kompresyon kaçakları  hemde aşırı  ısnma  sonucu  erimeleri olasıdır (özellikle egzoz supapı)

 

 

Bu ayarda motor soğuk iken ;

 

Emme  0.15mm

Egzoz 0.20mm  dir.

 

görüştüğüm  ustalar  ne kadar olsada LPG nin  supap ayarlarını bozduğunu  söylüyorlar ve  egzoz ve emmeyi  beraber 0.20mm  ayarlama taraftarılar..

 

emisyon  ayarlarıda önemlidir.

Bilgisayara bağlanarak karbüratör  üzerinden

 

rölanti , lamda , CO , hidrokarbon  ayarları  vs ayarları  yapılmalıdır.

 

bu motorların rölanti devri   850 - 900  devirdir.

 

Bujiler  aşırı  önemlidir.

 

parçacılardan  "kalem buji" denen  buji  tipini  isteyin.

 

 

LPG  sistemininde sorunsuz  olması  lazımdır.

 

LPG beyni denen  buharlaştırıcı nın içindeki  diyafram  zamanla bollaşır  ve tamir takımı  ile  değişmesi  gerekir.

 

kesinlikle bantlama  tel sünger koyma  vb  hava  engelleyici  işlemler  yapılmamalıdır.

 

hava engellenirse   motor zengin karışımda kalır.

hava engellenince  motor  iyi  çalışıyorsa  motor  zaten  fakir  kalmış demektir.

 

karbüratörün  üzerine  takılan  mikser düzgün  seçilmiş  ise  bu tarz işlemlere gerek  kalmadan  Hava yakıt  ayarı  yapılabilir.

 

 

son  olarak  istenirse  LPG ye  göre  distribütör  den  avans  ayarı  yapılabilr.  ancak  tavsiye  etmem  ben  çok verim  alamadım.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti cenapibo » 25 Eyl 2008, 03:08

hocam teşekür ederim dikkat edeceğim 
cenapibo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Mar 2008, 21:16


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: anterior ve 14 misafir