Araç 90 ı zar zor görüyor.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Araç 90 ı zar zor görüyor.

İleti agsl » 31 Ekm 2008, 23:41

Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Geçen hafta 94 favorit aldım. Yağ, yağ filtresi ve hava filtresini değiştirdim.  Araç tüpllü. Aracı denemek için 120  km mesafedeki bir yakınıma ziyerete geldim. Yolda karşılaştığım sorunlar:
1- Araca benzin aldım. Benzine geçtim. Aracın için adeta benzin variline girmiş gibi kokmaya başladı.
2- Yol boyunca araç hem benzinde hep tüpte 90 km hıza zar zor ulaştı. Genelde 80 le yolculuk etmek zorunda kaldım.
3- Yokuşta çekiş muazzam düştü.
4- Hararet ibresi yok boyunca orta ile kırmızının başlangıcının arasında yer aldı. Endişelendim. Yol boyunca fanı manuel çalıştırdım.
5- Emin değilim ama sanırım su da eksiltiyor.
Sanırım mtorun ciddi sorunları var. Sorunlar ne olabilir. Bana maliyeti yaklaşık ne olur. Teşekürler...
 
agsl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2008, 23:20

İleti AhmetH » 31 Ekm 2008, 23:44

motoru  komple  rektefiye  ettirecem  derseniz  1000 ytl  civarı  bir para

Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti agsl » 31 Ekm 2008, 23:49

O kadar ciddi midir durumBroken%20Heart
agsl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2008, 23:20

İleti AhmetH » 31 Ekm 2008, 23:52

ama  yinede iyimser  yaklaşalım  olaya 
 

kompresyonlara baktırın  normalse motor  sağlıklı  denebilir.

 

sonra  supap  ayarından  tutun  gaz  ayarına  herşeyleri   titizlikle  yapılsa  taş  çatlasa  200 ytl   masrafı  çıkar  bence

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 31 Ekm 2008, 23:53

[quote="agsl"]O kadar ciddi midir durumBroken%20Heart [/QUOTE]
 

en   uç noktadan  konuştum  ben  Smile

 

su  eksiltiyorsa  belki  contayla  kurtarılacak bir durumdur.

 

kompresyonlar normalsa   yağ yakma  duman atma  vs  yoksa  motoru  niye  rektefiye ettiresiniz ki.. Embarrassed

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti agsl » 31 Ekm 2008, 23:58

Yani anladığım kadarıyla 500-600 YTL sıkışmış. Desenize aracı phalıya aldıkCry
agsl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2008, 23:20

İleti AhmetH » 01 Kas 2008, 00:03

ya  yok  o  kadar  değil ..
 

bakın  yazayım :)

 

sürekli  LPG  de  çalıştığından  heralde  karbüratör de  sıkıntı  olmuş  kapış diyaframı  çatlamıştır  o değişir

belki  yakıt  otomatiği  kuru  kaldığından  bozulmuştur  o değişir  30 ytl

sadece  contası yanık  olduğundan  su eksiltiyorsa  o değişir

 

avansında  sıkıntı  olabilir  distribütör  inşallah sağlamdır..

 

LPG  diyaframı  değişir..   bujiler değişir

 

supap  ayarı   LPG  ayarı  karbüratör  ayarı   işçilik  vs  o  aracın  yürümesi  için  200 ytl  yeter bile.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti agsl » 01 Kas 2008, 00:10

Biraz rahatladım. Hocam distiribütör yeni. Bujiler yeni. Diğerlerine baktıracağım. 
agsl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2008, 23:20

İleti agsl » 01 Kas 2008, 00:12

Teşekkürler. Yaptırınca sonucu yazacağım.
agsl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2008, 23:20

İleti fevgo » 01 Kas 2008, 01:12

Aracı ne kadara aldınız ve genel özellikleri nelerdir, (km,donanım,renk vb?)

fevgo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 29 Tem 2008, 02:44

İleti gogo969 » 01 Kas 2008, 01:23

hele bi servise götürün ak-kara çıkar...mazdayı aldığımdada böyle sorunlarla karşlaştım motorda200 civarı bi rakamla kurtuldum..
gogo969
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 62
Kayıt: 23 Eyl 2008, 22:01
Ad Soyad: ak
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia GLX-i GT / BRC fast

İleti agsl » 01 Kas 2008, 19:27

Benzin kokusunun nedeni bulundu. Araç anladığım kadarı ile en az bir yıldır benzinle kullanılmamış. Hortumlar çatlamış. Benzin resmen fışkırdı. Neyse tüm hortumları değiştirdim. Sorun halloldu. Usta hararetin normal olduğunu söyledi. Korkacak bir şey yokmuş. Ancak çekişle ilgili sorunu anlayamadı. Distiribütörde bir takım ayarlar yaptı. Birde gaz kafasına baktır dedi Gelişme olursa yazacağım.
agsl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2008, 23:20

İleti power_octavia » 02 Kas 2008, 04:55

cnm kardeşim 94 favorotin var götür skoda özel bi servise bi teste çıkıp çeteresini döksünler sana derim en kolay ve çözümlşenebilir  yolu bu kazasız belasızz
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti sainz » 03 Kas 2008, 13:40

Siz ilk mesajda;

[quote="agsl"]....4- Hararet ibresi yok boyunca orta ile kırmızının başlangıcının arasında yer aldı. Endişelendim. Yol boyunca fanı manuel çalıştırdım....[/QUOTE]

demişsiniz. Usta ise;

[quote="agsl"]....Usta hararetin normal olduğunu söyledi. Korkacak bir şey yokmuş....[/QUOTE]

Demiş. Bence hararetin göstergenin yarısını bile geçmemesi gerekiyor. Sizin ilk mesajınızda dediğiniz gibi kırmızıya yakın yerlerde geziniyorsa hararet, en ufak bir fan arızasında conta yakması işten bile değil. Favorit' in orijinal termostatı 88°C' liktir. Fan müşisi ise 87-92°C' liktir. Üzerinde hali hazırda bulunan termostat da bu değerlerde olabilir ancak zamanla özelliğini yitirip çok farklı derecelerde çalışabiliyorlar. Bence bu kısmını iyici kontrol ettirin. Hatta Škoda Favorit' ten ciddi şekilde anlayan bir ustaya danışmanızı tavsiye ederim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir