DENGESİZ SAVRULMA

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DENGESİZ SAVRULMA

İleti ihsan » 16 Arl 2008, 02:58

arkadaslar az once yoldan geldım bu olay bırdaha tekrarlayınca sızede sormak ıstedım daha oceden olmustu ama o kadar onemsememıstım. sorunum;
 

duz asfalt yolda gıderken ort.50km hızla dıreksıyonu orta sıddetle sag sol yapıp elımı dıreksıyondan bırakınca arac acayıp sekılde yalpalayıp kendını ıyıce kontrolsuz sekılde sag ve sola atıyo. sankı arkadan cekıslı bı arabada bı yandan gaza basıp arabayı dengesız sekılde sag sola atıyo az daha dıreksıyonu bıraksam araba sankı yan tarafa yatıp takla acacak gıbı oluyor. sorun ılk basta yolda cukur vardı ondan kacmak ıcın dıreksıyonu hafıf kırdıgımda anladım daha sonra tekrar denedım gene aynısı oldu ALLAH korusun ani durumlarda kaza riski tasıyan durumlarda dıreksıyonu kırmak gerekırse durum daha kotu olur dıe korkuyorum. işin ilginc tarafı bu sorun herzman olmuyo işte uzun aradan sonra tekrar oldu . ben sag on tekerın rulmanında cok hafıf bosluk var ılk basta rotılden gıbı gelıyo ama rulmanda sorun. ben ordan olabılecegını dusunuyorum. sızınde fıkırlerınızı beklıyorum arkdaslar sımdıden tesekkur ederım
 
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti yonetici » 16 Arl 2008, 03:17

Bir rot balansçıya gidin Toe-In açısının ayarlanması gerikiyor. Yani ön lastikleriniz bir miktar içeri doğru bakmalı ki direksiyon kolay toparlasın.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti AhmetH » 16 Arl 2008, 03:24

böyle bir yol tutuş testi olmaz.
 

direksiyonla aracın ağırlık dağılımını bozup  sonra  hadi  bakalım  bak  başının çağresine der gibi  direksiyonu  bırakarak bir kanaate varamazsınız Smile

 

o anki yol durumuna göre ve lastiklerin durumuna göre bir reaksiyon gösterecektir tabi.

 

ama  her zaman kontra haraketler için direksiyonu  tutmanız lazım.

 

90 km  civarı  direksiyonu ani  sağ  ve ardından  sola kırarsanız(veya tam tersi) araç arkasını bırakmak ister. arkadan  kayma durumu gerçekleşir ve  kontra ile toplanmazsa  spin atarsınız.

 

bence yürüyen aksamınız tam sağlıklı  olduğu halde bile direksiyonu  boşlamayın.

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti oguz » 16 Arl 2008, 03:41

yani direksiyonu bırakırsanız arac neyapsa yeri olur.bencede rot balanscıya gidin.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti ihsan » 16 Arl 2008, 10:42

yo ben 90km suratla denemıyordum ortlama 50km hızla oldu ayrıca denemede sayılmaz bırden olusu verıyo. araba arkadan kendını atsa anlarım ben zorluyorum ama araba on taraftan kafadan kendını sallıyor . hani arabaların test suruslerınde yaparlarya hunilerin arasından sert donusler aynen o sekıl kendını salıyor. benım dıreksıyonu bırakmamdaki sebep savrulmanın gıderek azalacakmı dıye beklemektı ama artarak devam edıyo. emir bey rot balans ayarına sokmamı soyledı ama araba duz yolda gıderken herhangıb cekme yapmıyo ve rotıllerın durumuda iyi. ama genede bi gosterecem ilk fırsatta cunku anlasa anlasa onlar anlar bu durumu.
daha onceden de dedıgım gıbı herzman o hareketı yapmıyor zemın hep aynı asfalt zemın bursadakı arkdaslar bılır fatıh bulvarında oluyo yanı kaymak asfalt
Kullanıcı avatarı
ihsan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 285
Kayıt: 05 Şub 2007, 13:58
Konum: Bursa/Osmangazi
Ad Soyad: ihsan ACAR
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia special 1.4 16v 101hp

İleti sainz » 16 Arl 2008, 13:53

Burnun üzerine yığılma, aşınmış lastik, ömrünü tamamlamış amortisör, ve bozuk rot ayarları nedeniyle olur. Bir de Favorit ve Forman' in klasik halidir. Virajda maalesef burnunun üzerine yatıp kafadan kaymaya daha meyillidir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti HTP » 16 Arl 2008, 16:04

Savrulmanın dengelesi yoktur zaten ama el freni ve arkadan itisli araba kullanarak bilincli yapmak hariç.
HTP
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 208
Kayıt: 24 Nis 2008, 14:00
Ad Soyad: ibrahim çakır
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Fabia 1.2 HTP

İleti 94FORMAN-GLX » 16 Arl 2008, 19:34

arka amortisörlerinizi kontrol ettirseniz fena olmaz
94FORMAN-GLX
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Mar 2008, 19:27


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir