kaliriför sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

kaliriför sorunu

İleti sensey » 26 Kas 2008, 12:56

arkadaşlar benim kaliriför soguk üflüyor ama sıcak üflemiyor hararet gayet güzel ortaya kadar geliyor yanlız kalirifer çalışmıyor
 
sensey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Ağu 2008, 20:15

İleti sainz » 26 Kas 2008, 14:05

Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular


 


Kaloriferin Isıtmaması


 


Favorit-Forman serisinde bulunan kalorifer tertibatı soğuk bir ülke olan Çekoslavakya’ da üretilmiş olmasına da bağlı olarak gayet iyi çalışır. Kalorifer tertibatı ile ilgili de sıkça sorulan soruları bu başlık altına toplamak istedim.


 


Favorit’ in kaloriferi ısıtmıyor. Nedeni ne olabilir?


Bunun başlıca sebebi, düşük seçilmiş termostat ve fan müşiri değerleridir. Favorit’ in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri değeri de 92-87°C’ dir. Fan motor soğutma suyu sıcaklığı 92°C’ ye ulaştığında açılır ve 87°C’ ye geldiğinde de kapanır. Bu değerler seçildiğinde, Favorit kaloriferi içerisini gayet iyi ısıtacaktır.


 


Sıkışık trafikte motor harareti gayet iyi bir şekilde yükseliyor ve kalorifer gayet iyi ısıtıyor ancak trafik açılıp da sabit bir hızda yol aldığımda motor harareti neredeyse sıfır seviyesine geliyor. Nedeni ne olabilir?


Sıkışık trafikte otomobil önden rüzgar almaz ve radyatöre gelen soğutma suyu bu rüzgarla soğutulmaz. Aşağı yukarı rölanti seviyelerinde ilerleyen trafikte motor daha çabuk ısınır. Trafik açılıp da en azından sabit hızlarda yol alındığındaysa, önden gelen rüzgar soğutma yapacaktır. Yalnız termostat değerinden daha fazla soğutma olduysa, yani motor soğutma suyu sıcaklığı 88°C’ den daha aşağıya çekilmişse, termostat kapanacak ve motor 88°C sıcaklığa ulaşana kadar açılmayacaktır. Yani motor hararetini sabit tutacaktır. İşte bu gibi bir durumda (yani açık yolda ve sabit hızda) motor harareti hızlı bir şekilde ve sıfıra yakın seviyelere iniyor ve öylece kalıyorsa, termostat kapanmıyor, dolayısıyla da motor hararetini sabit tutamıyor demektir. Termostat değişimi sonrasında, başka bir problem yoksa, durum normale dönecektir.


İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kemaI » 26 Kas 2008, 14:25

Uğur senin bu mesaj otomatik mesajmı kalorifer diyene yapıştırıyon cevabıLOL

kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti sainz » 26 Kas 2008, 14:34

[quote="kemaI"]

Uğur senin bu mesaj otomatik mesajmı kalorifer diyene yapıştırıyon cevabıLOL

[/QUOTE]

 

Word' de hazır duruyor. Dediğin gibi k-a-l harflerini aynı sırada yanyana gördüğümde yapıştırıyorum.LOL
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kayzer » 26 Kas 2008, 17:06

ARKADAŞLAR MADEM KONU AÇILMIŞ BİR SORU SORAYIM
BENİM ARABAMDA YAZLIK TERMOSTAT VAR KIŞLIK TERMOSTAT TAKTIRMAZ İSEM KIŞIN PROBLEM OLUR MU(KALORİFER İYİ ISITIR MI?
kayzer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2008, 18:38

İleti sainz » 26 Kas 2008, 18:58

[quote="kayzer"]ARKADAŞLAR MADEM KONU AÇILMIŞ BİR SORU SORAYIM
BENİM ARABAMDA YAZLIK TERMOSTAT VAR KIŞLIK TERMOSTAT TAKTIRMAZ İSEM KIŞIN PROBLEM OLUR MU(KALORİFER İYİ ISITIR MI?
[/QUOTE]
Motor yağları belirli bir sıcaklıkta tam olarak işlevlerini yerine getiriyorlar. Bu da ortalama 90°C civarı. Yazlık termostatla da ısıtıyor kalorifer. 70°C' lik termostatla da gezdim bir aralar ve ısıtmada problem yok ama motor yağı daha yüksek derecelerde işlevini tam olarak yerine getiriyorsa, yağlamada problem olur diye düşünüyorum ben.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti seyit » 26 Kas 2008, 22:01

benim favoda yukarıda yazılan sorunların hiç biri yok yinede ısınmıyor. araba hızlanınca hararet ibresi sıfıra kadar iniyor.devirdaim pompası,radyatör.müşürler.termostat ve kalorifer radyatörü hep yeni değiştiği halde.yinede ısınmıyor.
seyit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Kas 2008, 22:39

İleti sainz » 27 Kas 2008, 12:55

[quote="seyit"]benim favoda yukarıda yazılan sorunların hiç biri yok yinede ısınmıyor. araba hızlanınca hararet ibresi sıfıra kadar iniyor.devirdaim pompası,radyatör.müşürler.termostat ve kalorifer radyatörü hep yeni değiştiği halde.yinede ısınmıyor.[/QUOTE]

 

Termostat çok düşük dereceli olabilir veya sizden önceki sahibi termostatı söktürmüş olabilir.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kemaI » 27 Kas 2008, 13:44

Kaloriferden bende memnun değilim, bir türlü baktıramadım.
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti tknsynsrkn » 28 Arl 2008, 18:15

Kışlık termostat ve kışlık fan müşiri tak.Kalorifer peteğinide sök içini temizle suyla.Birde hava tutarsan süper olur.Bak o zaman nasıl ısıtıyor.İstersen kalorifer radyatörünün sökümünüde anlatırım sana.İşlemler çok basit.
tknsynsrkn
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 28 Arl 2008, 17:48

İleti gokyuzu70 » 29 Arl 2008, 03:56

hamam hamam ben terlıyorum ıcınde ugur abı ye katılıyorum :D


gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti gokyuzu70 » 29 Arl 2008, 04:11

seyit kardes petegıde degıstır belkı duzelır bı fellıca kullanan arkadas vardı petegını degıstırdı sadece duzeldı.
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti hetepe » 29 Arl 2008, 10:59

''Forumla ilgili istek ve öneriler  ''kısmında arkadaş belirtmiş, bu kalorifer konusu bilmem kaç kere sorulmuş ve yanıtlanmış, konu açacak kişiler önce bir araştırsa , kendi konusu farklıysa o konudan devam etse daha iyi olur, bir konuya hep aynı cevabı copy-paste yapan sabırlı arkadaşları da yormasalar ne iyi olur...Bayıldık artık...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti gokyuzu70 » 29 Arl 2008, 13:57

:))
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti kuzen » 13 Oca 2009, 16:15

arkadaşım benim de aynı prıoblem var. bir kaç yıldır favo kullanan arkadaşıma sordum. onun bir vanası varmış. bana gösterdi. eğer içerdeki sıcak soğuk durumunu ayarlayan kol çalışmıyorsa kaputu açıp o vanayı açmak gerekiyor. akünün hemen sağında. bir telle içeriye bağlı. ben baktım tel küflenmiş içerden çalışmıyor. o vanayı elimle açtım. şimdi ısıotıyor.
kuzen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Oca 2009, 18:55

İleti hercan » 13 Oca 2009, 19:37

PETEĞİ DEĞİŞTİRDİM(ORJİNALİ İLE)KIŞLIK TERMOSTAT TAKDIRDIM BENDE TERLİYORUM HAMAM GİBİ MAŞALLAH

hercan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Arl 2007, 13:42


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir