Rölantide çalışıyor hareket edecekken duruyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Rölantide çalışıyor hareket edecekken duruyor

İleti tebdil » 25 Eyl 2008, 03:53

s.a.


arkadaşlar acaip derecede yeni  üyeyim..skoda favorit lx  etiketli araç almasaydım heralde galiba üye olmazdım..arabayı daha  yeni aldım..acaip  borç içindeyim..

ama daha 1 ci günde   rampayı  3 le çıktım tam düze gelince stop ettti...

çalıştırdım ama zorlandı gine stop etti...araba çalışıyor fakat  vitese geçince kalkamıyor  stop ediyor...

başkasının arabasında böyle bir sorun yoksa neden bende  oluyor :)..

bi şekilde tamirciye  götürdüm...orta yaşlı bir usta (hayatında ilkkez skodayla uğraştığını belli  ediyordu)  karbürotoru temizledi bişeler ettti  distürbütoru açtı pat ettirdi bişe yaptı...oldu tamam dedi.

bindim 10 metre gitttim 2 nci viteste aynısını yaptı....

sonra gine bişeler yaptı çözüldü mevzu...neden yaptı böyle dedim...benzine pislik kaçMIŞTIR...dedi

mışlı konuşunca pek itibar etmedim..

araç benzinli...

neden yapar bilgiisi  olan varsa bir zahmet yardımcı olabilirmi...

lpg taktırmama  değermi..benzinli araç  ortalama ne kadar  yakar..yani farkı çokmudur...

bu kadar soruyu  siz  cahilliğime verin...bende  verdiğiniz cevapları ERDEMLİĞİNİZE sayayım inşaalllah...

cevap bekliyorum ..selametle
 
tebdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2008, 03:42

İleti AhmetH » 25 Eyl 2008, 04:34

anladığım kadarıyla sorun karbüratör sisteminde.
 

bir ara karbüratörü dağıttırıp  iyice  temizletir  ve  işi  bilen  bir ustaya ayarlatırsanız sorun  kalmaz..

 

sorun  yakıt sisteminde yani..

 

yakıt  sisteminin  kontrolü  deponun  ağzından  başlar 

karbüratörde  biter..

 

depo

benzin hattı

yakıt filitresi

yakıt otomatiği

hortumlar

karbüratör

 

eğer  sorun  karbüratörün  kurcalanmasıyla  düzeldiyse ateşleme sistemi sağlıklı denebilir.

zira  ustanız  distribütöre  de bakmış..

 

bence yukarıda yazdıklarımdan  filitre , yakıt  otomatiği (yakıt pompas)   ve  karbüratör incelenince sorun  çözülecek..

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 25 Eyl 2008, 04:38

ben size  bildiğim ayarlarıda  vereyim ..
 

supap ayarı (motor soğuk iken) ;

 

emme 0.15 mm

egzoz 0.20 mm

 

rölanti  850 - 900 devir

 

avans ;

 

statik avans 10  ila 13  derece arası

gaz  verince yüke  göre  35 - 40 derece ye  kadar  avansı kendi  çekmesi  lazım..

 

bujiler  bosch  yada  brisk   marka  alın.  "kalem buji"  denen  bujiler  daha verimli.

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 25 Eyl 2008, 13:17

[quote="AhmetH"]....eğer  sorun  karbüratörün  kurcalanmasıyla  düzeldiyse ateşleme sistemi sağlıklı denebilir....[/QUOTE]


 

Distribütörü kurcalamamış bence Ahmet. Sadece buji kablolarının yerlerini değitirip patlatmış.Wink

Eğer stop etme sorunu vites atarken gerçekleşiyorsa, gaz verdiğinizde herhangi bir problem yoksa, karbüratörün arkasındaki elektrik soketlerinde olabilir problem. Oksit gibi nedenlerle bir şekilde temas kesilmişse o soketlerde, özellikle vites atarken gazı bıraktığınız anda stop eder.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tebdil » 25 Eyl 2008, 13:23

(((adın gibi  ulvi  biri  olursun inşaalllah..sağolasın)))


fena halde teşekkür ederim çok saolasın muhterem....

dediklerini  kavradım biraz...

bu gün hallletttiririm inş.

 

ben çok fazlaa kullanmamam  araba...günde  25 kmlik  bir mesafe ...gaaz  taktırmamı tavsiye ederminiz  peki..

yani çekiş düşer   soğukta gaz donar...orjinalllik  gider...bagaj işlevini yitirirr...gibi  şeyler  diyorlar...tavsiye edermisiniz...

benzinle 50  ytl  toplam 200 km lik yol gitttim...çokmu yakıyor  acaba.???..
tebdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2008, 03:42

İleti tebdil » 25 Eyl 2008, 13:28

bu araba  garaj arabası...daha  60 000 kilometrelerde...adam  binmemiş  fazla ...branda  altı yatıyordu...1993  model..ayda  bir maaaşını çekmeye  giderse giderdi..yoksa   pek binmezdi arabasına.(emekli birisiydi)...oksit  felan dediniz  ya  yani az  kulllanılmış  olması bu  gibi pas , oksit  gibi  aşınmalar  felan meydana  getirirmiki..hani  az  kulllanılıyor  ya  o manada...
tebdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2008, 03:42

İleti hetepe » 25 Eyl 2008, 13:31

Madem aracı yeni aldınız ve de sorun çıkarmadan kullanmak istiyorsunuz ve de lpg yok , şanslısınız.Bujiler, buji kabloları, yağ+yağ filtresi, hava filtresi, soğutma sıvısı, benzin filtresini önden bir değiştirin.Sonra düzgün bir usta tarafından karbüratör ayarlarına baktırın.Bundan sonra sorun çıkarma olasılığı çok düşer ve sorunsuz olarak binersiniz.Güle güle kullanın.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti sainz » 25 Eyl 2008, 13:43

[quote="tebdil"]....benzinle 50  ytl  toplam 200 km lik yol gitttim...çokmu yakıyor  acaba.???..[/QUOTE]

 

Bu yolu nasıl gittiğinize bağlı. Sakin bir sürüşle mi, agresif bir sürüşle mi gittiniz bu önemli. Ben geçenlerde araçta dört yetişkinle Malkara' ya gittim ve özellikle giderken tüketim falan hiç düşünmedim. 160 liralık benzinle 720 km. civarı yol gittim.

[quote="tebdil"]....ben çok fazlaa kullanmamam  araba...günde  25 kmlik  bir mesafe ...gaaz  taktırmamı tavsiye ederminiz  peki..
yani çekiş düşer   soğukta gaz donar...orjinalllik  gider...bagaj işlevini yitirirr...gibi  şeyler  diyorlar...tavsiye edermisiniz...[/QUOTE]

 

Ben de çok fazla yol yapmıyorum benim Favorit' te de LPG yok. Güncel LPG kitleriyle her ne kadar çekiş problemleri, güvenlik problemleri en aza indirgenmişse de ben bir türlü LPG işine ısınamadım maalesef ama sizin söylemenize göre ayda 750 km. yol yapacaksınız. Çok kabaca bşr hesaplamayla, verdiğiniz tüketim bilgisine göre bu mesafede yaklaşık olarak 250 liralık benzin buna karşılık da 130 liralık LPG tüketirsiniz. Bu durumda LPG tabii ki düşünülebilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tebdil » 25 Eyl 2008, 13:50

tek bindiğim çok az dı...araba  genelde doluydu...dolu olmasının sebebi ise (( çok lüks  sanki  2008  model audi  mersedes bmv  almışım  gibi  arkadaşlarım  2  gündür  ıslatmaya götürtüyor..(halbuki hepsinde de benimkinden daha  yüksek araba var) bir iki ıslatmaya daha  gidersem arabayı geri verecem...ben arabanın parasını hesaplarken ıslatmayı hesaplamamıştım şimdi resmen HÖNK,YUH diyorum)...

 

yani genelde kalabalık  tı araba gidişi....100 den yukarı basmadım...60 la  80 arası gittim genelde.

 

 
tebdil
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2008, 03:42

İleti e_r_c_i_006 » 06 Haz 2009, 20:43

favorit yüklü iken çok yakıyor abicim.
e_r_c_i_006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 13
Kayıt: 29 Mar 2009, 23:57


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir