FAVORİT ŞARJ DİNOMASI

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİT ŞARJ DİNOMASI

İleti AZİZ » 27 Kas 2008, 11:04

   
 

    SLM ARKADAŞLAR ÜÇ GÜN ÖNCE FAVORİT İMİN ŞAR DİNOMASI YANDI.VE Bİ OTO ELEKTRİKÇİSİ DEĞİŞTİRDİ.ORJİNAL DİNOMA TAKILDI.AMA TAKILDIĞI GÜNDEN İTİBAREN ARABADA DAHA ÖNCE HİÇ DUYMADIĞIM  UĞULTU ŞEKLİNDE AŞIRI BİR SES GELMEYE BAŞLADI.VE BU SES DİNOMADAN GELİYOR.DİNOMA DEĞİŞMEDEN BU SES HİÇ YOKTU.GERİ GİDİP AYNI KİŞİYE BAKTIRDIM VE DURUMU ANLATTIM.KAYIŞIN GERGİNLİĞİNE FALAN BAKTI.NORMAL DEDİ NORMALMIŞ.......

AYRICA BU VİTES YÜKSELTTİĞİMDE YOL ALIRKEN DAHADA ARTIYOR VE ARABA KASILMAYA BAŞLIYOR.

BİLGİSİ OLAN YARDIMCI OLABİLİRSE SEVİNİRİM.........

HERKESE HAYIRLI GÜNLER

 
 
AZİZ
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Kas 2008, 10:56

İleti nolies » 27 Kas 2008, 12:59

hocam gerginliğe bir de kendiniz bakın. aşağı yukarı 10-15 mm esneyecek şelilde olması gerekiyormuş .



 

kendiniz yapacaksanız 1 ve 2 numaralı vidaları çok hafifi gevşetin ve biraz güç kullanarak kayışı uygun gerginliğe getirin ve vidaları geri sıkın.  (haynes ten alıntıdır)
nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti hakanerdogan » 27 Kas 2008, 21:09

valla gerginlik gibi, bizim Renault 9 dada olurdu, bi anahtarla ayarlayabilmek mümkün. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hema123 » 27 Kas 2008, 23:01

şarj dinamosunda iki taraflı bilya (rulman) vardır. bunlar bozuksa uğuldama yapar. sıfır takıldıysa uğuldama olmaz. ama çıkma dinamonun bilyaları genelde bozuktur, uğuldar. eğer hemen değişmezse kilitlenir, motor yanabilir.

saygılarımla


hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41

İleti AhmetH » 28 Kas 2008, 00:59

Direk başıma gelenb bir olayı paylaşayım ;
 

3000 devir civarı iğrenç bir şekilde rezonansa girip  zırıldayan uğuldayan birşeylervardı kaputun altında ve devir göstergesi bu zırıldama esnasında sapıtıyordu.

 

Dedemin hastalanıp vetafına denk geldiği için tamir ettirmeyi bırakın kaputu açıp nerden geliyor diye bakacak zamanım bile yoktu.

 

neden sonra bir müsaitlikte iyice inceledim 3000 devirde alternatör resmen tireyeme başladığını gördüm.

 

sorun alternatörün alttan bağlandığı tek somunun gevşemesiymiş..

 

bende rulman zannetmiştim.

 

ama uğultu rulman sorununa işarettir. ben acemilik zamanımda alternatör kayışını aşırı gerip kasnak kırmıştım Smile benim rulman hala sıkıntı yaratmadı siz yinede alternatörü açtırmadan önce iyice emin olun. tulman kolay ses yapacak bişey değil bence hele alternatörde yeniyse ...
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti TILSIM » 28 Kas 2008, 22:03

benim favonunda V kayişini degiştirdigimde de ugultu yapmişti elektrikciye gösterdim. kayiş yeni oldugu için yapar demişti.100 200km yaptiktan sonra ugultu  kesildi kayişdan olabilir
Kullanıcı avatarı
TILSIM
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 03 Ekm 2008, 18:34
Nereden: Konya
Arabanız: Favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 27 misafir