Buji yakıt tüketimini ne kadar etkiler?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Buji yakıt tüketimini ne kadar etkiler?

İleti qaliba » 18 Ekm 2008, 02:31

arkadaşlar benim araç yokuşlarda çekmiyordu. bugün bujilerini değiştirdim usta bujiler bitmiş dedi. şimdi iyi şükür.
 bujininb bitmiş olması yakıt sarfiyatını artırmada ne kadar rol oynar.

bilgilerinizi bekliyorum..

 

teşekkürler...

 
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti ozkan3267 » 18 Ekm 2008, 02:44

diğer taraflarda problem yoksa herhalde %20 oynar diye biliyorum benim buji kabloları biraz eski acaba problem olur mu diye merak ediyorum

ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti serrrkan » 18 Ekm 2008, 05:41

Yakıt tüketimine etki eden en önemli üçlü buji, hava filtresi ve subap ayarı
serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti sainz » 18 Ekm 2008, 12:21

Buji kabloları da çok etkili. En az bujinin kendisi kadar etkilidir desem yeridir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Balki, Burak » 18 Ekm 2008, 12:54

bence fazla etkılemıyor sadece aracın gıdıs cekıs falan fılan olaylarını etkılıyor sanırım bunun dısında o kadar cok etkıledıgını sanmıyorum arastırmalarımda onu gosterıyor.
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti muzaffer » 18 Ekm 2008, 13:37

Ben aracıma 1 hafta kadar önce çok tırnaklı buji taktırmak istedim.Ama satıcı tavsiye etmedi.Sebebi ise çok tırnaklı buji elektiriği daha çok çekeceğinden daha çok yakıt harcarmış.Ben ise tam tersini yani çok tırnaklı bujilerde ateşleme daha yüksek ve seri olacağından daha verimli yanma olur ve sarfiyat düşer diye biliyordum.Acaba benmi yanlış biliyorum satıcımı ?

muzaffer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 01 Haz 2007, 16:04

İleti esercelik24 » 18 Ekm 2008, 15:26

araç enjeksiyonluysa 3 tırnak buji takıyolar enjeksiyonlu değilse tek tırnak takıyolar. . .


99 Felicia Glx-i 1.3 Mpi bir efsaneydi... (SATILDI)
Honda Civic 2007 1.6 İ-Vtec
Kullanıcı avatarı
esercelik24
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 90
Kayıt: 21 Mar 2008, 14:13
Ad Soyad: Eser ÇELİK
Nereden: İzmir
Arabanız: Honda CiViC 1.6 İ-Vtec

İleti ozkan3267 » 18 Ekm 2008, 23:34

[quote="serrrkan"]Yakıt tüketimine etki eden en önemli üçlü buji, hava filtresi ve subap ayarı [/QUOTE]
 

HAVA FİLTRESİ NASIL ETKİLİ HAVANIN FAZLA MI GELMESİ GEREKİYOR!!!!
ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti serrrkan » 19 Ekm 2008, 03:07

[quote="ozkan3267"][quote="serrrkan"]Yakıt tüketimine etki eden en önemli üçlü buji, hava filtresi ve subap ayarı [/QUOTE]
 

HAVA FİLTRESİ NASIL ETKİLİ HAVANIN FAZLA MI GELMESİ GEREKİYOR!!!!
[/QUOTE]
 



SEVGİLİ ARKADAŞIM

 

Hava filtresinin görevi her türlü hava şartında motoru sıkıştırmadan gerekli olan havayı iletmek ve nefes aldırmaktır. Hava filtresinin aracın fazla yakıt tüketmesinde direkt etkisi vardır.Tıkanmış bir hava filtresi aracın maksimum beygir gücüne ulaşmasını engellediği gibi aracın fazla yakıt tüketmesine de neden olur. Motorda güç kaybına neden olur.

 

Yani işin özü : 

 

 Hava filtresi kirlenmişse ne kadar gaza yüklenirsen yüklen motora yeteri kadar oksijen girmediğinden yakıtın çoğu yanmadan egzoztan çıkar. Yani bir anlamda yakıtını sokağa dökmüş olursun.

 

Eğer Yapabiliyorsan hava filtreni belli bir kilometreden sende kontrol edebilirsin. mesela ben

2000 km de bir  hava filtremi temizliyorum.ben erken mesafede kontrol ediyorum ama bu benim tercihim. evde bulunan güçlü bi fön makinasıyla bile temizleyebilirsin.ancak normali  hava filtresini 8000-10000 km arası direkt değişmektir.
serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti hema123 » 19 Ekm 2008, 03:19

[quote="ozkan3267"][quote="serrrkan"]Yakıt tüketimine etki eden en önemli üçlü buji, hava filtresi ve subap ayarı [/QUOTE]
 

HAVA FİLTRESİ NASIL ETKİLİ HAVANIN FAZLA MI GELMESİ GEREKİYOR!!!!
[/QUOTE]
 

önemli olan hava/yakıt oranıdır. bu oran ideale ne kadar yakınsa yakıt o kadar verimli kullanılır. 1300 cc olan favo ideal hava/yakıt oranı olan 14.7/1 karşımla maksimum gücünü verebilir. motorun hacmi sabit olduğundan, bu 14.7/1 değerlerinden birinin yükselmesi, göreceli olarak diğerinin düşmesini gerektirir.

- mesela hava miktarını artırırsak, kendisine kalan hacim azalan yakıt da hem oransal ve hem de hacimsel olarak azalır. sonuçta aracın "çekişi düşer"

-diyelim ki yakıt miktarını artırdık. benzer şeyler olur. şöyle ki, yakıtı ne kadar artırsak da 14.7 birim hava 1 birim yakıtı ideale yakın olarak yakar ve fazla yakıt çiğ olarak atılır. üstelik bir de fazla yakıtın hava girişini ideal karışıma göre azaltma durumu gözönüne alınırsa güç kaybının katlamalı olacağı açıktır. sonuç= "çekiş düşer" 

    her iki durumda da 1300 cc olan motorumuz 800 cc gibi davranmaya başlar. lpg' de ise ideal karışım oranı 15.2/1 olarak tesbit edilmiştir.(demek ki lpg nin hava ihtiyaci birazıcık daha fazladır, hava girişini bantlayan ustaların kulakları çınlasın). bu oranların karbüratör ile sağlanması biraz daha zordur. düşük devirlerde karbüratörlü araçlar 11.5/1 oranı ile başlayıp, üçbin devire doğru ideal oranı yakalayabilirler. (çabucak vites yükseltip aracını daima düşük devir kullanan arkadaşlara ithaf olunur) enjeksiyonlu araçlar ve özellikle ecu ile yönetilen sistemlerde ise her devirde ideal oranın yakalanması çok daha kolaydır.

-muhtemel hatalar ve çözümleri:

1- hava girişinin temel yolu filtreden geçer. kirlenen filtrenin geçirgenliği zamanla azalacağından verimli yakıt kullanımı da gitgide bozulur.(çekmiyor, çok yakıyor abi) her üçbin km' de değişmesi çok iyidir. işletme masrafı km başına devede kulak kalır ama yakıtta kendini elli kere amorti eder.

2- karbüratör sonrası (= alt takoz, emme manifoldu) bölümlerde oluşan kaçak hava girişleri karışım oranlarının stabilitesini ve kalitesini düşürür. en sık olarak "boşa atınca istop ediyor abi" hastalığına sebep olur. çözüm olarak karbüratörü manifolda bağlayan takozdaki  kaçaklar, fren destek ünitesi (= vestenhaus)ne giden hortumdaki patlaklar ve yine bu ünitenin diyaframındaki delikler giderilmelidir.

3- önemli bir hata da gerek benzinde ve gerekse lpg' de uygun ayar yapılamamasıdır. genelde lpg ayarını yapan usta gaz teline asılıp motoru vınnn-vınnnn yaptırarak kulağının gelen sesi beğendiği noktaya göre ayarı yapıverir. sonra da "biraz kullan beğenmezsen bakarız" diyerek müşteriyi postalar. ideal ayar egzost CO oranına göre yapılmalıdır. ilk ayar 3000 devirde sabit çalışan motorda yüksek CO oranının yavaş turlarla karbüratöre giren gaz miktarının azaltılarak sıfırlanması ile yapılmalıdır.(ki bu devir zaten karbüratörlü araçlarda en iyi hava/ yakıt oranının yakalanabileceği yerdir) ikincil ayar ise rölanti devrinde çalışılarak, lpg buharlaştırıcı üzerindeki ayar düğmesi ile sıfır CO oranının yakalanmasıdır.

4- buji temizliği ve açıklığı,buji kabloları ve idüksiyon bobini kalitesi, platin ayarı, avans ayarı ve subap ayarı da olmazsa olmazlardandır.

5- egzost susturucusu temiz ve aracın fabrika verilerine uygun olmalıdır.

 

saydığım şeylerden her biri kendi başına motoru verimsiz çalıştıran parametrelerdir. hepsi birden düzgün olmalıdır. bir tanesi bile uygun değilse = "çekmiyor, çok yakıyor, ayar tutmuyor, istop ediyor aaabiii" durumu kaçınılmazdır.

saygılarımla.
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti AhmetH » 19 Ekm 2008, 05:53

Süper  yazı  tamamını destekliyorum Embarrassed
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yexplorer » 19 Ekm 2008, 14:41

[quote="Balki, Burak"]bence fazla etkılemıyor sadece aracın gıdıs cekıs falan fılan olaylarını etkılıyor sanırım bunun dısında o kadar cok etkıledıgını sanmıyorum arastırmalarımda onu gosterıyor.[/QUOTE]
 

elbette çekişi etkiliyor. daha iyi ateşleme sağlayıp performans artıyor sonuçta düşük gazda daha çok çekiş elde ediyoruz buda az gaz = az yakıt anlamına gelir
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti yexplorer » 19 Ekm 2008, 14:44

Clap

yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti feliciaZK » 19 Ekm 2008, 14:58

SUBAP AYARI MEVZUSUNU GENİŞ OLARAK AÇAÇAK ARKADAŞ VARMI
SUBAP AYARI GEREKTİĞİ NERDEN ANLAŞILIR?

ÇEKİŞTEKİF ARKI EN SAĞLIKLI AYAR DURUMUNDA HP FARKI HİSSEDİLİR OLURMU?

İŞÇİLİK VE MALİYETİ NEDİR?

SUBAP AYARINDAN SONRA AYAR TUTMAMA ÇAKİŞTE ESKİ HALİNİ ARAMA PİŞMAN OLMA DURUMU OLURMU? 

 
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

İleti hema123 » 19 Ekm 2008, 23:09

[quote="feliciaZK"]SUBAP AYARI MEVZUSUNU GENİŞ OLARAK AÇAÇAK ARKADAŞ VARMI
SUBAP AYARI GEREKTİĞİ NERDEN ANLAŞILIR?

ÇEKİŞTEKİF ARKI EN SAĞLIKLI AYAR DURUMUNDA HP FARKI HİSSEDİLİR OLURMU?

İŞÇİLİK VE MALİYETİ NEDİR?

SUBAP AYARINDAN SONRA AYAR TUTMAMA ÇAKİŞTE ESKİ HALİNİ ARAMA PİŞMAN OLMA DURUMU OLURMU? 

 
[/QUOTE]

Supap Ayarı: Emme ve egzoz supaplarının yuvalarına tam oturduğunda, supap  sapı ile supaba hareket veren parça arasına, belirli boşluk verilme işlemine supap ayarı denir.


Gereği ve Önemi:Motor ısındıkça bütün diğer parçalar gibi, supap sistemindeki parçalar da ısınırlar. Isınan parçalarda meydana gelen boy uzaması, supapların açık kalmasına sebep olur. Yuvasına tam oturamayan supap soğuyamaz ve yanma tehlikesiyle baş başa kalır.Çünkü supaplar, üzerindeki sıcaklığın % 75'ini yuvasına oturduğunda yuvaya vererek, % 25' ini de supap sapından supap kılavuzuna vererek soğurlar.Ayrıca yuvasına oturamayan supap, kompresyon kaçıracağı için motor gücünün düşmesine de sebep olur. Verilen boşluk miktarı fazla olursa, supapların hem açılması zaman olarak gecikir ve hem de yeterince açılamaz. Bu durumda yeterli karışım silindir içine alınamadığı için motor gücü düşer ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur. Ayrıca, supap sistemindeki parçaların darbeli çalışmasına ve aşırı supap sesinin oluşmasına yol açar.Supapların her zaman rahatça çalışabilmesi için, supap sapı ile supaba hareket veren parça arasına, uygun miktarda boşluk verilir. Boşluk verme işlemine de supap ayarı  denir.Supap ayar değerleri her motor için farklıdır. Ayar değerleri aracın katalogunda belirtilir. Katalogla belirtilen emme ve egzoz supapları için ayar değerleri sıcak ve soğuk motorlarda olmak üzere ayrı ayrı verilir. Supap ayarı, itici veya külbütör manivelası üzerindeki ayar vidasıyla.ayar vidası yoksa ayar şimleriyle yapılır.






 


subap ayarını bu alıntı yeterince özetliyor. diğer sorulara gelince.


-sabah çalışma güçlüğü,


-az çekme


-çok yakma


-ilk gaz vermedeki şıkırtılı ses


-son subap ayarından 20 veya 30 bin km geçmiş olması


-ustanın "gerekiyor" demesi gibi durumlarda yapılmalıdır.


 


kesinlikle ayarsız halinden çok daha iyi olacaktır. (diğer anlattığım durumların hepsinin de sağlıklı olması şartıyla). asla pişman olmaman gerekir, çünkü bu ayar 20-30 binde bir veya yılda iki kez mutlaka yapılmalıdır. işçiliği ise 20-50 ytl arasında değişebilir. lpg'li araçlarda %20-25 daha açık olması tavsiye edilir.

hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir