Favo su olanlar TÜV'den nasıl vize alır?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favo su olanlar TÜV'den nasıl vize alır?

İleti agsl » 16 Arl 2008, 11:49

Arkadaşlar 94 Favom var. Mart'ta muayenesi yapılacak. TÜV vizesi alan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa sevinirim. Aracı ona göre hazırlayalım. Nelere bakıyorlar?Neler istiyorlar? vb.
 
agsl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2008, 23:20

İleti guneyli_adam » 16 Arl 2008, 11:54

Aynı mevzuu ve aynı tarihde benimde başıma gelecek...
guneyli_adam
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 14
Kayıt: 03 Arl 2008, 19:05

İleti nolies » 16 Arl 2008, 12:09

sitede bir arama yapın. tüv den geçen bir kaç arkadaş yazmıştı.  
nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti sainz » 16 Arl 2008, 13:37

ARAÇ MUAYENE SİSTEMİ HAKKINDA BİLGİLER
KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR

TÜVTURK’te araç muayenesi, elle tutulabilen gözle görülebilen ve ulaşılabilen aksamların muayene edilmesiyle gerçekleşir. Kapalı kutular içinde veya kaplamalar altında ulaşılamayan aksamlar kontrol edilmez. Gerekirse bu aksamların fonksiyon kontrolü yapılır.
1-Fren Tertibatı: Araç muayenesi ana başlıklarından biri olan ve ilk sırada yer alan fren tertibatının test edilmesi; trafikte seyreden her türlü araç ve yayalar için hayati önem taşır. Fren tertibatının periyodik aralıklarda kontrol edilmesi ve aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir. Araç muayenesi açısından değerlendirildiği zaman önde fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her
aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.
2-Direksiyon Sistemi: Araçların yol ve seyir kontrolüyle istenilen yöne yönlendirmesini sağlayan direksiyon sisteminin kontrollerinde; direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.
3-Görüş Şartları: Temiz ve yeterli görüş, araç kullanıcıları için maksimum yol ve sürüş güvenliği sağlar. Bu sebeple aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.
4-Aydınlatma Sistemi: Araçların gece ve kötü yol şartlarında güvenle seyredebilmeleri için aydınlatma sistemlerinin faal olması ve ayarlarının trafikte seyreden diğer araç sürücülerini rahatsız etmeyecek şekilde yapılmış olması gerekmektedir. Bu sebeple tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları titizlikle kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.
5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi: Araçların yol tutuşunda ve güvenli seyrinde yürüyen aksam ve süspansiyon elemanları özel bir göreve sahiptir. Yay, amortisör gibi süspansiyon elemanlarının, aracın jant, aks ve lastikleriyle tam uyumlu çalışması sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.
6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.
7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.
8-Gürültü Kirliliği: Trafikteki araçların oluşturduğu çevresel gürültüler insan sağlığı açısından son derece zararlıdır. Bu sebeple İstasyonlarda gürültü seviyesi kontrolleri gerçekleştirilecektir.
9-Yolcu Taşıyan Araçlar İçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.
10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 16 Arl 2008, 13:39

ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER
Tüm araçlar için
;

• Ruhsat*: Trafik Tescil Belgesidir.
• Fenni Muayene İzin Belgesi*: Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. (Araç satışı ve devri için alınan “İlişik Kesme Belgesi” ile işlem yaptırılamamaktadır) İstasyonda Maliye Bakanlığı bilgisayar sistemleri üzerinden yapılan sorgulamada aracın muayeneye engel borcu görünmez ise bu belge aranmaz.
• Trafik Sigortası*: Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)
* Bu belgelerin eksikliğin araç muayenesine başlanması için engel teşkil etmektedir.
LPG veya CNG takılı araçlar için:
• Gaz Sızdırmazlık Raporu: LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.
Tadilat sonrası muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;
• Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları
ARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN EKİPMANLAR
Tüm araçlar için:
• İlk yardım çantası: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet.
• Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
• Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
• Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.
Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:
• Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
• Otobüs, kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
• Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
• Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
• Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
• Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km’nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
• Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
• Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük
Araç muayenesinin sağlıklı gerçekleştirilebilmesi için muayeneye gidilmeden önce aracın dış, alt ve motor havuzu temizliğini ve tehlikeli madde taşıyan araçların boş olmasın sağlanması beklenmektedir.

Alıntı : http://www.tuvturk.com.tr/conthab.asp?hid=54
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 16 Arl 2008, 13:46

1. Fren Sistemleri Muayenesi
1.1. Fren pedalı üzerindeki ayağın kaymasını önleyici kaplamanın veya metal dişlerin kontrolü.
1.2. Pedal milinin sıkılık kontrolü.
1.3. El freni levye milinin ve mandal mekanizmasının kontrolü.
1.4. Hava kompresörünün, etkin frenlemeyi sağlamak için gerekli basıncı kısa sürede üretip üretmediğinin kontrolü.
1.5. Fren sistemindeki hava basınçlarının, fren sistemleri üreticisi firmalar tarafından belirlenmiş değerlere uygunluğunun kontrolü.
1.6. El ile çalıştırılan fren kumanda valfinin kontrolü.
1.7. Fren hava tüpleri üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
1.8. Fren hava tüplerinin şaseye olan bağlantılarının kontrolü.
1.9. Fren hava tüpleri üzerindeki tahliye valfinin çalışıp çalışmadığının kontrolü.
1.10. Rekorlarda ve rijit fren borularında hasar, aktarma bağlantılarında sızdırma, kırılma riski, çürüme, yerinden oynama olup olmadığının kontrolü.
1.11. Esnek fren hortumlarında kusur ve kırılma riski, hasar, sürtünme ile yaralanma, burkulma, kısalık, hortumlarda veya bağlantı parçalarında sızdırma, basınç altında şişkinlik, gözeneklilik olup olmadığının kontrolü.
1.12. Çekici-Römork hava bağlantı valflerinin gevşek olup olmadığının kontrolü.
1.13. Fren kampanalarının sağlamlık kontrolü.
1.14. Fren körüklerinin montaj, sağlamlık, çalışmasında herhangi bir anormallik ve çalıştırma pistonu veya diyafram mekanizmasında aşırı hareket olup olmadığının kontrolü.
1.15. Römorklarda en az iki aksta el fren halat mekanizmasının veya imdatlı fren körüğünün olup olmadığını kontrolü.
1.16. Fren körüklerinin toz koruma örtüsünün sağlamlık kontrolü.
1.17. Fren disk yüzeylerinin hasarlı olup olmadığının kontrolü.
1.18. Fren balatalarının kontrolü.
1.19. ABS sisteminin mevcut ve çalışır durumda olup olmadığının kontrolü.
1.20. Katar doğrultma freninin (dorse freni) iptal edilmiş olduğunun kontrolü.

2. Direksiyon Sistemleri Muayenesi
2.1. Direksiyon mili boşluk kontrolü.
2.2. Direksiyon mafsalı boşluk kontrolü.
2.3. Rot başları boşluk kontrolü.
2.4. Aksların kingpim ve bilye boşluklarının kontrolü.

3. Görüş Özellikleri Muayenesi
3.1. Görüş alanı kontrolü.
3.2. Camların sağlamlık kontrolü.
3.3. Dikiz aynalarının kullanış ve etrafa hakim olma durumlarının kontrolü.
3.4. Cam sileceklerinin ve cam yıkayıcılarının çalışıp çalışmadığının kontrolü.
3.5. Kapı camlarının sağlamlık kontrolü.

4. Lambalar, Yansıtıcılar ve Elektrik Teçhizatı Muayenesi
4.1. Uzun ve kısa hüzmeli farların ayarlarının ve aydınlatma kapasitelerinin kontrolü.
4.2. Far camlarının sağlamlık kontrolü.
4.3. Aşağıdaki lambaların çalışır durumda, camlarının sağlam, renk ve görüş verimliliğine sahip olup olmadığının, üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
a.Yan lambalar (sarı veya kırmızı renkte)
b.Dış hat uç işaret lambaları (ön beyaz, arka kırmızı renkte)
c.Yan köşe lambası (ön beyaz, arka kırmızı renkte)
d.Stop (fren) lambaları (kırmızı renkte)
e.Yön belirtme lambaları (sarı renkte)
f.Ön ve arka sis lambaları (beyaz, sarı veya kırmızı renkte)
g.Geri vites lambası (beyaz renkte)
h.Arka tescil plaka lambası (beyaz renkte)
4.4. Geri yansıtıcılar üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
4.5. İkaz düzenlerinin üzerinde tip onayını gösteren “E” veya “e” işaretinin olup olmadığının kontrolü.
4.6. Çekici ile römork veya yarı-römork arasındaki elektrik bağlantılarının ve diğer elektrik kablolarının kontrolü.
4.7. Yan lambaların mesafelerinin kontrolü. İki yan lamba arası mesafe en fazla 3 metre olabilir. Aracın en arkasından 1 metre mesafe içinde en az bir yan lamba veya dış hat uç işaret lambası olmalıdır. Aracın en önünden en fazla 3 metre mesafe içinde bir yan lamba olmalıdır.

5. Dingiller, Tekerlekler, Lastikler, Süspansiyon Muayenesi

5.1. Dingillerin makas bağlantılarının,
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti agsl » 16 Arl 2008, 14:31

Teşekkürler
agsl
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 31 Ekm 2008, 23:20

İleti anatolia41 » 16 Arl 2008, 23:45

Benim aracım kesin sınıfta kalır..:))
anatolia41
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Nis 2007, 01:14

İleti ozkan3267 » 17 Arl 2008, 00:30

İnşallah geçeriz

ozkan3267
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Ekm 2007, 01:14

İleti rechanerr » 17 Arl 2008, 00:32

yılbasına kadar tuv e gecmemiş ıstasyonlardan yaptırın
3 ay erken olsun ama koloay olsun  2 sene dusunmezsınız
rechanerr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 21 Eyl 2008, 17:48

İleti ifoba » 17 Arl 2008, 12:54

tüv e geçmemiş istasyonlar nerde var bilen varmı.
ifoba
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 May 2008, 13:59

İleti sainz » 17 Arl 2008, 13:26

www.tuvturk.com.tr adresinden inceleyebilirsiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kale » 17 Arl 2008, 14:28

bende aracıma vize yaptırmak için izmirden eski sistemle devam eden muğlaya gittim vizemin dolmasına 2buçuk ay falan vardı ama kabul etmediler 1 aydan fazla varsa vizenin dolmasına kesinlikle kabul etmiyorlar amaçta sanırım yılbaşından önce vizesi dolmasada herkesin karayollarında vize yaptırmak istemesinden dolayı oluşacak yığılmayı önlemek, benim gibi izmirden gelen 4-5 kişi vizesinin dolmasına 1 aydan daha çok olduğu için geri döndü ama ben yaptırmadan geri dönmemeyi kafaya koydum gittim bi takipçi buldum nedir bunu yaptırmanın yolu dedim sadece bir yolu var ruhsatta vizenin yazılı olduğu yaprağı kaybettim deyip ek1 miydi neydi öyle bir belge doldurdu takipçi ruhsatın o yaprağını yırtıp attık takipçinin doldurduğu belgeyle gidip vizeyi yaptırdım ruhsat yaprağınıda izmire dönünce 25 liraya yeniden çıkardım valla bi vize için 9 takla attık ama sonunda oldu Smile
kale
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Şub 2008, 14:52

İleti sainz » 17 Arl 2008, 15:13

[quote="kale"]bende aracıma vize yaptırmak için izmirden eski sistemle devam eden muğlaya gittim vizemin dolmasına 2buçuk ay falan vardı ama kabul etmediler 1 aydan fazla varsa vizenin dolmasına kesinlikle kabul etmiyorlar amaçta sanırım yılbaşından önce vizesi dolmasada herkesin karayollarında vize yaptırmak istemesinden dolayı oluşacak yığılmayı önlemek, benim gibi izmirden gelen 4-5 kişi vizesinin dolmasına 1 aydan daha çok olduğu için geri döndü ama ben yaptırmadan geri dönmemeyi kafaya koydum gittim bi takipçi buldum nedir bunu yaptırmanın yolu dedim sadece bir yolu var ruhsatta vizenin yazılı olduğu yaprağı kaybettim deyip ek1 miydi neydi öyle bir belge doldurdu takipçi ruhsatın o yaprağını yırtıp attık takipçinin doldurduğu belgeyle gidip vizeyi yaptırdım ruhsat yaprağınıda izmire dönünce 25 liraya yeniden çıkardım valla bi vize için 9 takla attık ama sonunda oldu Smile[/QUOTE]

Peki muayeneyi, yeni çıkarttığın ruhsata nasıl işlediler. Açıklayabilir misin bilgin varsa?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti oguz » 17 Arl 2008, 15:34

ben aracımı gecen ramazan bayramından onceki hafta yaptırdım.ve sadece kaputu acıp motor numarasına zart zurt baktılar bide ruhsatla egsoz testine.baska hiç bişi yapmadılar.farlarına frenlerine hiç bişeyine bakmadılar.adamlara itiraz edicektim böle muaynemi olur die.


2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti kale » 17 Arl 2008, 20:06

[quote="sainz"][quote="kale"]bende aracıma vize yaptırmak için izmirden eski sistemle devam eden muğlaya gittim vizemin dolmasına 2buçuk ay falan vardı ama kabul etmediler 1 aydan fazla varsa vizenin dolmasına kesinlikle kabul etmiyorlar amaçta sanırım yılbaşından önce vizesi dolmasada herkesin karayollarında vize yaptırmak istemesinden dolayı oluşacak yığılmayı önlemek, benim gibi izmirden gelen 4-5 kişi vizesinin dolmasına 1 aydan daha çok olduğu için geri döndü ama ben yaptırmadan geri dönmemeyi kafaya koydum gittim bi takipçi buldum nedir bunu yaptırmanın yolu dedim sadece bir yolu var ruhsatta vizenin yazılı olduğu yaprağı kaybettim deyip ek1 miydi neydi öyle bir belge doldurdu takipçi ruhsatın o yaprağını yırtıp attık takipçinin doldurduğu belgeyle gidip vizeyi yaptırdım ruhsat yaprağınıda izmire dönünce 25 liraya yeniden çıkardım valla bi vize için 9 takla attık ama sonunda oldu Smile[/QUOTE]

Peki muayeneyi, yeni çıkarttığın ruhsata nasıl işlediler. Açıklayabilir misin bilgin varsa?[/QUOTE]
 


muayeneyi yaptırdığım istasyondan şu tarihe kadar aracın muayenesi yapılmıştır diye bi belge verdiler ben o belgeyi takipçime verdim izmirde, ruhsatın yırtıp attığımız sayfasi yeniden çıkarıldı ve muayene istasyonundan aldığımız belgeyle vize tarihi yeni çıkan ruhsat yaprağına işlendi hocam. bu iş için takipçiye 25 lira verdim.
kale
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Şub 2008, 14:52

İleti sainz » 17 Arl 2008, 20:59

[quote="kale"]muayeneyi yaptırdığım istasyondan şu tarihe kadar aracın muayenesi yapılmıştır diye bi belge verdiler ben o belgeyi takipçime verdim izmirde, ruhsatın yırtıp attığımız sayfasi yeniden çıkarıldı ve muayene istasyonundan aldığımız belgeyle vize tarihi yeni çıkan ruhsat yaprağına işlendi hocam. bu iş için takipçiye 25 lira verdim.[/QUOTE]
Teşekkürler.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti feliciaZK » 17 Arl 2008, 23:30

ARKADAŞLAR DETAYLI YAZMIŞLAR AMA


BEN YENİLERDE ENİŞTENİN ARABASINI MUAYENEYE GÖTÜRDÜM

1.TRAFİK ÇANTASINDA (ÇİFT LEFLEKTÖR VE AYRICA BOYUNLUK ÇEKME HALATI

2.YANGIN TÜPÜNE ÇOK DİKKAT EDİP İNCELİYORLAR

3.SİS FARLARINA

4.LASTİK EBAT VE DİŞ DERİNLİĞİ

MOTORDAN YAĞ KAÇAĞIYADA KARBİRATÖR GİBİ YERLERDEN YAKIT KAÇAĞI
feliciaZK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 71
Kayıt: 31 Arl 2007, 20:12

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir