favorit motor sesi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favorit motor sesi

İleti royal » 23 Ekm 2008, 16:32

arkadaşlar çalıştığım iş yerinde eskiden motor ustası olarak çalışmış halen dışarda motor dükkanları olan bir arkadaş var öğlen tatilinde bi arkadaşın motorunu inceliyordu benim aracın motorunuda (favorit 94 lx) bi incele dedim varmı bisey diye sonra çalıştır abi dedi çalıştırdım motorun kapağını açtı (yağ koduğumuz yeri) sonra yine kapattı sonra tekrar açtı tekrar kapattı sesi fark ediyormusun dedi. dikkat ettim kapak takılıyken ses çıkışıyla kapağı çıkarttıktan sonra ki ses tonu değişiyordu kapağı çıkartınca aracın rolantisi sanki düşermiş gibi ses tonu azalıyordu. nedir dedim karbüratörden biyerden hava alıyor hava motora geliyor yakıtı etkiler dedi. sonra her zamanki ustamı aradım. dedim böyle böyle bi durum var oda abi geçerken uğra bakarız ama 2000 üstü ve bazı eski modellerde avrupa olanlarda sistem öyledir gibi laflar etti bu konuda bilgisi olan varmı
 
royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti royal » 23 Ekm 2008, 16:45

arkadaşlar yokmu karbüratörden anlayan kimse

royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti AhmetH » 23 Ekm 2008, 18:32

takmayın  kafaya  aracınız  sağlam.

 

kapak  açmak  kapatmakla  bişey  değişmez. 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti royal » 23 Ekm 2008, 18:55

eyvallah abi neyse birisi tam cevap olmasada yanıt verdi :)))Wink
royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti AhmetH » 23 Ekm 2008, 19:12

Tamda  cevap  vereyim size ama  kafa bulandırmaya gerek olmadığından kısa  geçtim.
 

bizim araçların motoru  eski teknoloji  OHV diye  geçen  külbütörlü  8 supaplı  mütevazi bir makina.

 

genelde segmanlar  zayıflayıpta karter tarafına kompresyon  kaçırmaya başlayınca   bu yağ  kapağının  ordan  hava  üflüyor  motor.

 

sağlıklıykende  bir miktar  hava üfürmesi  normal.

 

o yağ kapağı civarına  krank havalandırma hortumuda  bağlanıyor  dolayısı  ile  o kapak  açıldığında  motorun  devrinin  değişmesi  uç bir ihtimal.

 

kapak açılınca  ses  biraz  daha  gürleşebilir  çünkü  çalışan  mekanik  parçaların  sesleri  daha  çok  duyulur.

 

bu bir arıza  belirtisi  olmamalı  

 

ayrıca  bu araç  zaten  avrupa  ve  2000  e  yakın  bir  modelide  yok.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti royal » 23 Ekm 2008, 19:16

eyvallah kardeşim yani benim şimdi karbüratörcüye gitmeme gerek yok keze 3 ay önce komple karbüratör bakımı yaptırmıştım.
royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti AhmetH » 23 Ekm 2008, 19:27

tabiki yok   zaten o  kapağın  karbüratörle  alakası bile  yok    en  basiti  bakın   karbüratör  nerde  kapak  nerde  diyeSmile
birbiriyle alakasız  yapılar  tamamen.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti abdulhamit » 24 Ekm 2008, 11:10

BENİMKİNDEDE VAR O SES :D
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir