Radyatör Fanına manuel düğme yaptırmanın faydası

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Radyatör Fanına manuel düğme yaptırmanın faydası

İleti abdulhamit » 12 Ekm 2008, 20:06

Arkadaşlar konyalılar bilir dün Zafer Tramvay durağından Alaaddin tepesinin girişine kadar dur kalk gittim düğün salonuna çıktığımda(Sağlam bir yokuştur) kaputun sol tarafından buhar çıktığını fark ettim. Hararet göstergesine bbaktım epey yükselmiş hemen sonradan taktırdığım fan düğmesiyle fanı çalıştırdım ve inşallah motor kapak contasını kurtardım. Fan müşirinin ucunda temassızlık varmış ama o düğme olmasa bana çok daha pahalıya mal olacaktı.
Fanlı Arabası olan herkese duyrulur.
 
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti 94FORMAN-GLX » 14 Ekm 2008, 14:14

geçmişolsun bizde uzun zaman önce yaptırmıştık şiddetle tavsiye edilir !!!
94FORMAN-GLX
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Mar 2008, 19:27

İleti kemaI » 14 Ekm 2008, 14:23

Aldığımda vardı zaten, yazın rampalara başlamadan açarım, inişte kapatırım.
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti abdulhamit » 14 Ekm 2008, 15:30

ben bir kere kullandım ama olmasa conta yakardım herhalde şimdilik sıkıntı yok ne su eksiltme nede ısınma
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti abdulhamit » 14 Ekm 2008, 15:31

birde sürekli arabada su bulunduruyorum. Gerek cam far temizliği için gerekse hararet söz konusu olursa ihtiyaç olabiliyor.
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti royal » 14 Ekm 2008, 18:16

bende favoyu aldığımda ilk önce fanı değiştirmiştim ve manuel düğme taktırmıştım. ayrıca yazın yazlık müşir ve termostat kışında kışlık müşir ve termostat taktırıyorum. sonra fan acıncaya kadar aracın hareretini çıkartıyorum tam olarak fanın nerde açtığını görüyorum aracı zorladığımda gösterğeyi takip ediyorum fan açması gereken yerden yukarıya hareret çıkarsa hemen manuel fanı göstergedeki ibre istediğim yere ininceye kadar açık tutuyorum çok faydalı herkeste olmalı maliyetli biseyde değil
royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti Skoda01 » 21 Kas 2008, 22:44

Arkadaşlar benim forman de hareret yapıyor. Fan taktırmayı düşünüyorum fiyatı ne kadar acaba?
Skoda01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Nis 2008, 14:21

İleti nolies » 21 Kas 2008, 23:01

ben daha bu yaz başında taktırdım. açıkçası hiç ihtiyacım olmadı ve
kullanmadım. bir tek sevdiğim yanı içindeki led le fanın ne zaman
devreye girdiğini göstermesi.



faydasının yanında bana bir zararı dokundu. 2 ay kadar önce akşam eşim
arkadaşlarını bıraktı döndü. sabah arabanın yanına gittim vıIIIr Vııır
bii ses geliyor arabadan. düğmeye yanlışlıkla basmış ve sabaha kadar
açık kalmış.  akü bitmiş tabii. şarja verdim. şimdilik çalışıyor ama
elektrikçi kışı çıkartamazsın bu aküyle dedi ne kadar doğru bilmiyorum.
nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti nolies » 21 Kas 2008, 23:04

[quote="Skoda01"]Arkadaşlar benim forman de hareret yapıyor. Fan taktırmayı düşünüyorum fiyatı ne kadar acaba?[/QUOTE]

bir tane düğme alıyorsun. 7 liraya aldım yanlış hatırlamıyorsam. sonrada elektrikçiye gidiyorsun fandan kablo çekiyor. işçiliğin ne kadar tuttuğunu söyleyemeyeceğim çünkü başka şeylerde yaptırmıştım toptan işçilik verdim.


nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti Skoda01 » 23 Kas 2008, 00:47

bu iş sadece düğme ile bitiyormu? ikinci bir fan taktırmaya gerek yokmu?
Skoda01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Nis 2008, 14:21

İleti harbi » 23 Kas 2008, 00:54

arkadaşlar herşey güzelde  hep hararet muşurunun bozulmasından bahsediyorsunuz.hadi fan motoru bozulmuşsa ne yapacaksınız?
arkadaşlar gözünüz arasıra ibreye bakacak hararet cıkmış 100 fan calışmıyorsa cek sağa stop et...............
harbi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Arl 2007, 16:51

İleti harbi » 23 Kas 2008, 00:56

haaaaaa birde tüyo bilmeyen varsa  felic'lerde fan sigortası kornaya bağlı kornanız calmıyorsa şüpelenin
harbi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 03 Arl 2007, 16:51

İleti alwaysloser » 23 Kas 2008, 01:00

ne gariptir benim favo daha tık yok
okadar dik rampalara 6 kişi ile yüklendik banamısın demedi hararet süper bi radyatörüm var fanda otomatik zaten
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti abdulhamit » 24 Kas 2008, 19:11

işte o otomatik olmasını sağlayan müşirin ucu koparsa o zaman anlarsın :)
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti sainz » 26 Kas 2008, 14:54

Benim otomatiklerden birisi daha:
 


Her ihtimale karşı yanınıza yedek fan müşiri, bolca ve her değerdeki sigortalardan ve bir iki anahtar tornavida falan alın. Gözünüzü de hararet ibresinden ayırmayın.


 


Bir de küçük, etkili ama pek de akla gelmeyen iki adet ipucu:


 


1- Ola ki hararet yüksek seyrediyor, fan devreye girmiyor. Aracınızı güvenli bir yerde durdurun kaputu açın. Radyatörün altındaki fan müşirinin fişlerinden birisini çıkartın ve içindeki metal kısmı bir başka metale (mesela şarj dinamosunun vida uçlarından birisi) dokundurun.


 


Eğer bu durumda fan çalışmıyorsa sigortası atmış demektir. Sigortayı yenileyince çalışmaya başlayacaktır. Ancak sigortanın tekrar atma ihtimaline karşı temkinli olmalısınız. Sigortayı attıran neden tekrarlayabilir.


 


2- Ola ki hararet yüksek seyrediyor, fan devreye girmiyor. Aracınızı güvenli bir yerde durdurun kaputu açın. Radyatörün altındaki fan müşirinin fişlerinden birisini çıkartın ve içindeki metal kısmı bir başka metale (mesela şarj dinamosunun vida uçlarından birisi) dokundurun.


 


Bu durumda fanın pervanesi dönmeye başlıyorsa, müşir fana kumanda edemiyor demektir. Fan müşirinin üzerindeki, fişlerin takıldığı kısımları, ataş, iğne, ...vb. bir şeyle temas halinde olmasını sağlayın ve tekrar fişleri üzerine takın. Artık fanı direkt bağlamışsınızdır. Fan müşirden bağımsız olarak sürekli çalışacaktır. Bu en azından bir tamirciye veya servise kadar sizi götürebilir.


 


Yanımda yedek müşir var değiştirebilirim diyorsanız da fan müşirini sökebilmek için yanınızda 32 numara anahtar olması lazım.


 


İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir