termostat, kışlık bakım,

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

termostat, kışlık bakım,

İleti murathan34 » 29 Kas 2008, 13:50

arkadaşlar benım kalerifer fazla ısıtmıyor ben sorunun termostatda oldugunu düşünüyorum .hala yazlık termostatla kullanıyorum geniş bilgisi olan arkadaşlar yazsın.kışın hangi degerlerde termostat ve müşür kullanmak lazım.şimdiden teşekkürler.kalın sağlıcakla.
 
murathan34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 01:39

İleti kemaI » 29 Kas 2008, 14:13

Sainz nickli uğur arkadaşımızın verdiği cevap


 


Favorit İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular


 


Kaloriferin Isıtmaması


 


Favorit-Forman serisinde bulunan kalorifer tertibatı soğuk bir ülke olan Çekoslavakya’ da üretilmiş olmasına da bağlı olarak gayet iyi çalışır. Kalorifer tertibatı ile ilgili de sıkça sorulan soruları bu başlık altına toplamak istedim.


 


Favorit’ in kaloriferi ısıtmıyor. Nedeni ne olabilir?


Bunun başlıca sebebi, düşük seçilmiş termostat ve fan müşiri değerleridir. Favorit’ in orijinal termostat değeri 88°C, fan müşiri değeri de 92-87°C’ dir. Fan motor soğutma suyu sıcaklığı 92°C’ ye ulaştığında açılır ve 87°C’ ye geldiğinde de kapanır. Bu değerler seçildiğinde, Favorit kaloriferi içerisini gayet iyi ısıtacaktır.


 


Sıkışık trafikte motor harareti gayet iyi bir şekilde yükseliyor ve kalorifer gayet iyi ısıtıyor ancak trafik açılıp da sabit bir hızda yol aldığımda motor harareti neredeyse sıfır seviyesine geliyor. Nedeni ne olabilir?


Sıkışık trafikte otomobil önden rüzgar almaz ve radyatöre gelen soğutma suyu bu rüzgarla soğutulmaz. Aşağı yukarı rölanti seviyelerinde ilerleyen trafikte motor daha çabuk ısınır. Trafik açılıp da en azından sabit hızlarda yol alındığındaysa, önden gelen rüzgar soğutma yapacaktır. Yalnız termostat değerinden daha fazla soğutma olduysa, yani motor soğutma suyu sıcaklığı 88°C’ den daha aşağıya çekilmişse, termostat kapanacak ve motor 88°C sıcaklığa ulaşana kadar açılmayacaktır. Yani motor hararetini sabit tutacaktır. İşte bu gibi bir durumda (yani açık yolda ve sabit hızda) motor harareti hızlı bir şekilde ve sıfıra ya

kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti murathan34 » 29 Kas 2008, 14:25

arkadaşım teşekkürler şimdi gidip degiştirecegim ikisinide
yazlıklarla kullanıyordum bakalım sorun nerde çok saol paylaşım için
murathan34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 01:39

İleti abdullah » 29 Kas 2008, 22:46

kemal arkadaşım verdigin bilgiler için teşekkür ederim   benim fabianında termostadı degişecek galibba buradan edindigim bilgi ile ögrendim sagolasın
Kullanıcı avatarı
abdullah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 18 Tem 2008, 01:44
Nereden: Konya
Arabanız: 2005 fabia special gıranit gıri

İleti kemaI » 30 Kas 2008, 00:09

Bilgi benim değil, Uğur arkadaşımızın. Ben sadece kopyala yapıştır yaptım. Kendisi yoktu sizin de işiniz görülsün dedim. Teşşekürü Uğura edin.
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti murathan34 » 30 Kas 2008, 21:54

arkaşlar ben fan müşürünü ve termostadı degiştirdim yazlık oldugundan araç ısnmadan fan açıyordu erkenden ondan kalorifer pek ısınmıyordu şuan çok  güzel .kışlık fan müşürlerinizi takmanın zamanı geldi ona göre:)) ugur kardeşe teşekkürler ve emegi geçenlerede kemal kardeş..


murathan34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Arl 2006, 01:39


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir