TRİGER ZİNCİRİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TRİGER ZİNCİRİ

İleti hercan » 24 Ekm 2008, 15:13

ARKADAŞLAR BENDE 94 FORMAN SİLVERLİNE VAR BUNUN TRİGER ZİNCİRİNİN DEĞİŞECEĞİNİ NASIL ANLARIM?BENDEKİ ****NTI SON GÜNLERDE FAZLA SES GELİYOR,FAZLA YAKIT TÜKETİMİ VAR BUNDAN KAYNAKLANA BİLİRMİ?TEŞEKKÜRLER
 
hercan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Arl 2007, 13:42

İleti parsanoto » 24 Ekm 2008, 15:17

motor sesinde değişme olur.rölantide çalışırken tabir-i caizse traktör gibi çalışmaya başlar.zincirde boşluk varsa şıkır şıkır ses yapar.skodalarda zincir önemlidir.şayet çok boşluk varsa eksantirkle çalışna bazı parçalara zarar verir.örneğin distiribitör..
parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti 10TOPRAK » 24 Ekm 2008, 16:16

Geek Kontağı çevirdiğimizde öyle ses duyduğumuzda ne yapmamız gerekiyor..?
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti sainz » 24 Ekm 2008, 20:52

Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular – Eksantrik Zinciri


 


Eksantrik zincirinin değişim zamanının geldiğini nasıl anlarım?


 


Eksantrik zinciri veya eksantrik kayışı, krank milinden aldığı hareketle eksantrik milinin dönmesini, dolayısıyla da supapların açılmasını sağlar. Kranktan alınan hareket, bazı motorlarda bir kayışla, bazı motorlarda ise zincirle eksantrik milini döndürmektedir. Triger zinciri olarak da tabir edilir.


Eksantrik zincirinin bollaşması, supapların açılmasına kumanda ettiği için, motorun sağlıklı çalışmasını engeller.


 


Peki Favorit, Forman, Felicia ve Fabia’nın 1.2HTP ve 1.4 68 HP motorlarında kullanılan motorlardaki eksantrik zincirinin bollaştığını nasıl anlarız?


Favorit, Forman ve Felicia’ da eksantrik zincirini gerecek herhangi bir mekanizma yoktur. Krank milinde bir adet, eksantrik milinde bir adet dişli vardır ve eksantrik zinciri de bu dişliler üzerinde sarılı vaziyettedir. Bu nedenle de eksantrik zincirindeki bollaşmalar hemen hissedilebilir. Fabia 1.4 68HP motorların yapısını tam olarak bilemiyorum ama forumda ‘’Favorit motorunun hacminin 1.4’ e çıkarılmış halidir’’ şeklinde yapılan yorumlardan yola çıkarak, bunların da bu şekilde olduğunu tahmin ediyorum. 1.2HTP motorlar daha farklı bir yapıda oldukları için eksantrik zinciri gergi mekanizması olacağını tahmin ediyorum. Eksantrik zinciri bollaştıkça bu gergi, zinciri gerer ancak bunun da belli bir toleransı olduğunu düşünüyorum. Yani belli bir zamandan sonra gergi, zinciri boşluk yapmayacak şekilde geremeyecektir.


Favorit’ te eksantrik zincirinin bollaşmış olduğunu nasıl anlarız?


1-     Motor, özellikle normal çalışma sıcaklığına u

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 24 Ekm 2008, 21:40

Uğur abim  işin sonunu  getirmiş  bende  bir  iki  resim ekleyerek desteklemek istiyorum.
 

ayrıca en  kısa  sürede  adım adım  supap  ayarı  ve   elime  biraz  para  geçerse   içime sinmediğinden  tekrar değiştirmeyi düşündüğüm  egzantrik zincirinin çok detaylı  konusunu açacağım.

 

 

Resimler Briskoda dan eski skodalar üzerinde ciddi bilgisi olduğunu düşündüğüm Daverapid isimli kullanıcıdan.

 


 


 


 

 

 

 

 

 

Ayrıca  dikkatten  kaçırdığınız  belli ..  ben sitenin Kendin  yap  bölümüne  egzantrik zinciri değimi ile ilgili  bir konu açmıştım  onuda  incelemenizi tavsiye ederim.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 25 Ekm 2008, 12:08

Ben de bir fotoğrafla devam edeyim bari Ahmet gibi. Favorit için eksantrik zinciri gergi mekanizması gibi laflar kullanılır ama maalesef yoktur Favorit' te eksantrik zinciri gergi mekanizması. Eksantrik zinciri aynen aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi durur. Başka bir parçası yoktur.

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir