çekiş çok düştü

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

çekiş çok düştü

İleti özhan » 29 Kas 2008, 19:32

arkadaşlar deneyiminize ihtiyacım var;
araba giderken sanki arkadan tutuyorlarmış gibi oluyor, araba birkaç kilometre gittikten sonra açılmaya başlıyor, ayrıca çekişide çok düştü, silindir kapak contasını 2 yıl önce değiştirmiştim, araba 90 na bile çok zorla çıkıyor bir kaç kilometre sonra normal çekişine kavuşmaya başlıyor ne yapmalıyım tavsiyeleriniz için ,
trabzondan emekli abiniz olarak şimdiden teşekkürler ederim.

 
özhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Haz 2007, 20:36

İleti sonerx » 29 Kas 2008, 19:49

por power kullanın,kaçakları önlüyor..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti sainz » 29 Kas 2008, 20:02

Bir çok nedeni olabilir.
 

http://www.skodam.com/forum_posts.asp?T ... 3&get=last linkinde AhmetH arkadaşımız çok güzel açıklama yapmıştı.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti özhan » 29 Kas 2008, 20:47

çok sağolun arkadaşım iyi akşamlar
özhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 Haz 2007, 20:36

İleti hema123 » 30 Kas 2008, 15:19

önemli olan hava/yakıt oranıdır. bu oran ideale ne kadar yakınsa yakıt o kadar verimli kullanılır. 1300 cc olan favo ideal hava/yakıt oranı olan 14.7/1 karşımla maksimum gücünü verebilir. motorun hacmi sabit olduğundan, bu 14.7/1 değerlerinden birinin yükselmesi, göreceli olarak diğerinin düşmesini gerektirir.
- mesela hava miktarını artırırsak, kendisine kalan hacim azalan yakıt da hem oransal ve hem de hacimsel olarak azalır. sonuçta aracın "çekişi düşer"
-diyelim ki yakıt miktarını artırdık. benzer şeyler olur. şöyle ki, yakıtı ne kadar artırsak da 14.7 birim hava 1 birim yakıtı ideale yakın olarak yakar ve fazla yakıt çiğ olarak atılır. üstelik bir de fazla yakıtın hava girişini ideal karışıma göre azaltma durumu gözönüne alınırsa güç kaybının katlamalı olacağı açıktır. sonuç= "çekiş düşer"
    her iki durumda da 1300 cc olan motorumuz 800 cc gibi davranmaya başlar. lpg' de ise ideal karışım oranı 15.2/1 olarak tesbit edilmiştir.(demek ki lpg nin hava ihtiyaci birazıcık daha fazladır, hava girişini bantlayan ustaların kulakları çınlasın). bu oranların karbüratör ile sağlanması biraz daha zordur. düşük devirlerde karbüratörlü araçlar 11.5/1 oranı ile başlayıp, üçbin devire doğru ideal oranı yakalayabilirler. (çabucak vites yükseltip aracını daima düşük devir kullanan arkadaşlara ithaf olunur) enjeksiyonlu araçlar ve özellikle ecu ile yönetilen sistemlerde ise her devirde ideal oranın yakalanması çok daha kolaydır.
-muhtemel hatalar ve çözümleri:
1- hava girişinin temel yolu filtreden geçer. kirlenen filtrenin geçirgenliği zamanla azalacağından verimli yakıt kullanımı da gitgide bozulur.(çekmiyor, çok yakıyor abi) her üçbin km' de değişmesi çok iyidir. işletme masrafı km başına devede kulak kalır ama yakıtta kendini elli kere amorti eder.
2- karbüratör sonrası (= alt takoz, emme manifoldu) bölümlerde oluşan kaçak hava girişleri karışım oranlarının stabilitesini ve kalitesini düşürür. en sık olarak "boşa atınca istop ediyor abi" hastalığına sebep olur. çözüm olarak karbüratörü manifolda bağlayan takozdaki kaçaklar, fren destek ünitesi (= vestenhaus)ne giden hortumdaki patlaklar ve yine bu ünitenin diyaframındaki delikler giderilmelidir.
3- önemli bir hata da gerek benzinde ve gerekse lpg' de uygun ayar yapılamamasıdır. genelde lpg ayarını yapan usta gaz teline asılıp motoru vınnn-vınnnn yaptırarak kulağının gelen sesi beğendiği noktaya göre ayarı yapıverir. sonra da "biraz kullan beğenmezsen bakarız" diyerek müşteriyi postalar. ideal ayar egzost CO oranına göre yapılmalıdır. ilk ayar 3000 devirde sabit çalışan motorda yüksek CO oranının yavaş turlarla karbüratöre giren gaz miktarının azaltılarak sıfırlanması ile yapılmalıdır.(ki bu devir zaten karbüratörlü araçlarda en iyi hava/ yakıt oranının yakalanabileceği yerdir) ikincil ayar ise rölanti devrinde çalışılarak, lpg buharlaştırıcı üzerindeki ayar düğmesi ile sıfır CO oranının yakalanmasıdır.
4- buji temizliği ve açıklığı,buji kabloları ve idüksiyon bobini kalitesi, platin ayarı, avans ayarı ve subap ayarı da olmazsa olmazlardandır.
5- egzost susturucusu temiz ve aracın fabrika verilerine uygun olmalıdır.

saydığım şeylerden her biri kendi başına motoru verimsiz çalıştıran parametrelerdir. hepsi birden düzgün olmalıdır. bir tanesi bile uygun değilse = "çekmiyor, çok yakıyor, ayar tutmuyor, istop ediyor aaabiii" durumu kaçınılmazdır.
saygılarımla.



yukarıda daha önce yazdığım bir yazıyı alıntıladım. arkadaşımız debriyaj balatasını da eklemiş sağolsun. umarım faydalı olur.
hema123
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Şub 2008, 15:41


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir