Skoda Favorite Çorum kaloriferi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Favorite Çorum kaloriferi

İleti l_dinc » 30 Ekm 2008, 05:28

Ermm  Skoda favorit  ( 1990 136 L )  sahibiyim.Arabamın kalorifer sistemi çalışmıyor.nekadar yaptırırsam yaptırayım randuman vermiyor.Acaba ankarada arabama çorum kaloriferi taktırabilecegim bir yer var mı.bu konuda bilgisi olan arkadasların yardımını bekliyorum....
 
l_dinc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 02:48

İleti kemaI » 30 Ekm 2008, 11:03

Gideceksin sanayide elektrikçiye, senin kalorifer alacağın yere yönlendirecek alacaksın kaloriferi, elektirkçide montajını yapacak.
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti sainz » 30 Ekm 2008, 13:12

Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular


 


Kaloriferin Isıtmaması


 


Favorit-Forman serisinde bulunan kalorifer tertibatı soğuk bir ülke olan Çekoslavakya’ da üretilmiş olmasına da bağlı olarak gayet iyi çalışır. Kalorifer tertibatı ile ilgili de sıkça sorulan soruları bu başlık altına toplamak istedim.


 


Favorit’ in kaloriferi ısıtmıyor. Nedeni ne olabilir?


Bunun başlıca sebebi, düşük seçilmiş termostat ve fan müşiri değerleridir. Favorit’ in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri değeri de 92-87°C’ dir. Fan motor soğutma suyu sıcaklığı 92°C’ ye ulaştığında açılır ve 87°C’ ye geldiğinde de kapanır. Bu değerler seçildiğinde, Favorit kaloriferi içerisini gayet iyi ısıtacaktır.


 


Sıkışık trafikte motor harareti gayet iyi bir şekilde yükseliyor ve kalorifer gayet iyi ısıtıyor ancak trafik açılıp da sabit bir hızda yol aldığımda motor harareti neredeyse sıfır seviyesine geliyor. Nedeni ne olabilir?


Sıkışık trafikte otomobil önden rüzgar almaz ve radyatöre gelen soğutma suyu bu rüzgarla soğutulmaz. Aşağı yukarı rölanti seviyelerinde ilerleyen trafikte motor daha çabuk ısınır. Trafik açılıp da en azından sabit hızlarda yol alındığındaysa, önden gelen rüzgar soğutma yapacaktır. Yalnız termostat değerinden daha fazla soğutma olduysa, yani motor soğutma suyu sıcaklığı 88°C’ den daha aşağıya çekilmişse, termostat kapanacak ve motor 88°C sıcaklığa ulaşana kadar açılmayacaktır. Yani motor hararetini sabit tutacaktır. İşte bu gibi bir durumda (yani açık yolda ve sabit hızda) motor harareti hızlı bir şekilde ve sıfıra yakın seviyelere iniyor ve öylece kalıyorsa, termostat kapanmıyor, dolayısıyla da motor hararetini sabit tutamıyor demektir. Termostat değişimi sonrasında, başka bir problem yoksa, durum normale dönecektir.


İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti l_dinc » 01 Kas 2008, 02:47

paylasımın için cok saollll 
l_dinc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Haz 2007, 02:48

İleti turgut10 » 04 Kas 2008, 10:47

arkadaşlar kalorifer konusunda sıkıntısı olan varsa bana müracaat etsinler kesin çözüm hamam gibi turgut.demirhan@hotmail.com
turgut10
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2007, 18:07

İleti abdulhamit » 04 Kas 2008, 12:11

bilgiler mükemmel ama ben fan müşiri ve termostat değerlerini o kadar yüksek tutmaya korkuyorum malum conta meselesi :D
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti sainz » 06 Kas 2008, 13:37

[quote="abdulhamit"]bilgiler mükemmel ama ben fan müşiri ve termostat değerlerini o kadar yüksek tutmaya korkuyorum malum conta meselesi :D[/QUOTE]
 

Dediğinde haklılık payı var tabii ki. Fanda, termostatta veya devirdaimdeki en ufak bir aksaklıkta hararet tavan yapıyor anında. Yoksa Haynes Manual' de Favorit termostatı için "Thermostat opening temperature ºC 88 to 103" ifadesi var. Yani 88øC' den 103°C' ye kadar.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti semuteyo » 19 Kas 2008, 12:24

Ben aracımda termostat iptali yaptığım için kaloriferim uzun yolda randımanlı ısıtmıyor. Zaten şehir dışınada pek çıkmadığım için bu bir problem teşkil etmiyor. 
semuteyo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Kas 2008, 12:12

İleti sainz » 19 Kas 2008, 14:13

[quote="semuteyo"]Ben aracımda termostat iptali yaptığım için kaloriferim uzun yolda randımanlı ısıtmıyor. Zaten şehir dışınada pek çıkmadığım için bu bir problem teşkil etmiyor.  [/QUOTE]
Sabahları ilk marşa bastıktan sonra motor daha geç ısınacaktır. BU da jiklenin daha uzun süre devrede kalması ve daha fazla yakıt tüketimi demektir. ÜStelik sıkışık trafikte hararet yükselecek; ancak trafik açılıp da sabit hızlarla ilerlemeye başlandığında hararet çok hızlı bir şekilde çok fazla düşecek. Bu da alüminyum olan silindir kapağının silindirlere denk gelen kısımlarında kılcal çatlaklara neden olacaktır. Aracınıza düşük dereceli de olsa termostat taktırmanızı öneririm.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti semuteyo » 21 Kas 2008, 18:43

[quote="sainz"][quote="semuteyo"]Ben aracımda termostat iptali yaptığım için kaloriferim uzun yolda randımanlı ısıtmıyor. Zaten şehir dışınada pek çıkmadığım için bu bir problem teşkil etmiyor.  [/QUOTE]
Sabahları ilk marşa bastıktan sonra motor daha geç ısınacaktır. BU da jiklenin daha uzun süre devrede kalması ve daha fazla yakıt tüketimi demektir. ÜStelik sıkışık trafikte hararet yükselecek; ancak trafik açılıp da sabit hızlarla ilerlemeye başlandığında hararet çok hızlı bir şekilde çok fazla düşecek. Bu da alüminyum olan silindir kapağının silindirlere denk gelen kısımlarında kılcal çatlaklara neden olacaktır. Aracınıza düşük dereceli de olsa termostat taktırmanızı öneririm.
[/QUOTE]

bilgi için teşekkür ederim. bu bilgiye bende sahibim, 82 derecelik termostatım arka bagajımda alet çantamın içinde durmakta. Uzun yola gideceğim veya aracımı çok fazla kullanacağım zaman kendim takabiliyorum. Tekrar teşekkürler.
semuteyo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Kas 2008, 12:12

İleti ertan1973 » 23 Kas 2008, 14:29

kardeş ben yeni orjinal petek aldım gayet iyi ısıtıyor bendede 94 favo var  tavsiye ederim  yeni başkentte erdal usta var ona taktırdım  70.00 ytl ye aldım  birde kışlık termostat taktır  umarım sorrun kalmaz
ertan1973
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Ağu 2007, 00:45


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: anterior ve 13 misafir