su eksiltme..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

su eksiltme..

İleti qaliba » 25 Kas 2008, 13:19

arkadaşlar benim favo sürekli su eksiltiyo? aracımda şu an yazlık müşürler var" yazın epey bi hararet sorunu yaşamıştım ama yazlık müşürleri takınca kurtulabilmiştim.
bu su eksiltme neden kaynaklanıyo olabilir yine hararetle ilgili bir problemmmi acaba?

teşekkürler
 
qaliba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Arl 2007, 01:59

İleti abdulhamit » 25 Kas 2008, 13:53

Kardeş hararet sorunu yaşamışsan silindir kapak contası yanmış olma ihitmali yüksek. Su oradan buharlaşıyor yada yağa karışıyor olabilir.
Arabanın kaputunu açarak çalıştır. Fanın açma derecesini kontrol et. Diğer taraftan fan açmazdan evvel su deposunun kapağından su atıyormu onu da kontrol et.

Eğer su atıyorsa müşirin derecesi yanlıştır. Eğer su atma yok fan normal açıyor ise contadan olma ihtimali yüksek.
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti sainz » 25 Kas 2008, 16:03

Bunlara ilaveten başka bir yerden su kaçağı olup olmadığını da kontrol edin.


Favorit' in genleşme kabının kapağı termostatlıdır. Hararet yükseldiğinde fan çalışana kadar bu kapaktan az miktarda su atması normaldir. Tabii bu durum sağlıklı çalışan termostat ve fan müşirine sahip bir motor için geçerlidir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti abdulhamit » 25 Kas 2008, 19:29

[quote="sainz"]

Bunlara ilaveten başka bir yerden su kaçağı olup olmadığını da kontrol edin.


Favorit' in genleşme kabının kapağı termostatlıdır. Hararet yükseldiğinde fan çalışana kadar bu kapaktan az miktarda su atması normaldir. Tabii bu durum sağlıklı çalışan termostat ve fan müşirine sahip bir motor için geçerlidir.
[/QUOTE]
benim kasdettiğim konu şu fan müşirinin derecesi kapağınkinden yüksek olduğunda fan açıncaya kadar kapakdan ciddi miktarda su atmaya başlıyor. Ama arkadaş yazlık diye aldığına göre derefcesi düşük olmalı tabi kazara fiat gurubu parça satan bir yerden alamışsa.
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti sainz » 26 Kas 2008, 14:50

[quote="abdulhamit"]...benim kasdettiğim konu şu fan müşirinin derecesi kapağınkinden yüksek olduğunda fan açıncaya kadar kapakdan ciddi miktarda su atmaya başlıyor. Ama arkadaş yazlık diye aldığına göre derefcesi düşük olmalı tabi kazara fiat gurubu parça satan bir yerden alamışsa.[/QUOTE]
O dediğin zaten fanın devreye girmemesidir.Wink Ben 92°C' lik fan müşiri almıştım 100°C seviyelerinde açıyordu. 88°C' lik termostat almıştım 60°C' ye geldiğinde açılıyordu. Hem de bunları yeni almıştım. Bu tarz malzemeler zamanla ısına soğuya evsafını kaybedip üzerinde yazan derecelerde çalışmamaya başlayabiliyorlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir