CONTA YAKMA

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

CONTA YAKMA

İleti favoritglx » 26 Kas 2008, 18:25

[quote="emreankara"]  1. motora yağ eklediğiniz kapağı kaldırın kapağın altında beyaz kremsi şeyler var ise Shocked[/QUOTE]
 

DEDİĞİNİZ SEY VAR KAPAKTA KREMSİ MİR MADDE OLUŞMUŞ AMA USLAR YAKMADIĞI KONUSUNDA ISRARLILAR ACABA BU KREMSİ MADDE NORMALDE DE VAR VE CONTA YAKINCA YOGUNLAŞIYOR VE ÇOĞALIYORMU YOKSA HİÇ BÖYLE BİR ŞEY YOKMU...
 
favoritglx
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Şub 2008, 11:17

İleti sainz » 26 Kas 2008, 18:55

[quote="favoritglx"][quote="emreankara"]  1. motora yağ eklediğiniz kapağı kaldırın kapağın altında beyaz kremsi şeyler var ise Shocked[/QUOTE]
 

DEDİĞİNİZ SEY VAR KAPAKTA KREMSİ MİR MADDE OLUŞMUŞ AMA USLAR YAKMADIĞI KONUSUNDA ISRARLILAR ACABA BU KREMSİ MADDE NORMALDE DE VAR VE CONTA YAKINCA YOGUNLAŞIYOR VE ÇOĞALIYORMU YOKSA HİÇ BÖYLE BİR ŞEY YOKMU...
[/QUOTE]
 

O bahsettiğimiz tabaka epey yoğun olmalı. Su buharının da karışmasıyla çiğ olan günlerde hafif bir şekilde görünebiliyor. Hafif şekilde görünmesinde problem yok. Bizim dediğimiz krem peynir renk ve kıvamında epey yoğun bir tabaka.

 

Aracın yağını ve suyunu kontrol ettiniz mi? Bunlarda herhangi bir anormallik var mı?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti seyit » 26 Kas 2008, 22:09

[quote="sainz"][quote="favoritglx"][quote="emreankara"]  1. motora yağ eklediğiniz kapağı kaldırın kapağın altında beyaz kremsi şeyler var ise Shocked[/QUOTE]
 

DEDİĞİNİZ SEY VAR KAPAKTA KREMSİ MİR MADDE OLUŞMUŞ AMA USLAR YAKMADIĞI KONUSUNDA ISRARLILAR ACABA BU KREMSİ MADDE NORMALDE DE VAR VE CONTA YAKINCA YOGUNLAŞIYOR VE ÇOĞALIYORMU YOKSA HİÇ BÖYLE BİR ŞEY YOKMU...
[/QUOTE]
 

O bahsettiğimiz tabaka epey yoğun olmalı. Su buharının da karışmasıyla çiğ olan günlerde hafif bir şekilde görünebiliyor. Hafif şekilde görünmesinde problem yok. Bizim dediğimiz krem peynir renk ve kıvamında epey yoğun bir tabaka.

 

Aracın yağını ve suyunu kontrol ettiniz mi? Bunlarda herhangi bir anormallik var mı?
[/QUOTE]
 

benim  favodada o  kremsi beyaz madde oluyor.yazın olmuyor ama.skoda servisine götürdüm conta yakma yok dedi.ısrarla olup olmadığını tekrar sordum ama contayla bir alakası yok dedi.ama neden olduğunuda galiba bilemediği için söyleyemedi.
seyit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2008, 22:39

İleti duro07 » 27 Kas 2008, 00:13

ARKADAŞLAR, BENİM 94 GLX SUYU FOKUR FOKUR KAYNATTI. SONRA İKİ GÜN SU EKLEDİM. SUYUN NEREYE GİTTİĞİNİ GÖREMEDİM. 2,5 LT SU KOYUYORUM KAYBOLUYOR. KESİN KAFAMA KOYDUM SATACAĞIM.
BU SKODA TECRÜBEM OLMUŞ OLDU. 1 YIL BİNEBİLDİM.
duro07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ekm 2007, 21:06

İleti murathan34 » 07 Arl 2008, 22:02

dostum 13 yıldırda araba kullanıyorum.4 yıldırda skodaya bınıyorum 3 kez conta yaktım
her seferinde tamirciler çeşitli, şeyler söyledıler. fakat en sonunda conta çıktı. senın anlattıklarındanda contanın yandıgı anlasılıyor. fakat aracının durumu nedır bılmıyorum eger radyator tıkalıysa, radyatorun altındakı boru tıkalıysa,yanı aracın nefes alamıyorsa blok ıyı taşlanıp oturtulmazsa  bu olay contada degıştırsen tekrar başına gelebılır bundan dolayı sana tavsiyem skoda servısınde bu işi halletmen eger bıldıgın özel gerçekten skodadan anlayan bırı varsa onada gösterebılırsın . ama kesınlıkle tofaşçılara falan gitme.tavsiyem budur. eger bunlar hallolursa favorıtın tadına doyamazsın derım. sanırım ankaradasın orda mutlaka ıyı skodacı vardır araştır.
murathan34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 01:39

İleti murathan34 » 07 Arl 2008, 22:10

bome. denen bır alet var bununla yapılan teste ufak bır yanma veya su kaçırmada olsa usta anlar.bu testi  yedek su deposundan yapmaktadır. ama çogu ustalarda pek görmedım.sıradan ustalarda yok ama işini garantiye almak ısteyen ıyı ustalarda var 3 kez conta yakan tecrubelı bırı olarak ve kendımde conta degıştırdım. bomeyle kontrol edılsın derım kesın cevap verır.
murathan34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 01:39

İleti qaliba » 09 Arl 2008, 01:14

arkadaşlar bende sizlerin anlattığı conta yakmanın sonucu olan o kremsi madde ve çekişten düşme gibi bir problem yok. ama aracımda su eksiltme oluyor 2 günde bir dolduruyorum. aracımda yazlık müşür ve yazlık termostat var. hazneden su kaçırmada yok. bu devirdaim pompasından kaynaklanıyor olabilirmi? yada başka bir fikri olan yokmu...
 

vallaha bende kafaya koydum bu gidişle satacam artık...

herşey iy hoşta şu hararet işini bir çözemedim..

 
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti shooter » 09 Arl 2008, 01:25

arkadaşlar o kremsi dediğiniz madde arabada yaz kış antifriz yerine musluk suyu kullanırsanız oluyor.ve sonunda kapak yapıyorsunuz en çokta favo ve feli combi 95 model test üretimlerde başa geliyor.bilginize..
Mahir ER
www.izmirkameralarm.com - Güvenlik ve Alarm Hizmetleri

0850 225 0 135
Kullanıcı avatarı
shooter
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 26 Kas 2008, 01:05
Konum: Genel Müdür
Ad Soyad: Mahir ER
Nereden: İzmir
Arabanız: Felicia 1.3 MPI

İleti seyit » 13 Arl 2008, 22:04

bu kapaktaki beyaz maddeler şahinlerin hemen hepsinde var hemde yoğun bir şekilde.hepsinin contasımı yanık yoksa.o arabalara özgü birşeymi.
 

ben favomun contasını değiştim yine oluyor aynı madde
seyit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2008, 22:39

İleti green_island » 17 Arl 2008, 22:31

Benzer sorunu geçen ay ben yaşadım. Başka bir arkadaşda tavsiye etmişti gerçi ama yinelemek istiyorum araçla fazla gezme. Saydığın belirtiler duman atma vs. hepsi bende de vardı araba belli bir süre sonra çekiştende düşmeye başlayacak. Ben üst kapak contasını böyle yaktım. Üst kapak contası+termostat+hararet müşiri+saplamalar(takım halinde değişti) bunlara ilaveten ön düzen bakımıda yaptırdım amortisör körükler vs. toplam 600 ytl'ye maloldu. Yolda kaldığım için ayrıca çekiciyede para ödedim.
green_island
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 May 2007, 00:47

İleti gokyuzu70 » 31 Arl 2008, 03:17

yaf arkadaslar arabaya hararet yaptırmamak kendı elınızde degılmı hararet gostergesınden bılemezmıyız yukseldıgınde bır kanera cekıp beklesek olmazmı bızım bı arkadasda vardı bı reno yazın cok kullanırdım gosterge yukselırdı bende hemen kenara cekerdım sogurdu araba bılmem bu favoda yapsak olmazmı
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti Crzyboy » 31 Arl 2008, 14:02

Silindir kapak contasını işçilik,taşlama,conta dahil 150 liraya değiştirdim.
[url=http://img134.imageshack.us/i/22462428.jpg/][IMG]http://img134.imageshack.us/img134/9449/22462428.th.jpg[/IMG][/url]
[font=Times New Roman][size=3][b][font=Verdana]'93 ?koda Favorit 135L ~ Beyaz..[/font][/b][/size][/font]
Crzyboy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 24 Kas 2007, 15:19
Nereden: Antalya
Arabanız: '93 Favorit 135L

İleti royal » 31 Arl 2008, 22:50

[quote="gokyuzu70"]yaf arkadaslar arabaya hararet yaptırmamak kendı elınızde degılmı hararet gostergesınden bılemezmıyız yukseldıgınde bır kanera cekıp beklesek olmazmı bızım bı arkadasda vardı bı reno yazın cok kullanırdım gosterge yukselırdı bende hemen kenara cekerdım sogurdu araba bılmem bu favoda yapsak olmazmı[/QUOTE]
 

 

arkadaşlar benim şu anda 94 favoritim var bundan önce 93 lada samaram vardı bu ikisi içinde çok hararet yaparlar denilir ama ben katılmıyorum bence araç bakımsızsa hararet yapar yada tamamen kullanıcı hatasından hararet yapar . ben araçlarımda bakıma çok önem veririm eskidir masraf etmeyeyim bende yoktur mutlaka zamanında (yağ ve filtreler bujiler yazlık bakımlar termostat ve muşir değişimi kışlık bakım yine aynı şekilde) bi ses duyduğumda mutlaka araştırırım ve şükür ayda ortalama istanbul trafiğinde 2500 km yol yapıyorum şehir içinde hiç yolda kalmadım hararetin yanından bile hiç geçmedim aracım öyle duman atma su atma gibi şeyleride hiç yapmaz bismillahi maşallah
royal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Haz 2008, 12:17

İleti elemsi » 01 Oca 2009, 20:53

yağ koyduğumuz yerde kremsi köpük eski tipler de devamlı olur onun sebebi araçın şehiriçinde çok sık dolaşarak arabanın tam ısınmaması sebebiyle su buharının yağa karışmasından kaynaklanıyor...yağ da bu sebebten köpürüyor .uzun yolda araba iyice ısındığı için su yağdan atılıyor ve köpük yapmıyor ...çok şehiriçinde kalan eski tip araçlarda oluşuyor (yeni tipleri pek bilmiyorum ) su ilave etmek sadece conta yakmaktan kaynaklanmaz bence hareret yaptıktan sonra basınçtan dolayı yırtılma çatlama olabilir...ayrıca soğuk hava da eksozdan su çıkar araba sonuçta yanma sonucu su buharı oluşuyor bu soguk hava da eksozda yoğunlaşıp suya dönüşüyor ama çok fazla ise conta sorunu olabilir...
elemsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:26

İleti gokyuzu70 » 01 Oca 2009, 23:48

katılıyorum bu sadece favoda degıl genelde butun arabalarda oluyor ben bı cogunda gordum sahsen eksozdan su atıyor

gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti cemo » 02 Oca 2009, 13:21

kim ne derse desin bizim araçlar hararet konusunda çok hassas ben contayı yeni değiştirdim şimdi bi sorun yok ama yinede korkuyorum fazla yüklenemiyorum
cemo
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Arl 2008, 16:46

İleti rather86 » 02 Oca 2009, 17:08

arkadaşlar tecrübe olarak söleyim 3 kere yaktım contayı skoda favo taşlamayı kabul etmiyo sıkıştırma alanı daraldığı için ya radyatör hortumu patlıyo ya devirdaim bi yerden su eksiltiyo sonrasıda malum yani yeni üst kapak alırsan radyatör bağlantılarıda düzgün olursa düzelir bu sorun anca
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti ERTAN52 » 24 Nis 2015, 09:54

CONTAN YANMISTIR ARKADASIM GENEL BIR BILGI VERMEK ISTERIM FAVORITLERDE SILINDIR KAPAK VIDALARI UZUN GELIYOR VE SIKILINCA KARSI TARAFA DEGIYOR VE CONTAYA ISTENILEN MIKTARDA SIKILMIYOR BUDA ARABAYI SIKISTIRDIKCA SUYA KOMPUROSOR VERIYOR EKSOZDAN SU ATIYOR VEYA YAGYA SU KARISIYOR BELLI BIR ZAMAN SONRA CONTA TAMAMEN YANIYOR BU BENIM BASIMA GELDI BU YUZDEN 3 KEZ CONTA DEGISTIDIM COZUMU ISE COK KOLAY TUM KAPAK SAPLAMALARINI 5 MİLİM KISALTMAK YETIYOR AYRI YETEN EMME MANIFOLTUNDAN CIKLEYE GIDEN SU REKORUNDAN COK ZAYIF SU CIKIYOR ORAYIDA MATKAPLA REKORUN GENISLIGINDE DELMEK GEREKIYOR BUNUDA KAPAK SOKULMUSKEN YAPILMASI GEREKIYOR SONRA YAPILMIYOR
ERTAN52
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 17 Mar 2015, 18:34
Ad Soyad: ertan türkoglu
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir