TAKOZ...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TAKOZ...

İleti qaliba » 20 Ekm 2008, 17:49

arkadaşlar benim araç sürekli 1 ve 2, viteste kütlem yapıyordu. ben debriyaj ayarsız diye düşünüyordum fakat öyle değilmiş. devirdaim takozu bitmiş içindeki plastik çürümüş. bugün gittim takozu aldım. 15 ytl orjinal 8 ytl yan sanayii idi. ben orjinali aldım fakat daha değiştirtmedim..
sorum şu olacak...
 

bu devirdaim takozu ne işe yarar????

 

teşekkürler
 
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti royal » 20 Ekm 2008, 17:55

merhaba geçmiş olsun diyelim benim 94 favorit lx var ondada aynen sendeki gibi kütleme sesi vardı ustam motor kulağı diyede tabir edilen takozun yırtıldığını banada gösterdi. bu takoz moturun esnemesini kalkışlarda anladığım kadarıyla engelliyor veya onun gibi bisey. asıl önemli olanı ustam bana devirdaim pompasını komple değiştirmemi yoksa çakma takozun görevini uzun zaman orjinali gibi yapamayacaağını söyledi. bense onu dinlemedim. devirdaimi söktürdüm senin gibi aldım orjinal takozu eskisini söktürdüm yenisini çaktırdım bir hafta geçmediki sesler gelmeye başladı sonra gittim sıfır orjinal pompa almaya bayağıda pahalıymış allahtan şansım varmış parsanda 20 gün kullanılmış bir tane devirdaim pompası vardı çıkma onu aldım taktırdım. şimdi mis gibi. olan bizim ilkinde harcadığımız 45 ytl ye oldu bence hiç uğraşma taktırmadıysan git komple devirdaim pompası al.

royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti qaliba » 20 Ekm 2008, 18:10

kardeş devirdaim pompası ne kadar peki sen 2. el almışsın. sıfırı ne tutar
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti royal » 20 Ekm 2008, 18:24

90 ytly di yanlış hatırlamıyorsam ümraniye parsanda
royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti parsanoto » 20 Ekm 2008, 18:59

cengiz abinin olayını hatırlıyorum.orjinal çıkma devirdaim almıştı.çıkma dediğimizde bi müşteriye orjinal devirdaim verdik 10-15 gün sonra devirdaim arızalı diye geri getirdi,bi tane daha verdik onda da aynı sorun oldu.araba incelendiğinde hata silindir kapağından çıkmıştı.anlıcağınız devirdaim sağlamdı ve cengiz abiye nasip oldu.uygun fiyata ona verdik şimdi yazdıklarına göre gayet menunmuş.orjinal devirdaim 90 lira civarı.ama piyasada 25 liraya da devirdaimler var.

parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti royal » 20 Ekm 2008, 19:19

[quote="parsanoto"]

cengiz abinin olayını hatırlıyorum.orjinal çıkma devirdaim almıştı.çıkma dediğimizde bi müşteriye orjinal devirdaim verdik 10-15 gün sonra devirdaim arızalı diye geri getirdi,bi tane daha verdik onda da aynı sorun oldu.araba incelendiğinde hata silindir kapağından çıkmıştı.anlıcağınız devirdaim sağlamdı ve cengiz abiye nasip oldu.uygun fiyata ona verdik şimdi yazdıklarına göre gayet menunmuş.orjinal devirdaim 90 lira civarı.ama piyasada 25 liraya da devirdaimler var.

[/QUOTE]
 

aynen öyle olmuştu şanslı günümdü o gün tşkler hakan abi ama bu tip şeylerin orjinali haricinin takılması taraftarı değilim ama herif on gün kullanmış sapa sağlam hiç kaçırmam abi zaten parsanın personelinin bilgi ve deneyimine güvencem sonsuz sorunsuzdur denildi aldım taktırdım hiç problem yaşamadım teşekkürler tekrar
royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti qaliba » 20 Ekm 2008, 19:22

cevaplarınız için teşekkür ederim...
 

birde benim araç bazen rölantide çalışırken gacır gucur ses çıkarıyordu...

bu ses te takozdan kaynaklanıyo olabilirmi? yoksa neden olabilir?

teşekkürler

 
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti royal » 20 Ekm 2008, 19:27

gacır gucur sesler hakkında yorum yok rot cuya bi baktırmanı tavsiye edebilirim veya motorcu ustana
royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti qaliba » 24 Ekm 2008, 21:35

arkadaşlar ben bu devirdaim takozunu değiştirdim ama kalkışlardaki bu kütleme sesi hala devam ediyor...
 

sizce neden olabilir

 

teşekkürler
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti AhmetH » 24 Ekm 2008, 21:46

3 tane takoz  var   1  i  değişmiş   kaldı  2
 

şanzıman kulağı tarafındaki  sağlamdır büyük olasılık,    bence motorun alt  kulağına  bakın.

 

toz  pislik  vs  en cok  alt  kulağı  etkiliyor.  sonuçta  kauçuk  parça
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti qaliba » 24 Ekm 2008, 21:48

teşekkür ederim.
peki bu parçanın fiyatı hakkında bilgin varmı?
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti AhmetH » 24 Ekm 2008, 22:01

yaklaşık  aynıdır devirdaim kulağı ile  pahalı parçalar olduğunu düşünüyorum..


 

Bu arada  dip not  belirtmeden geçmek istemiyorum   skoda favorit ve felicia larda kullanılan  1.3  motorun  kulak  tasarımını  Porcshe firması geliştirdi.

 

bu motorlar hatırlarsınız  eski skodalarda  arkadaydı  motor  öne  alınınca  montaj  sorununu porsche çözdü.

 

detaylı bilgi isteyenler  wikipedia.com  dan  skoda favorit olarak   aratabilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir